Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli 2019 kevät OFFICIAL

Vierailija
20.03.2019 |

Nyt se alkaa!

http://soteli.metropolia.fi/

Ennakkomateriaali on julkaistu.

Kommentit (4087)

Vierailija
41/4087 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaa kertaa soteli koetta tekemässä ja mietin kuinka enkun osioon voisi valmistautua. Onko luettava teksti jotain sosiaalialaan liittyvää vai ihan mikä vaan? Kertokaa te jotka jo olette aikaisemmin koetta tehneet😊

Vierailija
42/4087 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeastiko ihmiset käyttää aikaa tähän materiaalin opiskeluun? Ihan rehellisesti kysyn koska itse luin materiaalit kerran koetta edeltävänä päivänä ja pääsin läpi. Ei tämä ole niin vaikea koe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/4087 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oamkiin ei ainakaan ole ollut mitään pääsykoemateriaalia.

Onneksi joissain kouluissa (esim Turku) on. Mieluummin osoitan motivaatiota lukemalla ennakkomateriaalit valintakokeeseen, kuin osallistumalla ryhmähaastatteluihin ja psykologin arviointeihin, joiden arviointi on aina vähän hämärää.

Vierailija
44/4087 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo eliittilukioiden taulukot, huh huh. Miten niitä voi tulkita? Tektistä saa hieman avattua, mutta jos katsoo taulukoita niin ei aukea yhtään.

Paljonhan näitä pitää tankata, jos kysymykset mahdottomia? 😬

Millä taustalla/arvosanoilla lähdette hakemaan ja mihin kouluun? 😊

Vierailija
45/4087 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Help kirjoitti:

Nuo eliittilukioiden taulukot, huh huh. Miten niitä voi tulkita? Tektistä saa hieman avattua, mutta jos katsoo taulukoita niin ei aukea yhtään.

Paljonhan näitä pitää tankata, jos kysymykset mahdottomia? 😬

Millä taustalla/arvosanoilla lähdette hakemaan ja mihin kouluun? 😊

Metropoliaan haen, lukiosta YO-todistuksella LLEM.

Vierailija
46/4087 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko niitä on lukea etukäteen vaikka aineisto onkin saatavilla kokeessa kun ei niistä mitään tajua muuten. Eli onhan ne sisäistettävä ne jutut jotta tietää mitä vastaa. Aikaraja siinä ainakin mulla tuli vastaan. Jos olisi saanut miettiä rauhassa, virheitä ei olisi tullut niin paljon.

Vierailija
47/4087 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ekaa kertaa soteli koetta tekemässä ja mietin kuinka enkun osioon voisi valmistautua. Onko luettava teksti jotain sosiaalialaan liittyvää vai ihan mikä vaan? Kertokaa te jotka jo olette aikaisemmin koetta tehneet😊

Vaikea siihen englantiin on lukea. Mut jos on just suoraan koulun penkiltä yrittämässä niin onhan englanti muistissa. Kyllä sillä pärjää pitkälle ☺

Vierailija
48/4087 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista kertaa hakemassa yhteishaussa Terveydenhoitajaksi, viime vuoden aineisto oli mielestäni helpompi! Mulla vaan tökkäs siihen, että olin tehnyt vääränlaisia muistiinpanoja ennakkomateriaalista...kun minulla sitten oli muistiinpanot valintakoetta tehdessäni huomasin ettei muistiinpanoistani ollut hirveästi apua. :/ Help!! Olisko teillä vinkkejä muistiinpanojen tekemiseen? Teettekö pikkutarkkoja muistiinpanoja vai sanaselityksiä, kaikki vinkit kehiin, kiitos etukäteen!

Vierailija
49/4087 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierelläkulkija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea siihen englantiin on lukea. Mut jos on just suoraan koulun penkiltä yrittämässä niin onhan englanti muistissa. Kyllä sillä pärjää pitkälle ☺

En oo todellakaan suoraan koulunpenkiltä hakemassa, siks kaipaakin kertausta😁

Vierailija
50/4087 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita ”vanhuksia” hakemassa metropoliaan, kuin minä?

Vierailija
51/4087 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi ”vanhus” 33v, kerran olin jo diakissa pääsykokeissa, jäin loppujen lopuksi tokalle varasijalle.. sain vauvan ja nyt oon hakemassa uudestaan :D

52/4087 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites muilla on alkanut lukemiset sujua? Itsellä alkaa olla melkein kaikki (paitsi eliittilukio) jotenkin sisäistettynä😁

Vierailija
53/4087 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuottaa hankaluuksia taulukoiden tulkitseminen. Ei oo mitään hajua esim mistään Cronbach alfasta mut toisaalta mulla ei oo aiempaa kokemusta sotelikokeista niin mietin et tuleeko siellä ylipäätään taulukoista tulkitsemista tms et onko sillä ees väliä tietääkö mitä toi tarkottaa vaiko ei... Muuten alkaa lutviutua tekstit :)

Vierailija
54/4087 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksrandomvaan kirjoitti:

Mites muilla on alkanut lukemiset sujua? Itsellä alkaa olla melkein kaikki (paitsi eliittilukio) jotenkin sisäistettynä😁

Edelline vastauksena siis sulle, en osaa tätäkää käyttää :’D

Vierailija
55/4087 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi joka on tänä keväänä hakemassa. Haaveena ja tavoitteena olis päästä opiskelemaan optometriaa! Harmi vaan lukemiselle on vaan vähän aikaa kun töissä käyn.

Vierailija
56/4087 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks sossuksi hakeva. Ärsyttää koko pirun soteli. Viimeksi sain siitä todella hyvät pisteet, mutta se lukuaika on pois pääsykokeista

Vierailija
57/4087 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon hakemassa eka kertaa nyt kouluun Kätilöksi sekä sosionomiksi (Turku ja Tampere), enkä tiedä yhtään mitä kannattaa ottaa huomioon. Monesti olen lukenut jo materiaalia ja alleviivaillut sekä sisäistänytkin osan jo tosi hyvin(tosin muutamissa taulukoissa vaikeuksia ymmärtää) ,mutta matikka ja englanti stressaa eniten.. Tuntuu että motivaatiota nyt riittää loputtomiin, kun olen pari vuotta ollut vaan työelämässä ja opiskelu toden totta kiinnostaisi. Onko jotain vinkkejä/muistisääntöjä kokeneimmilla lukijoilla? :D

Vierailija
58/4087 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin jostain huhua(?), että polkuopiskelu olisi jäämässä pois, eli tämä avoin amk. Onko täällä kellään tietoa tästä? Omalla kohdalla harmittaa kyllä todella paljon jos tämä pitää paikkansa. 

Toki voisin soittaa kyseisiin AMKiin ja tiedustella. Mutta kysyn ensin täältä. Polkuopinnot tulevat ajankohtaisiksi ellen pääse tämän hauan kautta opiskelemaan.

:)

Vierailija
59/4087 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi vanhus, 40 v. Tokaa kertaa hakemassa, syksyllä rajat nousi huimasti ja jäi parin pisteen päähän. Nyt uusi yritys, jos pääsisi edes varsinaiseen pääsykokeeseen.

Vierailija
60/4087 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulin jostain huhua(?), että polkuopiskelu olisi jäämässä pois, eli tämä avoin amk. Onko täällä kellään tietoa tästä? Omalla kohdalla harmittaa kyllä todella paljon jos tämä pitää paikkansa. 

Toki voisin soittaa kyseisiin AMKiin ja tiedustella. Mutta kysyn ensin täältä. Polkuopinnot tulevat ajankohtaisiksi ellen pääse tämän hauan kautta opiskelemaan.

:)

Ei ole poistumassa, ei huolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan