Miksi te amatöörit pompitte koko ajan lentokoneessa kaivelemaan niitä laukkujanne?
Ettekö todellakaan pysty olemaan muutaman tunnun lentoa ilman sataa eri tavaraa?
Ja tarvitseeko siellä vessassa ravata koko ajan?
Amatöörit!
Kommentit (269)
Jos pitää käsimatkatavaroilla matkustaa, niin laukkuun pakataan kassi tai reppu, jonka sisällä on kaikki lennolla tarvittavat (Varavirtalähde, tabletti/läppäri, lukemista, korvatulpat, kuulokkeet, evästä...), niin lennon aikana ei tarvitse jatkuvasti lentohenkilökuntaa ja muita matkustajia häiritä, kun tarvii hakea jokainen tavara erikseen. Vessassa käyminen ei itseä haittaa, mutta se matkatavarahyllykön kaiveleminen kyllä, etenkin jos se hyllynkaivelija tunkee etumustaan hyllyn alla istuvan henkilön naamalle.
Aika paljon olen matkustanut, mutta eipä ole kukaan vieruskaveri koskaan koko ajan rampannut vessassa ja hakenut tavaroita hyllyltä yhtenään vaikka melkein aina istun käytäväpaikalla.
Tätä ei ole tainnut vielä kukaan mainita: vahvempi Disperin auttaa pitämään veritulpan loitolla. Esim. yksi lentopäivän aamuna ja toinen ennen lentoa.
Jos verenohennuslääkitys on jo, niin tulppaa ei enää tule (se on sen lääkityksen idea!) eli sitä välttääkseen ei tarvitse keksiä vessakäyntejä.
Joku puolusteli lääkkeillä kun joutuu kaivamaan matkalaukusta ylähyllyltä. Laittaa ne lääkkeet jo kotona pieneen laukkuun/reppuun plus jos tarkoittaa että siellä on kirja.passi.lompakko.kampa.huulirasva ja mitä siellä sitten onkaan. Käsienrasvaajaa en oo koskaan nähnyt lentokoneessa. Eikö voi rasvata vessassa ja tulla ulos sieltä paperi kädessä. Itse ravaan vessassa sen 3 x oli hätä tai ei olin sitten vaikka ikkunapaikalla.
Kokenut lentomatkustaja ei ole todellakaan ap:n kaltainen kanssamatkustajista triggeröityvä kyylääjä. Konkari osaa jo ottaa iisin asenteen ja muutenkin rennosti. Lento kestää sen mitä kestää, on aina vähän epämukava sekä tylsä ja sitten eteenpäin tekemään sitä mitä tuli tekemään.
Koettakaahan te noviisit oppia matkustamisen perusasiat ennenkuin alatte "kouluttamaan" muita :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se laukkujen kanssa häsääminen ärsyttää. Vessassa käyn koska jännitysvatsa.
Ai sinä oot niitä ripulipaskantajia?
Oonkin ihmetellyt, mikä pakkomielle joillakin on välittömästi käydä paskomassa ja haisuttamassa julkisten kulkuneuvojen vessat ennen kuin on edes liikkeelle päästy. Selvä, johtuu siis jännityksestä!
Mikä pakkomielle vessassa käynti on? Haluaisitko mielummin, että tällainen ihminen tekisi housuunsa?
ohis
En, mutta voisi ehkä tehdä suolentyhjennyksen ennen matkallelähtöä, niin ei tarvitsisi kaikkien kärsiä. Ja saattaisi olla itselläkin mukavampaa.
Täytyyhän sitä jaloitella vaikka suoli olisikin tyhjä. Mulla ei oo tyhjä koska syön kaurapuuron runsaiden marjojen kera ja laitanpa vielä mysliä. Kahvia en uskalla juoda koska se taas kiihdyttää mulla suolentoimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Helvetinmoinen ramppaaminen vessassa kolmen tunnin lennolla. Todellakaan itse en koskaan halua käydä lentokoneen vessassa, enkä ole joutunut käymään, vaikka usein lennänkin.
Busineksessä ilmainen shampanja voi kuusettaa... Mutta meillä onkin isommat vessat siellä.
Jäit kiinni. Et ole koskaan ollut busineksessa. Hahaaaa!
Joo, busineksessa on yhtä ahtaat vessat kuin muuallakin.
Vierailija kirjoitti:
Ja ne jumalattoman kokoiset käsimatkatavarat! Mitä te niissä oikein raahaatte, kun niitä saa väkipakolla yrittää tunkea hyllyille?!
Yleensä koko reissun kamoja. Mulla ei ole aikomustakaan laittaa mitään tavaroita ruumaan, niin kauan kuin pärjään pelkillä käsimatkatavaroilla. Toistaiseksi on kaikki viikon mittaiset reissut onnistuneet ilman ruumalaukkua. Nopeuttaa huomattavasti toimintaa kentällä, kun ei tarvitse odotella laukkua, eikä ole palkoa laukun katoamisesta. Käsimatkatavaran lisäksi on toki joku reppu tai muu pieni kassi, jonka voi laittaa edessä olevan penkin alle, jottei tarvitse matkan aikana pomppia kaivelemaan matkalaukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ne jumalattoman kokoiset käsimatkatavarat! Mitä te niissä oikein raahaatte, kun niitä saa väkipakolla yrittää tunkea hyllyille?!
Yleensä koko reissun kamoja. Mulla ei ole aikomustakaan laittaa mitään tavaroita ruumaan, niin kauan kuin pärjään pelkillä käsimatkatavaroilla. Toistaiseksi on kaikki viikon mittaiset reissut onnistuneet ilman ruumalaukkua. Nopeuttaa huomattavasti toimintaa kentällä, kun ei tarvitse odotella laukkua, eikä ole palkoa laukun katoamisesta. Käsimatkatavaran lisäksi on toki joku reppu tai muu pieni kassi, jonka voi laittaa edessä olevan penkin alle, jottei tarvitse matkan aikana pomppia kaivelemaan matkalaukkua.
"Nopeuttaa huomattavasti toimintaa kentällä"? Viikon mittaisesta reissusta jos kuluttaa puoli tuntia laukun odotteluun, niin se ei ole mitään.
Kun lähtee vajaalla laukulla, voi tuliaiset ja ostokset pakata mukaan survomatta. Ja isoon laukkuun mahtuu vaatetta sen verran ettei lomalla tarvitse miettiä mitä laittaisi päällensä, on aina siistiä ja puhdasta vaatetta, eikä tarvitse pyykätä! Mieluummin odotan puoli tuntia laukkuani kuin pyykkään viikon lomalla, siihen sitä vasta tuhlaantuu kullanarvoista loma-aikaa, paitsi jos kohteessa on käytettävissä oma pyykkikone. Ei siis mikään koko hotellin yhteinen pyykkitupa vaan oma!
Kyllä matkalaukut pitäisi määrätä ruumaan ihan lailla! Vievät järjettömästi tilaa käsimatkatavarahyllyltä ja niille tilan löytämiseen kuluu aina aikaa lentoemänniltä.
Ai kauhee mua nauratti tuo kalastusliivi😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Helvetinmoinen ramppaaminen vessassa kolmen tunnin lennolla. Todellakaan itse en koskaan halua käydä lentokoneen vessassa, enkä ole joutunut käymään, vaikka usein lennänkin.
Busineksessä ilmainen shampanja voi kuusettaa... Mutta meillä onkin isommat vessat siellä.
Muumilimua ne on sinulle shampanjana juottaneet, jos olet onnistunut niin paljon juomaan, että on lyhyellä lennolla päässyt armoton kusihätä yllättämään.
Vierailija kirjoitti:
Mä matkustan pelkillä käsimatkatavaroilla. En tee yhtään mitään helvetin kokoisella laukulla ruumassa, vaan kaikki mitä reissussa tarvii mahtuu kyllä siihen käsimatkatavana kulkevaan laukkuun. Eli raahaan niissä perkele kaiken.
Lentämisestä on tullut aivan liian halpaa. Toivottavasti päästöverotus tuo roimat korotukset lipunhintoihin, niin katoaa tavan horttanaiset ja pölvästit mammat pesueineen lennoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nopeuttaa huomattavasti toimintaa kentällä"? Viikon mittaisesta reissusta jos kuluttaa puoli tuntia laukun odotteluun, niin se ei ole mitään.
Kun lähtee vajaalla laukulla, voi tuliaiset ja ostokset pakata mukaan survomatta. Ja isoon laukkuun mahtuu vaatetta sen verran ettei lomalla tarvitse miettiä mitä laittaisi päällensä, on aina siistiä ja puhdasta vaatetta, eikä tarvitse pyykätä! Mieluummin odotan puoli tuntia laukkuani kuin pyykkään viikon lomalla, siihen sitä vasta tuhlaantuu kullanarvoista loma-aikaa, paitsi jos kohteessa on käytettävissä oma pyykkikone. Ei siis mikään koko hotellin yhteinen pyykkitupa vaan oma!
Kyllä matkalaukut pitäisi määrätä ruumaan ihan lailla! Vievät järjettömästi tilaa käsimatkatavarahyllyltä ja niille tilan löytämiseen kuluu aina aikaa lentoemänniltä.
Ei viitsi isoa laukkua raahata, kun käsitavaroilla pärjää hyvin viikon reissun. Käytän paljon silkkipuseroita, joita mahtuu useampi mukaan. Ei tarvitse pyykätä. En osta tuliaisia enkä käy muutenkaan ostoksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä telttoja sä käytät, jos ei viikon vaatteet mahdu pieneen laukkuun? Mulla menee viikon reissulle sinne hyvin 3 t-paitaa/toppia, joka päivälle alushousut ja sukat, varaliivit, shortsit, yöhousut ja neuletakki. Ei tarvi pyykätä ja periltä voi ihan takuuvarmasti ostaa paitoja, jos tuntuu, että ei mee 2 päivää samalla. Laukun muu sisältö on adapteri ja roikka, hammasharja ja -tahna, aurinkorasva, laturit, sandaalit, hiusharja ja buranaa. Muuta en oo vielä lomilla tarvinnut. Jos tarvin niin ostan periltä. Viimeksi kävin viikon Lontoossa pelkästään repun kanssa. Sieltä ei oo pakko raahata kotiin sikana uutta tavaraa, niin ei tarvi isoa laukkua.
Arvasin että joku reppana (ap?) koittaa väkisin tekohengittää ketjua.
Sitä on niin monenlaista hiihtäjää että ei arvaakkaan:)
Lennän ja otan muut huomioon. Kuitenkin käyn vessassa ja käyn "hattuhyllyllä" jos itselläni on tarvetta.
Varon tökkimästä edessä olevaa penkkiä, kaatamasta penkkiä takana istuvan päälle. Pieremästä edes äänettömiä. Yms. Mutta en estä itseäni menemästä vessaan vieressäistuvan takia. En edes nukkuvan vieruskaverin takia.
Minulle istuminen ja lentokoneruoat aiheuttavat aina pahoja ilmavaivoja, ja onkin ollut tapana tuhnutella reippaasti samalla kun käveleskelen verrytelläkseni lentokoneen käytävällä. Piristää kummasti ankeaa lentomatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä matkustan pelkillä käsimatkatavaroilla. En tee yhtään mitään helvetin kokoisella laukulla ruumassa, vaan kaikki mitä reissussa tarvii mahtuu kyllä siihen käsimatkatavana kulkevaan laukkuun. Eli raahaan niissä perkele kaiken.
Eiköhän tuossa tarkoitettu niitä Ikea-kassin tai lätkäkassin kokoisia "käsi"matkatavaroita, joita lentoyhtiön lampaat eivät uskalla some-myrskyn pelossa käskyttää ruumatavaraksi jo checkin-vaiheessa. Lopputuloksena kaikki kärsii, paitsi noita ylisuuria pakaaseja muiden riesaksi lennoille raahaavat minä-minäryökäleet.
Kerran eräs kanttura oli laittanut takkinsa ja jonkun kukkalierihattunsa ylälokeroon ja kun tulin paikalleni ja laitoin lentolaukkuni hyllylle se piipitti että eihän vaan hänen hattunsa mennyt ruttuun. Sanoin, että en tiedä kun en nähnyt koko hattua. Move over bitch!