Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lässyttää lapsellisesti riitatilanteessa?!

Vierailija
28.03.2013 |

Alkanut ottaa päähän miehen lässytys riitatilaneessa tai jos huomautan asioista. Taipunus AD/HD:seen on...

Roskat viemättä. Vastauksena lapsellista kiemurtelua ja tyyliin ''Kyllä minä olen ihan kiva, enkö olekkin? Minä vain unohdin, yhyy...'' ja roskat jäävät eteiseen. Joskus jopa kikattaa päälle ja kuvittelee sen olevan tosi viehättävää.

Jos riita yltyy isommaksi, saattaa koko keskustelun ajan lapsellisesti vängätä vastaan tai katsoa koiranpentuilmeellä. Lopulta räjähdän ja murjotan loppupäivän. Yritä siinä sitten aikuisen miehen kanssa keskustella..

Perushyvä ukko, mutta tämä ottaa aivoon. Jos asia ei häntä itseään kiinnosta niin tätä tapahtuu. Mutta odotas vaan kun itse suuttuu: silloin on kuunneltava hiljaa selkä suorana! 

Auttakaa? Miten tän vois kitkeä? Lähteä ovesta jos tollasta käytöstä esiintyy?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä osaa sanoa mitä pitäisi. Itse en kyllä viihtyisi parisuhteessa lapsen kanssa. Voisitkohan kertoa ukolle tuntemuksistasi tuossa asiassa, että se ei ole kivaa eikä hauskaa, että mies on vain ärsyttävä ja lapsellinen

Vierailija
2/18 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies? Voisi kuvitella, että kirjoitat 3-vuotiaasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 12:16"]

Mies? Voisi kuvitella, että kirjoitat 3-vuotiaasta.

[/quote]

Niinpä...siksi tämä onkin niin raivostuttavaa!  Mutta mitä voin tehdä? Ei esiinny silloin kun arki soljuu ja ei tule eripuraa. Mutta ei vaan kohtaa minua tasavertaisena koskaan jos on jotain sanomista asioista....

- AP

Vierailija
4/18 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele miehesi kanssa tästä lässytys jutusta? 

Vierailija
5/18 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pitäis sitten ottaa samat otteet miehensi kanssa kuin 3-vuotiaan kanssa, päättäväisyys ja määrätietoisuus lienevät niitä mita tarvitset. Ja kärsivällisyys ja usko, että mies kasvaa aikuiseksi joskus.

Vierailija
6/18 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yrittänyt kyllä keskustella, mutta äijä kääntää sen aina taas huumoriksi. Sillee et ''ai näinkö? tätäkö käytöstä tarkoitit'' ja siitä ei taaskaan tule mitään.
 Se on vissiin sen mielestä vaan niin ylivoimaisen hauskaa kun mua alkaa ottaa aivoon ja joskus jopa pääsee sellainen hallitsematon naurahdus kun se on niin koomisen typerää...

Mä en vaan kestä kun kaikki riidat jää tällä tavalla ''kesken''...

-AP

Vierailija
7/18 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oma tapansa riidellä, se on hänen tapa, joten anna sen riidellä tyylillään.

Vierailija
8/18 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 12:23"]

Jokaisella on oma tapansa riidellä, se on hänen tapa, joten anna sen riidellä tyylillään.

[/quote]

Olen samaa mieiltä. Harvapa riidellessään on asiallinen ja korrekti. Useimpien tapa on jollain tapaa ärsyttävä. Mutta jos niitä riitatilanteita ei nyt yhtä mittaa ole, niin mitä väliä. 

Vierailija
9/18 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehes pitäis oppia riitelemään. Sen oppii esim. pariterapiassa.

Mun miehellä oli ennen myös raivostuttava tapa riitatilanteissa: nauroi ivallisesti koko ajan mun puheen (ja huudon) päälle, ihan sama miten järkevästi ja kohteliaasti mä jonkin asian esitin tai vaikka huusin kurkku suorana, että ethän sä edes kuuntele. Sehän hirveästi edesauttoi sen riitatilanteen selviämistä. Sitten kun turhauduin siihen ivanauruun, saatoin sanoa "HAISTA PASKA" (mikä nyt ei itsessään ollut kovin rakentavaa, mutta mutta), niin vastaus oli joko "Pakko haistaa kun sieltäpäin tuulee" tai sitten tuli kirjaimellisesti haistamaan mua.

Mun mies oppi. Nykyään mennään hirveän harvoin edes riitaan asti, ja keskustelu on oikeasti rakentavaa mielipiteiden ja näkemysten vaihtoa (mitä mä yritin ennenkin, mutta mies nauroi päälle). Suosittelen ihan tosissani ja lämpimästi sitä, että miehes opettelee riitelemään aikuisen tavalla. Tai siis ei välttis riitelemään, vaan ratkaisemaan konfliktit.

Vierailija
10/18 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että tapoja on monia. Tuntuu vaan että itse asia jää aina sen pelleilyn peittoon ja tottakai hän sen tietää koska sitä keinoa aina käyttää. Joskus sanonut jopa että ''noniin sua itseäsikin naurattaa tämä koko juttu''. Ei ne roskat naurata siellä eteisessä, vaan se miehen jatkuva lapsellinen pelleily. Mulla on huono pokka.... :(

Kai se on pakko ruveta vaan tiukemmaksi.

Vierailija
11/18 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työkaveri, joka lässyttää.

Siis ihan oikeasti panee suun suppuun ja alkaa ässää sössöttämään. kun puhuu työkavereilleen.

Antaa rapsan tyyliin "voi kun kiva kun palanut ja et tailatta enää ja päätit töihin. Voi lutunen tentät, kun tättä on ollut niin kiilekin meillä, mutta lättäpööpää ylitän nyt ehtiä tättä antaan tulle pikku lapoltin, ennen kuin lähden töittä"

Voi lutunen kun ällöttää tuollainen lässyttäjä. 

Vierailija
12/18 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin inhoan lässyttämisestä mutta toi mies sitä vaan silti tekee.

Olen joskus kokeillut alkaa lässyttämään takaisin. Pari kertaa reaktio oli jopa ahdistunut: enhän minä voi tollaiseksi ryhtyä. Sanoi sen olevan ällöttävää. :D
 Mutta ei sillä ollut vaikutusta hänen omaan käytökseensä...

- AP

Vierailija
13/18 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on parempi, että poistut tilanteesta ja ilmoitat, että palaat takaisin kun hän on valmis keskustelemaan asioista kuin aikuiset.

Kuinka tuommoisen kanssa pystyy edes seksiä harrastamaan?

Vierailija
14/18 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässytystä ei ilmene onneksi aina. Mutta myönnettäköön: kun oikeen innokkaasti hän on osallistunut lässyttämällä johonkin riitakeskusteluun ei kyllä haluta pariin päivään....

-AP

Vierailija
15/18 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään allekirjoita että toisen pitäisi vaan antaa riidellä omalla tavallaan. Itsekin kävin terapiassa jossa opettelin riitelemään, niin nykyään osaan olla asiallinen. Joskus en kuunnellut, puhuin päälle ja huusin.

Silloin pitää opetella kuuntelemaan kun toinen puhuu, pitää ns. pää kiinni ja vasta kun toinen on sanonut niin sitten vaihdetaan puheenvuoroa.

Mä joskus olen törmännyt sellaiseen että kumppanissa alkaa ne ihanat asiat jotka oli hauskoja ottamaan päähän suhteen jatkuessa. Ja niistä voi sitten pahimmillaan kehkeytyä asia joka alkaa ihan vaivaamaan.

Minusta se vaivaaminen on sinun ongelma. Mutta toisaalta pitää toisen tajuta että joskus vaan pitää keskustella vakavastikin. Ehkä te voisitte sopia jonkun asian jollon mies oikeasti ymmärtää että kilahdat kohta.

Tapoja puhua ja sopia on monia ja teidän vaan pitää opetella tuntemaan omat ja toisen rajat. Ja kunnioittaa niitä mutta kyllä sunkin kannattaa koittaa tajuta miestäsi ja miettiä voisiko joitain asioita käydä läpi toisin kuin mitä sinä tahdot. Parisuhde on kompromissien tekemistä ja sinäkään et vaan voi olla päällepäsmäri joka muuttaa kumppaniaan tahtomaansa suuntaan. Sun tarttee myös sallia miehellesi omia juttuja ja joskus voi oikeasti vaan nauraa kuin tiukkapipona vaan säätää.

Tiedä sitten miksi miehesi ei tahdo puhua kanssasi asiallisesti? Ehkä hän kokee jäävänsä aina alakynteen? Ehkä sinä vaan jyräät ja huumori on hänen ainoa aseensa.

Opettele tuntemaan se miehesi ja lakkaa painostus mutta teidän pitää oppia tietämään milloin voit nauraa tilanteessa ja milloin sun miehen tarttee vaan olla läsnä ja kuunnella.

Tai teidän ongelmat on niin vaikeita että te ette niissä etene, ehkä mieskään ei tahdo puhua asiasta ja häneen sattuu?

Vierailija
16/18 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, ettet ap osaa arvostaa moista ainutlaatuista tyyliä riidellä. Minusta kuulostaa aivan ihanalta! :) Onko sellainen miehekäs räyhääminen muka muista niin paljon parempi tyyli kuin tuo ap:n miehen?

Vierailija
17/18 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 12:44"]

Harmi, ettet ap osaa arvostaa moista ainutlaatuista tyyliä riidellä. Minusta kuulostaa aivan ihanalta! :) Onko sellainen miehekäs räyhääminen muka muista niin paljon parempi tyyli kuin tuo ap:n miehen?

[/quote]

Joo, on. Koska silloin tuntuu edes siltä, että muhun suhtauduttais vakavasti. Ei räyhääminenkään hyvä tapa ole, mutta merkittävästi parempi.

Vierailija
18/18 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä 16.

Voi olla, että hän kokee riitatilanteet vaikeiksi. Hän joko saa kohtauksen ja huutaa kurkkusuorana yhden lauseen poistuen paikalta. Pikkuasioiden kanssa ärsyttää tuolla lässyttämisellä eikä ristiriita ratkea. Joku lukko tunnepuolella?

Nämä pikkuasiat ovat usein sellaisia, että ne olisivat selvitettyjä muutamassa minuutissa jos niihin suhtaututtaisiin oikealla vakavuusasteella. ''Ymmärsin mitä tarkoitit'', ei koskaan toteudu näissä yhteenotoissa... minä yritän saada jotain järkeä keskusteluun ja toinen vetää sen auttamatta huumoriksi. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän