Mulla ollut tosi vahvana ja pitkään tunne, että haluan muuttaa..
pois. Hankkisin itselleni asunnon. En varsinaisesti halua erota miehestäni, mutta haluan asua yksin, ainakin osan viikkoa. Ehkä viikonloppuisin. Asunnon hankkisin tästä läheltä, että olisi helppo nähdä ja hoitaa lapset yhdessä jne.
Jotenkin vaan alkanut ahdistamaan tämä hektisyys arjessa ja kaipaan omaa piilopirttiä. Sellaista, joka on vain minun. Kukaan ei sotke siellä ja saan sisustaa sen niin, kuin haluan.
Onko ajatuksena ihan outo?
Kommentit (6)
eikö tulisi halvemmaksi ottaa irtiottoja viikonloppuisin ja järjestää omaa aikaa kotona?
miksi et saa sisustaa omaa kotiasi niinkuin haluat? Jyrääkö muu perhe ylitsesi? Etkö aikuinen nainen osaa pitää puoliasi?
Liittoni aikana muistan kaivanneeni just tuota! Näin unia omasta pienestä kodista.
No eihän se mun kaipuu lopulta mihinkään omaan huoneeseen kohdistunut, vaan ihan muuhun vapauteen. Nyt kun asutaan lasten kanssa keskenään, niin yhtän en kaipaa yksityisyyttä tai omaa rauhaa enä. On oma huone vihdoin, kyllä, mutta se on pelkkää nukkumista varten.
Ei ne irtiotot aja samaa asiaa. Mies ehdottanut monesti, että lähtisin lomalle jonnekki tai ottaisin omaa aikaa tavalla, jolla haluan. Ne vaan eivät ole sitä, mitä kaipaan. Yhtä väsynyt olen ja yhtä turhautunut ja ahdistunut tähän arkeen, vaikka kävisin 2 viikon etelänlomalla. Haluaisin tosiaankin oman kodin. Niin vahvana tuo tunne ollut jo pitkään, vuoden ainakin. Joku minua ahdistaa tässä arjessa. En oikein itsekään tiedä, mistä tuo tunne kumpuaa.
Lapset ovat pieniä, 4,5v ja 1,5v.
-ap-
tunteiden käsittelyyn ja selvittelyyn on iso apu terapeutista. Halusit perheen ja nyt et jaksakaan? Jos hankit itsellesi asunnon, se on askel kohti eroa ja jätät lapsesi. Sitten sinua ahdistaa eri asiat kuin nyt. Ahdistus on sinussa, se ei johdu asumisjärjestelyistä tai sotkuisuudesta. Sinussa ei vaan ole kaikki asetukset kohdillaan ja kaipaat säätöä.
olisiko mahdollista, että et perheessäsi osaa ottaa itsellesi omaa tilaa ja haaveilet ottavasi sen asumisjärjestelyillä? Minkäikäisiä lapset ovat?