Nopea ja helppo tapa pilata maksa on syödä Panacodia
Kommentit (89)
Kuule kaikki lääkärit tietävät myös, että Panacodia ei määrätä jos pärjäät Panadolilla.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 22:57"]
Saako ooppiumia polttaa raskaana?
[/quote]
Oopium ja kodeiini ovat ihan pikkuisen eri asioita. Mutta senhän toki tiesitkin, kunhan huvitti vain heittää lisää löylyä tähän vähän väsähtäneeseen keskusteluun.
[/quote]
Kodeiini on alkaloidi jota esiintyy oopiumunikossa ja siitä valmistetusta oopiumissa. Morfiini on myös. Heroiini on sitten puolisynteettinen opioidi joka on jalostettu edellä mainituista 'lääkeaineista'.
Mutta heroiinihan oli suomen kansanlääke ja sitä oli jokaisella kaapissa yli omien tarpeiden. Käytettiin täällä enemmän kuin muissa pohjoismaissa yhteensä.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 23:01"]
Helppojen se täällä jeesustella kipulääkkeiden käytöstä jos ei tiedä oikeista kivuista mitään. Parasetamolia tulehduskipulääkkeitä ja Panacodia on tullut käytettyä monta vuotta, maksa-arvor seurannassa ja ok. Päätin että elän mielummin lyhyen ja kohtuu kivuttoman elämän kuin pitkän ja kivuliaan. Olisihan se toisaalta kiva olla myös terve niin voisi täällä hurskastella vielä vanhempanakin. Tasan ei käy vaan onnen lahjat.
[/quote]
Kannabis olisi parempi kipulääke. Tehokas, eikä lyhennä elämää.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 23:08"]
Joo joo, leikkauksen jälkeen syödään noin viikko särkylääkkeitä, mutta kun ihmisillä tuntuu olevan se käsitys, että kunnon huumetta pitää saada heti kun jostakin nippasee.
[/quote]
Niinkö, mistä sulle sellainen käsitys on syntynyt?
Ihmisillä on vaan niin suuri tarve kuvitella muista asioita, että voisivat kuvitella itselleen jonkinlaista ylemmyyttä suhteessa näihin muihin. Mulle ei ainakaan näissä parissa panacod-keskustelussa ole tullut vastaan tuollaista mielipidettä, että huumetta pitäisi saada heti jos vähän nippasee. Kunhan nyt haluat kuvitella niin.
Täällä on kyllä daijuja ihmisiä kun heroiinia ja opiumia verrataan Panocodiin. Joku jopa aikoi mieluummin syödä Buranaa raskausaikana kuin Panacodia. Siitä vaan: Burana voi aiheuttaa vakavia munuaisongelmia sikiölle, istukan toimitahäiriöitä, keskenmenoa ja verenvuotoa! Panacod ei aiheuta tälläisiä vaaroja, vaikka suomalaiset luulevat, että jokainen kolmiolääke olisi jotenkin vaarallinen. Ainoa riski Panacodissa on siitä riippuvaiseksi jääminen ja sitten on tietenkin niitä ihmisiä joille Panacod ei sovi, koska heillä se metabolisoituu tavanomaista nopoeammin. Ja nämä tyypit, joilla on tälläinen häiriö, että pönttö menee Panacodista sekaisin väittävät sitten täälläkin, että se on vaarallinen huume. Se ei ole huume vaan särkylääke suurimmalle osalle ihmisistä.
http://www.schmidtlaw.com/codeine-birth-defects-lawsuit/
Kodeiini muuttuu maksassa morfiiniksi. Morfiini on raskaudenaikana kielletty. Miksi se on turvallista jos sitä annetaan toista kautta?
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 23:33"]
http://www.schmidtlaw.com/codeine-birth-defects-lawsuit/
Kodeiini muuttuu maksassa morfiiniksi. Morfiini on raskaudenaikana kielletty. Miksi se on turvallista jos sitä annetaan toista kautta?
[/quote]
Panacod on niin lääkärien kuin teratologisen keskuksen mukaan sikiölle turvallinen lääke raskausaikana. Juuri ennen synnytystä sitä ei saa ottaa eikä imettäessä kuin max 3 kpl vuorokaudessa. Minulla on lääkäri kirjoittanut migreeniin raskausaikana 1-3 kpl/ vrk.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 22:08"]
Alkoholikin jää tuossa toiseksi
[/quote]
kun noudattaa annostusohjetta, eikä käytä säännöllisesti, ei ole vaaraa
Vanha viisaus: määrä tekee myrkyn. Jopa vesi ja happi ovat ihmiselle myrkyllisiä liian suurina määrinä. En ymmärrä, miksi pitää mustavalkoisesti tuijottaa siihen, että panacodissa on mietoa opioidia pieni määrä. Ja miksi tässäkin keskustelussa on nimenomaan tämä raskauskortti taas nostettu esille?
Toisaalta minusta on tervettä, että suurin osa ihmisistä suhtautuu lääkkeisiin varovaisesti ja arvioi järkevästi niiden tarvetta (joka on usein suhteellinen). Täysi kivuttomuus ei ole aina se tärkein tavoite, joskus tavoite voi olla se, että kipujen kanssa jotenkin pärjää. Panacodin haittavaikutuksia on mielestäni turha vähätellä mutta ei niitä ole syytä paisutellakaan. Jopa raskausaikana saattaa olla sellaisia kiputiloja, joihin tarvitaan jopa voimakkaita kipulääkkeitä, silloin vain lääkäri arvioi hyödyt suhteessa haittoihin. Haitattomia lääkkeitä ei ole olemassakaan. Silti niitä joutuu joskus syömään.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 23:13"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 23:08"]
Joo joo, leikkauksen jälkeen syödään noin viikko särkylääkkeitä, mutta kun ihmisillä tuntuu olevan se käsitys, että kunnon huumetta pitää saada heti kun jostakin nippasee.
[/quote]
Ei ole etkä sinä tiedä minun sairaushistoriastani mitään. Ihan kokemuksella tiedän, että kun työkavereilla (nuorilla) vähän nippasee jostakin, vetäistään lääkeresepti esiin. Kummasti jaksetaan juosta lomamatkoilla, baareissa ja treeneissä. Asia on erikseen jos on todellinen vaiva.
Niinkö, mistä sulle sellainen käsitys on syntynyt?
Ihmisillä on vaan niin suuri tarve kuvitella muista asioita, että voisivat kuvitella itselleen jonkinlaista ylemmyyttä suhteessa näihin muihin. Mulle ei ainakaan näissä parissa panacod-keskustelussa ole tullut vastaan tuollaista mielipidettä, että huumetta pitäisi saada heti jos vähän nippasee. Kunhan nyt haluat kuvitella niin.
[/quote]
Kodeiini on amerikkalaisella raskauskategorialla osassa c jonka määritelmä on, että eläimillä suoritetut lisääntymiskokeet ovat osoittaneet vahingollisia vaikutuksia sikiölle eikä ole olemassa asianmukaisia ja hyvin kontroltuja tutkimuksia ihmisillä, mutta mahdolliset hyödyt saattavat puolustaa käyttöä raskauden aikana mahdollisista riskeistä huolimatta.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 23:16"]
Täällä on kyllä daijuja ihmisiä kun heroiinia ja opiumia verrataan Panocodiin. Joku jopa aikoi mieluummin syödä Buranaa raskausaikana kuin Panacodia. Siitä vaan: Burana voi aiheuttaa vakavia munuaisongelmia sikiölle, istukan toimitahäiriöitä, keskenmenoa ja verenvuotoa! Panacod ei aiheuta tälläisiä vaaroja, vaikka suomalaiset luulevat, että jokainen kolmiolääke olisi jotenkin vaarallinen. Ainoa riski Panacodissa on siitä riippuvaiseksi jääminen ja sitten on tietenkin niitä ihmisiä joille Panacod ei sovi, koska heillä se metabolisoituu tavanomaista nopoeammin. Ja nämä tyypit, joilla on tälläinen häiriö, että pönttö menee Panacodista sekaisin väittävät sitten täälläkin, että se on vaarallinen huume. Se ei ole huume vaan särkylääke suurimmalle osalle ihmisistä.
[/quote]
aivan, en saa käyttää mitään tulehduskipulääkkeitä, panadolia vain, jos se ei auta jää jäljelle vain panacod, johon joudun turvautumaan ehkä noin 5 vuoden välein eri syistä.
Nykyisin ihmiset juoksevat varsinkin työterveyslääkärillä hakemassa vaikka minkäläistä reseptiä. Ihmeellisen sairasta porukkaa ovat kolmikymmpiset, jotka pystyvät vapaa_aikanaan tekemään mitä hyvänsä.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 23:52"]
Nykyisin ihmiset juoksevat varsinkin työterveyslääkärillä hakemassa vaikka minkäläistä reseptiä. Ihmeellisen sairasta porukkaa ovat kolmikymmpiset, jotka pystyvät vapaa_aikanaan tekemään mitä hyvänsä.
[/quote]
Nykyajan kolmekymppisen elämäkin on aika stressaavaa. Huono työilmapiirikin ajaa jatkuvaan pahoinvointiin ja päänsärkyyn. Kun saa edes yönsä nukuttua lääkkeiden avulla, niin jaksaa taas kuunnella paremmin pomon vittuilua seuraavana päivänä.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 23:47"]
Ei ole etkä sinä tiedä minun sairaushistoriastani mitään. Ihan kokemuksella tiedän, että kun työkavereilla (nuorilla) vähän nippasee jostakin, vetäistään lääkeresepti esiin. Kummasti jaksetaan juosta lomamatkoilla, baareissa ja treeneissä. Asia on erikseen jos on todellinen vaiva.
[/quote]
Missä mä olen väittänyt tietäväni sun sairaushistoriastasi? Enhän mä ole viitannut siihen millään tavalla. Jotain logiikkaa kaipaisin näihin "perusteluihin".
Asia on myös niin, että et sä ole mikään ylijumala joka tietää millaisia ne nuorten työkaverien kivut ovat oikeasti. Mulla ei mitään pahempaa itselläni ole ollut, mutta esim. läheisellä ystävälläni on ollut aivan karmeita migreenejä, ollut sairaalahoidossa niiden vuoksi usein. On kuitenkin sellainen tyyppi, että ei jää kipujensa kanssa makoilemaan vaan hoitaa hommansa, käy lomalla (ja se rentoutuminen osaltaan auttaa kipujen kanssa) jne. Mä voin niin hyvin kuvitella miten häntä ei niin hyvin tuntevat kuvittelevat hänen olevan vain niin mukavuudenhaluinen että pitää joka "nippaisusta" (ärsyttävä sana) saada kunnon lääkkeet. Se vaan on usein niin että ulkopuolinen ihminen ei toisen kipuja oikein voi mennä määrittämään, ja tyypillistä on tehdä tulkintoja joilla ei ole mitään vastaavuutta todellisuuden kanssa (sen huomaa hienosti tässä ketjussakin).
Epäilemättä sellaisiakin ihmisiä on, jotka napsivat lääkkeitä joka vaivaan mutta ensinnäkään tämän ketjun perusteella en lähtisi sellaista väittämään ja toiseksi ulkopuolisen on tosiaan aika vaikea sanoa kuinka pahoja ne kunkin kivut todella ovat. Vaikka niin mielellään kuviteltaisiin tietävänsä aina paremmin. Toki se omaa egoa hivelee tulkita muut niin kovin selkärangattomiksi ja mukavuudenhaluisiksi.
Ja sekin vielä, että en mä sellaistakaan mentaliteettia ymmärrä, että olisi jotenkin hienoa ja tavoiteltavaa kärsiä kivuista. Ei ne kipulääkkeet nyt niin suuri synti ole, vaikka niiden kanssa kannattaakin tietysti käyttää järkeä.
Tässä ei nyt kukaan kyseenalaistakaan vakavasti sairaiden oikeutta kipulääkkeisiin. Mutta on kyllä kumma jos mitättömän leikkauksen (tyyliin nielurisat) tai hammassäryn takia sitä Panacodia popsitaan. No okei, hammassärky on kyllä helvettiä, mutta sekin on ennaltaehkäistävissä hoitamalla niitä hampaita, Ja sitten säryn tullessa hammaslääkäriin, ei sitä varten tarvitse opiaatteja olla vinkumassa ;)
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 00:04"]
Tässä ei nyt kukaan kyseenalaistakaan vakavasti sairaiden oikeutta kipulääkkeisiin. Mutta on kyllä kumma jos mitättömän leikkauksen (tyyliin nielurisat) tai hammassäryn takia sitä Panacodia popsitaan. No okei, hammassärky on kyllä helvettiä, mutta sekin on ennaltaehkäistävissä hoitamalla niitä hampaita, Ja sitten säryn tullessa hammaslääkäriin, ei sitä varten tarvitse opiaatteja olla vinkumassa ;)
[/quote]
Juri tätä ajoin takaa. Todelliseen kipuun saa apua ja hetkittäin, mutta onhan se järkyttävän suuri osa, joilla pitää olla lääkärin resepti varmuuden vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 00:09"]
[/quote]
Juri tätä ajoin takaa. Todelliseen kipuun saa apua ja hetkittäin, mutta onhan se järkyttävän suuri osa, joilla pitää olla lääkärin resepti varmuuden vuoksi.
[/quote]
Onko? Mä taas en ole koskaan törmännyt sellaiseen asiaan että joku pitäisi kovien kipulääkkeiden tai panacodien reseptejä varmuuden vuoksi jemmassa. Eri asia tietenkin jos on esim. hermosärkyjä tai muuta, mutta niitä varmaan on teidänkin mielestänne hyväksyttävää hoitaa lääkkeillä?
[/quote]
No mä ainakin "popsin" (sanavalinnoilla voi vaikuttaa niin paljon....) niitä kun ei tullut mieleen miksen popsisi jos minulle sellaiset nielurisaleikkauksen jälkeiseen kivunhoitoon määrätään. En myöskään ole tähän päivään mennessä tullut ajatelleeksi miten se panacod on minun elämääni haitannut tai riskeerannut. Se ei vaikuttanut minuun muuten kuin hetkellisesti kipua helpottavasti. En ymmärrä mihin siinä voisi edes jäädä koukkuun, yhtä kova huume minulle kuin Panadol. Ei minkäänlaista huumaantumista havaittavissa. Ja kyllä ne nielurisaleikkauksen jälkeiset kivut n. viikon päästä leikkauksesta olivat aika jäätävät. Tietenkään minun ei olisi saanut niitä helpottaa, olisi pitänyt sinnitellä ilman lääkkeitä vaan vaikka sellaisia määrättiin. Sitten olisin voinut tulla pätemään av:lle miten minä en ainakaan syönyt lääkkeitä.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 00:16"]
[/quote]
Ja tarvitsit sitten varmaan sitä reseptiä leikauksen jälkeenkin? Jos vaikka puoli vuotta sen jälkeen nippasee jostakin?
No mä ainakin "popsin" (sanavalinnoilla voi vaikuttaa niin paljon....) niitä kun ei tullut mieleen miksen popsisi jos minulle sellaiset nielurisaleikkauksen jälkeiseen kivunhoitoon määrätään. En myöskään ole tähän päivään mennessä tullut ajatelleeksi miten se panacod on minun elämääni haitannut tai riskeerannut. Se ei vaikuttanut minuun muuten kuin hetkellisesti kipua helpottavasti. En ymmärrä mihin siinä voisi edes jäädä koukkuun, yhtä kova huume minulle kuin Panadol. Ei minkäänlaista huumaantumista havaittavissa. Ja kyllä ne nielurisaleikkauksen jälkeiset kivut n. viikon päästä leikkauksesta olivat aika jäätävät. Tietenkään minun ei olisi saanut niitä helpottaa, olisi pitänyt sinnitellä ilman lääkkeitä vaan vaikka sellaisia määrättiin. Sitten olisin voinut tulla pätemään av:lle miten minä en ainakaan syönyt lääkkeitä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 23:04"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 22:27"]
Siis miten sairaita ja kipeitä te olette, kun kaikilla tuntuu olevan Panacod resepti? Sehän on opiaattipohjainen lääke. Otatteko joka nipistykseen aina lääkkeen?
[/quote]
No voi jeesus, tämä on aika suosittu palsta ja aika moni suomalainen on joskus ollut leikkauksessa tai vastaavassa, jonka takia on Panacodeja syönyt. Ei se nyt niin perkeleen ihmeellistä voi olla.
Parasta on tämä ylemmyys jota jotkut tuntevat, kun "eivät syö lääkkeitä". Ai kamala, ihan sädekehä häikäisee minun kurjan silmiä kun kerran leikkauksen jälkeen olen Panacodeja saanut ja migreeniinkin käytän kipulääkkeitä. Minä kurja! Miten ihailenkaan teitä yli-ihmisiä, jotka käyvät varmaan jalan amputoinninkin läpi ilman kipulääkkeitä.
[/quote]