Nopea ja helppo tapa pilata maksa on syödä Panacodia
Kommentit (89)
Ja 43 lisää vielä, että panacod ei edes vaikuta mulla erityisemmin joten miksi olisin uutta reseptiä pyytänyt. Sulla taitaa vähän nipata päästä.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 00:16"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 00:04"]
Tässä ei nyt kukaan kyseenalaistakaan vakavasti sairaiden oikeutta kipulääkkeisiin. Mutta on kyllä kumma jos mitättömän leikkauksen (tyyliin nielurisat) tai hammassäryn takia sitä Panacodia popsitaan. No okei, hammassärky on kyllä helvettiä, mutta sekin on ennaltaehkäistävissä hoitamalla niitä hampaita, Ja sitten säryn tullessa hammaslääkäriin, ei sitä varten tarvitse opiaatteja olla vinkumassa ;)
[/quote]
No mä ainakin "popsin" (sanavalinnoilla voi vaikuttaa niin paljon....) niitä kun ei tullut mieleen miksen popsisi jos minulle sellaiset nielurisaleikkauksen jälkeiseen kivunhoitoon määrätään. En myöskään ole tähän päivään mennessä tullut ajatelleeksi miten se panacod on minun elämääni haitannut tai riskeerannut. Se ei vaikuttanut minuun muuten kuin hetkellisesti kipua helpottavasti. En ymmärrä mihin siinä voisi edes jäädä koukkuun, yhtä kova huume minulle kuin Panadol. Ei minkäänlaista huumaantumista havaittavissa. Ja kyllä ne nielurisaleikkauksen jälkeiset kivut n. viikon päästä leikkauksesta olivat aika jäätävät. Tietenkään minun ei olisi saanut niitä helpottaa, olisi pitänyt sinnitellä ilman lääkkeitä vaan vaikka sellaisia määrättiin. Sitten olisin voinut tulla pätemään av:lle miten minä en ainakaan syönyt lääkkeitä.
[/quote]
Se on se kodeiini mikä siinä koukuttaa.Siihen ei tarvitse pitkään syödä säännöllisesti ja kiinni on. Suomessa on näitä paljon. Panacod on siitä ilkeä, että se sisältää myös parasetamolia, mikä vahingoittaa maksaa pitkässä käytössä. Ja siihen tulee toleranssi.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 00:28"]
Ja 43 lisää vielä, että panacod ei edes vaikuta mulla erityisemmin joten miksi olisin uutta reseptiä pyytänyt. Sulla taitaa vähän nipata päästä.
[/quote]
Kellä nippaa?
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 00:31"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 00:28"]
[/quote]
Kellä nippaa?
[/quote]
No tällä joka jo vittuili mulle että varmaan piti saada varmuuden vuoksi resepti jos vaikka puolen vuoden päästä nippaa.
No, ihan kuten sanot, ja varmaan olet oikeassa joidenkin mielestä, Mielestäni nielurisojen poisto ja hammassärky ovat kuitenkin aika mitätön ja turha syy määrätä opiaatteja. Ihan vaan Panadolin ja Buranan turvin täällä Helsingissä sinnitellään ;) Tosi kipeät, syöpäsairaat ja vammautuneet ovat sitten erikseen.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 00:30"]
Se on se kodeiini mikä siinä koukuttaa.Siihen ei tarvitse pitkään syödä säännöllisesti ja kiinni on. Suomessa on näitä paljon. Panacod on siitä ilkeä, että se sisältää myös parasetamolia, mikä vahingoittaa maksaa pitkässä käytössä. Ja siihen tulee toleranssi.
[/quote]
Eikö sen kodeiinin pitäisi tuoda jotain vaikutuksia että siihen jäisi koukkuun? Kuten olen jo lukemattomia kertoja todennut, niin mulle se ei aiheuttanut minkäänlaista huumaantumista tai pöllyä. En myöskään havainnut pienintäkään ongelmaa lopettamisessa, söin reilun viikon ajan sitä päivittäin maksimiannoksella.
Oletan, että puhut nyt kodeiininarkeista etkä musta, kun puhut "pitkästä käytöstä". Mä tiedän oikein hyvin että parasetamoli vahingoittaa maksaa pitkässä käytössä. Mutta kato kun mä en ole käyttänyt sitä pitkään, vaikka se on varmasti hyvin vaikea uskoa kun olen kuitenkin panacodeja syönyt nielurisaleikkauksen jälkeen joten mun täytyy olla kodeiininarkomaani.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 00:35"]
No, ihan kuten sanot, ja varmaan olet oikeassa joidenkin mielestä, Mielestäni nielurisojen poisto ja hammassärky ovat kuitenkin aika mitätön ja turha syy määrätä opiaatteja. Ihan vaan Panadolin ja Buranan turvin täällä Helsingissä sinnitellään ;) Tosi kipeät, syöpäsairaat ja vammautuneet ovat sitten erikseen.
[/quote]
Joo mutta, jos särky on kova eikä tulehduskipulääkkeitä eli Buranaa saa syödä (esim raskausaikana), niin silloin Panacod on vaihtoehto.
Juuri näin. Todelliseen tarpeeseen otetaan lääkkeitä. Paranemisia sinulle!
quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 00:35"]
[/quote]
En ymmärrä suomalaista mentaliteettia, että kärsiminen olisi jotenkin hienoa ja pakollista ja kivuista kuuluu kärsiä vaikka niihin olisi apua saatavilla. Jotakin ihmeellistä sädekehän kiillottamista ja kyykyttämismentaliteettia.
[/quote]
Onhan se tietysti teiltä helsinkiläisiltä pois jos jossain muualla joku saa parempia kipulääkkeitä. Ymmärrän että harmittaa.
Hammassäryt ja muut tavisvaivat hoidetaan Buranalla tai Panadolilla, ei opiaateilla.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 00:50"]
[/quote]
Onhan se tietysti teiltä helsinkiläisiltä pois jos jossain muualla joku saa parempia kipulääkkeitä. Ymmärrän että harmittaa.
[/quote]
Kjäh! Hyvin sanottu :D Se paremmin nauraa jolla on paremmat lääkkeet.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 00:50"]
[/quote]
[/quote]
Ei mua harmita, Puhun vaan siitä, mitä olen työni puolesta nähnyt. Itse en käytä mitään lääkkeitä, ei onneksi ole vielä ollut tarvis.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 00:51"]
Hammassäryt ja muut tavisvaivat hoidetaan Buranalla tai Panadolilla, ei opiaateilla.
[/quote]
Juuri näin.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 00:54"]
Ei mua harmita, Puhun vaan siitä, mitä olen työni puolesta nähnyt. Itse en käytä mitään lääkkeitä, ei onneksi ole vielä ollut tarvis.
[/quote]
No ilmankos oot niin mustavalkoinen. Absolutistit usein sortuu sellaiseen. En kyllä tajua mikä niissä lääkkeissä nyt niin kamalaa on. Absolutistit kyllä tunnetusti sortuvat usein sellaiseen ajatukseen, että kun kerran sortuu niin se on menoa sitten, rappion tie odottaa.
[/quote]
panadol ei vaikuta kovaan hammas-särkyyn ollenkaan, buranaa ja muita vastaavia en saa käyttää, hammas lääkäri sanoi että ota panacodia,ja jos kipua ei hoida heti, sen reitti vahvistuu aivoihin ja on sitten vaikeampi lääkitä. en ole koskaan kärsinyt mistään riippuvuudesta, olen täysin raitis, ja kun otan 2-4 panacodia/5 vuotta en koe olevani vaarassa. mielestäni täällä on vähän vainoharhaista porukkaa, luulevat ettei ihmiset osaa edes lääkitä omia kipujaan ilman heidän hössötystään. over and out
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 00:38"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 00:30"]
[/quote]
Eikö sen kodeiinin pitäisi tuoda jotain vaikutuksia että siihen jäisi koukkuun? Kuten olen jo lukemattomia kertoja todennut, niin mulle se ei aiheuttanut minkäänlaista huumaantumista tai pöllyä. En myöskään havainnut pienintäkään ongelmaa lopettamisessa, söin reilun viikon ajan sitä päivittäin maksimiannoksella.
Oletan, että puhut nyt kodeiininarkeista etkä musta, kun puhut "pitkästä käytöstä". Mä tiedän oikein hyvin että parasetamoli vahingoittaa maksaa pitkässä käytössä. Mutta kato kun mä en ole käyttänyt sitä pitkään, vaikka se on varmasti hyvin vaikea uskoa kun olen kuitenkin panacodeja syönyt nielurisaleikkauksen jälkeen joten mun täytyy olla kodeiininarkomaani.
[/quote]
Vastasin kohtaan "en ymmärrä mihin siinä voisi jäädä edes koukkuun". Noin 7% suomalaisista puuttuu CYP2D6-entsyymi jolloin kodeiinin kipua lievittävä vaikutus on heillä vähäisempää tai tehotonta ja voi vaikuttaa myös riippuvuuden muodostamiseen. Jos sinulle ei kehity ongelmia sen kanssa, niin hyvä sinulle. Kaikki ei ole yhtä onnekkaita. Sen euforian saamiseksi voi joutua nostaa annostusta aika korkealle ja vieroitus oireet alkavat jo heti aamulla yöllä huonosti nukutun yön jälkeen. Jossain vaiheessa rupee sitten aamupalacocktail laajenee muuhunkin ja sitten on jo ihan sama mitä nielee siinä sivussa.
t. Hammashoidosta lähti, nyk. pillerikammoinen
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 01:01"]
[/quote]
panadol ei vaikuta kovaan hammas-särkyyn ollenkaan, buranaa ja muita vastaavia en saa käyttää, hammas lääkäri sanoi että ota panacodia,ja jos kipua ei hoida heti, sen reitti vahvistuu aivoihin ja on sitten vaikeampi lääkitä. en ole koskaan kärsinyt mistään riippuvuudesta, olen täysin raitis, ja kun otan 2-4 panacodia/5 vuotta en koe olevani vaarassa. mielestäni täällä on vähän vainoharhaista porukkaa, luulevat ettei ihmiset osaa edes lääkitä omia kipujaan ilman heidän hössötystään. over and out
[/quote]
Joo ja kuvitellaan itsensä niin paljon viisaammaksi kuin muut.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 22:08"]
Alkoholikin jää tuossa toiseksi
[/quote]
Ihme ketju. Panacod on normaali parasetamoli jota on vahvistettu kodeiinilla. Parasetamoli on hyvin turvallinen kipulääke OIKEIN ANNOSTELTUNA. Yliannostus aiheuttaa maksavaurioita. Lisäksi alkoholia ja parasetamolia ei tule sotkea keskenään, siihen koktailiin on moni kuollut.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 00:23"]
Ja tarvitsit sitten varmaan sitä reseptiä leikauksen jälkeenkin? Jos vaikka puoli vuotta sen jälkeen nippasee jostakin?
[/quote]
What? Ai sä ootkin vaan provoilemassa täällä, ilmankos vaikutitkin niin pässiltä.
Ja kysymykseesi, siltä varalta ettet sittenkään ole vain vittuileva provo: en ole sen jälkeen panacodeja tarvinnut enkä reseptiä pyytänyt. Miksi olisin?
P.S. Voisit opetella lainaamaan oikein, ei se niin vaikeaa ole.