Ärsyttääkö ketään muuta tämä nykyinen buumi, että kaikkien meidän tulisi matkustella paljon, olla uteliaita ja "avartaa maailmankuvaamme"?
Ja jos et ole kiinnostunut matkustelusta, sinua pidetään surkimuksena, wt:nä, junttina? Eikö nykymaailmassa sen pitäisi olla vain hyvä juttu, kun kerran ilmastonmuutoksestakin niin paljon kohkataan?
Kommentit (692)
Itse en vatsaoireiden takia pysty matkustamaan.
Vierailija kirjoitti:
Esim. Rooma ja Pariisi aivan tukossa nykyään myös talvella. En jaksanut jonottaa Vatikaanin museoon yms. Menen mieluummin vähemmän turistirysiin kohteisiin Itä-Euroopassa. On halvempaakin. Vain Prahassa ja Budabestissa on liikaa turisteja. Muualla idässä hiljw
Minulle tuo jonottaminen on se mikä vähentää reilusti tarvetta lähteä minnekään. Tietty olisi hienoa nähdä jotain juttuja paikan päällä, mutta jos sitä varten pitää jonottaa tungoksessa ja sitten tungoksessa katsoa niin ei kiitos. Miksi nähdä valmisteluiden vaiva ja maksaa kalliista reissusta että pääsee kuluttamaan loma-aikaa jonottamalla.
Sen verran olen elämässäni matkustanut, että maailmankuva on todellakin minulla avartunut. Monien maiden epäkohdat hyppäävät ensimmäisenä silmille ja matkustaminen ei välttämättä ole enää niin positiivinen kokemus. Monien maiden ihmisten köyhyys ja eriarvoisuus on vaikeaa katseltavaa sekä se miten eläimiä kohdellaan. Toki jos tuollaisilla asioilla ei ole itselle niin väliä ja sulkee vaan silmänsä, niin kyllähän se siitä sitten suttaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran olen elämässäni matkustanut, että maailmankuva on todellakin minulla avartunut. Monien maiden epäkohdat hyppäävät ensimmäisenä silmille ja matkustaminen ei välttämättä ole enää niin positiivinen kokemus. Monien maiden ihmisten köyhyys ja eriarvoisuus on vaikeaa katseltavaa sekä se miten eläimiä kohdellaan. Toki jos tuollaisilla asioilla ei ole itselle niin väliä ja sulkee vaan silmänsä, niin kyllähän se siitä sitten suttaantuu.
No eihän ihmisiä tuollaiset kiinnosta. Hyvällä omatunnolla reissaillaan Dubaihin ja Turkkiin, viisi siitä paljonko siellä ihmisoikeuksia poljetaan. Jos Afganistanissa olisi rantalomakohde, niin sinnehän jengi painelisi, viis siitä, että paikallisten naisten asema on olematon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän ihmisiä tuollaiset kiinnosta. Hyvällä omatunnolla reissaillaan Dubaihin ja Turkkiin, viisi siitä paljonko siellä ihmisoikeuksia poljetaan. Jos Afganistanissa olisi rantalomakohde, niin sinnehän jengi painelisi, viis siitä, että paikallisten naisten asema on olematon.
Monellehan tää on salaa ihan unelmakin että pääsee kaukomaille alistamaan paikallisia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama juttu! Eli matkoilla eläydyn enemmän siirtotyöläisten väsyneisiin katseisiin kuin upeisiin ruokalajeihin.
En muutenkaan ymmärrä mitä "avartavaa" siinä on kun länsimainen turisti vaatii hotellihuoneeseen kaikki länsimaiset mukavuudet ja palvelut joista paikalliset voi vain haaveilla.
Matkustelussa ei ole mitään pahaa. Kateelliset ulisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama juttu! Eli matkoilla eläydyn enemmän siirtotyöläisten väsyneisiin katseisiin kuin upeisiin ruokalajeihin.
En muutenkaan ymmärrä mitä "avartavaa" siinä on kun länsimainen turisti vaatii hotellihuoneeseen kaikki länsimaiset mukavuudet ja palvelut joista paikalliset voi vain haaveilla.
Ja se, että osassa paikkaa paikalliset joutuu sniiduilee veden kanssa, jotta turreille riittää altaissa polskittavaa ja golf-kentät pysyy vehreinä.
Vierailija kirjoitti:
Matkustaminen on kyllä niin rasittavaa. Lentokoneessa ahdasta, täysin vieras ihminen saattaa istua kahden sentin päässä oikealla ja vasemmalla puolella. Ja matka vaan kestää ja kestää ja kestää. Määränpäässä hirveä väsymys ja rytmit vinksallaan. Joka puolella liikaa ihmisiä ja melua ja kuumakin on. Minne mennä syömään, no oli kyllä aika erikoisen makuista ruokaa. Nyt tarttisi mennä vessaan mutta missä täällä kaupungilla nyt vessaan pääsee. Ja hotelli jossain tuntien päässä. Vai tämmöinen maisema, no onpa hieno mutta janottaa ja pissattaa ja alkaa nälkäkin tulla. Vielä pari viikkoa kun jaksaa, niin pääsee takaisin Suomeen.
Olen aika vakuuttunut siitä, että et ole Suomessa yhtään sen tyytyväisempi. Jotkut ihmiset vaan on sellaisia perusnegatiivisia.
Nuorena oli niin kova halu matkustaa että nukuin hostelleissa ja söin halvalla. Nykyään vaadin tasokasta hotellia ja ravintola ruokaa. Jos ei ole siihen varaa niin olen mieluummin menemättä.
Vierailija kirjoitti:
Miettiikö nämä muiden maiden köyhien ihmisten olosuhteista ahdistuvat myös ihan kotimaan köyhiä, sairaita ja jopa ihmiskaupan uhreja? Osaatteko samaistua myös heidän elämäänsä? Vai onko tämä jotain oman sädekehän kiillotusta, eikö noita heikompiosaisempia ihmisiä voi ihan kotimaassakin pällistellä? Miksi pitää lentää kauas vieraaseen maahan, jotta voi surkutella maailman köyhiä? Niinpä.
Suomestakin löytyy huonosti kohdeltuja eläimiä. Miksette mene auttamaan vaikka paikalliseen löytöeläintaloon, jos huonostikohdeltujen eläinten olot ahdistavat. Tai lahjoitatte ne matkarahat sinne.
Meillä ei ole edes vanhuksilla villasukkia mutta muille niitä jaetaan oikein .
Meiltä varastetaan kaikki jopa ostokset viedään käsistä jo ostarilla .
Egyptin orjat ahmii työpaikat . Ruuat vaatteet.
Ei, mutta minua ärsyttää tämä nykyinen boomu, että kaikkien pitäisi naisena koko ajan valittaa kuinka kamalaa on olla nainen ja haukkua tauotta miehiä. Siihen boomiin olen täysin kyllästynyt
Ei kukaan sivistynyt ihminen enää tue turismia ja tuhoa maapalloa lentämällä.
Irtiottoa voi ihminen välillä kaivata, mutta ihan kotomaassakin on vieraita kaupunkeja, hotelleja ja luontokohteita.
Vierailija kirjoitti:
Idioottimaista, matkusteleminen ei ole mikään "nykyajan buumi". Ihminen on matkustanut aina. Ne ihmiset, joilla on ollut pätäkkää, ovat matkustaneet aina. Ne, joilla ei ole ollut, eikä ole eikä tulevaisuudessakaan ole pätäkkää, eivät matkustele yhtään mihinkään.
Ei pidä paikkaansa. Matkustettu on aina, mutta se ei ole ollut matkailua. Ei kaikkia matkailu kiinnosta ja tänään nimen omaan perseaukiset naiset haluavat matkustaa raivona joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Perämökkipersuja vollotuttaa kun tekis mieli reissata mutta mieli ei uskalla ja lompakko on tyhjä.
Menkää töihin, laiskat äijät saatana.
Olen persu ja olen matkustanut 63 maassa. Etupäässä työasioissa, joskus lomillakin. En tee siitä numeroa toisin kuin jotkut naiset jotka pistävät normireissultaan tuhat kuvaa.
Itse vatsaoireista kärsivänä en tykkää lentokoneista.