Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Nyt palautui Vipunen ennalleen 😭 olikin joku bugi vain
Vierailija kirjoitti:
Mitä kuuluu? :)
No sanotaan yksinkertasesti, elämä jatkuu 😂 Ei oo varasijat enää useisiin päiviin liikkunut( sijalla 4) ja vähitellen nyt hyväksynyt sen, että tässä haussa en päässyt sisään. Olenkin nyt vaihtoehtosesti alkanut etsiskelemään jotain alaa ammatillisesta koulutuksesta.
Mites muut?
Kouluun valmistautumista ja kesälomailua kuuluu :) Opintovapaata on pyydetty ja aikuiskoulutustukea haettu, kohta vielä hetkeksi töihin ennen opiskelujen aloitusta. Vaikka pääsin sisään niin silti kurkkaan keskustelun päivittäin, viime vuonna jäin varasijoille niin oli kivempi jännittäå porukassa kuin yksin. Hyvää kesää kaikille ja onnea syksyyn! Toivottavasti uudistunut esivalintakoe on parempi kuin Soteli :)
Joko on penaalit ja muut koulukamppeet hankittuna?
Tärkein ensin. :D
Vierailija kirjoitti:
Kouluun valmistautumista ja kesälomailua kuuluu :) Opintovapaata on pyydetty ja aikuiskoulutustukea haettu, kohta vielä hetkeksi töihin ennen opiskelujen aloitusta. Vaikka pääsin sisään niin silti kurkkaan keskustelun päivittäin, viime vuonna jäin varasijoille niin oli kivempi jännittäå porukassa kuin yksin. Hyvää kesää kaikille ja onnea syksyyn! Toivottavasti uudistunut esivalintakoe on parempi kuin Soteli :)
Sama juttu :) Kuin minun suustani. Haitko opintovapaata kuinka pitkäksi aikaa kerrallaan? Siis yhdeksi lukuvuodeksi vai koko koulutuksen ajaksi? Itse hain aluksi toukokuun loppuun, ajattelin jos pääsisin ensi kesänä töihin omalle työnantajalle.
Todistusvalintajonossa sijalla 1 tokaan hakutoiveeseen ja sijalla 2 kolmanteen hakutoiveeseen, ei-ensikertalaisena... eli samassa asemassa ja samalla valintatavalla olevan pitäis jättää paikkansa käyttämättä et pääsisin. Vaikee keskittyä tulevaan kun on niin epävarmaa vielä.. vai joko heittäisitte toivonne mun asemassa?
Jonottaja kirjoitti:
Todistusvalintajonossa sijalla 1 tokaan hakutoiveeseen ja sijalla 2 kolmanteen hakutoiveeseen, ei-ensikertalaisena... eli samassa asemassa ja samalla valintatavalla olevan pitäis jättää paikkansa käyttämättä et pääsisin. Vaikee keskittyä tulevaan kun on niin epävarmaa vielä.. vai joko heittäisitte toivonne mun asemassa?
Vähän epätodennäköseltä kuulostaa että enää tässä vaiheessa todistusvalinnasta aukeaisi paikkoja, varsinkin kun nonessa paikassa on otettu ylitäyttöä juurikin ei-ensikertalaisissa :/
Tänään tuli tieto vielä pääsystä kouluun!!! Oon niin ilonen (1. toive ja oon ensikertalainen).
Oon shokissa, en ois ikinä uskonu et olis vielä mahiksia päästä!!
Vierailija kirjoitti:
Tänään tuli tieto vielä pääsystä kouluun!!! Oon niin ilonen (1. toive ja oon ensikertalainen).
Oon shokissa, en ois ikinä uskonu et olis vielä mahiksia päästä!!
Onnea! Mihin pääsit? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu :) Kuin minun suustani. Haitko opintovapaata kuinka pitkäksi aikaa kerrallaan? Siis yhdeksi lukuvuodeksi vai koko koulutuksen ajaksi? Itse hain aluksi toukokuun loppuun, ajattelin jos pääsisin ensi kesänä töihin omalle työnantajalle.
Hain suoraan 16kk, ajattelin yrittää järjestää opinnot niin että voisin ensimäisenä kesänä opiskella tuen turvin :) Olisi kiva valmistua nopeammin ja päästä työelämään mahdollisimman pian, mutta saa nähdä miten käy... Työnantajalle sopi paremmin myös yhtenäinen opintovapaa niin päädyttiin yhteistuumin tähän :)
2 varasija sosionomiksi... tuskallista tämä odottelu, ei ole muutamaan päivään varasijat liikkunut. Alan menettämään toivoni😔
Sama täällä, toisella varasijalla sairaanhoitajaksi Ouluun. Mitä lähemmäksi pääsee sitä enemmän toivoo saavansa koulupaikan. 😊
Vierailija kirjoitti:
2 varasija sosionomiksi... tuskallista tämä odottelu, ei ole muutamaan päivään varasijat liikkunut. Alan menettämään toivoni😔
Itselläni pysähtyi varasijaan 4 tuossa viikko takaperin ja vihdoinkin sain mielenrauhan hyväksymällä, että ei onnistunut tällä kertaa(sh). Tänään kävin aamulla viimeisen kerran vie kirjautumassa opintopolkuun ja olin varasijalla 1. Nyt mun zen-olo on taas kadonnut ja taas palasin takasin jännittämään 🤣
Onko vinkkejä jännityksen hallintaan haastattelussa?
Minä ajattelin kokeilla josko pääsis polkuopintojen kautta opiskelemaan.
Onko täällä joku muu päässyt savoniaan?
Sivuilla sanotaan näin: "Jos tulet valituksi, saat Opintopolku.fi -palvelusta automaattisen sähköpostiviestin. Lisäksi saat Savoniasta sähköpostin, jossa annetaan lisäohjeita."
en ole kuitenkaan saanut mitään sähköpostia savonialta, ainoastaan ne kaksi viestiä tuli opintopolusta. (tuloskirje ja vahvistus paikan vastaanottamisesta)
Onko teille muille savoniaan päässeille tullut mitään, jos teitä täällä on?
Vipunen on nyt jotenkin rikki. Omassa hakukohteessani on 15 paikkaa, joista 12 sai ensisijainen hakija. Nyt siellä on enää 10 paikkaa, joista 8 ensisijaisella. Kaikki paikat oli otettuna jo vastaan, eikä ensisijainen hakija voi jonottaa ylöspäin.