Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KUKA oikeasti antaa lapselleen nimeksi näitä

Vierailija
24.03.2013 |

Onni, Ella, Emma, Eelis jne  - tusinanimiä? Onko tuo joku ns. "varma valinta", kun on samana vuonna kastettu monta sataa muuta, niin ei ainakaan muksua kiusata nimestä? En tajua.

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään nimistä Henna ja Heidi. Antaisin ne mieluummin kuin Ellan ja Emman, joita on tosi paljon pikkutytöissä.

Vierailija
2/109 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan älytön ketju, tai siis aloitus. Mikän ei ole turhempaa ja tyhmempää kuin suu vahdossa arvostella toisten lapsien tavallisia nimiä. Asialla ei ole yhtikäs mitään merkitystä, eikä jonkun tavallinen nimi haittaa millään tavalla kenenkään elämää.

Taitaakin olla provo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Itse annoin pojalleni nimen Ahmo-Herbert. Olisi niin noloa, jos samalla luokalla olisi monta samannimistä. Tyttäreni on Ihanaldiina Kultakutri.

Vierailija
4/109 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs nimistä sinä itse pidät? Jos nyt joutuisit päättämään, minkä nimen antaisit lapsellesi?

Vierailija
5/109 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikkinimiä on Ella ja Emma. Kun vain saisin lapsia.

Vierailija
6/109 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta vaan on NIIN epätodennäköistä, että vuosien sykleissä vaihtuisi se, mikä nimi kulloinkin AIDOSTI on jonkun mielestä se kaunein - silloin, kun niitä samana vuonna kastetaan monta sataa muuta. Ihme trendi.

Ap:n tyttäret ovat Ester ja Iris, lisää jos saisin niin tyttö olisi Alisa ja poika Ivar - kauniita nimiä, suvusta, eivätkä tod. keiku vuoden suosituimmat nimet - top tenissä.

ap

Vierailija
7/109 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Emmani on Emma koska Emma on kaunis kansainvälinen nimi. Tuntemani 2 Onnia ovat saaneet nimensä koska heidän syntymässään on ollut poikkeuksellista Onnea. Toisessa lapsettomuutta oli kestänyt 10v ennen kuin Onni syntyi. Toisessa oli iso onni synnytyksessä mukana ja lapsi sai muistutuksen omasta erityisyydestään.

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 10:58"]

Onni, Ella, Emma, Eelis jne  - tusinanimiä? Onko tuo joku ns. "varma valinta", kun on samana vuonna kastettu monta sataa muuta, niin ei ainakaan muksua kiusata nimestä? En tajua.

[/quote]

Vierailija
8/109 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataa kuin esterin perseestä ja iiris-rukka. Mieluummin tusinanimi kuin nuo.

Vierailija
9/109 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on aika huvittava ketju. Ap hoopottaa tusinanimistä, mutta silti hänen omilla lapsillaan on tusinanimi. Sitten, kun niitä kommentoidaan ni ap ottaa nokkiinsa. Kannattaako edes aloittaa tällaista ketjua, jollei kestä kritiikkiä?

Meillä on toisella lapsella tusinanimi. Ja nimeä ei todellakaan annettu sen takia, että oltaisiin muodissa, kun kaikilla muilakin on. Molemmat miehen kanssa tykättiin siitä nimestä erittäin paljon ja muihin nimiin yhdistettynä se kuullosti täydelliseltä!

Kuopuksen nimi puolestaan tulee siitä, että olen pienestä pitäen halunnut sen nimisen tytön. Ja onneksi mies myöskin piti nimestä ja näin ollen päädyttiin siihen.  Viime vuosina nimeä ei paljoa ole annettu, mutta tänä vuonna sen ennustetaan olevan top 10. Joten minkäs teet, silti olen erittäin tyytyväinen näihin nimiin.

Vierailija
10/109 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 08:47"]

Tää on aika huvittava ketju. Ap hoopottaa tusinanimistä, mutta silti hänen omilla lapsillaan on tusinanimi. Sitten, kun niitä kommentoidaan ni ap ottaa nokkiinsa. Kannattaako edes aloittaa tällaista ketjua, jollei kestä kritiikkiä?

Meillä on toisella lapsella tusinanimi. Ja nimeä ei todellakaan annettu sen takia, että oltaisiin muodissa, kun kaikilla muilakin on. Molemmat miehen kanssa tykättiin siitä nimestä erittäin paljon ja muihin nimiin yhdistettynä se kuullosti täydelliseltä!

Kuopuksen nimi puolestaan tulee siitä, että olen pienestä pitäen halunnut sen nimisen tytön. Ja onneksi mies myöskin piti nimestä ja näin ollen päädyttiin siihen.  Viime vuosina nimeä ei paljoa ole annettu, mutta tänä vuonna sen ennustetaan olevan top 10. Joten minkäs teet, silti olen erittäin tyytyväinen näihin nimiin.

[/quote]

Mistä tällaisia ennustuksia voisi tiirailla? :) 

Vierailija
11/109 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Amanda tulee suvusta ja Anna-Sofia, koska ovat kauneimmat tietämäni nimet..Toiset nim. et myös vanhanaikaisia sillä e

ihannoin viktoriaanista aikakautta. ei ole kiusattu nimistä.

Vierailija
12/109 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 09:00"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 08:47"]

[/quote]

Mistä tällaisia ennustuksia voisi tiirailla? :) 

[/quote]

Emmä tiedä onko nää nyt mitään niin varmoja tietoja, mutta tässä nyt on ainakin yksi linkki.

http://www.vau.fi/Meilla-on-lapsi/Nimet/Tassako-vuoden-2013-suosituimmat-nimet/

Vierailija
13/109 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 11:16"]

Musta vaan on NIIN epätodennäköistä, että vuosien sykleissä vaihtuisi se, mikä nimi kulloinkin AIDOSTI on jonkun mielestä se kaunein - silloin, kun niitä samana vuonna kastetaan monta sataa muuta. Ihme trendi.

Ap:n tyttäret ovat Ester ja Iris, lisää jos saisin niin tyttö olisi Alisa ja poika Ivar - kauniita nimiä, suvusta, eivätkä tod. keiku vuoden suosituimmat nimet - top tenissä.

ap

[/quote]

No, sukupolvien vaihtuessa ne suvustakin revästyt nimet nyt vaan sattuu olemaan keskenään samoja. Paljon kastetaan nykyisin minun isovanhempieni nimisiä lapsia. Ei tolla oo mitään tekemistä muodin kanssa. Jännä kun toiset valitsee pinnallisin perustein nimet (vaikket ole edes kysynyt) mutta sinulla on se ainoa oikea syvällinen peruste.

Vierailija
14/109 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rakas sai nimekseen Luca. Ja toivon,ettei kukaan haluais täyttää tyhjää elämäänsä arvostelemalla ketään nimen perusteella. Oli sitten minkä luovuuden kukkasen vallassa hyvänsä nimensä saanut.

Vierailija
15/109 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nimi on Ming Tsang!

Vierailija
16/109 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se tuppaa menemään, että omien isovanhempien ikäpolvessa yleiset nimet on tarpeeksi kaukana oman sukupolven nimistä ja sen vuoksi kuulostavat tutuilta mutta erikoisilta. Aika harva antaa lapselleen oman tai vanhempiensa ikäpolven suosikkinimeä (esim. Laura, Hanna, Ville, Mikko ja Ritva, Marjatta, Kari, Jorma). Ja kun lapset saadaan suht. saman ikäisinä, niin myös isovanhempien nimet on kaikilla samoja. Eli hetken päästä nuo Anjat ja Eilat rupeaa kaikista kuulostamaan oikeestaan aika ihanilta.

Vierailija
17/109 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no meillä on Iida, miehen isoäidin nimi ja minusta yksi kauneimmista nimistä.. mutta ihmiset vissiin luulevat, että meillä ei ole mielikuvitusta tai pelkäämme erottua

Vierailija
18/109 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että aika monella ne on ollut lapsuudesta asti sellaisia nimiä, mitkä haluaa antaa lapselleen. Ja onhan ne top-nimet kaikki tosi kauniita.

Mä tykkäsin joskus nimestä Luca mut onneks av:n valistus meni perille, että se on ihan weetee.

Vierailija
19/109 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alisaa muuten on annettu 2000-luvulla noin 4000 kappaletta, kun esim mainitsemaasi Eelistä noin 2000. Muita en jaksanut vertailla.

Vierailija
20/109 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuules, 10 vuotta sitten Luca, Eelis, Onni, Ella ja olivat harvinaisen raikkaita ja erikoisia nimivalintoja :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi