Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäköhän tää on..synnytyksen jälkeen

Vierailija
26.03.2013 |

Synnytyksestä nyt viikko. Toisen asteen repeämä + eppari ja tikit parissa kerroksessa. Kuitenkin tuntuu, että eppari haava ei ole nyt kivun lähde vaan peräsuolessa tuntuu aivan kauheaa paineentunnetta koko ajan. Vähän kuin pitäisi koko ajan hieman ponnistaa :O

Synnytyssalissa jo kätilölle sanoin, että kipu tuntuu peräsuolessa ja kätilö kokeili ja sanoi tuntevansa aristavan kohdan siellä. Kipu on koko ajan yhtä pahantuntuista ja vessa asiointi aivan tuskaa ja itkuhan siellä pääsee.

Mietin jo, että onkohan mulla jtn peräpukamia? mitään ei kuitenkaan ulkoisesti näy ja en tiedä kun ennen sellaisia ole ollut.. kuitenkin tuntuu kuin suolessa olisi jtn mikä painaa koko ajan. Voisiko olla sisäisiä pukamia? kellään kokemusta? Kuitenkaan uloste ei ole veristä ja minua ei kutita sinne..

Ei kiva homma ollenkaan. Pitäisi nauttia pienestä ihanasta vauvasta, mutta kipu vie voiton.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuduttavia peräpuikkoja, auttavat ihanasti.

Vierailija
2/5 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä veikkaisin että sulla on peräpukamia tullut ihan. Niiden tuleminen on erittäin tavallista raskauden ja synnytyksen yhteydessä. Onneksi noin tulleet varsin usein häipyvät kokonaan itsestään tai ainakin tulevat oireettomammaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy ostamassa apteekista peräpukama voidetta. Sellaista, jota voi laittaa vähän syvemmällekin? 

Vierailija
4/5 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti pääsisit nauttimaan kivun sijaan. älä keskity siihen liikaa :) tässä tämmönen http://www.0910023.fi/ itse soitin kun oli peräpukamia. kehottivat olemaan itsuskelematta ja välttämään ummetusta. syöt tyyliin kuivattuja luumuja tai jtn. laksatiivije. ummetus aiheuttaa peräpukamia ja on myös vaikea ulosta jos on ummetusta ja peräpukamia. mulla meni ohi, kun lopetin jatkuvat istumisen.. 1/2 v kesti. toisaalta en ole koskaan synnyttänyt eli en osaa ottaa kantaa onko tuo jtn. muuta, mutta jos on peräpukamia niin näin. :) onnea paljoa vaavista!!

Vierailija
5/5 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakohan tuollaista kun hädensa puikkoja käyttää imetyksen aikana? Ohjeet vähän epäselvät kun lääkäriltä kysyttävä..

ja kiitos vastauksista. Taitaa nää pukamia sitten olla. Tuleepahan nekin sitten koettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme