Aloitin vuoropäiväpaaston
Nyt on menossa kolmas syömättömyyspäivä, ihanaa huomenna saa taas syödä
Kommentit (89)
Hei! Hyvä kun täälläkin on sellaisia. Minulla on 2 nälkäpäivää viikossa, olen valinnut maanantai ja torstain. Maanantaina on vielä body pump illalal. Syön päivälla 1-2 maissa n 500 kal annokseN. Olen pitänyt sitä nyt 3 viikkoa.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 18:45"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 18:43"]
Nyt luinkin tuolta tuon; todellakaan ei ole terveellistä että verensokeri huitelee milloin missäkin- ihan samaa kikkailusontaa kuin muukin dieettitouhu. Kertokaas kuka on lahtunut tuolla esim. 10kg ja kilot on vielä vuodenkin päästä poissa? Jos muutamassa päivässä putoo kilo, kaks, se ei ole vielä mitään laihtumista. rasvan palaminen käynnistyy kunnolla vasta parissa viikossa, sen sijaan elimistön glukoosivarastot painaa tuon ja jos et syö mitään, ne tyhjenee. Sitten ne tulee takaisin ja taas tyhjenee, kunnes elimistö alka kerätä lisää vararavintoa, koska se tulkitsee tuon nälänhädän uhkaksi. ja sitten alat lihota. Kokeilin ttuota pari viikkoa- muina päivinä söin kevyesti- ja lihoin 2kg. Ja nyt taitaa kilot karsita, joka päivä 1400kcal, säännllinen ruokailu, 3 tunnin välein. paljon unta, vähän sokeri, sopivasti liikuntaa. Niin se vain on.
[/quote]
Täyttä soopaa!!!!!! Voiko tämän kirjoittaja olla edes aikuinen?
Rasva palaa kaikilla ihmisillä ensimmäisestä laihdutus sekunnista lähtien eikä siihen mene kahta viikkoa voi kristuksen tähden.=D =D =D
[/quote]
Liikkumattomalla kroppa saattaa ensimmäisenä ottaa energiaa lihaksista. Pitkäkestoinen(1-2h) peruskuntoharjoittelu on tähän hyvä, siilä se parantaa rasva-aineenvaihduntaa. Tosin vaikutukset alkalvat näkyä vasta 50:n harjituksen (3-5kk) jälkeen.
[/quote]
Löytyisikö tuohon jotakin lähdettä?
Hei,
yritin ensin3/4, eli 3 päivää viikossa 500kcal ja neljänä päivänä normaalisti. No ei ainakaan nyt sopinut ja huomasin, että 2/5 menee helpommin. "paastopäiväthän" eivät saa olla peräkkäisiä.
Kolmas viikko lähtee. 4kg lähtenyt myös. Olo mitä mainioin.
Hei
Mulla on tänään poikkeuksena toinen syömispäivä johtuen erinäisistä asioista, mutta huomenna maanantaina on sit syömättömyyspäivä :)
Olo mulla on edelleenkin hyvä ainoastaan kiusaa se että liikaa ajattelee paastopäivinä huomista syömispäivää, siitä kun pääsis, niin hyvä ois.
Paastopäivinä en ole edes syönnyt tuota 500 kaloria, vaan jotain 100-200 kaloria, olen ollut niin vähällä kun olen pystynyt niinä päivinä. Tiistaina tulee täyteen vasta viikko, en ole edes puntarilla vielä käynyt, annan kunnolla vaikuttaa ennenkuin punnitsen eka kerran....Tietty lähtöpainon tiedän....
Tsemppiä kaikille
leenu
Millainen olo teillä on ollut paastopäivinä? Nälkä, väsymystä, päänsärkyä, verensokeri alhaalla?
kiinnostaisi kokeilla itsekin, mutta töissä pitää olla skarppina ja jo 6 tunnin syömättömyydestä tulee huono olo, kädet tärisee ja ei kykene keskittymään kunnolla.
Miten te jaksatte liikkua paastopäivinä?
Mikä ihmeen "paastopäivä" se on, jos syö jotain?
Miksei voi vaan sanoa niin kuin asia oikeasti on, että syö joinakin päivinä PALJON vähemmän kuin normaalisti?
No mä en nyt panosta liikuntaa, haluan saada painoa pois ensin, sitten liikuntakin tuntuu sujuvan. Jokainen tekee mitä haluaa :)
leenu
Paastosin yhden päivän ja aloin haista pahalle. Pitää varmaan kokeilla uudestaan mutta jatkossa voin paastota vain viikonloppuisin. Työaikana täytyy haista normaalile.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 22:31"]
Minä kanssa olen kiinnostunut aloittamaan! Mietityttää vain se, että mitä sitten syödä paastopäivänä? Eli mitä olette paastopäivänä syöneet? Kun ohjelmassahan oli, että paastopäivänä pitäisi syödä n. 25% omasta kalorinkulutuksesta, jos ymmärsin oikein. Naisella siis n. 400-500 kaloria paastopäivänä, eli yksi normaali ateria, tai kaksi tosi niukkaa ateriaa.
[/quote]
Vuoropäiväpaastossa paastopäivänä, voi syödä VAIN yhden aterian (400-500/500-600kcal) Sunnuntaina söin tavallisen "aamupalan" n. puolenpäivän aikaan. Kaksi palaa leipää, päällä kalkkunaa ja juustoa kahvin kera, lisäksi viinirypäleitä ja vähän pähkinöitä. Ei ole ollut oikeastaan nälkä tänä toisena paastopäivänä, eikä ole ollut vaikeaa katsoa vaimon syömistä kun itse vain juo jotain. Mutta pitää myöntää että odotan huomista että saa syödä :-) Minulla on kokemusta myös ENED/VLCD -laihdutukssta, joten paasto ei ole vaikeaa.
Matteus
Kannattaa katsoa tuo Prisma: Syö, paastoa ja elä pitempään. Se on YLE Areenassa vielä 21 tuntia. Todella mielenkiintoinen ohjelma.
Matteus
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 18:40"]
Mikä ihmeen "paastopäivä" se on, jos syö jotain?
Miksei voi vaan sanoa niin kuin asia oikeasti on, että syö joinakin päivinä PALJON vähemmän kuin normaalisti?
[/quote]
Siinä kuitenkin paastotaan osa päivästä, ja ko. menetelmässä "paastopäivä" on nimitys toiselle päivälle niin kuin "ruokapäivä". Nuo sitten vuorettelevat.
Matteus
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 10:24"]
Tyyliin 3/7 on nyt 3 paastopäivää pidetty, eli viikko. Tulos -3kg. Lähtöpaino normaalipainon ylärajalla :)
[/quote]
Paastolla se lähtee lähinnä lihaksista....
Mulla on nyt taas menossa syömättömyyspäivä. Muuten mennyt hyvin mutta parina päivänä jolloin ei olisi saanut syödä, on ollut niin kova nälkä, että olen syönyt tyyliin viisi lusikkalista makaronilaatikkoa, josta tuli ankarat tunnontuskat. Tänä päivänä syönyt ainoastaan yhden ruisleivän. Tsemppiä kaikille
leenu
Joku terveysasiantuntija sanoi, että tuo ei sovi naiselle. Esim. verensokeri on naisella herkempi kuin miehellä, samoin naisen hormoonitoiminnalle haitallista.
Tuo on ihan sairasta, anteeks vaan. Jos ihminen syö normaalisti vanhan kunnon ruokaympyrän mukaan ja liikkuu tarpeeksi, niin pysyy terveenä. Täysi syömättömyys ei vain voi toimia PITKÄLLÄ TÄHTÄIMELLÄ.
Tulkaa kertomaan vaikka 5 vuoden päästä mitä kuuluu. Tällä hetkellä teillä on nesteet vähentyneet ja seuraavaksi alkaa lihakset kadota. Käytte jonkun aikaa säästöliekillä minkä jälkeen kroppa alkaa vaatia palautuakseen ison määrän tankkausta. Lopputulema on se että painatte muutaman vuoden päästä enemmän kuin teidän lähtöpaino oli ennen tätä dieettiä.
Täällä kolmas paastopäivä mennyt, painoa tullut tässä ajassa 1,2 kg lisää? Mitä hittoa? Olen nainen, eikö tämä vuoropaastoilu sovikaan siis naisille?
Joskus aiemmin kokeilin nk. nutarusta, kahden viikon saldona - 100 gr.
Ok, minullaon kilpirauhasen vajaatoiminta, ja painon kanssa pitää olla tosi tarkka, mutta onko kellään vinkkejä, miten kannattaisi edetä? Terveyden takia vuoropäiväpaastoaisin, mutta en halua painon nousevan.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 11:43"]
Täällä kolmas paastopäivä mennyt, painoa tullut tässä ajassa 1,2 kg lisää? Mitä hittoa? Olen nainen, eikö tämä vuoropaastoilu sovikaan siis naisille?
Joskus aiemmin kokeilin nk. nutarusta, kahden viikon saldona - 100 gr.
Ok, minullaon kilpirauhasen vajaatoiminta, ja painon kanssa pitää olla tosi tarkka, mutta onko kellään vinkkejä, miten kannattaisi edetä? Terveyden takia vuoropäiväpaastoaisin, mutta en halua painon nousevan.
[/quote]
Vinkkinä: syö 3-4 tunnin välein. Paljon kasviksia, käytä hyviä öljyjä, syö kanaa ja kalaa. Jätä pois herkut. Liiku vähintään 1,5 tuntia päivässä, mielellään 2 tuntia niin että tulee hiki. Muutaman kerran viikossa tee lihasharjoituksia.
60: tuo vuoropaasto on naiselle hyvin epäterveellinen. Toimii miehille vain.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 18:45"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 18:43"]
Nyt luinkin tuolta tuon; todellakaan ei ole terveellistä että verensokeri huitelee milloin missäkin- ihan samaa kikkailusontaa kuin muukin dieettitouhu. Kertokaas kuka on lahtunut tuolla esim. 10kg ja kilot on vielä vuodenkin päästä poissa? Jos muutamassa päivässä putoo kilo, kaks, se ei ole vielä mitään laihtumista. rasvan palaminen käynnistyy kunnolla vasta parissa viikossa, sen sijaan elimistön glukoosivarastot painaa tuon ja jos et syö mitään, ne tyhjenee. Sitten ne tulee takaisin ja taas tyhjenee, kunnes elimistö alka kerätä lisää vararavintoa, koska se tulkitsee tuon nälänhädän uhkaksi. ja sitten alat lihota. Kokeilin ttuota pari viikkoa- muina päivinä söin kevyesti- ja lihoin 2kg. Ja nyt taitaa kilot karsita, joka päivä 1400kcal, säännllinen ruokailu, 3 tunnin välein. paljon unta, vähän sokeri, sopivasti liikuntaa. Niin se vain on.
[/quote]
Täyttä soopaa!!!!!! Voiko tämän kirjoittaja olla edes aikuinen?
Rasva palaa kaikilla ihmisillä ensimmäisestä laihdutus sekunnista lähtien eikä siihen mene kahta viikkoa voi kristuksen tähden.=D =D =D
[/quote]
Liikkumattomalla kroppa saattaa ensimmäisenä ottaa energiaa lihaksista. Pitkäkestoinen(1-2h) peruskuntoharjoittelu on tähän hyvä, siilä se parantaa rasva-aineenvaihduntaa. Tosin vaikutukset alkalvat näkyä vasta 50:n harjituksen (3-5kk) jälkeen.