Miksi te amatöörit pompitte koko ajan lentokoneessa kaivelemaan niitä laukkujanne?
Ettekö todellakaan pysty olemaan muutaman tunnun lentoa ilman sataa eri tavaraa?
Ja tarvitseeko siellä vessassa ravata koko ajan?
Amatöörit!
Kommentit (269)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se laukkujen kanssa häsääminen ärsyttää. Vessassa käyn koska jännitysvatsa.
Ai sinä oot niitä ripulipaskantajia?
Oonkin ihmetellyt, mikä pakkomielle joillakin on välittömästi käydä paskomassa ja haisuttamassa julkisten kulkuneuvojen vessat ennen kuin on edes liikkeelle päästy. Selvä, johtuu siis jännityksestä!
Mikä pakkomielle vessassa käynti on? Haluaisitko mielummin, että tällainen ihminen tekisi housuunsa?
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Helvetinmoinen ramppaaminen vessassa kolmen tunnin lennolla. Todellakaan itse en koskaan halua käydä lentokoneen vessassa, enkä ole joutunut käymään, vaikka usein lennänkin.
Mulla on niin kova lentopelko, että pahimman ahdistuksen keskellä menen vessaan. Pissattaa koko ajan kun hermostuttaa. Jos kuoppainen lento, niin menen heti vessaan kun turvavyöpakko poistuu. Tiedän, että se on ärsyttävää vierustoverista, mutta ei joka lennolla viitsi vetää unilääkettäkään. Olen käynyt terapiassakin, mutta ei auta, jotain vikaa välikorvassa ja tasapainoaistissa ja lentäminen huimaa.
Miksi sä ylipäätään lennät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yleensä varauloskäyntipaikka ja menen koneeseen ensimmäisten joukossa kultakorttini ansiosta. Laitan käsimatkatavarani hyllylle ja istun paikoilleni enkä jää käytävän tukkeeksi ottamaan esille lennolla tarvitsemiani tavaroita.
Kun jono on mennyt ohitse, nousen ottamaan sen, mitä tarvitsen ja istun uudelleen alas. Kun turvavyön merkkivalo syttyy ennen laskeutumista nousen pakkaamaan tavarani takaisin ylähyllylle. As simple as that.
4 h lennon aikana minun on pakko käväistä vessassa.eeeih urpo. olet juuri se, josta ap puhuu. ensinnäkin: miksi et voi käyttää käsimatkatavaralaukkuja esim. reppua tai urheilulaukkua, joka mahtuu penkin alle sen sijaan että tunget ylähyllylle. toiseksi: miksi et voi saman tien lentokoneeseen noustessasi ottaa niitä tavaroita valmiiksi istuinpaikalle ennen kuin vierustoverisi tulee ja "jono on ohi". kolmanneksi: kun merkkivalo syttyy ennen laskeutumista, se tarkoittaa että KAIKKI LAITTAA PER*EEN PENKKIIN JA VYÖN KIINNI JA NOUSEE VASTA KONEEN LASKEUDUTTUA. ei se merkkivalo ole mikään merkki siitä voi alkaa tupeeraamaan matkatavaroiden kanssa. kyllähän sä osaat kellosta katsoa koska alkaa laskeutuminen, etkö voisi edes ennakoida niiden tavaroiden laittamista jo hyvissä ajoin ennen merkkivalon syttymistä???? vaarannat siinä oman ja muiden turvallisuuden. ihme ignorantteja juntteja. siis ei mitään järkeä. nousetko siis ihan oikeasti lennon aikana NELJÄ kertaa vekslaamaan tavaroidesi kanssa?? 1. nouset koneeseen ja laitat laukun ekan kerran ylälokeroon 2.nouset penkiltä ottamaan tavarat ylälokerosta, jotka tarvitset lennolla 3. nouset penkiltä ennen laskua laittamaan tavarat takaisin laukkuun ja ylälokeroon 4. koneen laskeuduttua otat lopullisesti laukun ylälokerosta ennen koneesta poistumista. WHAAAAT ei mitään järkeä. ja anna mä arvaan: neljän tunnin lennolla sun tarvii "käväistä" vessassa useammankin kuin vain kerran, puhumattakaan pidemmistä lennoista. joo ei siinä mitään, hyvä se on jaloitella, mutta tuo ylälokerosekoilu on aivan turhaa ja häiritsee muita (pahimmassa tapauksessa tippuu painavia laukkuja käytävän puolella istuvien niskaan!!), lisäksi jaloittelut voi yhdistää vessareissuihin, jotta vierustoverin ei tarvitse koko ajan väistellä eikä tarvitse ravata käytäviä edestakas muita matkustajia häiriten.
nimim. 12h lennolla wc:ssä 2-3 kertaa ja käsimatkatavarana aina reppu/urheilulaukku penkin alla eikä ikinä mitään ylälokerossa.
Mitä muuta sinulta jäi ymmärtämättä? Kun istun varauloskäyntipaikalla, en todellakaan kaita käsimatkatavaraani jalkatilaan. Koska se on kielletty.
Et ole ilmeisesti kuunnellut henkilökunnan ohjeita siitä, että pitää siirtyä nopeasti omalle paikalleen ja päästää jono ohi, jottei kone menetä slottia viivästyksen takia. Ja minähän en voi tietää, milloin vieruskaverini saapuvat.Matkustan niin paljon, että osaan todellakin toimia siten, että minun takiani viivästyksiä ei tule. Ei turvatarkastuksessa tai koneessa.
Vessassa käyn juuri silloin, kun tarve tulee. Oli se sitten yksi tai kolme kertaa. Se ei millään muotoa ole kiellettyä.
minulta jäi ymmärtämättä se, että miksi ylipäätään otat varauloskäyntipaikan, jos tavaroiden vekslaaminen on sinulle tärkeää ja tarvitset niitä niin hirveästi siihen istuinpaikalle (suuri määrä tavaraa sylissä varauloskäynnin kohdalla on turvallisuusriski siinä missä laukku lattiallakin). ylimääräinen jalkatila ei voi olla syy ainakaan muutaman tunnin lennoilla. lisäksi on turha saivarrella viivästyksillä ja koneeseen jonottamisella, sillä voisit yhtä hyvin kaivaa ne istuinpaikalla tarvitsemasi tavarat jo ennen koneen nousua portilla. portillahan tulee olla joka tapauksessa hyvissä ajoin, niin siinä odotellessa on hyvin aikaa kaivella käsiin ne tavarat. eipä tarvi tupeerata ollenkaan koneessa, vaan saat laitettua laukun suoraan ylälokeroon ja tavarat istuimelle saman tien aiheuttamatta yhtään viivästystä tai tarvetta arpoa koska vierustoveri tulee. ja tuo vessakäyntikommenttini oli tarkoitettu yleisesti muitakin ihmisiä koskien, kuten kuin sanoin jaloittelu on hyvä asia ja vessassakäynti sallittua ja välttämätöntä. tuo ylälokerosekoilu on edelleenkin ihan turhaa.
Okei, sinulla jää siis ymmärtämättä paljon asioita, mutta sen sijaan luet rivien välistä jotain mitä sinne ei ole kirjoitettu. (Esim. ”suuri määrä” on ihan omaa keksintöäsi.) Muutaman tunnin lennolla ylimääräinen jalkatila on varsin mukavaa, kun omistaa pitkät sääret. Ja edessä oleva ei voi kallistaa selkänojaa syliin.
Minä tulen muuten portille vasta siinä vaiheessa, kun boarding alkaa, siihen asti istun loungessa.
Mutta okei, tässä vaiheessa, kun urheilukassin kanssa matkustavat reppureissaajat alkavat neuvoa, miten koneessa tulee käyttäytyä, on parasta poistua takavasemmalla ja todeta, että matkustajia on moneen junaan (ja koneeseen) eikä sitä ikävä kyllä voi muuksi muuttaa. Onneksi kuitenkin nämä joka asiasta ärsyyntyvät ovat todellisessa elämässä vähemmistö tai eivät ainakaan kehtaa näyttää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Helvetinmoinen ramppaaminen vessassa kolmen tunnin lennolla. Todellakaan itse en koskaan halua käydä lentokoneen vessassa, enkä ole joutunut käymään, vaikka usein lennänkin.
Mulla on niin kova lentopelko, että pahimman ahdistuksen keskellä menen vessaan. Pissattaa koko ajan kun hermostuttaa. Jos kuoppainen lento, niin menen heti vessaan kun turvavyöpakko poistuu. Tiedän, että se on ärsyttävää vierustoverista, mutta ei joka lennolla viitsi vetää unilääkettäkään. Olen käynyt terapiassakin, mutta ei auta, jotain vikaa välikorvassa ja tasapainoaistissa ja lentäminen huimaa.
Miksi sä ylipäätään lennät?
En ole tuo jolle vastaat, mutta joskun on varmaan pakko lentää tilanteiden takia. Esim. ulkomailla asuessani halusin ehdottomasti käydä tapaamassa Suomessa asuvia vanhempiani. Lentopelosta huolimatta lensin vanhempieni luo säännöllisesti.
Muuten en laukkuja pengo tai ramppaa, mutta vessassa täytyy käydä ainakin kerran lennon aikana. Joskus useimminkin. Jännitän muutenkin lentoa aika paljon ja yleisestikin olen sellainen jännittäjä, että tämä lisää sitä pissahädän tunnetta. Muutenkaan en koskaan ole ollut sellainen, joka kestää pitkään ilman vessassa käyntiä. Pahoittelut tästä. Muutenkin lentäminen huimaa minuakin ja taipumusta muutenkin huimaukseen. En kuitenkaan halua lopettaa lentämistä ja yritän muuten olla hiljainen vierustoveri.
Miksi sitä edessä olevan istuinta pitää paukuttaa kun menee omalle paikalle?
Mikäli istuu hätäulos paikassa niin pikkulaukku/reppu täytyy laittaa ylös lun kone nousee ja laskee. Itse pidän tietyt asiat pikkurepussa ja en kurkottele ylös, ainoastaan jos oon saanut paikan hätäulos paikasta. Käyn vessassa vaikkei olisi hätää, jalkojen verryrttelya ettei tule veritulppaa. Mikäki se jotain häiritsee niin so what
Mikäli joku naputtaa istuimen taakse, niin olen kärsivällinen n 5 min ja jos jatkuu niin kerron kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ja ne jumalattoman kokoiset käsimatkatavarat! Mitä te niissä oikein raahaatte, kun niitä saa väkipakolla yrittää tunkea hyllyille?!
tämä on kyllä oikeastikin alkanut ketuttamaan. Ostaisitte reilusti sen ruuman, jos matkalaukkua raahaatte mukaan! Todella epäkohteliasta tunkea niitä matkustamoon.
Vierailija kirjoitti:
Ja ne jumalattoman kokoiset käsimatkatavarat! Mitä te niissä oikein raahaatte, kun niitä saa väkipakolla yrittää tunkea hyllyille?!
Raahaan niissä matkatavarani.
Kysyn: mitä sä raahaat ruumassa, kun käsimatkatavaroillakin pärjää.
Näin konkarina muistuta, että ne molemmat käsinojat kuuluu sille keskipaikalla istuvalle. Ikkunapaikalla on ikkuna ja hän voi tavallaan ottaa tilaa sieltä. Käytäväpaikalla on se käytävä, silloin kun se ei ole täynnä. Keskipaikalla on käsinojat.
"Kerran edessäni istui nainen, joka oli huomaavaisesti kyllä varannut itselleen kokonaisen penkkirivin, ja huh, sitä säätämisen määrää. Nosteli ja laski laukkujaan (ja niitä riitti, en todellakaan tajua, miten oli saanut ne salakuljetettua koneeseen, kun ymmärtääkseni se yksi pitäisi olla kai jonkinlainen sääntö), nosti ja laski vaatteita, sukkia, kirjoja, lehtiä, kannettavaa, kännykkää, ruokaa, juomaa, käsirasvaa, jalkarasvaa, kynsilakkaa. Nousulla ja laskulla piti olla lentosukat, tavalliset siinä välissä ja koneen rullatessa maassa, piti olla sitten vielä yhdet. Lennon aikana oli viittaa, villatakkia, tyynyä ja sellaisia maskeja, joilla peitetään silmät (päivälento kyseessä). joka paikkaa rasvattiin ja varpaankynsiä lakattiin. Sekoiteli itselleen joitain smoothieita, kiskoi jaloistaan legginsejä ja vaihtoi toisiin. Oli oikeasti jopa aika koukuttavaa katseltavaa kahden tunnin lennolla."
Just nämä itsensä huoltajat. Käsirasvaa, jalkarasvaa, kasvorasvaa ja hier hier hier. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että kissa nuolee pehvaansa mutta en vaan halua istua siinä vieressä ja katsella sitä touhua. Tai en halua, että se kissa tai rasvaaja istuu minun vieressäni ja harrastaa itsensä tuunausta. Rasvaukset voi tehdä kotona tai mennä lentokoneen vessaan omaan rauhaan rasvailemaan.
Noista ylös tungettavista isoista "käsi"matkatavaroistahan on ollut puhetta, millaisen riskin ne aiheuttavat poikkeustilanteissa, ja onhan ne aiheuttaneetkin vammoja, kun ovat putoilleet ihmisten päälle vaikka pahoissa turbulensseissa.
Ihmettelen, miksi niitä saa tuoda. Ruumaan vain rohjakkeet.
Juuri näiden tavara ja vessahäsääjien takia vihaan matkustamista. Nykyään neropatit tilaavat pölyiset fleeceviltit 20min ennen laskua.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli istuu hätäulos paikassa niin pikkulaukku/reppu täytyy laittaa ylös lun kone nousee ja laskee. Itse pidän tietyt asiat pikkurepussa ja en kurkottele ylös, ainoastaan jos oon saanut paikan hätäulos paikasta. Käyn vessassa vaikkei olisi hätää, jalkojen verryrttelya ettei tule veritulppaa. Mikäki se jotain häiritsee niin so what
Hätäuloskäynnin vieressä asia on just näin.
En silti tajua tuon yhden "businessmatkustajan" tapaa laittaa matkan päätteeksi ne tavarat sinne ylös vasta siinä vaiheessa, kun turvavyövalo on sytytetty. Siinä vaiheessa ollaan jo pitkälle laskeutumassa ja varsinkin kokenut matkustaja osaa kyllä arvioida jo paljon aikaisemmin, että nyt olis syytä laittaa tää läppäri kiinni ja sinne ylös. Jotenkin huonoa, että duunit on niin levällään, että pitää naputella power pointia vielä suunnilleen siinä vaiheessa kun pyörät koskettaa maata. Lentoemännät varmaan tykkää.
Noustessahan tässä ei ole muuta vaihtoehtoa, varauloskäynnin paikalla on matkan aluksi pakko nousta ja ottaa se läppäri sieltä ylhäältä kun sitä ei vaan voi laittaa lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se laukkujen kanssa häsääminen ärsyttää. Vessassa käyn koska jännitysvatsa.
Oonkin ihmetellyt, mikä pakkomielle joillakin on välittömästi käydä paskomassa ja haisuttamassa julkisten kulkuneuvojen vessat ennen kuin on edes liikkeelle päästy. Selvä, johtuu siis jännityksestä!
Mikä pakkomielle vessassa käynti on? Haluaisitko mielummin, että tällainen ihminen tekisi housuunsa?
ohis
En, mutta voisi ehkä tehdä suolentyhjennyksen ennen matkallelähtöä, niin ei tarvitsisi kaikkien kärsiä. Ja saattaisi olla itselläkin mukavampaa.
On varmaan jo keskusteltu, mutta en ole lukenut koko ketjua. Minä ihmettelen, miksi aina lennoilla jonkun muun tavarat on siinä mun paikan yläpuolella. Siis ne kamppeet on jonkun muun kuin kenenkään siinä penkkirivillä. Jostain toiselta puolelta käytävää on käyty tunkemassa mun paikan yläpuolelle laukkuja monta metriä.
En ole koskaan saanut omaa käsimatkatavaraani lähellekään omaa paikkaani. Joku tän kierteen onnistuu aina käynnistämään. Kellä helvetillä on niin paljon käsimatkatavaraa, ettei sitä saa sullottua omalle kohdalle?
Ja sama on muuten junissa. Aina jonkun räntäinen sellokotelo tiputtaa vettä mun pääni päällä. Omalle pienelle laukulle ei missään tilaa, kun nää Helsingistä Kittilään matkaavat on sulloneet junan täyteen tavaroitaan jo lähtöasemalla. Niitä eteisten säilytyslokeroita ei voi missään tapauksessa käyttää, vaan mieluummin pidetään matkalaukku vaikka käytävällä kaikkien tukkeena.
Vierailija kirjoitti:
Pituutta 200 cm, Euroopan sisäisillä matkoilla matkustan polvet tavallisesti pari senttiä edellisen istuimen sisällä. Jalkatilassa ei ole tilaa käsimatkatavaralle ja olen muutenkin tyytyväinen pienimmästäkin syystä nousta ylös piinapenkistä. Yritän aina matkustaa käytäväpaikalla ja rakkovaivaiset vieruskaverit ovat vain hyvästä, koska itsekin inhoan käytävällä hengailijoita, joten ilman hyvää syytä en välttämättä kehtaisi käytävällä seisoskella.
Ymmärrän. Olen 165cm ja matkustan usein polvet edessä olevan selkänojassa kiinni.
Nykyään koneet on liian ahataita ja ilmasto on muuttunut. Turbulenssia on enemmän kuin ennen. Tulevaisuudessa molemmat asiat lisääntyy, mutta lentäminen vähenee.
Vierailija kirjoitti:
On varmaan jo keskusteltu, mutta en ole lukenut koko ketjua. Minä ihmettelen, miksi aina lennoilla jonkun muun tavarat on siinä mun paikan yläpuolella. Siis ne kamppeet on jonkun muun kuin kenenkään siinä penkkirivillä. Jostain toiselta puolelta käytävää on käyty tunkemassa mun paikan yläpuolelle laukkuja monta metriä.
En ole koskaan saanut omaa käsimatkatavaraani lähellekään omaa paikkaani. Joku tän kierteen onnistuu aina käynnistämään. Kellä helvetillä on niin paljon käsimatkatavaraa, ettei sitä saa sullottua omalle kohdalle?
Ja sama on muuten junissa. Aina jonkun räntäinen sellokotelo tiputtaa vettä mun pääni päällä. Omalle pienelle laukulle ei missään tilaa, kun nää Helsingistä Kittilään matkaavat on sulloneet junan täyteen tavaroitaan jo lähtöasemalla. Niitä eteisten säilytyslokeroita ei voi missään tapauksessa käyttää, vaan mieluummin pidetään matkalaukku vaikka käytävällä kaikkien tukkeena.
Lentokoneessa joidenkin penkkien kohdalla on yhtiön tavaroita. Eli joka penkillä ei ole omaa lokerikkoa.