Aika harvat tietävät mikä on pyrrhula pyrrhula
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
tiedänpä. punatulkkuhan se.
mutta mikä on lutra lutra?
Saukko
Vierailija kirjoitti:
Entäs Parus major
En tiedä.
Mutta mikä on Lynx lynx
Nämä tietää jokainen, joka on jaksanut koulussa olla hereillä. Ei sillä, että näiden tietämisestä on mitään hyötyä. Koulusta jää päähän kaikenlaista knoppitietoa, jolla ei loppujen lopuksi tee muuta kuin saa joskus jonkun kysymyksen oikein Trivial Pursuitissa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tumpp, tumpp, tump.
Liittyykö se tappiin ?
Vierailija kirjoitti:
Entäs Parus major
Great tit
Vierailija kirjoitti:
Nämä tietää jokainen, joka on jaksanut koulussa olla hereillä. Ei sillä, että näiden tietämisestä on mitään hyötyä. Koulusta jää päähän kaikenlaista knoppitietoa, jolla ei loppujen lopuksi tee muuta kuin saa joskus jonkun kysymyksen oikein Trivial Pursuitissa.
Aika harva on ollut hereillä sitten. Ei missään opetusohjelmassa käydä kaikkien varpuslintujen latinankielisiä nimiä läpi.
Mä tiesin noi kaikki. Tiedättekö mikä on Asio otus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs Parus major
En tiedä.
Mutta mikä on Lynx lynx
Sehän on ilves tietysti. Ja parus major on talitintti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva on ollut hereillä sitten. Ei missään opetusohjelmassa käydä kaikkien varpuslintujen latinankielisiä nimiä läpi.
Tieteellisiä nimiä. Osassa nimistä on myös mm. kreikankielisiä osia, siksi niitä ei kutsuta latinankielisiksi nimiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä tiesin noi kaikki. Tiedättekö mikä on Asio otus?
Sarvipöllö.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen käynyt keskikoulu-peruskoulu -yhdistelmän 70-luvulla, eikä noita tieteellisiä nimityksiä opetettu biologiassa ollenkaan. Meillä ei edes kerätty kasveja.
Olen tehnyt opettajakoulutuksessani biologian sivuaineopinnot, eikä minun ole missään vaiheessa tarvinnut tenttiä tieteellisiä nimiä. ps. kyllä minä silti nuo yleisimpien lajien osalta osaan.
Vierailija kirjoitti:
Pimpinella anisum! \o/
Tämä on anis(ruoho).
Anemone nemorosa
Pulsatilla vernalis
Nämä oli painettuna maitopurkin kyljessä.
tiedänpä. punatulkkuhan se.
mutta mikä on lutra lutra?