Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi te amatöörit pompitte koko ajan lentokoneessa kaivelemaan niitä laukkujanne?

Vierailija
17.03.2019 |

Ettekö todellakaan pysty olemaan muutaman tunnun lentoa ilman sataa eri tavaraa?

Ja tarvitseeko siellä vessassa ravata koko ajan?

Amatöörit!

Kommentit (269)

Vierailija
141/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se lentomatkustus kuivattaa käsiä. Tunnin välein on hyvä rasvata käsiä. Käsien kuivuminen lennon aikana on kohtalokkaampaa kuin veritulppa. Moni lentokone on syöksynyt maahan kun matkustajilla on ollut kuivat kädet. Pehmeät kädet ovat ihanampi nostaa ilmaan jos kone kaappaillaan. Nykyisiin turvallisuusohjeisiin on hyvä lisätä käsien rasvaus omalla paikallaan.

Voi hyvänen aika. Oletteko provoja vai muuten vaan täysin pihalla muusta maailmasta? Minulla on talvisin kuivat ja halkeilevat kädet. Niiden kanssa on tuskaa pitkillä lennoilla ja saatan laittaa niihin hieman rasvaa. Rasva on tuoksutonta, joten en ymmärrä miten se voi haitata yhtään ketään? Lennoilla en meikkaa, harjaa hiuksia tai kaivele hampaita, mutta tuota käsirasvaa saatan laittaa.

Pysykää hyvät ihmiset kotona jos muiden ihmisten toiminta ärsyttää noin paljon.

Vesi vanhin voitehista? Jos nimittäin se voiteesi ei ole vettä, on siinä aina joku ominaistuoksu, joka voi käydä jonkun toisen nenään, vaikka sinä siihen oletkin tottunut.

Haha, se on KÄSIRASVAA. Ei hajuvettä tai hiuslakkaa. Käsirasvoissa harvemmin on voimakasta tuoksua. Ei edes av-mamman nenä voi olla niin herkkä, että joku Erisanin käsivoide pistää pään sekaisin. Tai mistä minä tiedän. 

Et näköjään tiedä. Kaikenlaiset allergiat lisääntyvät koko ajan ja samoin myös niiden ihmisten joukko, joille erilaiset hajut aiheuttavat oireita.

Erisanin rasva ei tuoksu yhtään millekään. Minullakin on atopia ja sen takia käsiä on talvella pakko rasvata hajusteettomalla rasvalla. Jos joku hajusteeton käsirasva pistää pään sekaisin niin kannattaa miettiä, että onko se lentokone tällaiselle henkilölle oikea paikka. Kyllä, hajusteherkilläkin on oikeus matkustaa, mutta nyt puhutaan käsivoiteesta. Pitääkö ihan oikeasti muiden ihmisten lopettaa ihan kaikkien tuoksujen käyttäminen muutaman yliherkän takia? Miten nämä yliherkät pärjäävät kesällä kun kukat tuoksuvat?

Vierailija
142/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yleensä varauloskäyntipaikka ja menen koneeseen ensimmäisten joukossa kultakorttini ansiosta. Laitan käsimatkatavarani hyllylle ja istun paikoilleni enkä jää käytävän tukkeeksi ottamaan esille lennolla tarvitsemiani tavaroita.

Kun jono on mennyt ohitse, nousen ottamaan sen, mitä tarvitsen ja istun uudelleen alas. Kun turvavyön merkkivalo syttyy ennen laskeutumista nousen pakkaamaan tavarani takaisin ylähyllylle. As simple as that.

4 h lennon aikana minun on pakko käväistä vessassa.

Et taida ymmärtää, mitä turvavyön merkkivalo tarkoittaa?

Kyllä vaan ja siksi nousenkin heti sen sytyttyä ja laitan tavarani hyllylle. Paitsi jos kyse on vain ilmakuopista, silloin en tee mitään. Minun ei tarvitse ennakoida valon syttymistä, koska en voi tietää, milloin se sytytetään. Yleensä se sytytetään samaan aikaan kuin kuulutetaan. Siihen asti voin syventyä töihini. Näin se vaan on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla lento kestää yleensä minimissään 16 tuntia (lennän usein samaa reittiä), ja matkatavaroita otan mukaan aina maksimimäärän, eli kaksi laukkua ruumaan (nykyään toinen maksullinen), sitten yksi laukku koneeseen sisälle, joka menee ylälokeroon, ja toinen laukku menee penkin alle, jossa kaikki kamat mitä lennolla tarvitsen.

Niin, ja vessassa käyn usein lentojen aikana, koska juon paljon vettä. Varaan lennolta aina hyvän paikan (nykyään maksamalla saa), joka sopii minulle, eikä olemiseni ja tekemiseni häiritsisi muita matkustajia. Pitkällä lennolla lasken istuimen alas, jos lepään hetken, ja jos takana istuja myös lepää. Yleensä en laske istuinta ollenkaan koko matkalla.

Vierailija
144/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se lentomatkustus kuivattaa käsiä. Tunnin välein on hyvä rasvata käsiä. Käsien kuivuminen lennon aikana on kohtalokkaampaa kuin veritulppa. Moni lentokone on syöksynyt maahan kun matkustajilla on ollut kuivat kädet. Pehmeät kädet ovat ihanampi nostaa ilmaan jos kone kaappaillaan. Nykyisiin turvallisuusohjeisiin on hyvä lisätä käsien rasvaus omalla paikallaan.

Voi hyvänen aika. Oletteko provoja vai muuten vaan täysin pihalla muusta maailmasta? Minulla on talvisin kuivat ja halkeilevat kädet. Niiden kanssa on tuskaa pitkillä lennoilla ja saatan laittaa niihin hieman rasvaa. Rasva on tuoksutonta, joten en ymmärrä miten se voi haitata yhtään ketään? Lennoilla en meikkaa, harjaa hiuksia tai kaivele hampaita, mutta tuota käsirasvaa saatan laittaa.

Vesi vanhin voitehista? Jos nimittäin se voiteesi ei ole vettä, on siinä aina joku ominaistuoksu, joka voi käydä jonkun toisen nenään, vaikka sinä siihen oletkin tottunut.

Haha, se on KÄSIRASVAA. Ei hajuvettä tai hiuslakkaa. Käsirasvoissa harvemmin on voimakasta tuoksua. Ei edes av-mamman nenä voi olla niin herkkä, että joku Erisanin käsivoide pistää pään sekaisin. Tai mistä minä tiedän. 

Et näköjään tiedä. Kaikenlaiset allergiat lisääntyvät koko ajan ja samoin myös niiden ihmisten joukko, joille erilaiset hajut aiheuttavat oireita.

Erisanin rasva ei tuoksu yhtään millekään. Minullakin on atopia ja sen takia käsiä on talvella pakko rasvata hajusteettomalla rasvalla. Jos joku hajusteeton käsirasva pistää pään sekaisin niin kannattaa miettiä, että onko se lentokone tällaiselle henkilölle oikea paikka. Kyllä, hajusteherkilläkin on oikeus matkustaa, mutta nyt puhutaan käsivoiteesta. Pitääkö ihan oikeasti muiden ihmisten lopettaa ihan kaikkien tuoksujen käyttäminen muutaman yliherkän takia? Miten nämä yliherkät pärjäävät kesällä kun kukat tuoksuvat?

Hajusteeton tarkoittaa, että siihen ei ole lisätty hajustetta. Sillä on kuitenkin ominaishaju.

Vastauksena kysymyksiisi kyllä pitäisi ja linnoittautuvat sisälle.

Vierailija
145/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun käymään lentokoneen vessassa, koska joudun juomaan paljon vettä lennon aikana, ettei minulle iske nestevajeesta aiheutuva päänsärky. Jos en juo tarpeeksi, päänsärky on niin voimakas, että alan oksentaa. Haluaisiko ap oksentavan matkustajan viereensä?

Kai sää tajuat silloin ehdottaa vieruskavereille että voisit jäädä käytäväpaikalle? Itse en käy vessassa kuin jos lento on 10 tuntia tai yli, ärsyttää todella paljon että ikkunapaikalle änkeää joku joka käy tunnin välein vessassa.

Vierailija
146/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla lentomatkoillani laitan nojan hiukka taaksepäin, näin mukavampi istua.

Veskissä käyn ainakin kaksi kertaa ja siinä joka on kauimpana. Näin saan myös samalla jaloille toimintaa.

Laukunkin nostan ylös sekä takkini.

Oletteko aatelleet, että penkit on rakennettu niin, että niitä matkustaja voi säätää

mieleiseen asentoon matkan ajaksi aivan hyvällä omallatunnolla.

Samoin veskikin on laitettu sinne käyttöä varten.

Ei minua kyllä ärsytä mikään koneessa.

No ei kyllä paljon muuallakaan.

Mua kyllä ärsyttää ihan s**tanasti tuo penkin selkänojan kallistus. Ällöttävää katsoa jonkun silsaista päänahkaa lähietäisyydeltä monta tuntia. Enkä anna vahingon kiertää, yritän ottaa muut huomioon. Saisivat muuttaa ne penkit sellaisiksi, että niitä ei saa taaksepäin. Jos sellaiseen on pakottava tarve niin business-luokasta löytyy että pääsee vaikka makuuasentoon eikä häiritse muita.

Tää on jännä, mua ei juurikaan häiritse tuo penkin kallistaminen kun on pitkä lento kyseessä, kunhan nostaa sen silloin kun syödään. En oo koskaan nähny kenenkään päälakea siitä. Tosin olen itse aika lyhyt.. Mutta puhun nyt siis mannertenvälisistä lennoista, joissa useimmat nukkuu ja valotkin on yleensä sammutettu "yöksi". Pienemmässä koneessa jossain Euroopan sisäisellä ihan vaan siksi, että joku haluaa röhnöttää on varmaan takana olevalle aika kurjaa.

Sitävastoin vieruskaverin jatkuva hyppääminen siellä laukulla häiritsee ihan jumalattomasti jos on itse käytäväpaikalla, varsinkin siis pitkällä lennolla, jossa olisi ihan kiva nukkua, mutta kun vieruskaveri tarttee jotain puolen tunnin välein sieltä laukustaan.

Vierailija
147/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veskissä käyn ainakin kaksi kertaa ja siinä joka on kauimpana. Näin saan myös samalla jaloille toimintaa.

Oletteko aatelleet, että penkit on rakennettu niin, että niitä matkustaja voi säätää

Mua kyllä ärsyttää ihan s**tanasti tuo penkin selkänojan kallistus. Ällöttävää katsoa jonkun silsaista päänahkaa lähietäisyydeltä monta tuntia. Enkä anna vahingon kiertää, yritän ottaa muut huomioon. Saisivat muuttaa ne penkit sellaisiksi, että niitä ei saa taaksepäin. Jos sellaiseen on pakottava tarve niin business-luokasta löytyy että pääsee vaikka makuuasentoon eikä häiritse muita.

Miksi ärsyttää? Sinähän tiedät asian jo ennen lentokoneeseen nousua, että näin voi tehdä. Yön yli lennoilla ehdottomasti kallistan selkänojan laittaessani nukkumaan. Päivälennoilla en kyllä koskaan kallista jonku kolmen tunnin takia. 

Vierailija
148/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi Erisan varsinkin haisee ihan yrjölle. Ei kyllä niin voimakkaasti, että mua haittaisi kun vieruskaveri sitä laittaa käsiin. Myös useimmat apteekin hajusteettomat rasvat haisee ällölle. En tykkää käyttää noita.

Ei todellakaan pistä päätä sekaisin, mutta ihan tosiasiassa se kyllä haisee. Nimenomaan haisee.

Vierailija
149/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yleensä varauloskäyntipaikka ja menen koneeseen ensimmäisten joukossa kultakorttini ansiosta. Laitan käsimatkatavarani hyllylle ja istun paikoilleni enkä jää käytävän tukkeeksi ottamaan esille lennolla tarvitsemiani tavaroita.

Kun jono on mennyt ohitse, nousen ottamaan sen, mitä tarvitsen ja istun uudelleen alas. Kun turvavyön merkkivalo syttyy ennen laskeutumista nousen pakkaamaan tavarani takaisin ylähyllylle. As simple as that.

Kyllä vaan ja siksi nousenkin heti sen sytyttyä ja laitan tavarani hyllylle. Paitsi jos kyse on vain ilmakuopista, silloin en tee mitään. Minun ei tarvitse ennakoida valon syttymistä, koska en voi tietää, milloin se sytytetään. Yleensä se sytytetään samaan aikaan kuin kuulutetaan. Siihen asti voin syventyä töihini. Näin se vaan on.

Ootko kiinalainen? Ne tarvii aina kaikenlaista sieltä ylälokerosta heti kun valo syttyy.

Miksi siis sun pitää kaivaa sieltä jotain kun sen merkkivalo on syttynyt? Olet ilmeisesti tää joka matkustaa varauloskäynnin paikalla? Jos kaikki alkais pakkailla kamojaan sinne ylälokeroon kun ollaan laskeutumassa niin aikamoinen kaaos olis siellä käytävällä.

Kai sä nyt tunnet että kone alkaa laskeutua, nyt vois pakata kamat sinne ylös.

Vierailija
150/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ärsyttää? Sinähän tiedät asian jo ennen lentokoneeseen nousua, että näin voi tehdä. Yön yli lennoilla ehdottomasti kallistan selkänojan laittaessani nukkumaan. Päivälennoilla en kyllä koskaan kallista jonku kolmen tunnin takia. 

Itse matkustan paljon eikä muakaan häiritse tuolin selkänojan kallistaminen pitkillä lennoilla, lähinnä on kohteliasta että ruokailun aikana penkki on yläasennossa. Ja lyhyillä lennoilla pieni kallistus on ok myös, sitä penkkiähän ei ole pakko laittaa ääriasentoon vaikka moni urpo niin ilmeisesti luulee.

Kun lennän niin paljon niin todellakin näkee ihan kaikenmaailman urpoja. Kuten esimerkiksi sellaisia jotka kallistavat penkin ääriasentoon heti päästessään istumaan eli eivät sen vertaa tiedä ettei koneen nousussa selkänojaa saa pitää alhaalla. Tuo häiritsee todella paljon koneen täyttämistä.

Vierailija
151/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ärsyttää koska pienentää samalla omaa tilaani enkä halua kenenkään vieraan päätä ihan lähelle. Ehkä toivoin turhaan että edessäistuva ottaisi muut huomioon. Harmi, että businessluokka on niin kallis. Pari kertaa olen päässyt sinne ja siellä ei kyllä ärsyttänyt mikään. (Paitsi paluu todellisuuteen kun joutui seuraavalla kerralla economyyn)

Vierailija
152/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Filmien katsominen on tosi ärsyttävää kun edessä oleva laittaa penkin ääriasentoon.

No ärsyttää koska pienentää samalla omaa tilaani enkä halua kenenkään vieraan päätä ihan lähelle. Ehkä toivoin turhaan että edessäistuva ottaisi muut huomioon. Harmi, että businessluokka on niin kallis. Pari kertaa olen päässyt sinne ja siellä ei kyllä ärsyttänyt mikään. (Paitsi paluu todellisuuteen kun joutui seuraavalla kerralla economyyn)

Vierailija
153/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levottomat jalat, pakko liikkua.

Vierailija
154/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut lennoilla todella paljon ja koskaan ei ole häirinnyt jonkun tarve tsekkailla laukkujaan niistä ylälokeroista tai edes se, jos joku tykkää jaloitella käytävällä tai käydä vessassa. Tokihan ihmisillä on oikeus käydä vessassa, eikä lentokone nyt mikään kirkko ole, jossa pitäisi hipihiljaa tuijotella polviaan mykkinä. Ehkä sitten olen epätavallinen, mutta edes mieleeni ei ollut koskaan juolahtanut se, että muiden ihmisten liikkumisessa olisi jotain ärsyttävää.

Ei edes ärsytä se, jos edelläoleva laskee penkkinsä selkänojan alemmaksi. Saahan muutkin tehdä niin. Ei minua häiritse itkevät vauvat tai taaperotkaan. Enemmänkin on kiva katsella jonkun touhukkaan lapsen puuhia siinä välillä.

Itseäni häiritsee vain haisevat ihmiset sekä ne, jotka yksin valtaavat yhteisen käsinojan. Sekä ehkä nekin, jotka kuorsaavat kovalla äänellä, toisaalta ei sekään tahallista ole.

Vierailija
155/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko kiinalainen? Ne tarvii aina kaikenlaista sieltä ylälokerosta heti kun valo syttyy.

Miksi siis sun pitää kaivaa sieltä jotain kun sen merkkivalo on syttynyt? Olet ilmeisesti tää joka matkustaa varauloskäynnin paikalla? Jos kaikki alkais pakkailla kamojaan sinne ylälokeroon kun ollaan laskeutumassa niin aikamoinen kaaos olis siellä käytävällä.

Kai sä nyt tunnet että kone alkaa laskeutua, nyt vois pakata kamat sinne ylös.

Olen ihan suomalainen. Katsoa kun kaikki ei matkusta Kanarialle, vaan jotkut käyttävät lentojaan hyödyksi töitä tekemällä. Ja käytön ajan hyödykseni viimeiseen asti.

Vierailija
156/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirvee tarve eräillä todistella olevansa megaluokan matkustajia :D onhan se suuri ylpeydenaihe, että on matkustanut niin paljon että osaa olla lennon tonkimatta tavaroitaan.

Niin on vähän semmoinen fiilis, että kosmopoliitit maailmanmatkaajat neuvoo juntteja miten tulee käyttäytyä.

Myötähäpeä iskee tätä keskustelua lukiessa :D Ne vessat on siellä jotta niitä voi käyttää. Siellä käytävällä saa kulkea kunhan kapteeni sen sallii.

tästä keskustelusta tulee mieleen jotkut 2-4 vuodessa lentokonetta käyttävät ”maailmanmatkaajat” jotka haluavat päteä. Huoh.

Olen samaa mieltä. Ja ilmeisesti nämä nyrpistelijät ovat matkustaneet lähinnä muiden suomalaisten kanssa Finskillä. Kun siis muualla maailmassa on paljon kirjavampaa touhua muutenkin ja esim. Amsterdamin tai Pariisin ja USA:n välisillä yölennoilla käytännössä aivan kaikki kallistavat sen selkänojansa alemmaksi ja osa aina jaloittelee ilman vessakäyntiäkin jne. silloin, kun se on sallittua (turvavyövalo ei pala)

Niissä on porukkaa ns. joka junaan ja silti hommat sujuvat, eikä keskivertopsyykellä varustetut nyrpistele nenää kenellekään, vaan keskittyvät omiin juttuihinsa/lehteensä/kirjaansa/leffaansa/musiikin kuunteluunsa.

Vierailija
157/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä oikeasti siltä, että jotkut menevät lennoille harrastamaan jotain rituaaleja. Miten he selviävät töissä? On mullakin juu käsirasva normaalielämässä jossain laukun pohjalla ja joku härskiintynyt työpöydälläkin, mutta kuka sellasia edes useimmiten muistaa. Miksette te tee näitä kaikkia maneereja jo ennen lentoa? Käy vessassa, laita huulirasvaa, laita käsirasvaa jne. Teette vaikka jonkun kuorinnan jo ed. päivänä ja pistätte kädet riittävän hyvään kuosiin, jotta selviää lyhyen lentomatkan ilman käsirasvailua. Vai elättekö te kaiken aikaa jollekin käsirasvalle?

Eniten tosin ihmettelen tuota, että joku pistää kaikki kamat hattuhyllylle, minkä jälkeen alottaa sitten kolaamisen sieltä. Jalkoihin yks pakaasi, jos tarvii jotain kolata! Eihän missään paikassa ole ideana se, että hattuhyllykamoja kolataan kesken reissun.

Vierailija
158/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsirasvan hierojat ovat ärsyttävää porukkaa.

Mitähän se käsirasva sinua haittaa? Se on käsilaukussa joka on minulla istumapaikallani, eikä ole edes hajustettu. Jos joku ei osaa pakata erilleen lennon aikana tarvitsemiaan tavaroita, se on oma ongelmansa.

Kädet voi rasvata ihan hyvin ennen lentoa ja lennon jälkeen, samoin voi meikata, nyppiä kulmakarvat tai leukakarvat, ajaa partansa ja harjata hiuksensa, trimmata nenäkarvansa, kaivella nenänsä ja ahterinsa sekä korvansa, raapia päänsä ja munansa, puristella finninsä, viilata, leikata ja lakata kyntensä, laitella deodoranttia ja tehdä kaiken muun hygieniaan ja itsensä huoltoon kuuluvat asiat ennen tai jälkeen lennon.

Se vain on vähemmän miellyttävä kokemus olla sellaisen henkilön läheisyydessä, joka käyttää lentoaikaa itsensä huoltamiseen. Niistäminen nenäliinaan tai silmälasien putsaaminen on välttämätöntä mutta kaikki kuopiminen, läträäminen ja rapsuttelu on epämiellyttävää. Kestän varmaan huulirasvan tai huulipunan sipaisunkin mutta se käsirasvalla läträäminen lennon aikana kun istutaan vieri vieressä on ihan turhaa. Yhteen aikaan vain muoti-ilmiö kulkea vesipullon ja käsirasvan kanssa. Tekisi mieli kysyä lotionin kaivelijalta, että ethän vaan aio harjoittaa itsetyydytystä sen rasvan kanssa, voisitko mennä edes vaikka wc-tiloihin?

Minä en halua sitä käsirasvaa omiin vaatteisiini kun läträät sitä siinä vieressä ja klähmit istuinnojat. Kuivuuko kätesi lennon aikana niin totaalisesti, että rasvaa on lisättävä tunnin välein? Kannattaa varmaan konsultoida ammattilaisia.

Laitan pienen määrän käsirasvaa jos joudun käymään vessassa ja pesemään kädet. Tuo sinun kuvauksesi vaikuttaa, siltä, että vietät aikaasi pääasiassa mielenterveyspotilaiden kanssa. Kannattaisiko mieluummin tehdä sille asialle jotain? Tai ehkä vika onkin omassa päässäsi?

Ai! Nyt käsirasvan määrä on pieni ja vain jos joudut käymään vessassa ja peset kädet. Se sopii eli rasvaat siellä omassa rauhassasi ja et minun vieressäni. Väistän mielelläni jos sinun pitää päästä ei-tiloihin (tai muihin tiloihin, mistä minä tiedän mihin tarvitset sitä rasvaa) käsilaukkusi kanssa rasvailemaan, kunhan et tee sitä paikoillasi. Se, että sinulla on käsirasva laskussasi ei haittaa minua kunhan et kaivele sitä sieltä käsilaukustasi minun vieressäni etkä läträä, siirryt siis wc-tiloihin.

Erikoista. En ole ikinä eläessäni törmännyt keneenkään kenellä olisi näin neuroottinen suhtautuminen käsirasvaan. En ymmärrä mistä nämä aggressiosi johtuvat, mutta toivon että saat niihin apua.

Vierailija
159/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan sivistymättömän ihmisen täytyy olla jos ei ymmärrä tehdä itsensä kohenteluun liittyvät toimenpiteet omassa rauhassaan? Kai se on uusi normaali kaivella hampaitaan ikenet paistaen ravintolassa ja puhua ruoka suussa. Minuakin inhottaa katsella ihmistä, joka lennon aikana käyttäytyy kuin apina kaivellen nenäänsä. Tai vaihtaa lapsen vaipan siinä viereisellä penkillä ja laittaa käytetyn vaipan tarjotinpöydälle.

Toki sellainen inhottaa, mutta miten tämä enää liittyy keskusteun aiheeseen?

Vierailija
160/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eeeih urpo. olet juuri se, josta ap puhuu. ensinnäkin: miksi et voi käyttää käsimatkatavaralaukkuja esim. reppua tai urheilulaukkua, joka mahtuu penkin alle sen sijaan että tunget ylähyllylle. toiseksi: miksi et voi saman tien lentokoneeseen noustessasi ottaa niitä tavaroita valmiiksi istuinpaikalle ennen kuin vierustoverisi tulee ja "jono on ohi". kolmanneksi: kun merkkivalo syttyy ennen laskeutumista, se tarkoittaa että KAIKKI LAITTAA PER*EEN PENKKIIN JA VYÖN KIINNI JA NOUSEE VASTA KONEEN LASKEUDUTTUA. ei se merkkivalo ole mikään merkki siitä voi alkaa tupeeraamaan matkatavaroiden kanssa. kyllähän sä osaat kellosta katsoa koska alkaa laskeutuminen, etkö voisi edes ennakoida niiden tavaroiden laittamista jo hyvissä ajoin ennen merkkivalon syttymistä???? vaarannat siinä oman ja muiden turvallisuuden. ihme ignorantteja juntteja. siis ei mitään järkeä. nousetko siis ihan oikeasti lennon aikana NELJÄ kertaa vekslaamaan tavaroidesi kanssa?? 1. nouset koneeseen ja laitat laukun ekan kerran ylälokeroon 2.nouset penkiltä ottamaan tavarat ylälokerosta, jotka tarvitset lennolla 3. nouset penkiltä ennen laskua laittamaan tavarat takaisin laukkuun ja ylälokeroon 4. koneen laskeuduttua otat lopullisesti laukun ylälokerosta ennen koneesta poistumista. WHAAAAT ei mitään järkeä. ja anna mä arvaan: neljän tunnin lennolla sun tarvii "käväistä" vessassa useammankin kuin vain kerran, puhumattakaan pidemmistä lennoista. joo ei siinä mitään, hyvä se on jaloitella, mutta tuo ylälokerosekoilu on aivan turhaa ja häiritsee muita (pahimmassa tapauksessa tippuu painavia laukkuja käytävän puolella istuvien niskaan!!), lisäksi jaloittelut voi yhdistää vessareissuihin, jotta vierustoverin ei tarvitse koko ajan väistellä eikä tarvitse ravata käytäviä edestakas muita matkustajia häiriten.

nimim. 12h lennolla wc:ssä 2-3 kertaa ja käsimatkatavarana aina reppu/urheilulaukku penkin alla eikä ikinä mitään ylälokerossa.