Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Vierailija kirjoitti:
Riittääköhän 28 pistettä fysioterapiaan...
Helposti pitäis riittää, tuttu pääs ainaki viime vuon Jamkii sairaanhoitajaks 26 pisteel
Tätä on kysytty varmaan jo moneen kertaan, joten sori siitä.
Mutta milloin tiedot todistusvalinnasta tulee? Jodelissa jotkut päivittelevät nyt jo opintopolkua, sillä tämän kevään yo-arvosanat tulivat tänään. Voisiko olettaa mahdollisen tiedon valinnasta tulevan ensi viikon aikana?
Ei missään tapauksessa tule tänään, siellä on valintakoekutsut työn alla nyt. Ei nyt täysin automaattisesti kuitenkaan YTL:ltä siirry Opintopolkuun, siinä joutuu tekemään jotain käsin välissä.
Vierailija kirjoitti:
Tätä on kysytty varmaan jo moneen kertaan, joten sori siitä.
Mutta milloin tiedot todistusvalinnasta tulee? Jodelissa jotkut päivittelevät nyt jo opintopolkua, sillä tämän kevään yo-arvosanat tulivat tänään. Voisiko olettaa mahdollisen tiedon valinnasta tulevan ensi viikon aikana?
Turusta kerrottiin että tulisi 23.5
Jotenkin kestää noissa JAMKin kutsujen lähettelyissä, kun pisteitä yli tarvittavan ja silti ei oo kutsua vielä tullu. Plääääh! Odottavan aika on pitkä :D
Vierailija kirjoitti:
Suvake koe. Onko kokemuksia? Tehdäänkö koulun koneella? Koekutsussa ei mainittu että täytyisi oma kone olla mukana..
Seurailen tätä myös.
Eli ymmärsinkö oikein, jos olen hakenut fyssariksi ja toteen, tulee vain yksi kutsu jompaan kumpaan, joka on validi molempiin? Koska kuuluvat samaan valintaryhmään. Eli voidaanko olettaa, että fyssareilla ja totella on samanlainen koe valintakokeissa? Ja kun olen hakenut sekä päivään, että moniin, pisteet riittää kaikkiin, mutta kutsu tuli vain moniin, joten sillä yhdellä kokeella osallistun myös päivätoteutukseen? Vaikka tästä ei missään kutsuissa tai infoissa ole mainintaa, voin luottaa siihen pisterajat ylittäneenä?
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin kestää noissa JAMKin kutsujen lähettelyissä, kun pisteitä yli tarvittavan ja silti ei oo kutsua vielä tullu. Plääääh! Odottavan aika on pitkä :D
Olethan tarkistanut roskapostikansion? Itsellä kutsu oli mennyt sinne. Tajusin tarkastaa sen nyt kun siitä täällä mainittiin.
60.1 pistettä evk:sta ja kutsu lapin amk fyssari valintakokeeseen. Eilen tein vielä oikiksen pääsykokeen joka meni hyvin. Jompaan kumpaan on päästävä :P
Tarkastettu on, eikä sieltäkään löydy :/
Eli siis miksi en saanut kutsua sekä sosionomin että kuntoutuksen ohjaajan monimuotoihin kun pisteiden mukaan olisi ollut mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Eli ymmärsinkö oikein, jos olen hakenut fyssariksi ja toteen, tulee vain yksi kutsu jompaan kumpaan, joka on validi molempiin? Koska kuuluvat samaan valintaryhmään. Eli voidaanko olettaa, että fyssareilla ja totella on samanlainen koe valintakokeissa? Ja kun olen hakenut sekä päivään, että moniin, pisteet riittää kaikkiin, mutta kutsu tuli vain moniin, joten sillä yhdellä kokeella osallistun myös päivätoteutukseen? Vaikka tästä ei missään kutsuissa tai infoissa ole mainintaa, voin luottaa siihen pisterajat ylittäneenä?
Saman valintaryhmän sisällä saat vain yhden pääsykoekutsun joka tulee valintakärjestyksesi mukaisesti korkeimmalle minne pisteesi riittävät. Tämä pääsykoe on kelpoinen myös kaikkiin muihin samaan valintaryhmään ja valintakoeyhteistyötä tekeviin koulutuksiin. Valintakoe sisällöt voivat vaihdella koulutusala ja koulu kohtaisesti vaikka valintayhteistyötä tekevätkin.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis miksi en saanut kutsua sekä sosionomin että kuntoutuksen ohjaajan monimuotoihin kun pisteiden mukaan olisi ollut mahdollista?
Sosionomi ja kuntoutuksen ohjaaja kuuluvat samaan valintaryhmään ja silloin tulee vain yksi kutsu kyseisen ryhmän sisällä. Kutsu tulee sinne mihin pisteesi riittävät ja on korkeimmalla hakutoiveissasi. Pääsykoe on kuitenkin kelpoinen kumpaakin koulutukseen, joten kaikki on vielä mahdollista.
Suuri kiitos palstalaisille jännäristä ja infosta miten valintakoeryhmät toimiikaan! Hain toteksi ja nyt pohdin, eikö Jamk järjestä mitään haastattelutilannetta, kun kerrottuna on kirjallinen tehtävä ja ryhmätehtävä. Ihan kaikki tieto todella tarpeen, että mitä siellä toimintaterapeutin kokeissa oikeen tehdäänkään!
Onko Jamk ilmoittanut jo pisterajat?
Vierailija kirjoitti:
Onko Jamk ilmoittanut jo pisterajat?
https://www.jamk.fi/fi/Koulutus/Hakeminen-JAMKiin/amk-tutkinnot/sosiaal…
Täältä löytyy.
Onko hakijoiden määrää julkaistu jossain? Mistähän johtuu pisteiden nousu tänä keväänä? Monessa paikassa on kuitenkin ollut yli kymmenen pisteen ero kevääseen 2018.
Vipusesta löytyy hakijoiden määrä.
Ei koe ainakaan erityisen vaikea ollut.
Ja siihen on opittu vastaamaan paremmin. Noin kaavamuotoiseen kokeeseen vastaaminen kysyy osaamisen lisäksi myös osaamista vastata juuri tuollaiseen kokeeseen.
Onneksi tämä oli vika Soteli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haistakoon vtu koko Soteli! Luulin että mun esivalintakoe olis mennyt hyvin, hah! Tietty kaikki mun alan koulutukset nostaneet pisteitään niin ettei tullut kutsua MIHINKÄÄN. Viime vuonna olin fyssarin pääsykokeissa ja kutsu tuli hoitsun valintakokeeseen kans mut ne oli päällekkäin. Sanon vaan että vtu mitä paskaa. Ja täälläkin sitten on porukkaa jotka on saaneet vaikk kuin monta kutsuu ja silti on pettyneitä kun ei ykkösvaihtoehtoon kutsua tullut. Menkää itteenne ja aatellaa kaikkia niitä rannalle jääneitä!! Mullakin yli 10v kokemus hoitotyö, myös liikunnanohjaajana vapaa ajalla ja fitness, yo-paperit on ei tosin kaksiset. Milläs mä ens vuonna pääsen sisään kun iso osa todistus valinnalla menee suoraan. Ja näin tänä vuonna paljon vaivaa esivalintaan ja kaikki meni päin vtun silti. Että älkää valittaako te kutsuja SAANEET kiitos ja näkemiin
Ensi vuonnahan ne kaikki sinua paremmat menevät suoraan todistuksella eivätkä ole kilpailemassa sinun kanssasi kokeessa.
Rajat muodostuvat joka vuosi hakijoiden tason mukaan. Ei koulut niitä rajoja nosta tai laske.
No tämmösen kielenkäytön perusteella et ole todellakaan alalle sopiva. Hyvä, että tommoset jää rannalle ruikuttamaan.
Kiitos :) ei siis tarvii odotella kutsua sen enempää, pääseepähän jännityksestä.