Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli 2019 kevät OFFICIAL

Vierailija
20.03.2019 |

Nyt se alkaa!

http://soteli.metropolia.fi/

Ennakkomateriaali on julkaistu.

Kommentit (4087)

Vierailija
781/4087 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Kuusi väärin, 72,2. Onko koe ollu tänä vuonna jotenkin superhelppo?

Vierailija
782/4087 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

67 p Jamkiin toimintaterapiaan, riittääköhän pisteet? Jännittää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/4087 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

62,1... Muutama lisävirhe löytyi äsken tarkastaessa. Osa virheistä harmittaa, koska olivat selkeitä huolimattomuusvirheitä, mutta sitä se aikaraja teettää. Ykkösvaihtoehtooni oli viime keväänä alin raja 54,6.

Eikös täällä spekuloida joka ikinen kerta, että nyt ne pisteet nousee ja koe oli helppo? Mutta onko ne muka joka ikinen vuosi noussut, en usko...

Vierailija
784/4087 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko vielä viestiä pisteitä, vai jääkö omaan laskentaan

Vierailija
785/4087 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

63,7 pistettä ja bioanalyytikoksi olisi tarkoitus päästä.

Vierailija
786/4087 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään, jolla olisi alle 60 pistettä? Tuntuu, että täällä on äänessä vaan 65 tai sitä enemmän saaneet.

Vierailija
787/4087 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki saaneet jo pisteensä? Mulle ei oo tullut

Vierailija
788/4087 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko nyt vähän avautua täällä koska pahoitin mieleni yhdestä asiasta. Muutamat ovat kirjoittaneet, että eivät hae tosissaan mutta tekivät silti kokeen ja jotkut päässeet pääsykokeeseenkin. Ymmärrän toisaalta, että on kiva selvittää millainen se koe on niin osaa sitten seuraavaan kertaan valmistautua. Mutta jos suoriudut niin hyvin että saat kutsun valintakokeeseen niin viet paikan joltain joka hakee tosissaan juuri siihen hakuun. Tiedän, että syksyllä taas uusi mahdollisuus hakea ja haenkin jos nyt ei tärppää. Mutta hain tosissani tässä haussa ja toivon että pääsisin pääsykokeisiin kun pistemäärä näyttäisi olevan ihan hyvä.

Itse hain tosissani mutta en voi ottaa paikkaa vastaan, sillä tein juuri määräaikaisen työsopparin. En voinut mitenkään tietää hakuvaiheessa, onko minulla syksyllä enää töitä vai ei. Totta helvetissä haen kouluun, ja opiskelisin kortistossa notkumisen sijaan. Esivalintakokeesta pääsee läpi moninkertaisesti aloituspaikkojen verran hakijoita JA heistäkin moni hakenee useaan eri kouluun/linjalle! Luopumalla opiskelupaikasta se vapautuu kyllä toiselle hakijalle, joka pääsee siis varasijalta sisään. Oikea pääsykoe on esivalintaa paljon haastavampi sitä paitsi. Jos ei esivalintaa läpäise omin avuin niin kuinka käy oikeassa kokeessa?

Vierailija
789/4087 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko nyt vähän avautua täällä koska pahoitin mieleni yhdestä asiasta. Muutamat ovat kirjoittaneet, että eivät hae tosissaan mutta tekivät silti kokeen ja jotkut päässeet pääsykokeeseenkin. Ymmärrän toisaalta, että on kiva selvittää millainen se koe on niin osaa sitten seuraavaan kertaan valmistautua. Mutta jos suoriudut niin hyvin että saat kutsun valintakokeeseen niin viet paikan joltain joka hakee tosissaan juuri siihen hakuun. Tiedän, että syksyllä taas uusi mahdollisuus hakea ja haenkin jos nyt ei tärppää. Mutta hain tosissani tässä haussa ja toivon että pääsisin pääsykokeisiin kun pistemäärä näyttäisi olevan ihan hyvä.

Mutta toisaalta jos jollain on niin suuri motivaatio päästä jonnekin, että harjoittelee sitä varten jo aiemmassa esivalinnassa ja pääsykokeessa, niin hän on luultavasti paikkansa ansainnut ja nähnyt ison työn. Kaikillahan on mahdollisuus myös tehdä samoin...

Toivottavasti ei ole sellaisia, jotka ihan huvikseen hakevat ja menestyvät hyvin.

Asia taitaa olla niin, että monet perustelee asian itselleen tuolla tavalla, että ”en mä nyt tosissaan hae”. Kaverini pänttäsi hullun lailla pari vuotta sitten, kun haki suomen kieltä opiskelemaan. Mut koko ajan hoki, että ei hän tässä nyt juurikaan valmistaudu, kunhan vähän katselee juttuja. Pääsi sisään hyvillä pisteillä ja on koko ajan hokenut, ettei lukenut pääsykokeisiin yhtään. Huoh. Ja ihan omaan unelma-ammattiinsa tähtäsi (äikän ope).

Jos koe meneekin penkin alle, onhan se sit itselle helpompi uskotella, ettei tosissaan hakenutkaan.

Vierailija
790/4087 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

katselin vanhat sähköpostit läpi, ja silloin on noin viikon kuluttua esivalintakokeesta tullut viesti, jossa pisteet. ja omat vastaukset koetta seuraavana päivänä, niinkuin nytkin. sitä vaan, että onko jollekin tullut jos siis ihan pisteetkin sähköpostissa? 

Vierailija
791/4087 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

?? kirjoitti:

Yhtä kohtaa en ymmärtänyt. Englannin osiossa "Osallistujat katsoivat pareittain kymmentä kuvaa miesten kasvoista" ja se olisi muka väärin. Tekstissä luki, että in pairs ja ymmärsin sen siten, että niitä kuvia oli aina pareittain. 

Samoista kasvoista oli tehty kuvaparit (feminiininen ja maskuliininen muokkaus), mutta tekstissä sanottiin ettei niitä katsottu yhdessä vaan sekaisin muiden kuvien kanssa.

Vierailija
792/4087 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli 66 pistettä ja hain 1. vaihtoehtona Turun AMK fysioterapeutti! Jännittää kyllä vähän kun monet saanut yli 70 pistettä, mutta olen kyllä aika varmoin mielin tästä:) viime vuonna raja ollut n. 57 pistettä, joten toivotaan, että tämä riittää!

Vierailija
793/4087 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hillevihiiri19 kirjoitti:

katselin vanhat sähköpostit läpi, ja silloin on noin viikon kuluttua esivalintakokeesta tullut viesti, jossa pisteet. ja omat vastaukset koetta seuraavana päivänä, niinkuin nytkin. sitä vaan, että onko jollekin tullut jos siis ihan pisteetkin sähköpostissa? 

Ei ole ainakaan tän ketjun mukaan, luin just nämä viimeisimmät sivut läpi ketjussa liittyen näihin tulleisiin vastauksiin. 

Vierailija
794/4087 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei oo ainakaan tullut pisteitä, laskin itse noista omista vastauksista.. onko jollekin tullut pisteetkin?😃

Vierailija
795/4087 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut omia pisteitä kenellekkään, vain omat vastaukset.

Tämä päivä aikaa vielä laitaa palautetta kokeesta -> sotelika.esivalinta.tamk@tuni.fi

Huomenna työryhmä sitten vahvistaa pisteytyksen. Aikaisempina vuosina pisteytys on muuttunut saadun palautteen perusteella, eli vastauksissa/kysymyksissä on ollut kokeen laatijoiden puolesta mokia. Siksi on tärkeää, että kaikki laittavat palautetta ko. meiliin jotka niitä ovat nyt havainneet.

Vierailija
796/4087 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä, miten Forssellin ja Walkerin intervention aloittaneiden määrä on 103? Olenko vain aineistosokea? Myös äikän vika kysymys härö.

Enkussa tuli typeriä virheitä mutta olen suoritukseeni tyytyväinen.

Vierailija
797/4087 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykääpä lukemassa soteli 2018 -ketjua. Googlella löytää. Sielläkin ihan samat sävelet, että helppo koe, pisteet nousee. Ja tietysti äänessä ne, jotka saivat hyvät pisteet. Silti pisterajat ihan aikaisempien vuosien kaltaiset.

Kannattaa muistaa, että tännekin palstalle kirjoittelee ne, joilla on motivaatio ihan huipussa. Hakijoissa on paljon niitä, joita ei asia loppujen lopuksi kiinnosta tai joilla on ykkösvalintana ollut yliopisto, tai muu syy. Niitä 30+ pisteitäkin jengi saa paljon. Katselkaa vaikka maakuntien pienten amk:iden ja epäsuosittujen koulutusalojen pisterajoja, miten alhaisilla pisteillä porukkaa on otettu sisään. 

Vierailija
798/4087 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut omia pisteitä kenellekkään, vain omat vastaukset.

Tämä päivä aikaa vielä laitaa palautetta kokeesta -> sotelika.esivalinta.tamk@tuni.fi

Huomenna työryhmä sitten vahvistaa pisteytyksen. Aikaisempina vuosina pisteytys on muuttunut saadun palautteen perusteella, eli vastauksissa/kysymyksissä on ollut kokeen laatijoiden puolesta mokia. Siksi on tärkeää, että kaikki laittavat palautetta ko. meiliin jotka niitä ovat nyt havainneet.

Juuri näin. Tänään voi vielä laittaa. Sitten on myöhäistä. Minäkin valitin tämän ketjun innoittamana ja kopioin valitus-vastauksenkin lähes sanasta sanaan tästä ketjusta, löytyy aikaisemmalta sivulta :) 

Vierailija
799/4087 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä, miten Forssellin ja Walkerin intervention aloittaneiden määrä on 103? Olenko vain aineistosokea? Myös äikän vika kysymys härö.

Enkussa tuli typeriä virheitä mutta olen suoritukseeni tyytyväinen.

Oli ihan peräkkäisissä lauseissa kerrottu että alussa oli 106, joista 103 aloitti intervention ja lopussa jäljellä 99.

Vierailija
800/4087 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin myös palautetta siitä äikän 15. kysymyksestä! 🙂