Miksi te amatöörit pompitte koko ajan lentokoneessa kaivelemaan niitä laukkujanne?
Ettekö todellakaan pysty olemaan muutaman tunnun lentoa ilman sataa eri tavaraa?
Ja tarvitseeko siellä vessassa ravata koko ajan?
Amatöörit!
Kommentit (269)
Kyllä minä pirautan tuoksut tax free myymälässä, katson kalliin parfyymin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ne jumalattoman kokoiset käsimatkatavarat! Mitä te niissä oikein raahaatte, kun niitä saa väkipakolla yrittää tunkea hyllyille?!
Viikon tavarat mitä tarviin lomalla, mahtuu käsimatkatavaroihin. En maksa turhaa ruumaan menevästä laukusta. Mutta en kesken lennon kaiva sieltä mitään, tarvittava on käsilaukussa/ repussa. Mutta kyllä jaloitella kannattaa kerran tai pari lennon aikana.
Millä vinku-airwaysillä oikein lennät jos matkatavaroista joutuu maksamaan?
Uskomatonta miten köyhiä jotkut ovat.Finnnair esim.
Tuo on ihan yleinen käytäntö nykyään monilla lentoyhtiöillä. Teen toisinaan pidennettyjä viikonloppureissuja Keski-Eurooppaan eikä sillon ole mitään syytä ottaa laukkua ruumaan vaan hyvin pärjää käsitavaroilla.
Vierailija kirjoitti:
Ensi lennolle otan mukaan haisevat makkaraleivät, sekä ison tuubin käsirasvaa. Mussutan äänekkäästi, lipitän vettä ja pruutaan käsirasvaa käteni täyteen. Poistun vessaan 10min välein. Paikan otan tietysti ikkunapaikalta. Kiitos vinkeistä arvon ärsyyntyvät mammat. Näen jo sieluni silmin, miten toimintani ärsyttää teitä, mutta mitään vääräähän en tee, joten minua ei voi edes poistaa koneesta.
Kun merkkivalo on sammutettu seiso käytävällä niin että peppusi hinkkaa jonkun käytäväpaikkalaisen naamaa. Jos joku haluaa ohittaa sinut, voit istahtaa siksi aikaa jonkun syliin. Kun merkkivalo palaa niin mene paikallasi ja laske selkänoja niin taakse kuin pystyt. Jumpaa käsivarsia tarttumalla edessäolevaan istuimeen ja rynkytä rytmikkäästi.
Tarkkaile samalla ylälokerossa olevia kamojasi. Jos joku menee siitä ohi, käy tsekkaamassa että mitään ei vaan hävinnyt. Ota se koko laukku ulos sieltä ja käy kaikki läpi.
Todistin tällaisen perheen ihastuttavaa lentoa Kiinasta Helsinkiin. Tulivat viimeisenä koneeseen ja heillä oli kaksi jättimäsitä käsipakaasia ja rattaat. Lapsi oli jotain 3-vuotias. Ne rattaat oli kyllä sellaiset tosi näppärät jotka sai pakattua hyvin pieneen tilaan ja sopivat sinne ylälokeroon. Tai olisivat sopineet, jos eivät olisi tulleet vikana koneeseen (olisivat ilman muuta päässeet ekana jos olisivat sitä tiskillä kysyneet, itselläni oli matkassa koira ja kaksi lasta ja me päästiin business-jonosta ekoina koneeseen). Sitten vartti ihmeteltiin niitä niiden tavaroita. Istuivat keskirivillä ja neljännellä paikalla oli ulkopuolinen mies. Koska niitä tavaroita piti sitten ihmetellä ja sijoitella, muut matkustajat mm. ottivat omiaan sinne jalkatilaan penkin alle jotta saatiin tilaa tän perheen tavaroille.
Kun päästiin ilmaan, tää isä alkoi hyppäämään valehtelematta 30 min välein etsimään jotain sieltä matkalaukusta, Joka kerta tää käytäväpaikalla istunut joutui nousemaan ja odottamaan kun isi kaivoi milloin nokkamukia, milloin kirjaa, milloin mitäkin sieltä laukusta. Ja toimitus kesti aina sen 10 min kun jättilaukku piti nostaa pois ja siinä käytävällä kaivella. Ja sitten äimättiin "Minna, hei, onko se muki tässä laukussa vai menikö se siihen toiseen? Eiku nyt löytykin."
Kaiken huippu oli, kun ne alkoivat kasailla niitä rattaita että se 3-vuotias voitais nukuttaa työntämällä niitä kärryjä koneen käytävällä. Tähän sit puuttuivat jo lentoemännät että ei käy. Olis pitäny lapsen sit vielä saada nukkua niitä uniaan niissä rattaissa koneen takatilassa. Olimme siis koneen vikoilla riveillä.
Miksi, oi miksi ei voi pakata niitä lapsen tavaroita reppuun, joka laitetaan sen lapsen edessä olevan penkin alle? Kun on vielä pieni lapsi kyseessä, niin pulaa ei ole edes jalkatilasta.
Kuudennen kerran kohdalla se käytäväpaikalla istunut kysyi lentoemänniltä että onko kone ihan täynnä vai olisiko jossain muualla tilaa.
Eipä varmaan yllätä että tää porukka seisoi matkatavarahihnan edessä rivissä polvet kiinni siinä hihnassa ja rattaat ja ne pakaasit vielä siinä rivin jatkona...
Mikä on mennyt vikaan ettei pariskunnassa kumpikaan tajua ottaa yhtään muita huomioon?
Miten ihmiset selviää leffassa ilman käsirasvaa ja vessassa ravaamista?
Saman verran kestää kuin ne Euroopan sisäiset lennot.
Ymmärrän 10h+ lennot, mutta miten ei selviä kahta tuntia?
Entä jos ajaa autolla pari tuntia mökille? Paljonko kuluu käsirasvaa ja montako pysähdystä tulee?
Yläasteella jokainen oppitunti kesti sen kaksi tuntia, eikä 14v tarvinnut rasvata käsiään tai syödä tai juosta vessassa.
Pääsykokeeni kestää sen 5h, ei tarvitse tunnin välein syödä, käydä vessassa eikä rasvata käsiä. Keskittyy itse asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö todellakaan pysty olemaan muutaman tunnun lentoa ilman sataa eri tavaraa?
Ja tarvitseeko siellä vessassa ravata koko ajan?
Amatöörit!
Mitä se sulle kuuluu? Ja amamttilaisena pitäis jo tietää moinen ,ellei ole vähän tyhmä.
Pituutta 200 cm, Euroopan sisäisillä matkoilla matkustan polvet tavallisesti pari senttiä edellisen istuimen sisällä. Jalkatilassa ei ole tilaa käsimatkatavaralle ja olen muutenkin tyytyväinen pienimmästäkin syystä nousta ylös piinapenkistä. Yritän aina matkustaa käytäväpaikalla ja rakkovaivaiset vieruskaverit ovat vain hyvästä, koska itsekin inhoan käytävällä hengailijoita, joten ilman hyvää syytä en välttämättä kehtaisi käytävällä seisoskella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se lentomatkustus kuivattaa käsiä. Tunnin välein on hyvä rasvata käsiä. Käsien kuivuminen lennon aikana on kohtalokkaampaa kuin veritulppa. Moni lentokone on syöksynyt maahan kun matkustajilla on ollut kuivat kädet. Pehmeät kädet ovat ihanampi nostaa ilmaan jos kone kaappaillaan. Nykyisiin turvallisuusohjeisiin on hyvä lisätä käsien rasvaus omalla paikallaan.
Voi hyvänen aika. Oletteko provoja vai muuten vaan täysin pihalla muusta maailmasta? Minulla on talvisin kuivat ja halkeilevat kädet. Niiden kanssa on tuskaa pitkillä lennoilla ja saatan laittaa niihin hieman rasvaa. Rasva on tuoksutonta, joten en ymmärrä miten se voi haitata yhtään ketään? Lennoilla en meikkaa, harjaa hiuksia tai kaivele hampaita, mutta tuota käsirasvaa saatan laittaa.
Pysykää hyvät ihmiset kotona jos muiden ihmisten toiminta ärsyttää noin paljon.
Vesi vanhin voitehista? Jos nimittäin se voiteesi ei ole vettä, on siinä aina joku ominaistuoksu, joka voi käydä jonkun toisen nenään, vaikka sinä siihen oletkin tottunut.
Haha, se on KÄSIRASVAA. Ei hajuvettä tai hiuslakkaa. Käsirasvoissa harvemmin on voimakasta tuoksua. Ei edes av-mamman nenä voi olla niin herkkä, että joku Erisanin käsivoide pistää pään sekaisin. Tai mistä minä tiedän.
"Miten ihmiset selviää leffassa ilman käsirasvaa ja vessassa ravaamista?
Saman verran kestää kuin ne Euroopan sisäiset lennot."
Oletko koskaan kuullut atooppisesta ihosta? Ihan allergialiiton sivullakin sanotaan, että atooppisessa käsi-ihottumassa levitetään käsivoidetta jokaisen käsipesun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se lentomatkustus kuivattaa käsiä. Tunnin välein on hyvä rasvata käsiä. Käsien kuivuminen lennon aikana on kohtalokkaampaa kuin veritulppa. Moni lentokone on syöksynyt maahan kun matkustajilla on ollut kuivat kädet. Pehmeät kädet ovat ihanampi nostaa ilmaan jos kone kaappaillaan. Nykyisiin turvallisuusohjeisiin on hyvä lisätä käsien rasvaus omalla paikallaan.
Voi hyvänen aika. Oletteko provoja vai muuten vaan täysin pihalla muusta maailmasta? Minulla on talvisin kuivat ja halkeilevat kädet. Niiden kanssa on tuskaa pitkillä lennoilla ja saatan laittaa niihin hieman rasvaa. Rasva on tuoksutonta, joten en ymmärrä miten se voi haitata yhtään ketään? Lennoilla en meikkaa, harjaa hiuksia tai kaivele hampaita, mutta tuota käsirasvaa saatan laittaa.
Pysykää hyvät ihmiset kotona jos muiden ihmisten toiminta ärsyttää noin paljon.
Vesi vanhin voitehista? Jos nimittäin se voiteesi ei ole vettä, on siinä aina joku ominaistuoksu, joka voi käydä jonkun toisen nenään, vaikka sinä siihen oletkin tottunut.
Haha, se on KÄSIRASVAA. Ei hajuvettä tai hiuslakkaa. Käsirasvoissa harvemmin on voimakasta tuoksua. Ei edes av-mamman nenä voi olla niin herkkä, että joku Erisanin käsivoide pistää pään sekaisin. Tai mistä minä tiedän.
Et näköjään tiedä. Kaikenlaiset allergiat lisääntyvät koko ajan ja samoin myös niiden ihmisten joukko, joille erilaiset hajut aiheuttavat oireita.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pakara-aluetta leikattu 8 cm alueelta useaan kertaan ja erittäin syvältä. Minulla on mennyt vuosia etten ole voinut istua ollenkaan. Voin kertoa että todellakin oli extreme-kokemus, suorastaan kidutuskokemus. Vieläkin tuntien istuminen sattuu. Minulla on ihan fysioterapeutin ohje että kesken matkojen pitää vähän verenkiertoa saada lisättyä alueella pienellä jumpalla. Otan siksi aina käytäväpaikan että voin vähän seisoskella mutta paitani on niin pitkä että takapuoleni ei näy enkä vedä tai paina toisten selkänojia. Tavaroita en kaivele, minulla on pieni olkalaukku jossa lompakko ja passi ja sen nousujen ja laskujen ajaksi laittaa edellä olevaan selkänojan säilytyspussiin. Junassa saatan joskus istua erilaisissa asennoissa tai olla kyljelläni tai jopa selälläni. Pyydän anteeksi jos toimintani loukkaa jotakuta.
Minulta murtui lapsena häntäluu ja se vaivaa pitkään istuessa edelleen. Jaksan 3-4h lennot, mutta 9-10h lennoilla alkaa olla jo pakko nousta ylös tai mutkeltaa erilaisiin asentoihin.
Vierailija kirjoitti:
Saman verran kestää kuin ne Euroopan sisäiset lennot.Ymmärrän 10h+ lennot, mutta miten ei selviä kahta tuntia?
Entä jos ajaa autolla pari tuntia mökille? Paljonko kuluu käsirasvaa ja montako pysähdystä tulee?
Yläasteella jokainen oppitunti kesti sen kaksi tuntia, eikä 14v tarvinnut rasvata käsiään tai syödä tai juosta vessassa.
Pääsykokeeni kestää sen 5h, ei tarvitse tunnin välein syödä, käydä vessassa eikä rasvata käsiä. Keskittyy itse asiaan.
Olen ollut elokuvassa, jonka aikana sama mies kävi noin 5 kertaa vessassa. Siihen oli varmasti syynsä, ja minusta on hienoa, että ihmiset kykenevät vaivoistaan huolimatta elämään normaalia elämää, eikä se minua häiritse.
Lennollahan suositellaan sekä juomaan normaalia runsaammin, että käymään usein ihan jalottelun vuoksi vessassa, ja niitä ohjeita noudatan. Toki joku parin tunnin lento sujuu usein ilman vessassakäyntiä, mutta monesti on helpompi käydä koneessa ennen laskua vessassa, kuin jossain rasittavalla kentällä, missä on vielä esim välikuljetuksia ennen maahantulotarkastuksia. Ja maahantulotarkastus esim Usassa voi viedä aika paljon aikaa.
Kaikilla lentomatkoillani laitan nojan hiukka taaksepäin, näin mukavampi istua.
Veskissä käyn ainakin kaksi kertaa ja siinä joka on kauimpana. Näin saan myös samalla jaloille toimintaa.
Laukunkin nostan ylös sekä takkini.
Oletteko aatelleet, että penkit on rakennettu niin, että niitä matkustaja voi säätää
mieleiseen asentoon matkan ajaksi aivan hyvällä omallatunnolla.
Samoin veskikin on laitettu sinne käyttöä varten.
Ei minua kyllä ärsytä mikään koneessa.
No ei kyllä paljon muuallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Saman verran kestää kuin ne Euroopan sisäiset lennot.Ymmärrän 10h+ lennot, mutta miten ei selviä kahta tuntia?
Kaverilla on aina pieni käsirasvatuubi mukana laukussa. Käyttää todella usein sitä ihan joka paikassa, mutta eipä tuo ole minua vielä haitannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirvee tarve eräillä todistella olevansa megaluokan matkustajia :D onhan se suuri ylpeydenaihe, että on matkustanut niin paljon että osaa olla lennon tonkimatta tavaroitaan.
Niin on vähän semmoinen fiilis, että kosmopoliitit maailmanmatkaajat neuvoo juntteja miten tulee käyttäytyä.
Myötähäpeä iskee tätä keskustelua lukiessa :D Ne vessat on siellä jotta niitä voi käyttää. Siellä käytävällä saa kulkea kunhan kapteeni sen sallii.
tästä keskustelusta tulee mieleen jotkut 2-4 vuodessa lentokonetta käyttävät ”maailmanmatkaajat” jotka haluavat päteä. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla lentomatkoillani laitan nojan hiukka taaksepäin, näin mukavampi istua.
Veskissä käyn ainakin kaksi kertaa ja siinä joka on kauimpana. Näin saan myös samalla jaloille toimintaa.
Laukunkin nostan ylös sekä takkini.Oletteko aatelleet, että penkit on rakennettu niin, että niitä matkustaja voi säätää
mieleiseen asentoon matkan ajaksi aivan hyvällä omallatunnolla.
Samoin veskikin on laitettu sinne käyttöä varten.Ei minua kyllä ärsytä mikään koneessa.
No ei kyllä paljon muuallakaan.
Mua kyllä ärsyttää ihan s**tanasti tuo penkin selkänojan kallistus. Ällöttävää katsoa jonkun silsaista päänahkaa lähietäisyydeltä monta tuntia. Enkä anna vahingon kiertää, yritän ottaa muut huomioon. Saisivat muuttaa ne penkit sellaisiksi, että niitä ei saa taaksepäin. Jos sellaiseen on pakottava tarve niin business-luokasta löytyy että pääsee vaikka makuuasentoon eikä häiritse muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirvee tarve eräillä todistella olevansa megaluokan matkustajia :D onhan se suuri ylpeydenaihe, että on matkustanut niin paljon että osaa olla lennon tonkimatta tavaroitaan.
Niin on vähän semmoinen fiilis, että kosmopoliitit maailmanmatkaajat neuvoo juntteja miten tulee käyttäytyä.
Myötähäpeä iskee tätä keskustelua lukiessa :D Ne vessat on siellä jotta niitä voi käyttää. Siellä käytävällä saa kulkea kunhan kapteeni sen sallii.
tästä keskustelusta tulee mieleen jotkut 2-4 vuodessa lentokonetta käyttävät ”maailmanmatkaajat” jotka haluavat päteä. Huoh.
Joo kulkea saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pakara-aluetta leikattu 8 cm alueelta useaan kertaan ja erittäin syvältä. Minulla on mennyt vuosia etten ole voinut istua ollenkaan. Voin kertoa että todellakin oli extreme-kokemus, suorastaan kidutuskokemus. Vieläkin tuntien istuminen sattuu. Minulla on ihan fysioterapeutin ohje että kesken matkojen pitää vähän verenkiertoa saada lisättyä alueella pienellä jumpalla. Otan siksi aina käytäväpaikan että voin vähän seisoskella mutta paitani on niin pitkä että takapuoleni ei näy enkä vedä tai paina toisten selkänojia. Tavaroita en kaivele, minulla on pieni olkalaukku jossa lompakko ja passi ja sen nousujen ja laskujen ajaksi laittaa edellä olevaan selkänojan säilytyspussiin. Junassa saatan joskus istua erilaisissa asennoissa tai olla kyljelläni tai jopa selälläni. Pyydän anteeksi jos toimintani loukkaa jotakuta.
Minulta murtui lapsena häntäluu ja se vaivaa pitkään istuessa edelleen. Jaksan 3-4h lennot, mutta 9-10h lennoilla alkaa olla jo pakko nousta ylös tai mutkeltaa erilaisiin asentoihin.
No kyllä suurimmalla osalla on tarvetta nousta välillä ylös ja hakea parempaa asentoa.
Minulla lento kestää yleensä minimissään 16 tuntia (lennän usein samaa reittiä), ja matkatavaroita otan mukaan aina maksimimäärän, eli kaksi laukkua ruumaan (nykyään toinen maksullinen), sitten yksi laukku koneeseen sisälle, joka menee ylälokeroon, ja toinen laukku menee penkin alle, jossa kaikki kamat mitä lennolla tarvitsen.
Laukkuani en kaivele mutta vessassa kyllä ravaan tämän tästä heikon rakkoni pidätyskyvyn takia, muuten tulee housuun