Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyrmäkihallin kirppiksellä myyneille kysymyksiä!

Vierailija
27.03.2013 |

Enkikertalaisen kysymyksiä ennen kuin voi kysyä järjestäjältä:

Myyntipaikkaan kuuluu rekki ja pöytä, mutta voiko paikalle viedä oman vaaterekin ja mahtuutko sellainen edes? Yritän arvioida, paljonko myyntitavaraa otan mukaan.

Käykö lastenvaatteet ja aikuisten vaatteet kaupaksi? Toisin myyntiin kouluikäisten vaatteita ja lisäksi naisten isoja kokoja, mutta muutakin kuin mammatyyliä:)

Onko pelin henki se, että hinnoissa pitää olla tinkimisvaraa? Kannattaako laittaa hintalappuja? Millainen on hintataso? En haluaisi tinkia, vaan myydä heti oikeaan hintaan. Tuon myyntiin myöär erittäin hyvää tavaraa, jonka mieluummin myyn muualla kuin annan eurolla pois. Kokemuksia?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä taas. En tarkoita, että myisin kalliilla, vaan kysyin tinkimiskäytännöstä. Ymmärrän, että lähellä sulkemisaikaa hinnat voivat pudota.

Itsepalvelukirppikselle en halua nyt lähteä, sillä myytävää on paljon ja erityisesti sitä edullista osastoa. Missä olisi muuten hyvä ip-kirppis pk-seudulla? Pidän Lanttilaa ja Akselia kalliina, koska korkean viikkovuokran takia molemmat ottavat vielä prosenttiprovikan.

Muita Myyrmäessä myymässä käyneitä?

ap

Vierailija
2/11 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajana Myyrissä.

Asiointia helpottaa: vaatelaatikossa/pöydän reunassa lappu josta selviää koot ja extraplussa jos hinnoista maininta, esim: paidat 1 €/kpl, housut 2 €/kpl. Jos joku ostaa kerralla enemmän, niin silloin yleensä pyöristetään/tingitään yhteissummasta vähän alaspäin.

Asiointia vaikeuttaa: Liian täysi ja sotkuinen pöytä, eikä mitään tietoa vaatteiden koosta. Tuo kokoasia on melkein tärkeämpi kuin hintojen esilläolo. Jos pöytä on siisti eikä liian täyteen ahdettu jaksan kysyä myyjältä mitä kokoja on myynnissä, mutta tosiaan tuo kaoottisuus pistää kävelemään ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt pari kertaa Myyrmäkihallissa.

Parhaiten oman kokemukseni mukaan käyvät kauppansa lasten kengät ja lelut. Aikuisten vaatteita en ole koskaan myynyt.

Hintataso on alhainen, ja varaudu siihen, että sun kasseja ollaan luvatta penkomassa jo silloin, kun olet hakemassa rekkejä ja pöytää. Tinkimiseen kannattaa varautua. Itse olen pitänyt esim. lasten t-paidoissa hintana 50 senttiä, pitkähihaisissa 1-2 e, housuissa 1-3 e, ulkotakeissa alle kympin, ulkoilupuvuissa (1- tai kaksiosaisissa) kympin alle tai yli riippuen laadusta.

Yllättäen huonot ja halvat menevät HELPOMMIN kuin hyvä merkkitavara. Enkä todellakaan ole niitä hyviä merkkivaatteitakaan ylihinnoitellut, esim. kaksiosainen Reiman vettä hylkivät ulkoilupuku oli myynnissä 13 e, mutta siitäkin piti lopulta tinkiä 5 e, ettei tarvinnut enää kotiin viedä.

Kalliit merkkivaatteet kannattaa siis suosiolla viedä vaikkapa käytettyjen vaatteiden erikoisliikkeisiin.

Kaksi rekkiä mahtuu juuri ja juuri, mutta niiden väliin ei sitten juurikaan mahdu liikkumaan/seisoskelemaan. Suosittelisin pitäytymään yhdessä rekissä ja täyttämään siihen sitten tarvittaessa tavaraa. Mutta voithan aina kokeilla, miten mahtuu.

Kannattaa alussa mainitsemastani syystä (ja koska siellä välillä myös ihan varastetaan tavaraa, ei tosin ilmeisesti sen enempää kuin muuallakaan) ottaa apurin mukaan.

Vierailija
4/11 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä sekä ostajan että myyjän näkökulmasta! Olen ottamassa apurin mukaan, että sikäli on varmasti helpompaa.

ap

Vierailija
5/11 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon kans ollu myyjänä myrtsissä..

lastenvaatteita meni eniten, mammavaatetta jonkin verran, muita ei yhtään. mamut tinkas väkisin, kasseja pengottiin vaik mul oli apurikin siinä paikalla.. kohtuu hinnoilla sai ihan kivan tilin = 200€ päivässä

Vierailija
6/11 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisin oman rekin jos sellainen löytyy ja on paljon henkaritavaraa, ja koko laput on ihan tosi "kätsyt" niin välttyy turhilta kyselyiltä

-edellinen

Vierailija
7/11 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutonen vinkkaa vielä, että kannattaa hinnoittelun yhteydessä lajitella eri kokoluokat eri kasseihin. Itse olen pitänyt niitä sellaisissa Ikean kasseissa, joissa on päällä koko esim. 128 cm. Niistä on hyvä penkoa, koska ovat isoja ja avarasuisia, ei mene samalla lailla sekaisin kuin pinkoissa tai rekillä.

Vierailija
8/11 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisikohan sinun vuokrata jostain itsepalvelukirppikseltä pöytä jos et ole valmis tinkimään...

Itse en ole koskaan myymässä myyrmäessä ollut, mutta asiakkaana kylläkin ja kyllähän pelinhenki on yleensä se että tinkiminen kuuluu asiaan. Itse en ikinä tingi, ostan jos hinta on kohdalla ja jätän ostamatta jos pyydetään järjettömyyksiä.

Valtterissa kun olen ollut myymässä niin siellä (ulkomaalaiset) tinkaavat kaikesta. Esim jos sanoin uuden paidan hinnaksi 1 eur, niin siitäkin olisi pitänyt vielä tiputtaa. En edes sellaisille suostunut myymään :)

Myyrmäen hallissa tilat ovat aika isot kun mahdollisesti voi laittaa tavaraa eteen,taakse ja sivulle (toki en tiedä onko ne paikat sitten kalliimpia) 

Vierailija
9/11 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla on niin paljon hyvää tavaraa myynnissä että ei niitä kukaan osta kallilla. Itse kiertelen paljon kirppiksiä ja osatan vain uudenveroista ja hyvää tavaraa edullisesti. Niin taitaa tehdä muutkin.

Vierailija
11/11 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi