Minua ärsyttää teenlitkijät -muita?
Keittelet vieraille kahvia, niin eiköhän sieltä joku piiperrä, että "minä voisin ottaa teetä". Argh.
Kommentit (129)
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 22:03"]
Odotan innolla tulevaa Japanin työmatkaa,mitä ihanaa tuonkaan sieltä taas tullessani!
[/quote]
Varmaan jotain säteilevän ihanaa!
Vihreä tee aiheuttaa samat paskanväänteet kuten kahvikin. Turha väittää muuta. Onhan se omassa genressään hyvän makuista mutta on kahvikin. Samaa veronmaksajien huumetta. Parasta kuitenkin on hyvä kukka.
Vihreä tee on hienostunutta ja brittiläinen samaa paskaa kuten kahvi. Ei siinä muuta.
Mun mielestä ei voi sanoa että ottaisin teetä jos sitä ei ole tarjottu. Jos tarjolla on kahvia, voi kohteliaasti kieltäytyä eikä alkaa mankua teetä. Ottaa sitten vaikka vettä tai mehua tai vissyä jos sellaisia on tarjolla. Ei minulle tulisi mieleenkään kylässä sanoa että tekee mieli vaikka suklaata tai jäätelökakkua tai creme bruléta. Jos sellaista ei ole tarjolla pöydässä.
Usein kun sellasilla jotka ei itse juo teetä ei sitä teetä ole. Samoin kun niillä teenjuojilla ei ole sitä kahvia. Talossa talon tavoilla.
Noloa tehdä jostain omista mieltymyksistä numero kyläpaikassa.
Itse juon kahvia sekä teetä. Useammin kahvia. Joten kylässä se valmiiksi keitetty kahvi on helppo ratkaisu.
Mielestäni teenjuojat ovat epäilyttäviä henkilöitä.
Minulla on ollut syömishäiriötä kauan, ja minun on tosi vaikea syödä joitan asioita. En ole koskaan tehnyt siitä numeroa, kohteliaasti kieltäydyn jos tarjotaan varta vasten jotain nenän alle tyrkkäämällä, ja tuskaisen kärsivällisesti olen jaksanut kieltäytyä kun kymmenettä kertaa tuputetaan. En pyydä mitään erikoistuotteita, otan mieluiten sen kahvin mustana. Ja olisin mieluiten rauhassa siltä numerontekemiseltä jonka isäntäväki yleensä kahvipöydässä järjestää jos ei syö mitään.
En ole koskaan keksinyt itselleni allergioita tai nirsoudenkohteita tuollaisia tilanteita varten. Sitten vaan alkaisivat järkätä seuraaviksi kerroiksi turhaan jotain kalliita allergisten tuotteita. Mitään ei ole pakko tarjota. Eikä mitään ole pakko syödä.
Mistäpä ihminen ei puheenaihetta löytäis....huokaus... Ja emme ole koskaan mihinkään tyytyväisiä ainakaan kauaa...
"Kahvi on pahaa. Enkä käsitä mikä ihmeen elintarvike se Suomessa on, kun kaikkien on sitä pakko juoda. Ihan niin kuin alkoholiakin. Ihme riippuvaiset nistisuomalaiset."
Samaa mieltä! Minua ärsyttää ihmiset, jotka kylään tullessaan alkavat vinkua kahvia, ja ihmettelevät, kun minulla ei ole kahvinkeitintä. No onhan minulla, pahvilaatikossa vaatehuoneen nurkassa pois jaloista, tarpeeton kun on. Vielä uskomattomampaa tuntuu olevan, etten osaa keittää kahvia. En piru vie ole sitä kertaakaan tehnyt, kun en kerran sitä juo. Itsepalveluna hoituu kahvinkeitto, jos minun luokseni tulee kylään.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 20:44"]
Kaikki hienostelijat ärsyttävät. Nämä erikoistakin erikoisempien teelaatujen mankujat eivät ole mitään kahvihienostelijoihin verrattuna. Perus suodatin sumppi ei kelpaa vaan pitäisi olla jotain indonesialaisen sivettikissan paskapökäleestä kaivettua Kopi Luwakia ja vielä mutteripannussa.
[/quote]
Hha ha haa. Kuolen nauruun!
Minuakin ärsyttää aivan hitosti nirsot vieraat. Joka kerta kun olen oikein nähnyt vaivaa – pyyhkinyt peilipöydän puhtaaksi, leikellyt pieneen vaasiin pillejä – niin eiköhän vähintään yksi vieras nikottele että "kun mä en käytä piriä". Jumalauta, menkää nyt kotiinne olemaan tylsimyksiä jos ei tarjoilu kelpaa.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 19:25"]
Minuakin ärsyttää aivan hitosti nirsot vieraat. Joka kerta kun olen oikein nähnyt vaivaa – pyyhkinyt peilipöydän puhtaaksi, leikellyt pieneen vaasiin pillejä – niin eiköhän vähintään yksi vieras nikottele että "kun mä en käytä piriä". Jumalauta, menkää nyt kotiinne olemaan tylsimyksiä jos ei tarjoilu kelpaa.
[/quote]
:D
Ehkä haluatkin itse olla konkari teenjuonnnissa, mutta et voi niin sanoa, joten teenjuojat ovatkin ärsyttäviä. On siis aika aloittaa teenlitkiminen. Toinen teoriani on se, että olet liittänyt teenjuojiin käsityksiä, jotka häiritsevät sinua (kuten "teenjuojat ovat olevinaan parempaa kansaa"). Tähän auttaa vain peiliin katsominen, koska itseäsi voit aina muuttaa, et muita. Mitkä muut asiat ärsyttävät sinua näillä tavoilla?
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 10:46"]
Aika erikoista, että kun pyytää ihmisiä KAHVILLE, niin sitten kun tulevat sinne KAHVILLE ja on suunniteltu kahvileivät ym sen hyvän vastajauhetuista pavuista tehdyn kahvin kanssa, niin tämä vieras ilmoittaa että ei hän juo KAHVIA. [/quote]Eli pitäisi jättää tulematta, jos ei kahvia juo?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 19:22"]Rooibos ei ole teetä.[/quote]
Meitä suomalaisia sitten aivopestään tehokkaasti, koska rooibos-pakkauksissa lukee "punapensastee" tai että pakkauksen sisällä on "teabags".
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 21:30"]
Otan usein teetä sen vuoksi, että suomalaiset nyt vaan eivät osaa keittää kahvia vaan tarjolla on halvinta mahdollista puoliraaoista pavuista huonosti jauhettua, paskaisessa keittimessä muhinutta laihaa kusenväristä litkua, joka toimii tehokkaana vatsantyhjennyslääkkeenä jo ensimmäisen kupillisen jälkeen. Kaiken kruunaa viikon vanha kurri suoraan pahvitötsästä, joka on seissyt pöydällä kolme kertaa päivässä jo ainakin viikon päivät. Jaa mitä laktoositonta?
[/quote]
Komppaan! Sain hyvät naurut :D Itse ostan kauppahallista kahvipapuja, jotka jauhan itse sähköisellä kahvimyllyllä, tai vaihtoehtoisesti kiireisinä aamuina juon Arvid Nordquistin classic rekoa. Siltä kahvin kuuluu maistua. Kahvia juon vain aamuisin. Kahvinkeittimeen olen satsannut rahaa. Sekä pesen sen irtoavat osat noin viisi kertaa viikossa. Etikat juoksutan kahvinkeittimen läpi muutaman kerran kuussa, poistaa kertyneet kalkit. Tuon jälkeen täytyy vain muistaa pestä huolellisesti kaikki osat, ja juoksuttaa parit vedet, ettei seuraavat kaffet maistu etikalle :) Kahvimaidoksi ehtaa aitoa, tuoretta raakamaitoa. Nam! Ja kun noin on tottunut kahvinsa juomaan, niin nihkeästi uppoaa suomalaisten perus kurakahvit. Hassua, että suomessa juodaan eniten kahvia maailmassa, mutta kaikkein huono laatuisinta. Vertaa vaikka Etelä-Euroopan kahvikulttuuriin. Toisaalta, joku jo mainitsikin suomalaisista ja alkoholista, ettei täällä näköjään osata nauttia kohtuudella mistään, laadusta puhumattakaan.
Jos jossain paikassa on tarjolla tuota ns kahvia suomalaisten makuun, todellakin jätän väliin. Ja otan teetä. Ja teestä vielä sen verran, että en juo mitään liptoneita, vaan mm vihreää teetä, enkä sitäkään pirkalta tai rainbowlta.
Uskoisin, että ärsytän AP.tä vähintään yhtä paljon kun AP.n kaltaiset ihmiset minua.
Iltalehti testasi 10 suodatinkahvia
Kuinka suosikkien kävi?
Moni suomalainen juo uskollisesti omaa, tuttua kahvimerkkiään. Olisiko aika kokeilla jotain uutta?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 22:54"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 19:22"]Rooibos ei ole teetä.[/quote]
Meitä suomalaisia sitten aivopestään tehokkaasti, koska rooibos-pakkauksissa lukee "punapensastee" tai että pakkauksen sisällä on "teabags".
[/quote]
" Rooibos-juoma ei ole teetä, vaan teen tapaan haudutettavaa yrttijuomaa. "
en ole fyysisesti heikko vaan psyykkisesti. Ennen join kahvia paljonkin sitten tuli paniikkikohtaukset, unikauhuhäiriöt, masennukset. Lopetin ja kaikki on pois ihan kaikki. En saa enää paniikikohtauksia ja yöni nukun rauhassa. Olen muutenkin levollisempi.
Suomessa juodaan eniten kahvia ja mielenterveysongelmat ovat huipussaan. Näillä on pakko olla joku yhteys jota ei vain tutkita, koska kahvia juo kaikki. Sama asia, ku on sähköautoja ja vaihoehtoja öljylle, mutta niitä ei sanota ääneen, kun öljy on niin kallis luonnonvara.
Ei maku eikä mikään muukaan vaan vaikutus keskushermostoon.
Ottakaa sitä mikä tekee oikean vaikutuksen. Minulle menee ensin puolipannullista kahvia ja sitten pannullinen teetä. Eli noin 2l ainetta. Ja hyvin pärisee seuraavat parituntia. Tosin jokaipäiväisesti nautittuna ei toimi samoin. Noin joka toinen päivä.