Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nopea ja helppo tapa pilata maksa on syödä Panacodia

Vierailija
23.03.2013 |

Alkoholikin jää tuossa toiseksi

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 01:06"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 00:38"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 00:30"]

Se on se kodeiini mikä siinä koukuttaa.Siihen ei tarvitse pitkään syödä säännöllisesti ja kiinni on. Suomessa on näitä paljon. Panacod on siitä ilkeä, että se sisältää myös parasetamolia, mikä vahingoittaa maksaa pitkässä käytössä. Ja siihen tulee toleranssi.

[/quote]

Eikö sen kodeiinin pitäisi tuoda jotain vaikutuksia että siihen jäisi koukkuun? Kuten olen jo lukemattomia kertoja todennut, niin mulle se ei aiheuttanut minkäänlaista huumaantumista tai pöllyä. En myöskään havainnut pienintäkään ongelmaa lopettamisessa, söin reilun viikon ajan sitä päivittäin maksimiannoksella.

Oletan, että puhut nyt kodeiininarkeista etkä musta, kun puhut "pitkästä käytöstä". Mä tiedän oikein hyvin että parasetamoli vahingoittaa maksaa pitkässä käytössä. Mutta kato kun mä en ole käyttänyt sitä pitkään, vaikka se on varmasti hyvin vaikea uskoa kun olen kuitenkin panacodeja syönyt nielurisaleikkauksen jälkeen joten mun täytyy olla kodeiininarkomaani.

[/quote]

Vastasin kohtaan "en ymmärrä mihin siinä voisi jäädä edes koukkuun". Noin 7% suomalaisista puuttuu CYP2D6-entsyymi jolloin kodeiinin kipua lievittävä vaikutus on heillä vähäisempää tai tehotonta ja voi vaikuttaa myös riippuvuuden muodostamiseen. Jos sinulle ei kehity ongelmia sen kanssa, niin hyvä sinulle. Kaikki ei ole yhtä onnekkaita. Sen euforian saamiseksi voi joutua nostaa annostusta aika korkealle ja vieroitus oireet alkavat jo heti aamulla yöllä huonosti nukutun yön jälkeen. Jossain vaiheessa rupee sitten aamupalacocktail laajenee muuhunkin ja sitten on jo ihan sama mitä nielee siinä sivussa.

t. Hammashoidosta lähti, nyk. pillerikammoinen

[/quote]

Tuolla "en ymmärrä mihin siinä voisi jäädä edes koukkuun" -kommentilla viittasin siis vain ja ainoastaan itseeni (niin kuin asiayhteydestä ehkä voi aavistaa). En ole niin pälli etten tietäisi kodeiinin olevan se koukuttava aineosa tuossa lääkkeessä. Pointtini oli, että minun kohdallani minkäänlainen koukkuun jääminen tuntuisi aika kaukaa haetulta, kun ei koko lääke vaikuttanut minuun erityisemmin. Voi olla, että panadol olisi ajanut saman asian kun en tosiaan mitään euforiaa kokenut. Olen myös kuullut tuosta että osalla ihmisistä se kodeiini ei vaikuta, kuulun mahdollisesti niihin kun panacodin vaikutukset eivät olleet kummoiset.

Vierailija
62/89 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaat varmaan sanoa, miksi monet syövät turhaan kipulääkkeitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 01:16"]

[/quote]

Niin kuka?

Vierailija
64/89 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 01:18"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 01:16"]

[/quote]

Niin kuka?

Kuka vaan?

[/quote]

Vierailija
65/89 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä lainaamisessa voi olla noin vaikeaa...?

Vierailija
66/89 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihme ketju. Kipupotilaat kertoo kivuistaan, riippuvaiset puolustelee (vanhojen) kipujensa varjolla tätä opiaattilääkitystä. Ja ihan tavalliset perheenäidit, jotka ovat saattaneet löytää pillerit lääkekaapista ja ottaneet sitä hammassärkyyn, säikähtävät täysin.

Helsingissä on tosiaan aika tiukka linja opiaattien suhteen, muusta Suomesta en tiedä, Yksityislääkäriltä niitä moni täällä hakee, Ja vaikka olen kirjoittanut tähän ketjuun monta viestiä, en tarkoittanut syyttää ketään satunnaiskäyttäjää, joka on saanut reseptin vaikkapa leikkauksen tai vamman jälkeen, Kunhan ne vaan menee sille henkilölle  siihen tarkoitukseen johon on määrätty, ei muille jakeluun, ja eivät jää tavaksi ;)

Vierailija
67/89 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 01:28"]

Tämä on ihme ketju. Kipupotilaat kertoo kivuistaan, riippuvaiset puolustelee (vanhojen) kipujensa varjolla tätä opiaattilääkitystä. Ja ihan tavalliset perheenäidit, jotka ovat saattaneet löytää pillerit lääkekaapista ja ottaneet sitä hammassärkyyn, säikähtävät täysin.

Helsingissä on tosiaan aika tiukka linja opiaattien suhteen, muusta Suomesta en tiedä, Yksityislääkäriltä niitä moni täällä hakee, Ja vaikka olen kirjoittanut tähän ketjuun monta viestiä, en tarkoittanut syyttää ketään satunnaiskäyttäjää, joka on saanut reseptin vaikkapa leikkauksen tai vamman jälkeen, Kunhan ne vaan menee sille henkilölle  siihen tarkoitukseen johon on määrätty, ei muille jakeluun, ja eivät jää tavaksi ;)

[/quote]

Joo, näinhän se on. Sehän tässä ketjussa on ollut erikoista kun tuntuu että ainoastaan joku the av-mamma on sellainen jolle voitaisiin Oikeutetusti määrätä panacodia, kaikki muut jotka ovat "ihan pieniin nippailuihin" (koska the av-mammahan sen tietää ettei muilla ole kovia kipuja vaan pelkkiä nippailuja) tuota lääkettä saaneet ovat suunnilleen narkkeja, jotka kärttävät sitten uutta reseptiä ja jäävät koukkuun. Ja siis jokainen jolla ei ole ollut syöpää vaan on johonkin muuhun saanut panacodeja on mukavuudenhaluinen tyyppi joka haluaa huumata itsensä heti kun keksii jonkin tekosyyn. (Ja kaikkihan siis huumaantuvat panacodeista ja jäävät koukkuun.)

Mutta kai täällä on vaan joku idiootti ollut provoilemassa. Harvemmin täällä kai on useampisivuisia ketjuja joissa ei olisi joku haastamassa riitaa. Olkoot idiootit idiootteja, mä taidan lähteä nukkumaan...

Vierailija
68/89 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuvaiset puolustelee (vanhojen) kipujensa varjolla tätä opiaattilääkitystä

[/quote]

Missä?

Vierailija
69/89 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa minäkin tarkoitin. Eli turhanpäiväistä lääkkeiden syömistä. Varmaan pitää rautalangasta vääntää, että leikkauksen jälkeinen lääkitys on on asia erikseen.

[/quote]

Vierailija
70/89 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 01:34"]

riippuvaiset puolustelee (vanhojen) kipujensa varjolla tätä opiaattilääkitystä

[/quote]

Missä?

[/quote]

Tämä kyllä kiinnostaisi muakin.

Vierailija
71/89 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te näette tässä ketjussa niitä riippuvaisia niin pystytte varmaan osoittamaan, minkä viestin kirjoittaja on sellainen. Vai onko käynyt taas vanhanaikaiset eli nähdään sitä mitä halutaan nähdä eikä sitä mitä oikeasti näkyy.

Vierailija
72/89 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään en ole osoittelemassa riippuvaisiksi. Mutta mielestäni monen viestistä paistaa läpi se, että tämän lääkkeen käyttö on fine. Tästä lääkkeestä on tänään ollut 3 eri ketjua, ja näissä on jossain ollut että raskausaikana tää on lääkkeenä parempi kuin Burana. Ihmetyttää, kun AV-mammat syövät tätä Buranan sijasta, mutta muissa ketjuissa kysellään sitten jotain tyyliin "oon raskaana, voinko syödä tuorejuustoa, voinko syödä kylmäsavustettua lohta". Eri mammat tietenkin, mutta kysymys minulla... eli mielestäni tää on vain reseptilääke koviin kipuihin, Harkiten sekin.

Vierailija
73/89 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 02:08"]

Ketään en ole osoittelemassa riippuvaisiksi. Mutta mielestäni monen viestistä paistaa läpi se, että tämän lääkkeen käyttö on fine. Tästä lääkkeestä on tänään ollut 3 eri ketjua, ja näissä on jossain ollut että raskausaikana tää on lääkkeenä parempi kuin Burana. Ihmetyttää, kun AV-mammat syövät tätä Buranan sijasta, mutta muissa ketjuissa kysellään sitten jotain tyyliin "oon raskaana, voinko syödä tuorejuustoa, voinko syödä kylmäsavustettua lohta". Eri mammat tietenkin, mutta kysymys minulla... eli mielestäni tää on vain reseptilääke koviin kipuihin, Harkiten sekin.

[/quote]

Siis yksinkertaisesti: Buranaa ei saa syödä raskausaikana, mutta Panacodia saa. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?

Vierailija
74/89 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 02:28"]

[/quote]

Siis yksinkertaisesti: Buranaa ei saa syödä raskausaikana, mutta Panacodia saa. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?

[/quote]

Se, että miksi panacodia SAA syödä raskaana?

Vierailija
75/89 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 02:37"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 02:28"]

[/quote]

[/quote]

Se, että miksi panacodia SAA syödä raskaana?

[/quote]

Siksi koska siitä ei ole sikiölle haittaa. Tunnen reumaa sairastavan äidin, joka on kolmessa raskaudessaan syönyt Panacodia ja on saanut terveitä lapsia. Lisäksi Panacodia määrätään raskausaikana migreeniin, koska monet migreenilääkkeet ja Burana ovat sikiölle haitallisia. Minulle on kolme eri työterveyslääkäriä määrännyt Panacodia migreeniin raskauteni aikana.

Vierailija
76/89 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 02:46"]

Siksi koska siitä ei ole sikiölle haittaa. Tunnen reumaa sairastavan äidin, joka on kolmessa raskaudessaan syönyt Panacodia ja on saanut terveitä lapsia. Lisäksi Panacodia määrätään raskausaikana migreeniin, koska monet migreenilääkkeet ja Burana ovat sikiölle haitallisia. Minulle on kolme eri työterveyslääkäriä määrännyt Panacodia migreeniin raskauteni aikana.

[/quote]

Vähän niinkuin tupakka. Jokainen meistä varmasti tuntee äitejä, jotka ovat polttaneet raskausaikana ja saaneet terveitä lapsia. Silti heitä kauhistellaan ja itketään miten he voivat riskeerata lapsensa hengen.

Eivät lääkäritkään kaikkea tiedä. Kodeiinista tiedetään sen verran, että eläinten sikiöille se on osoittaunut vahingolliseksi, mutta ihmisissä sitä ei ole kontroloidusti tutkittu.

http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=%2Fportlet_action%2Fdlehtihakuartikkeli%2Fviewarticle%2Faction&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo99716&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_frompage=uusinnumero#s2

http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show/news_id=10240/type=1

Sen on myös havaittu aiheuttavan vieroitusoireita vastasyntyneissä vaikka lääkitystä on käytetty ohjeidenmukaisesti. Joten jos on käyttänyt niitä raskaudenaikana (varsinkin loppupäästä) niin siitä olisi hyvä kertoa synnärillä. Voi olla, että siellä vähätellään sitä, mutta se voi selittää itkuisen lapsen, jos muuta syytä ei löydy.

Vähän ohis, mutta panacodeja ei myöskään kannata käyttää imetyksen aikana. Yhdellä sadasta äidistä kodeiini metabolisoituu morfiiniksi todella nopeasti ja lisääntyneesti, jolloin tavanomainen määrä saattaa muuttua morfiinin yliannostukseksi ja aiheuttaa kuoleman imeväiselle.

Vierailija
77/89 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala kuinka taas huomaa kuinka joillain Suomalaisilla on aina joku tarve alkaa riitelemaan ja inttamaan asioista, varsinkin silloinkin kun he eivat valttamatta asioista juurikaan itse tieda eika ole minkaanlaista kokemusta, kunhan vain pitaa osoittaa mieltaan ja tarve olla oikeassa ja syyllistaa toisia ihmisia. Mitas jos ottaisitte te teikalaiset ihmiset asioista ensin kunnolla selvan ja ellei teilla omaa kokemusta asiasta ole, kannattaa olla sanomatta juurikaan mitaan, ainakaan mitaan syyllistavaa muille ihmisille! Onko elamanne niin tylsaa ja olette niin negatiivisia ja riitaisia etta saatte vain nain tuntemaan itsenne paremmiksi? Omasta mielestasi voit olla oikeassa, mutta et todellakaan voi tietaa mita toinen ihminen tuntee ja esim. kuinka kivuliasta elaminen joskus on kullekin jonkun vaivan tai sairauden vuoksi! Kuten olemme erilaisia kaikki ja tunnemme myos kivun erilla tavalla ja eri kipukynnyksin!

Itse olen elamani aikana joutunut syomaan paljonkin kipulaakkeita myos Panacodia joka todellakin auttaa ottamaan suurimman kipukynnyksen alemmas jotta elama olisi helpompaa. Se vasyttaa ja pitemman paalle voi tuoda ongelmia, mutta tuolloin kun kipu on kova ja mahdotonta kestaa, eika siihen muuta apua ole aina, silloin vain toivoo ja odottaa etta saa helpotuksen.

Todellakin, ihmiset jotka parjaavat ilman, ovat terveita ja lieviin kipu-oireisiin syotte silloin talloin mietoja taikka hieman vahvempia laakkeita, toivon ettei teidan tulisi tarve koskaan ottakaan vahvempia, eika teidan tarvitisisi elaa kovan jatkuvan kivun kanssa koskaan tulevaisuudessa, mutta ja koska te ette sita itse ole koskaan viela kokeneet, ette voi tietaa mita se on. Ei tule syyllistaa eika osoittaa sormella mita itse ei tieda, ole ymmarrysta/kokemusta. Ei voi verrata itseaan sellaiseen myoskaan!

Nauttikaa pienista iloista elamassa!

Vierailija
78/89 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ettei nielurisaleikkauksen jälkeen saisi ottaa Panacodia? Kommentoijalla ei taida olla hajuakaan kuinka kovat jälkikivut ko. leikkauksen jälkeen varsinkin aikuisella on. 7v lapsellenikin anestesialääkäri määräsi kitarisaleikkauksen (joka on paljon iisimpi juttu kuin nielurisojen poisto) Tramalia tippoina. Asiantuntijat tietävät, että kipua, ja varsinkin leikkauskipua, pitää hoitaa kunnolla toipumisen edistämiseksi.

T. sairaanhoitaja, joka selättää noidannuolen ottamalla riittävästi Panacodia

Vierailija
79/89 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu ja kodeiini metabolisoituukin morfiiniksi meissä siitä se teho tulee. kodeiini voi lamata myös aikuisen hengitystä varsinkin astmaatikot ja nopeat metabolisoivat voivat saada panacodista hengitysvaiekuksia

Vierailija
80/89 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ehkä ensimmäisenä antaisi lapselle tramalia kipuun. omalle lapselle määrättiin peruskipulääkkeet kun leikattiin samassa leikkauksessa valtava kitarisa sekä molemmat nielurisat eli panadolia ja tulehduskipulääkkeeksi naprokseenia. ikä 5 vuotta leikkauksen aikaan.