Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi te amatöörit pompitte koko ajan lentokoneessa kaivelemaan niitä laukkujanne?

Vierailija
17.03.2019 |

Ettekö todellakaan pysty olemaan muutaman tunnun lentoa ilman sataa eri tavaraa?

Ja tarvitseeko siellä vessassa ravata koko ajan?

Amatöörit!

Kommentit (269)

Vierailija
101/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkovikaisten takia haluan ikkunapaikan. Perse penkkiin, aivot koomamoodille ja odotan kärsiymksen loppua. Ei ole tarvetta jumpata, mennä vessaan tai kaivella tavaroita. En ole koskaan ollut yli 10 tunnin lennolla, mutta jossain tulee tietenkin vastaan raja, jolloin on pakko mennä vessaan. Mua jostain syystä ällöttää ajatus lentokoneiden vessoista. Millaisessa kunnossa ne on pitkän lennon loppuvaiheessa? Kohta tiedossa lento Saksasta Argentiinaan. Ajattelin kyllä vessatta selvitä tuonkin lennon...

Melkoinen seurapiirirakko täytyy olla, jos tuon selviät vessassa käymättä. Todennäköisesti lento on jotain 13 tuntia?

Vierailija
102/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Helvetinmoinen ramppaaminen vessassa kolmen tunnin lennolla. Todellakaan itse en koskaan halua käydä lentokoneen vessassa, enkä ole joutunut käymään, vaikka usein lennänkin.

Busineksessä ilmainen shampanja voi kuusettaa... Mutta meillä onkin isommat vessat siellä.

Se on edelleen samppanja! Ilman hoota ja kahdella peellä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Helvetinmoinen ramppaaminen vessassa kolmen tunnin lennolla. Todellakaan itse en koskaan halua käydä lentokoneen vessassa, enkä ole joutunut käymään, vaikka usein lennänkin.

Busineksessä ilmainen shampanja voi kuusettaa... Mutta meillä onkin isommat vessat siellä.

Se on edelleen samppanja! Ilman hoota ja kahdella peellä!

Samppanja on oikea muoto, mutta shampanja on myös yleisesti käytössä, joten lopeta tuo nillitys. 

Vierailija
104/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun käymään lentokoneen vessassa, koska joudun juomaan paljon vettä lennon aikana, ettei minulle iske nestevajeesta aiheutuva päänsärky. Jos en juo tarpeeksi, päänsärky on niin voimakas, että alan oksentaa. Haluaisiko ap oksentavan matkustajan viereensä?

Miten sä pärjäät esim. yöt jos et selviä jotain lyhyempää lentomatkaa litkimättä litratolkulla vettä? Vai heräätkö yölläkin jotain tunnin välein imaisemaan litran vettä ja ravaat sitten 18 kertaa yössä tyhjennykselle vessaan tiristämään rakosta aina tipan kerrallaan? Töissä pidempi palaveri niin sulla on joku vesikanisteri vieressä että pärjäät ja juokset sitten vessassa vartin välein?

Kannattaisi varmaan huolehtia siitä nesteTASAPAINOSTA ihan koko ajan eikä vasta siellä lennolla elimistö kuivana havahtua siihen että iik nestevajauksesta johtuva päänsärky iskee; vettä, pissalle, vettä, pissalle, vettä....

Vierailija
105/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junassa harvemmin joudun matkustamaan, mutta ah kuinka ottaa pattiin ne ihmiset, joota on siis aina! Tulevat junaan ja alkavat heti rapistelemaan matkaeväitä, useimmiten jotain meetwurstileipää. Näitä on aina!

Miksi junassa ei saisi syödä eväitä? Kai ymmärrät, että kaikki eivät tule sinne junaan suoraan ruokapöydästä.

Pitemmillä juna- ja bussimatkoilla suorastaan kuuluu olla eväät. Sitä paitsi ei kai kukaan ole niin pöljä, että maksaa ravintolavaunun hintoja?

Vierailija
106/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudun käymään lentokoneen vessassa, koska joudun juomaan paljon vettä lennon aikana, ettei minulle iske nestevajeesta aiheutuva päänsärky. Jos en juo tarpeeksi, päänsärky on niin voimakas, että alan oksentaa. Haluaisiko ap oksentavan matkustajan viereensä?

Miten sä pärjäät esim. yöt jos et selviä jotain lyhyempää lentomatkaa litkimättä litratolkulla vettä? Vai heräätkö yölläkin jotain tunnin välein imaisemaan litran vettä ja ravaat sitten 18 kertaa yössä tyhjennykselle vessaan tiristämään rakosta aina tipan kerrallaan? Töissä pidempi palaveri niin sulla on joku vesikanisteri vieressä että pärjäät ja juokset sitten vessassa vartin välein?

Kannattaisi varmaan huolehtia siitä nesteTASAPAINOSTA ihan koko ajan eikä vasta siellä lennolla elimistö kuivana havahtua siihen että iik nestevajauksesta johtuva päänsärky iskee; vettä, pissalle, vettä, pissalle, vettä....

En ole tämä kyseinen henkilö, mutta ainakin mulla se minimi mitä elimistö päivässä tarvitsee, jos en hikoile, on kolme litraa vettä. Kyllä, olen käynyt lääkärissä, ei, eivät ole löytäneet vikaa. Se vesitankkaus on aika jatkuvaa, koska koko hiton ajan on jano. Sitten on vessahätä. Ja mullekin iskee migreeni yrjökohtauksineen jos en sitä vettä kisko tasaista tahtia.

Vierailija
107/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmassa olevassa lentokoneessa kroppa tarvii enemmän vettä kuin omassa makkarassa tai firman neukkarissa! Että sikäli meni sun hieno vertailu-esimerkki aikalailla pieleen...

Vierailija
108/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se lentomatkustus kuivattaa käsiä. Tunnin välein on hyvä rasvata käsiä. Käsien kuivuminen lennon aikana on kohtalokkaampaa kuin veritulppa. Moni lentokone on syöksynyt maahan kun matkustajilla on ollut kuivat kädet. Pehmeät kädet ovat ihanampi nostaa ilmaan jos kone kaappaillaan. Nykyisiin turvallisuusohjeisiin on hyvä lisätä käsien rasvaus omalla paikallaan.

Voi hyvänen aika. Oletteko provoja vai muuten vaan täysin pihalla muusta maailmasta? Minulla on talvisin kuivat ja halkeilevat kädet. Niiden kanssa on tuskaa pitkillä lennoilla ja saatan laittaa niihin hieman rasvaa. Rasva on tuoksutonta, joten en ymmärrä miten se voi haitata yhtään ketään? Lennoilla en meikkaa, harjaa hiuksia tai kaivele hampaita, mutta tuota käsirasvaa saatan laittaa.

Pysykää hyvät ihmiset kotona jos muiden ihmisten toiminta ärsyttää noin paljon.

Vierailija
109/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi lennolle otan mukaan haisevat makkaraleivät, sekä ison tuubin käsirasvaa. Mussutan äänekkäästi, lipitän vettä ja pruutaan käsirasvaa käteni täyteen. Poistun vessaan 10min välein. Paikan otan tietysti ikkunapaikalta. Kiitos vinkeistä arvon ärsyyntyvät mammat. Näen jo sieluni silmin, miten toimintani ärsyttää teitä, mutta mitään vääräähän en tee, joten minua ei voi edes poistaa koneesta. 

Vierailija
110/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni myös ihmetyttää (ei siis ärsytä) tuo, että jotkut nousevat vähän väliä ylös kaivelemaan "hattuhyllyllä" olevasta matkalaukusta jotakin. Vaikka itse keskittyisinkin kirjan lukemiseen, niin väkisinkin silmäkulmalla näkee, kun edessä istuva hyppii ylös ja alas ja koko ajan matkalaukusta tarvitaan jotakin.

Mikä ihmetyttää ja myös ärsyttää lennoilla (myös junissa usein), niin se, jos lapset katselevat tabletilta jotain lastensarjoja ilman kuulokkeita. Lastensarjoissa kaikki roolit on vielä aina puhuttu niin järkyttävillä vinkuäänillä ja sitten vielä jotain taustamusiikkia, eih!

Kyllä, KUULOKKEET. Kerran istuin junassa, kun lapsi pelasi ja aina sana piipitys uudestaan ja uudestaan. Hänen isänsä vieressä kuunteli uutisia tms sen piipityksen yli. No onneksi oli tilaa toisessa vaunussa.

Vierailija
111/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi lennolle otan mukaan haisevat makkaraleivät, sekä ison tuubin käsirasvaa. Mussutan äänekkäästi, lipitän vettä ja pruutaan käsirasvaa käteni täyteen. Poistun vessaan 10min välein. Paikan otan tietysti ikkunapaikalta. Kiitos vinkeistä arvon ärsyyntyvät mammat. Näen jo sieluni silmin, miten toimintani ärsyttää teitä, mutta mitään vääräähän en tee, joten minua ei voi edes poistaa koneesta. 

Rakastan ikkunapaikalta ravaajia. Saan tekosyyn jaloitella ja se menee sen toisen piikkiin. Jos on tilaa, jään odottamaan seisoen sen toisen paluuta

Vierailija
112/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kovin isoa tuubia et kyllä voi ottaa. Minua ei haittaisi, koska otan yleensä käytäväpaikan keskiriviltä pitkillä lennoilla. Silloin tarvitsee nousta paikaltaan vain yhden matkustajan takia. 

Vierailija
113/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessassa kantsii käydä vaikkei olis nk p---ssa hätää jotta jalat saa liikettä ettei tule veritulppia. Vessassa tietenkin kannattaa käydä jo ennen koneen lähtöä jos sattumoisin on hätä ja jonoa. Kaikille mukavaa matkaa!

Vierailija
114/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yleensä varauloskäyntipaikka ja menen koneeseen ensimmäisten joukossa kultakorttini ansiosta. Laitan käsimatkatavarani hyllylle ja istun paikoilleni enkä jää käytävän tukkeeksi ottamaan esille lennolla tarvitsemiani tavaroita.

Kun jono on mennyt ohitse, nousen ottamaan sen, mitä tarvitsen ja istun uudelleen alas. Kun turvavyön merkkivalo syttyy ennen laskeutumista nousen pakkaamaan tavarani takaisin ylähyllylle. As simple as that.

4 h lennon aikana minun on pakko käväistä vessassa.

Et taida ymmärtää, mitä turvavyön merkkivalo tarkoittaa?

Vierailija
115/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaanko sulle AP lentämisestä?

Vierailija
116/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jotakin voi ärsyttää toisen käsirasvan laittaminen? :D Mahtaa elämä olla vaikeaa, kun ärsyyntyy noin pienestä. 

toivottavasti on hyväntuoksuista ettei oo härskiintynyttä. 

Vierailija
117/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaa konkarimatkustajaa ei kuvaamasi tilanteet häiritse, koska on tottunut niihin. Konkari keskittyy vaan omiin asioihinsa, eikä käytä aikaansa noin vähäpätöisten asioiden mietiskelyyn.

Vierailija
118/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se lentomatkustus kuivattaa käsiä. Tunnin välein on hyvä rasvata käsiä. Käsien kuivuminen lennon aikana on kohtalokkaampaa kuin veritulppa. Moni lentokone on syöksynyt maahan kun matkustajilla on ollut kuivat kädet. Pehmeät kädet ovat ihanampi nostaa ilmaan jos kone kaappaillaan. Nykyisiin turvallisuusohjeisiin on hyvä lisätä käsien rasvaus omalla paikallaan.

Voi hyvänen aika. Oletteko provoja vai muuten vaan täysin pihalla muusta maailmasta? Minulla on talvisin kuivat ja halkeilevat kädet. Niiden kanssa on tuskaa pitkillä lennoilla ja saatan laittaa niihin hieman rasvaa. Rasva on tuoksutonta, joten en ymmärrä miten se voi haitata yhtään ketään? Lennoilla en meikkaa, harjaa hiuksia tai kaivele hampaita, mutta tuota käsirasvaa saatan laittaa.

Pysykää hyvät ihmiset kotona jos muiden ihmisten toiminta ärsyttää noin paljon.

Vesi vanhin voitehista? Jos nimittäin se voiteesi ei ole vettä, on siinä aina joku ominaistuoksu, joka voi käydä jonkun toisen nenään, vaikka sinä siihen oletkin tottunut.

Vierailija
119/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varaa etukäteen paikkaa lennolle ja monesti oon saanut ikkuna paikan ja käyn vessassa vähintään 2 x ja sanon anteeksi kun lähden menemään. 

Vierailija
120/269 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ne jumalattoman kokoiset käsimatkatavarat! Mitä te niissä oikein raahaatte, kun niitä saa väkipakolla yrittää tunkea hyllyille?!

Viikon tavarat mitä tarviin lomalla, mahtuu käsimatkatavaroihin. En maksa turhaa ruumaan menevästä laukusta. Mutta en kesken lennon kaiva sieltä mitään, tarvittava on käsilaukussa/ repussa. Mutta kyllä jaloitella kannattaa kerran tai pari lennon aikana.

Millä vinku-airwaysillä oikein lennät jos matkatavaroista joutuu maksamaan?

Uskomatonta miten köyhiä jotkut ovat.

Finnnair esim.