Minua ärsyttää teenlitkijät -muita?
Keittelet vieraille kahvia, niin eiköhän sieltä joku piiperrä, että "minä voisin ottaa teetä". Argh.
Kommentit (129)
[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 04:35"]
Minä kyllä tykkään juhla mokasta. Mittaan 6 isoa kuppia vettä ja 2 mitallista puruja. Hyvää tulee. Ja ärsyttää kahvi nirsot ja tee nirsot myös. Kaapissa pölyyntymässä lipton pussi.
[/quote]
Taitaa tulla melkoista kuravettä.
Suurin osa teistä juo jotain juhlamokkaa, joka ei ole kahvia, vaan kuravettä ja siihen laitatte vielä maitoa. Pidän kunnon kahvista ( paahtoaste 4 ). Mutta vahva haudutettu tee maistuu myös hyvältä.
Muakin ärsyttää aivan helvetisti tiistai. Eikö sen vaas vois poistaa?
Minä en voi juoda kahvia, siksi pyydän teetä. Suomalaisen extravaalean kahvin parkkihapot saavat aikaan vatsahaavaa muistuttavat kivut tunneiksi ja se kupillinen ei ole ihan sen arvoinen kuitenkaan...ulkomaista, tummaa luomukahvia siedän kyllä pienen kupillisen, mutta harva suomalainen pitää espresso-jauhatusta kaapissa vierasvarana.
Minulle ei kahvi maistu mutta voin mielelläni ottaa vaikka vain lasin kylmää vettä enkä ala teetä vaatia jos ei sitä tarjota.
Työni puolesta teen kotikäyntejä ja jos joku vaan keittää kahvit ja pistää pöytään kysymättä niin silloin juon kupposen mutta (tätä tapahtuu ehkä kerran pari vuodessa) muuten en kyllä kahvia litki.
Kaikki hienostelijat ärsyttävät. Nämä erikoistakin erikoisempien teelaatujen mankujat eivät ole mitään kahvihienostelijoihin verrattuna. Perus suodatin sumppi ei kelpaa vaan pitäisi olla jotain indonesialaisen sivettikissan paskapökäleestä kaivettua Kopi Luwakia ja vielä mutteripannussa.
kahvin juojat on perseestä,aina pitää odotella kun sumppeja keitellään ja lutkutetaan,ensimmäiseksi kun tullaan kylään aletaan mankua kahvia.
vittu meillä ei juoda muuta kuin coca colaa.
Joo, niin minuakin. *Hörppii samalla juuri hauduttamaansa teetä*
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 19:14"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 19:10"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 19:06"]
Minua ärsyttää tylsät ja ilmiselvät provot -muita?
[/quote]
Provo tai ei, mutta täysin totta. T.Ap
[/quote]
NO kannattaisko sitten kömpiä sieltä tynnyristä ulos ihmeelliseen maailmaan ja huomata, että moni ei voi esimerkiksi vatsaongelmien vuoksi juoda kahvia, toiset eivät kestä kofeiinia ja jotkut eivät vaan pidä kahvia.
Ja koska av:lla ollaan niin yksinkertaisia, niin täytynee jo varmuuden vuoksi tarkentaa, että mä kyllä pidän kahvista niin paljon että juon vaikkei vatsan takia saisi.
[/quote]
Älä meille tule sitten kakkimaan.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 20:50"]
[/quote]
[/quote]
NO kannattaisko sitten kömpiä sieltä tynnyristä ulos ihmeelliseen maailmaan ja huomata, että moni ei voi esimerkiksi vatsaongelmien vuoksi juoda kahvia, toiset eivät kestä kofeiinia ja jotkut eivät vaan pidä kahvia.
Ja koska av:lla ollaan niin yksinkertaisia, niin täytynee jo varmuuden vuoksi tarkentaa, että mä kyllä pidän kahvista niin paljon että juon vaikkei vatsan takia saisi.
[/quote]
[/quote]
Ei kaikki mahavaivat kuule ole kakkivaivoja. Oletko koskaan kuullut närästyksestä/refluksista?
Henkilö, joka ei kestä kahvia mahtaa olla fyysisesti tosi heikko.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 20:44"]
Kaikki hienostelijat ärsyttävät. Nämä erikoistakin erikoisempien teelaatujen mankujat eivät ole mitään kahvihienostelijoihin verrattuna. Perus suodatin sumppi ei kelpaa vaan pitäisi olla jotain indonesialaisen sivettikissan paskapökäleestä kaivettua Kopi Luwakia ja vielä mutteripannussa.
[/quote]
Reps =D Ap
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 20:52"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 20:50"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei kaikki mahavaivat kuule ole kakkivaivoja. Oletko koskaan kuullut närästyksestä/refluksista?
[/quote]
En, mutta sulla on varmasti ne molemmat.
No kiva kun ärsyttää. Minä olen yliherkkä kofeiinille ja saan kahvista mm. rytmihäiriöitä. Siinä ei paljon kiinnosta alkaa miettimään, loukkaantuuko joku tai pitää jonain ihme hienohelmana tai hippinä kun en kahvia juo.
Joo, ja olen fyysisesti heikko. Onko nyt parempi mieli?
Juon teetä, koska kahvin juominen on junttien puuhaa.
Mua ärsyttää kaikki erikoiset ruokavaliot, joita ihmiset noudattavat muka terveyssyistä. Mielestäni sitä pitää syödä, mitä tarjotaan.
Anafylaktisiin shokkeihin johtavat allergiat hyväksyn ja gluteenittoman ruokavalion todetun keliakian takia (lääkärin toteama, todistusta ei mulle tartte näyttää, luotan sanojaan.)
Niitä on nykyään kamalasti muitakin gluteenitonta ja ties mitä ruokavaliota noudattavaa ihan turhaan vaivaavat kutsujia.
Entäpä kun emäntä tykkää huonoa kun pyydän tavallista kylmää vettä kahvin tai teen sijaan...ottavat sen niin ettei mikään kelpaa....ikää reilu 40 enkä ole koskaan kahvia juonut,teetä otan ainoastaan pakolla.Ei uppoa myöskään limpparit tai mehut....luulisi että helppo nyt kraanasta on vettä antaa...
Henkilö, joka ei kestä kahvia mahtaa olla fyysisesti tosi heikko.
[/quote]
Sähän se varsinainen lääketieteen guru olet.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 20:53"]
[/quote]
En, mutta sulla on varmasti ne molemmat.
[/quote]
Ai niin et tietenkään ole kuullut. Unohdin että sijaintisi on se tynnyri.
Ruohoisalta....phyit, kuin ois nurmea suussa
Kaikki teet ovat pahoja. Lailla pitäs kieltää.... litkua missä ei ole makua eikä väriä
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 15:31"]
Niin ja veden lämmöllä ON merkitystä teen kanssa, koska esim. vihreä tee muuttuu kitkeräksi, suorastaan juomakelvottomaksi, jos sen valmistaa juuri kiehautettuun veteen. Miettikääs kuinka moni suomalainen inhoaa vihreää teetä "koska se maistuu kitkerältä"...niinpä.
Oikein valmistettu vihreä tee maistuu raikkaalta ja "ruohoisalta", ei tippaakaan kitkerältä.
[/quote]