Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Eipä tää varasijalta sisäänpääsy jääny yhtään viime tippaan 🤣 mutta siis opinnot kutsuvat ensi kuussa 👌🏼
Vierailija kirjoitti:
Eipä tää varasijalta sisäänpääsy jääny yhtään viime tippaan 🤣 mutta siis opinnot kutsuvat ensi kuussa 👌🏼
Onneksi olkoon! 🎉🤗 Olitko se ketä oli alunperin melko isolla varasijalla(+10)?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon! Mihin pääsit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon! 🎉🤗 Olitko se ketä oli alunperin melko isolla varasijalla(+10)?
Jep, alunperin varasijalla 17 (valintakoejono) Tamkin sh-linjalle. Arvelinkin et sh-linjoille pääsee monesti isoiltakin varasijoilta, mut voin sanoa et aika ala-ja ylämäkeä tää odotus oli 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, alunperin varasijalla 17 (valintakoejono) Tamkin sh-linjalle. Arvelinkin et sh-linjoille pääsee monesti isoiltakin varasijoilta, mut voin sanoa et aika ala-ja ylämäkeä tää odotus oli 🤣
Ensikertalaisena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensikertalaisena?
Kyllä, se autto tässä tilanteessa huomattavasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensikertalaisena?
No en itse sanois että sh-linjoille pääsee itse isoilla varasijoilta. olin aluksi varasijalla 10 ja nyt tyssää matka varasija 2 ja kyseessä vielä Hamk. 3v hakenut ja tänä vuonna pääsin lähemmäksi. Mut elämä jatkuu.
onnea joka tapauksessa sulle 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensikertalaisena?
No en itse sanois että sh-linjoille pääsee itse isoilla varasijoilta. olin aluksi varasijalla 10 ja nyt tyssää matka varasija 2 ja kyseessä vielä Hamk. 3v hakenut ja tänä vuonna pääsin lähemmäksi. Mut elämä jatkuu.
onnea joka tapauksessa sulle 😊Siis joo, en tietenkään itsestään selvyytenä asiaa pitäny 😊 Mutta vertailukohtana pidin mm. kätilöä tai muuta ”spesiaalialaa” joihin pääseminen alle 10 varasijoilta saattaa olla jopa mahdotonta.
Ootteko pyytäneet tarkempia tuloksia pääsykokeiden pisteytyksistä/omista pisteistänne? Ois mielenkiintosta tietää miten on pärjänny esim matikassa
Olikos se tänään kun päättyy varasijoilta ottaminen?
Vierailija kirjoitti:
Olikos se tänään kun päättyy varasijoilta ottaminen?
Joo tänään klo 15 varasijat muuttuu peruuntuneeksi.
"Jos et saanut opiskelupaikkaa, voit tulla valituksi vielä varasijalta hakemaasi hakukohteeseen 31.7.2019 klo 15 saakka"
Viime vuonna kun paikkojen jakaminen lopetettiin oli kamalaa mennä opintopolkuun ja nähdä se peruttu siellä... Tänä vuonna sain opiskelupaikan onneksi. Tsempit kaikille syksyyn ja kevääseen, olette sitten menossa opiskelemaan tai uusiin valintakokeisiin 💙
Saako vielä viimeisenä niittinä jonkun sähköpostin, että et tullut valituksi. Opintopolku väittää edelleen, että valinta kesken..
Onnea kaikille, jotka saivat opiskelupaikan!
Jäin lopulta varasijalle 4, tyhmänä hain vain pk-seudun oppilaitoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Saako vielä viimeisenä niittinä jonkun sähköpostin, että et tullut valituksi. Opintopolku väittää edelleen, että valinta kesken..
päivittyy viimeisen kerran varmaan huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Onnea kaikille, jotka saivat opiskelupaikan!
Jäin lopulta varasijalle 4, tyhmänä hain vain pk-seudun oppilaitoksiin.
itse hain ympäri suomen ja jäin varasijalle 1 ja 3.
Tämä on kaikkein nihkein vuosi jäädä rannalle, sillä ensi vuodesta ei tiedä vielä kukaan. Pääsykokeet tulevat muuttumaan, eikä etua aiemmasta hakukokemuksesta enää juurikaan ole.
Onko kukaan hakenut polkuopintoihin?
Minä yritin päästä Jamkin sosionomin polkuopintoihin, mutta en ehtinyt saada paikkaa, vaikka jo minuutin yli kymmenen olin täyttänyt tiedot. Harmittaa kovasti, kun en yhteishaussakaan päässyt, niin en tiedä mitä sitä nyt alkaisi tekemään.
Itkettää, olin toiveikas loppuun saakka mutta ei irronnut paikkaa :(
Oikeaa sivua minä sitten luin, mutta vieläkään ei ole Oulusta läheskään kaikkia aloja tuonne päivitetty. Tai että kuinka moni vastaanottanut paikan