Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin vuoropäiväpaaston

Vierailija
22.03.2013 |

Nyt on menossa kolmas syömättömyyspäivä, ihanaa huomenna saa taas syödä

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin myös ja tänään oli toinen paastopäivä. Syön noin 500 kcal näinä päivinä ja tarkoitus olisi paastota 3 krt/vko (ei siis aivan vuoropäivin sillä haluan pitää la-su normaalina). Yllättävän helppoa on ollut ja ainakin eilen en jaksanut normaalin ruuan lisäksi syödä yhtään ylimääräistä. On siis ihme, jos ei laihdu.

Vierailija
22/89 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 söi paastopäivänä aamulla kaksi leipäpalasta tomaatilla ja kolmen aikaan soijajogurtin banaanilla ja vehnäleseillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Mulla tänään syömispäivä ja ensimmäisen kerran ei ollut kiire syödä heti vaan kun voi, olo levollinen. Ja luulen että huominen paastopäivä menee hyvin, keho alkaa tottumaan tähän rytmiin.

Siis kaikinpuolin kevyt olo vaikka vasta viikko takana, mitä tästä vielä tuleekaan, odotan innolla, ainakin juhannukseen asti N28:n kanssa!

leenu

Vierailija
24/89 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden paastopäivän olen pitänyt toistaiseksi. Se meni hyvin, alkuun oli vähän orpo olo, mutta ei se paastoaminen fyysisesti tunnu mitenkään pahalta vaan ihan luontevalta, kunhan huomaan kiinnittää huomiota tilanteisiin joissa tavan vuoksi söisin. 500kcal on minusta iso määrä ruokaa paastopäivälle, saattaa olla että sitä vielä jatkossa tiputan keskittymällä kasvisruokaan. Mutta nyt alkuun en halua yhtään "turhaan" kieltää syömisiä tai valikoida ruoka-aineita, koska siitä tulee minulle vain vastareaktio ja saattaa loppua koko homma. Joten syömispäivinä syön mitä vain ja paastopäivänä samoin syön mitä vain kunhan kalorimäärä on niinä päivinä alle tuo n. 400-500kcal.

Käytännössä kyllä se paastopäivän kalorinlaskeminen edes yhdeltä aterialta vähän takaraivossa tuntuu syömispäivänäkin, samoin kuin se tietoisuus siitä että hyvin pärjää syömättäkin. Joten luotan siihen, että hyvinkin nopeasti saan itseni irti siitä syömällä itseni ja tyhjän tilan/ajan täyttämisestä, kunhan en ala heti tavoitella ihan äärikieltäytymistä. Uskon että pian syömispäivinäkin ruokamäärät pienenee, valinnat muuttuu terveellisemmiksi ja esimerkiksi karkkipussin sijaan menee muutama karkki. Saattaa olla että tulee otettua pidempiä paastokausia mukaan.

Toistaiseksi ainakin tämä tuntuu oikein kestävältä tavalta hallita painoa ja laihtua. Tähän asti esimerkiksi laihduttaminen jatkuvalla kalorien tarkkailulla eli sillä tyylillä, että ruokaa on syötävä pienin tasapainoisin annoksin ja säännöllisesti pitkin päivää, on tuntunut todella rankaisevalta. Jostain syystä se vain on ihan hirveää. Karppaus meni vähän aikaa, mutta aika monimutkaista se on ja helposti yksipuolista. Nutraukseen en rahallisesti veny ja tosi ankealta sekin tuntuu, sosiaalisessa mielessä, vaikka nyt olen kuitenkin ostanut patukoita siksi, että tarvittaessa voin paastopäivänä syödä yksi tai kaksi sellaista. Kuitenkin se 400-500kcal paastopäivänä antaa vapauden mennä muiden kanssa lounaalle tai jopa pienelle illalliselle, ilman että se pilaa mitään tai että tarvitsisi mitenkään tehdä numeroa "kuuristaan".

Tämä vuoropaastoilu tuntuu enemmänkin piristävältä, yhtenä päivänä yhden (tai kahden pienen) aterian verran kun tarkkailee kaloreita, se on melkeinpä mielenkiintoista. Ja paastopäivän mieliteot ei voimistu, koska ajattelen että en tänään syö koska on paastopäivä, mutta huomispäivänä sitten voin syödä mitä tänään tekee mieli (ja välttämättä ei sitten enää teekään mieli). Aiemmin syöminen on ollut vähän sellaista outoa, että jos on hyvää ruokaa niin sitä on pakko syödä heti, koska pitäisi laihduttaa eikä saisi syödä. Jos kaapissa on suklaalevy niin se pitää syödä kokonaan, koska oikeasti sitä pitäisi syödä yksi pala silloin tällöin. Ja sitten kun se on syöty pitää ostaa uusi, jotta kaapissa olisi suklaalevy josta voi ottaa palasen silloin tällöin. Siis jotenkin näin. Nyt paastopäivänä on helppo kieltäytyä, ja seuraavana päivänä voi syödä jos mieli tekee, mutta voi myös ajatella että ehkä syönkin tai ostankin tuon herkun vasta seuraavana syömispäivänä, jolloin taas on onnistunut kivuttomasti vähentämään turhia kaloreita. Jotenkin tuo paastopäivän pitäminen antaa ihan eri tavalla kontrollia hommaan.

Vierailija
25/89 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis N28

Vierailija
26/89 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kolme paastopäivää vietetty (siis joka toinen päivä). Yhtenä paastopäivänä paastoa kesti vain 24 h, koska illalliseksi oli niin ihanan näköistä lammasta että en raaskinut jättää sitä väliin... Kahtena muuna paasto on kestänyt 33-36h, eli olen syönyt illalla jotakin, sitten seuraavan vuorokauden syönyt vain muutaman sata kilokaloria, ja seuraavana päivänä syönyt joskus yhdeksän jälkeen aamupalaa. Syömispäivinä olen syönyt mitä mieli tekee, mutta alkaahan sitä tässä tunnustella kylläisyyttä ihan eri tavalla. Enkä ole juurikaan syönyt sillä tavalla tylsyyteen tai ähkyyn tai napostellen tms., vaan olen syönyt koska on ollut nälkä tai on ollut hyvää ruokaa. Punnitsin eilen itseäni, näyttäisi että 1,5 kg olisi alkupainoa vähemmän, mutta en nyt vielä ota tuota vakavasti. Katsotaan parin viikon päästä uudestaan.

t: N28

Vierailija
27/89 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Kissankellolle!!!!

Älä luovuta ja ole itsellesi armollinen, ei tämä multakaan puhtaasti ole mennyt, mutta jos otan tästä elämäntavan, pitkässä juoksussa ei repsahtamiset haittaa.

Ja sanoisin epäilijöille, mulla ainakin on ollut hyvä olo ja kilojakin on lähtenyt, ei teistä kukaan ole tainnut katsoa sitä Prisman ohjelmaa, jossa tämän kehuttiin auttavan terveyden vaalimisessa. Ja mä ainakin luotan omaan kroppaan, en teidän sanomisiin.

Tänään mulla on ollut syömispäivä, ja väitän etten ole syönyt niin paljoa kuin entisessä elämässäni, joten pikkuhiljaa hyvä tulee, sillä aikaa mulla ainakin on, koko elämä harrastaa tätä.

ap eli Leenu

Vierailija
28/89 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli aika yllätys ne tutkimukset siitä, että paljon proteiinia syövillä on nopeampi ainenvaihdunta, mutta että silloin ei elimistössä tapahdu korjausta. Vasta kun ihminen polttaa maksansa glykokeenivarastot, voi elimistön korjausprosessit alkaa.Ja nimenomaan soluja uudistuu paremmin hiilari-ruokavaliolla.

Ei puhu kauhean hyvää karppauksesta.

Mutta mulla on ruokapäivä!

Vierailija
29/89 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 11:43"]

Täällä kolmas paastopäivä mennyt, painoa tullut tässä ajassa 1,2 kg lisää? Mitä hittoa? Olen nainen, eikö tämä vuoropaastoilu sovikaan siis naisille?

Joskus aiemmin kokeilin nk. nutarusta, kahden viikon saldona - 100 gr.

Ok, minullaon kilpirauhasen vajaatoiminta, ja painon kanssa pitää olla tosi tarkka, mutta onko kellään vinkkejä, miten kannattaisi edetä? Terveyden takia vuoropäiväpaastoaisin, mutta en halua painon nousevan.

[/quote]

Ei mullekaan nutraus sopinut vaikkei mitään perussairauksia pitäisi edes olla. Ainoa lopputulos kuukauden nutrauksesta oli et hiukset lähti tukoittain päästä. Kiloja tippui parisen, jotka tulivat heti takaisin kun aloin normisti syömään. Ja painoa olisi ollut mistä lähteä, painoindeksi yli 35. Tällä tavalla olen kuitenkin saanut kiloja vähitellen alemmaksi.

Vierailija
30/89 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ap hei,

Nyt jo neljäs viikko lähtenyt menemään, olo on ihan ok, housut ovat muuttuneet löysiksi, paasto on pitänyt muutamia retkahduksia huolimatta ja nekään eivät ole olleet pahoja, en usko että painoa on vielä kovasti lähtenyt, en ole vielä vaaalla käynyt. Tsemppiä kaikille

Vierailija
31/89 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hidastaa aika paljon aineenvaihduntaa, syö lihasmassaa ja altistaa ahmimiskohtauksille. Mielummin pitäisit esim. kevennetyn päivän pari kertaa viikossa jolloin söisit smoothieita ja hedelmiä.

Vierailija
32/89 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mennyt ihan päin helvettiä :( Olen nyt syönyt tosi epäterveellisesti viikonlopusta tähän keskiviikkoon. Huomiseksi motivoin itseni!

Liikuntaa olen harrastanut paljon, mutta ei se mitään auta ellen syö oikein.

Ja niille jotka valittaa lihasten katoamisesta, niin syön paastopäivinä pelkkää proteiinia. Huomenna tulen kirjoittamaan tänne, että päivä meni hyvin ja söin vain maitorahkaa, päätetty!

-Kissankello

Vierailija
33/89 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin. Paastopäiviän huimasi tosi paljon, ja kiloja tuli lisää, elimistö meni ihan sekaisin. Ei mun juttu.

Vierailija
34/89 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt luinkin tuolta tuon; todellakaan ei ole terveellistä että verensokeri huitelee milloin missäkin- ihan samaa kikkailusontaa kuin muukin dieettitouhu. Kertokaas kuka on lahtunut tuolla esim. 10kg ja kilot on vielä vuodenkin päästä poissa? Jos muutamassa päivässä putoo kilo, kaks, se ei ole vielä mitään laihtumista. rasvan palaminen käynnistyy kunnolla vasta parissa viikossa, sen sijaan elimistön glukoosivarastot painaa tuon ja jos et syö mitään, ne tyhjenee. Sitten ne tulee takaisin ja taas tyhjenee, kunnes elimistö alka kerätä lisää vararavintoa, koska se tulkitsee tuon nälänhädän uhkaksi. ja sitten alat lihota.  Kokeilin ttuota pari viikkoa- muina päivinä söin kevyesti- ja lihoin 2kg. Ja nyt taitaa kilot karsita, joka päivä 1400kcal, säännllinen ruokailu, 3 tunnin välein. paljon unta, vähän sokeri, sopivasti liikuntaa. Niin se vain on.

Vierailija
35/89 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 17:31"]

Varmaan hidastaa aika paljon aineenvaihduntaa, syö lihasmassaa ja altistaa ahmimiskohtauksille. Mielummin pitäisit esim. kevennetyn päivän pari kertaa viikossa jolloin söisit smoothieita ja hedelmiä.

[/quote]

Niinpä. Sitä lihasten katoamistahan 66:n kertoma "housut muuttuneet löysiksi"(pakara- ja reisilihakset) tarkoittaa. Jos nyt ei tarkoittanut, että vyötäröltä löysät.

Vierailija
36/89 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, 500 kcal päivässä ei voi olla elämäntapa, mutta 500 kcal joustavasti joka toinen päivä (tai muutamana päivänä viikossa, tai juhlapäivää ennen ja jälkeen tms.) voi kyllä olla elämäntapa. 500 kcal ei ole minusta edelleenkään mikään oikea paasto, vaan kevyempi päivä. Ideana ainakin minulla on laskea joka toinen päivä niitä kaloreita yhden aterian verran (tosin jos se ateria osuu työpaikan lounaalle niin yleensä syön keittolounaan runsaalla salaatilla ja maitokahvin päälle, kyselemättä paljonko siinä onkaan niitä kaloreita). Ja joka toisena päivänä saan syödä "normaalisti", miettimättä sen enempiä ruokaa. Toki ujutan itseäni siihen suuntaan, että näinä syömispäivinä ei menisi paljon yli tarpeen syötyä, mutta en stressaa, koska vaikka söisin puolitoistakertaisesti päivän tarpeen verran, paastopäivän vaje pitää kalorivajeen kuitenkin yllä. Toisaalta ei sekään ole mikään katastrofi vaikka paastopäivä menisikin pilalle illalla, vaikka jonkun sosiaalisen tapahtuman vuoksi, harvoin sitä kuitenkaan ehtii illan aikana hirveästi syödä, jos päivän on ollut syömättä tai käynyt vain lounaalla. Seuraavana päivänä voin pitää toisen kevyemmän päivän tai paastopäivän, ja jatkaa sitten taas vuorottelua.

Miksi tämä on parempi minusta kuin "ihan tavallinen laihdutus"? No siksi koska minusta on toooodella raskasta laskea kaloreita tai pisteitä tai makroja tai grammoja tai annoskokoja jatkuvasti, joka aterialla ja päivästä toiseen. Se tuntuu vain pelkältä vankilalta ja en usko että sillä on merkitystä lihomisen kannalta tasaantuuko se kalorien saanti 24 h vai 48 tunnin aikana. Tärkeintä laihduttaessa on että syö vähemmän kuin kuluttaa, sitä ei tarvitse aikuisen ihmisen säätää tunnin tai päivän päälle.

Ajattelin tähän vielä sotkea (Mosleyn hengessä ;) ) sitä HIT-polkemistä päälle :).

t. n28

Vierailija
37/89 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 15:18"]

Niin, 500 kcal päivässä ei voi olla elämäntapa, mutta 500 kcal joustavasti joka toinen päivä (tai muutamana päivänä viikossa, tai juhlapäivää ennen ja jälkeen tms.) voi kyllä olla elämäntapa. 500 kcal ei ole minusta edelleenkään mikään oikea paasto, vaan kevyempi päivä. Ideana ainakin minulla on laskea joka toinen päivä niitä kaloreita yhden aterian verran (tosin jos se ateria osuu työpaikan lounaalle niin yleensä syön keittolounaan runsaalla salaatilla ja maitokahvin päälle, kyselemättä paljonko siinä onkaan niitä kaloreita). Ja joka toisena päivänä saan syödä "normaalisti", miettimättä sen enempiä ruokaa. Toki ujutan itseäni siihen suuntaan, että näinä syömispäivinä ei menisi paljon yli tarpeen syötyä, mutta en stressaa, koska vaikka söisin puolitoistakertaisesti päivän tarpeen verran, paastopäivän vaje pitää kalorivajeen kuitenkin yllä. Toisaalta ei sekään ole mikään katastrofi vaikka paastopäivä menisikin pilalle illalla, vaikka jonkun sosiaalisen tapahtuman vuoksi, harvoin sitä kuitenkaan ehtii illan aikana hirveästi syödä, jos päivän on ollut syömättä tai käynyt vain lounaalla. Seuraavana päivänä voin pitää toisen kevyemmän päivän tai paastopäivän, ja jatkaa sitten taas vuorottelua.

Miksi tämä on parempi minusta kuin "ihan tavallinen laihdutus"? No siksi koska minusta on toooodella raskasta laskea kaloreita tai pisteitä tai makroja tai grammoja tai annoskokoja jatkuvasti, joka aterialla ja päivästä toiseen. Se tuntuu vain pelkältä vankilalta ja en usko että sillä on merkitystä lihomisen kannalta tasaantuuko se kalorien saanti 24 h vai 48 tunnin aikana. Tärkeintä laihduttaessa on että syö vähemmän kuin kuluttaa, sitä ei tarvitse aikuisen ihmisen säätää tunnin tai päivän päälle.

Ajattelin tähän vielä sotkea (Mosleyn hengessä ;) ) sitä HIT-polkemistä päälle :).

t. n28

[/quote]

Oletko ylläpitänyt tuota kauan? Millaisia tuloksia olet saanut aikaan?

Vierailija
38/89 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini laihtui yli 60-senä yli 20kg vähärasvaisella ja vähähiilihydraatisella dietillä. Aikaa meni vuosi. Nyt takana toinen vuosi ilman painonnousua mutta hän ei voi syödä lisättyä sokeria OLLENKAAN tai paino nousee. Eli maustejogurtit, leivät, pullat, karjalanpiirakat kaikki loppuelämän poissa mikäli meinaa pysyä uudessa painossa. Eli todellinen muutos entiselle pullahiirelle joka ei "koskaan syönyt mitään ja silti lihoi". 

Vierailija
39/89 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 18:43"]

Nyt luinkin tuolta tuon; todellakaan ei ole terveellistä että verensokeri huitelee milloin missäkin- ihan samaa kikkailusontaa kuin muukin dieettitouhu. Kertokaas kuka on lahtunut tuolla esim. 10kg ja kilot on vielä vuodenkin päästä poissa? Jos muutamassa päivässä putoo kilo, kaks, se ei ole vielä mitään laihtumista. rasvan palaminen käynnistyy kunnolla vasta parissa viikossa, sen sijaan elimistön glukoosivarastot painaa tuon ja jos et syö mitään, ne tyhjenee. Sitten ne tulee takaisin ja taas tyhjenee, kunnes elimistö alka kerätä lisää vararavintoa, koska se tulkitsee tuon nälänhädän uhkaksi. ja sitten alat lihota.  Kokeilin ttuota pari viikkoa- muina päivinä söin kevyesti- ja lihoin 2kg. Ja nyt taitaa kilot karsita, joka päivä 1400kcal, säännllinen ruokailu, 3 tunnin välein. paljon unta, vähän sokeri, sopivasti liikuntaa. Niin se vain on.

[/quote]

Täyttä soopaa!!!!!!  Voiko tämän kirjoittaja olla edes aikuinen?

Rasva palaa kaikilla ihmisillä ensimmäisestä laihdutus sekunnista lähtien eikä siihen mene kahta viikkoa voi kristuksen tähden.=D =D =D 

Vierailija
40/89 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 18:27"]

Äitini laihtui yli 60-senä yli 20kg vähärasvaisella ja vähähiilihydraatisella dietillä. Aikaa meni vuosi. Nyt takana toinen vuosi ilman painonnousua mutta hän ei voi syödä lisättyä sokeria OLLENKAAN tai paino nousee. Eli maustejogurtit, leivät, pullat, karjalanpiirakat kaikki loppuelämän poissa mikäli meinaa pysyä uudessa painossa. Eli todellinen muutos entiselle pullahiirelle joka ei "koskaan syönyt mitään ja silti lihoi". 

[/quote]

Miten karppileipä?