Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulukuiset 2013

27.03.2013 |

Aloitetaan nyt tämäkin ketju :) Eilen tikutin haalean viivan ja tarkoitus olisi tikuttaa vielä huomenna aamulla uudestaan. Toivon kuitenkin kolmen lapsen jälkeen osaavani jo tulkita noita testejä niin että uskallan väittää olevani raskaana :) Noh, aamulla se selviää varmasti. 4 rakkauspakkaus siis tulossa ja tämä on kyllä jo mun laskujen mukaan meikäläiselle iltatähti :)

Kommentit (555)

Vierailija
221/555 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa lukea hyviä ultrakuulumisia :) Täällä alkaa pahoinvointi hellittää, syödä täytyy kyllä usein tai tulee huono olo :) Se varmasti näkyy sitten painonnousussa :D No eiköhän ne kilot imetyksen aikana taas häviä. Mukavaa alkuviikkoa kaikille !

syyselo 7+2

Vierailija
222/555 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin eilen, että olin laskenut väärin edellisen raskauden perusteella tuon pahoinvoinnin alkamisen. Muistin siis, että pahoinvointi oli alkanut ekan neuvolakäynnin jälkeen oksentelulla ja tarkistin neuvolakortista, että viikkoja oli silloin 7+0. No, ehdin vähän huokaista helpotuksesta viikko sitten, kun ei samalla tavalla alkanutkaan se oksentelu. Mutta eilen vasta tajusin, että eka neuvolakäynti oli tosiaan kuukautisten mukaan laskettuna viikolla 7+0, mutta todellisuudessa silloin viikkoja olikin jo 8+0. Tänään viikkoja 8+1 ja nyt vähän jännittää, että meneekö tämä raskaus samalla kaavalla kuin edellinen. Tiedän, että raskaudet on erilaisia ja onhan tässä sellainen ero edelliseen, että olen voinut lievästi pahoin jo pari viikkoa, mutta edellisessä raskaudessa pahoinvointi tosiaan alkoi vasta 7+0 eikä sitä ennen ollut minkäänlaisia tuntemuksia. Eli voi hyvin olla, että pääsen tällä kertaa näin helpolla ja pahoinvointi alkaisi pian jäädä kokonaan taakse:) Who knows:) Mutta se varmaankin tässä jossain vaiheessa selviää.

Onko muilla niin paha turvotus jo vatsassa, että näyttäisi kuin olisi jo todella pitkällä raskaana? Itselläni vatsa on ihan pallo ja on selvästi ihan turvotusta mutta näyttää siis ihan jo raskausvatsalta. Viimeksi vatsani tuli esiin vasta viikon 12 jälkeen eikä tuollaista turvotusta silloin ollut ollenkaan. Mietin vaan, että miten ihmeessä peittelen tätä vielä muutaman viikon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
223/555 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meltsu: Mulla kyllä löytyy tuota turvotusta vaikka muille jakaa. Eikä pelkästään vatsa, vaan koko kroppa tuntuu ihan turvonneelta. Oon jo nyt joutunut ostaan löysempiä vaatteita eikä farkut meinaa enää mennä jalkaan. Ei todellakaan kiva tunne :/

Kirjoittelin tuossa aikaisemmin, että pahoinvointi olis mun osalta jäänyt jo taakse, mutta ei se nyt ihan niinkään ole. Tälläkin hetkellä on tosi pöklö olo eikä mitään ruokaa tee mieli. Mutta tää väsymys, tää se vasta uskomatonta onkin! Siis oikeesti mä joudun käyttämään kaikki voimani raahautuakseni sohvalta sänkyyn makaamaan. Pitäisi käydä kaupassakin, mutta pelkkä ajatuskin tuntuu ylitsepääsemättömän raskaalta. Tää on ihan hirveää oikeesti, turvottaa ja pöklöttää ja väsyttää vaikka nukkuisi kuinka paljon. Toivottavasti tää nyt pikkuhiljaa alkaisi helpottaa..

Usvaneito 9+1

Vierailija
224/555 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin tänään ensimmäisen varsinaisen ellotuspäivän. Söin aamupalan normiaikaan n. klo 6. Huomasin kyllä silloin jo, että näin oksettavaa oloa ei ole vielä ollakaan. Aamupalalla jaksan normisto aivan hyvin klo 12 saakka. Nyt oli jo klo 9.00 niin hävyttömän kova nälkä, että maailma pyöri silmissä. En olisi millään jaksanut olla töissä. Kilttinä tyttönä pusersin kuitenkin itsestäni kaikki mehut naama harmaana ja sinnittelin työpäivän loppuun. Voihan yökötys... Ei ollut edellisissä tämmöistä, joten uskoin ettei nytkään tulisi. Örf.

Vierailija
225/555 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, mulla alkoi eilen kaikki oireet yhtäaikaa. Aamulla heräsin niin turvoksissa, tissit ja maha. Sitten normitapaan pelkän aamukahvin jälkeen, yllätti pahoinvointi. Äkkiä mysliä naamaan vaikka yökötti ja tällä kertaa selvisin tällä. Tänä aamuna söin heti herättyäni ja näin jatketaan toistaiseksi ja toivotaan parasta. En tiedä millä etovan olon töissä peittelisi. Istun avokonttorissa ja paljon palavereissa, enkä missään nimessä voi vielä vähään aikaan siellä paljastaa raskautta. Onneks siellä on nyt vatsatautia liikkeellä :)

Heh, mahan turvotukseen jo varauduin, ostin su 4 äitiyshousut aletangosta, kun halvalla sain :) Jos en niitä tarviskaan, niin eiköhän ne jollekin kelpaa...

Vierailija
226/555 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille. Ilmoittaudun minäkin tähän joukkoon kummaan =)

Eli olemme 36-vuotiaita ja ekaa odotetaan. Oltiin juuri Felicitaksessa aloittamassa hoitoja kun kesken alku kartoituksen plussattiin. Yhdessä 8 vuotta, naimisissa niistä viisi. Vauva on saanut tulla...kauan. Koska kartoitus oli päällä niin tiedetään tarkasti kaikki päivät (mulla on kuva jopa munasolusta mikä nyt luonnollisesti sitten hedelmöittyi =) ja LA olis 27.12 laskurin mukaan.

Olen yrittäjä ja tää uutinen laittoi nyt elämän aikalailla uusiksi. Pelkään miten jaksan hoitaa työtäni koska ei-niin-miellyttävät oireet pukkaa päälle jo nyt. Mutta tässä alkuun, kirjoittelen ja kommentoin myöhemmin lisää. Hyvää Vappua!

227/555 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesken tämä taitaa mennä. Ruskeaa vuotoa tulee ja vatsaa jomottelee. Kurjaa. On minulla onnistuneissakin raskauksissa ollut vuotoa, mutta jotenkin tunne, että tällä kertaa ei kyse ole harmittomasta vuodosta. Se siitä sitten. Oli kiva hetken haaveilla vielä yhdestä vauvasta. Turha ultraankaan on mennä varmistamaan, eipä ne siellä mitään asialle voi jos kesken menee.

vielä rv8+0

Vierailija
228/555 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mastodontti: Kannattaa varmaan soitella äitiyspolille, koska tuollaisessa tilanteessa pääsee varmasti ultraan päivystyslähetteellä. 

229/555 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on alkio vieläkin kyydissä vaikka on vuotanut perjantai-aamusta saakka. soitin eilen päivystykseen, eihän ne sile mitään mahda jos alkaa mennä kesken mutta oisin halunnu ultraan. sitten siellä oli hoitaja joka sano et ihan selvä keskenmeno ei tässä mitään lääkäriä tarvita. intin siinä vähän ja pääsin lääkärille... jolla ei kuitenkaan ollu ultralaitetta loppujen lopuksi. kotiin menin ja sano lähettävänsä lopulta lähetteen et pääsen jonnekki ultraan toivottavasti ensi viikolla.

aamulla menin taas yksityiselle vaikka sairaanhoitaja oli sanonut et ihan turhaa. siellä oli kuiteki alkio kaikissa voimissaan ja syke tosi tasanen. ei merkkiäkään että olis kesken menossa vaikka vuotaakin... eihän se mikään takuu ole mitä jatkossa tapahtuu mutta kuulemma tosi monet naiset vuotaa ja silti raskaus jatkuu...

lääkärikin oli sitä mieltä että hoitaja oli päivystyksessä aika törkee....
ärsyttää jos oisin sitä hoitajaa uskonut niin oisin voinu tänää mennä ostaa vappupullon ja miettiä sitte myöhemmi miks vatsa kasvaa >://!! onneks käytin omaa järkeeni...

muuten tämä lääkäri sanoi ettei suosittele uimahalleja raskaana oleville vaikka ei vuotaisikaan. kuulema voi lisätä keskenmenoriskiä, kun pöpöt nousee sieltä ja jos pääsee kohtuun tulehdus niin tuppaa käymään huonosti. toi ei varmaankaan ole mikään yleinen neuvo eikä hänkään voi sitä todistaa,mutta tässä minun tilanteessa yritän kyllä kaikkeani että pysyis jatkossakin siellä mukana vuodosta riippumatta... jos tästä nyt jotain hyvää voi sanoa niin ens viikolla saatan sit päästä jo kunnalliseen ultraan päivystysreissun takia.

chellam 6+3 ( lääkäri sano kyl tänää et saattais olla jo jopa 6+5)

Vierailija
230/555 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kävimme eilen varhaisultrassa. Kaikki oli hyvin, yksi sikiö oikeassa paikassa. Pieni sydän sykki hienosti. Koko oli hiukan normaalia pienempi, joten viikkoja lienee todellisuudessa 7+2 nyt koossa. Mahdollisuudet että kaikki sujuu hyvin tästä eteenpäin ovat lääkärin mukaan 90% luokkaa. Edelleen olen ihmeissäni, sillä minähän raskastuin 1. kierrosta ehkäisyn poiston jälkeen ja ikää jo sentään 40v.

Tänään alkoi kunnon aamupahoinvointikin, eli tuli oksennetua. Toivottavasti ei jatku kovin pitkään.

Iloista vappua kaikille odottajille.

231/555 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chellam: Tosi törkeästi sua kyllä kohteli tuo päivystyksen hoitsu. On ikävää, kun hoitohenkilökunnalla ei ole herkkyyttä kohdata potilaita ja heidän ongelmiaan. :/ Todellakin toivotaan nyt, että kaikki olisi hyvin ja pikkuinen pysyisi matkassa mukana loppuun asti. Pidän peukkuja! :)

Joulu13: Onneksi olkoon varhaisultrasta! :)

232/555 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan mukava vappu. Mies nyt sitten päätti aikansa ajateltuaan, että vauva on hyvä juttu ja sanoi olevansa tilanteesta onnellinen :) Olihan tää yllätysraskaus aikamoinen shokki poikamieselämää viettäneellee yli kolmikymppiselle joka tottunut omanlaiseen elämään. Enpä voisi olla onnellisempi tällä hetkellä <3

Raskausoireita ei ole ilmaantunut, molemmista pojista oli mahdoton pahoinvointi alusta asti, josko nyt olisi tyttö tulossa... ;) Se jää nähtäväksi.

Mahtava ilma, nyt ulos nauttimaan auringosta!

Nameless 6+3

233/555 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nameless: Onpa ihana kuulla, että asiat kääntyivät teillä hyvin päin! :) Nyt vain sitten nautiskelemaan raskaudesta entistä onnellisempana.

Oma oloni menee vähän laidasta laitaan. Yhtenä päivänä väsyttää koko ajan, on huono olo eikä ruoka maistu, ja voimia ei ole muuhun kuin löhöilyyn ja nukkumiseen. Tänään (liekö johtuu aurinkoisesta kelistä) on sitten taas heti paremman oloinen päivä, kävin heti aamusta pitkällä reippaalla kävelyllä, luulen, että raitis ilmakin kyllä auttoi oloon. Aloin muuten miettiä, että miks monella muulla tuntuu tuo np-ultra olevan mua paljon aikaisemmin, vaikka viikkoja on vähemmän? Ärsyttää, mä sain sen ajan vasta 12+ viikolle. Noo näkyypähän sitten enemmän ainakin ultrassa, kun sen aika koittaa :)

Usvaneito 9+3

Vierailija
234/555 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usvaneito: Itselläni ainakin tuo ultra on varattu neuvolan viikkojen mukaan myös 12+ viikolle. Omien laskujen mukaan tänään vasta 8+3 ja ultra 10+1 viikolla. Siksi siis ainakin minun kohdallani tuntuu olevan aikaisemmin tuo ultra.

Vierailija
235/555 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Np-ultrasta puheenollen, voi että mua vähän meinaa ärsyttää. Mulle tuli eilen kutsu sinne ja ihmettelin pitkän aikaa, että eihän tämä päivämäärä nyt voi olla oikein. Se olisi jo ensi viikolla, jolloin viikkoja koossa vasta 9+4! Luulen, että lähetteen tehnyt terveydenhoitaja on ilmoittanut sinne mun menkoista lasketut viikot eikä näitä korjattuja. Täytyy nyt sitten huomenna tai perjantaina viimeistään soitella sinne ja pyytää uutta aikaa. Kuitenkaan en sinne turhan takia halua mennä ja maksaa poliklinikkamaksua kahta kertaa. Veriseulaankin pitäisi varailla aikaa kunhan saisi aikaiseksi...

Tunafishu 8+4

236/555 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto on lisääntynyt ja muuttunut veriseksi, taitaa kaikki toivo olla mennyt :( Mitenköhän tästä keskenmenosta sitten tällä kertaa toipuu kun ei voi edes lohdutella itseään, että ehkä ensi kerralla onnistuu kun ei sellaista kertaa tule. Varmaan tulee olemaan jonkun aikaa tyhjä olo :( Niin ja kyllä kai sitä ultraan pääsisi, mutta toisaalta äpolille on pitkä matka, että enpä tiedä onko se niin tärkeää nähdä tyhjä kohtu jos ei mitään huolestuttavaa oiretta tule.

vielä 8+1 (tuskin kauan)

Vierailija
237/555 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tämä olo minullakaan nyt ole sitten ihan niin huoletonta kuin voisi toivoa. Nukuin tuossa päiväunia ja herättyäni menin käymään vessassa. Vasta pyyhkiessä havahduin, että vuodan aivan kirkasta verta. Sitä riitti ihan pönttöön saakka, mutta sitten se loppuikin samoin tein. Mitään hyytymiä ei ollut mukana eikä minkäänlaisia kipuja ole ollut, joten sinällään en vielä osaa olla kovin huolestunut.

Pelkään kuitenkin, että alan vuotaa lisää. Tuntuu niin kurjalta ajatella, että näin hienosti alulla ollut raskaus menisi kesken, käsittääkseni keskenmenon riski on aika pieni kun syke on jo havaittu ultrassa. Voin vain kuvitella, kuinka tyhjä olo on, jos sattuu käymään huonosti. Tähän raskauteen ja vauvan tuloon kun on jo niin asennoitunut. Ajattelin huomenna soitella neuvolaan, sillä eihän tämä tästä hätiköimällä miksikään muutu. Jos siellä tosiaan on alkava keskenmeno, niin ei sille mitään voida tehdä. Mutta jos vuotoa ei enää tule, niin ehdottomasti haluan kyllä ultraan tarkistamaan tilanteen.

Tunafishu 8+4

238/555 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tässä taisi olla. Isoja hyytymiä, vatsakipua ja lähes lorisemalla verta. Odotan vaan iltaa kun kaikki nukkuu, sitten voin surra sitä vauvaa jota en koskaan saa. Raskasta yrittää olla pirteänä, paistella munkkeja ja olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Joten hyvää loppuraskautta kaikille, toivottavasti te kaikki saatte pikkutontut joulukuussa syliinne <3 Minä poistun täältä itseäni kiusaamasta.

Mastodontti 0+0

Vierailija
239/555 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty :) Laskettu aika ja viikot muuttuivat taas, kaippa se on elettävä neuvolan laskujen mukaan ettei ole ihan sekaisin :) Varhaisultra ensi keskiviikkona, np ultra 29.5 ja seur. neuvola 30.5. Nostelukieltokin tuli heti, koska riski ennenaikaiseen synnytykseen niin suuri.

Koskahan tämä järjetön väsymys antautuu, tuntuu että voisin nukkua vain vuorokaudet ympäriinsä :/

syyselo 7+6

240/555 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mastodontti olen todella pahoillani huonosta tuuristasi, itsellekki olisi todella todella kova paikka....

Tunafishu mullakin ollu tullu välillä kirkasta punasta ja aina kun oon aatellu et nyt se yltyy se onkin laantunut, nyt ei vuorokauteen vuotoa yhtään, toivottavasti ei ala taas. ehkä jos jatkuu yrität soittaa päivystykseen, mä sain sitä kauttaa ajan naistentautien poliklinikalle , jonna pääsen ultraan ens ma. tää on tosi stressaavaa aikaa ollu mulle.

chellam 6+5