Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua ärsyttää teenlitkijät -muita?

Vierailija
21.03.2013 |

Keittelet vieraille kahvia, niin eiköhän sieltä joku piiperrä, että "minä voisin ottaa teetä". Argh. 

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut kahvinjuonnin jo n. 15 v sitten. Maha nyt vaan ei kestänyt sitä. Juon vihreää teetä. Olen pahoillani aiheuttamastani vaivasta, mutta kun tulen kylään, minulla on aina omat teepussit mukana ja kupin vettä saa helposti mikrossa kuumennettua. Sen teen itse, jos emäntä ei kattilassa vettä minulle ala kiehuttaa. Itseasiassa aina tarjoudun sen kuppini kuumentamaan, mutta aina minulle ollaan se vesi kiehutettu, en ole siitä huomannut ongelmaa syntyvän. Mieheni ei myöskään juo kahvia, vihreää teetä myös hänkin.

Ystäväni tietävät tämän ongelmani, eivät erikseen tarvitse muistutusta, keittävät kahvit itselleen ja heille me tarjoillaan myös kahvit kun tulevat kylään, voi olla vanhaakin kahvia, mutta pidän sen jääkaapissa, että ei nyt ihan heti pilalle menisi.

Aamutee on kofeiinista, sen jälkeen kofeiinitonta, niin nirppanokka olen. Menee vielä kaikenlisäksi yöunet. En juo mitään muutakaan kofeiinipitoista juomaan.

Kivittäkää, mutta mulle on ihan sama mitä muut juo, mun maha ei kahvia siedä, närästää ja mielettömät mahakivut tulee heti.

Vierailija
22/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos sattunut miettimään sitäkin seikkaa että kahvi ei kaikkien vatsalle sovi? Huhhuh, jos ikinä joutuisin noin huonon emännän vieraaksi niin poistuisin vähin äänin  ja äkkiä, todella epäkunnioittava toisia ihmisiä kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 19:04"]

Keittelet vieraille kahvia, niin eiköhän sieltä joku piiperrä, että "minä voisin ottaa teetä". Argh. 

[/quote]

Minua ärsyttää suvaitsemattomat ihmiset,muita?

Koska ap itse tykkää kahvista,se on siis ainoa oikea vaihtoehto kuumaksi juomaksi?

Itse olen juonut kahvia suunnilleen koko ikäni,mutta aina on ollut vierasvarana ainakin jotain pussiteetä. Nyt viime vuosina poikaystävän hippeilyvillityksen takia olen itsekin alkanut juoda teetä,on muuten paljon mukavampi kun on erilaisia makuja ja vaikutuksia(piristävää,rauhoittavaa,krapulaan sopivaa,laihdutukseen auttavaa), toisin kuin kahvissa joka on yleensä sitä perussuodatinsumppia. Ap voisi ehkä pikkiriikkisen avartaa maailmankuvaansa?

Vierailija
24/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ärsyttää, etenkin ne vinkuintiaanit, jotka juo vain haudutettua teetä ja valittaa, että työpaikan termarista lähtee kahvin makua niiden teehen. Tai sitten ei ole vesi riittävän raikasta. Tai sopivan lämpöistä. Vinku vinku. 

Ymmärrän, ettei kahvi sovi tai maistu kaikille, edes kofeiinittomana, mutta miksi pitää vinkua koko ajan. Tämä piirre on teenjuojien (varsinkin miesten) keskuudessa erittäin yleistä. Nais-teenjuojissa on paljon näitä "superluomuimettäjiä", mutta jokunen normaalikin.

Vierailija
25/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kysytään ennen pöytään astumista, mitä vieraat mieluiten juovat: teetä (vihreää vai mustaa, siis tietenkin haudutettuna) vai espressoa, lattea, cappucinoa, americanoa vai ihan vaan mehua (omaa tuotantoa toki), kivennäisvettä tms. Kahvin saa myös kofeiinittomana tai soijamaidolla, halutessaan. Näitä kaikkia meillä on aina muutenkin kaapissa ja tuttuja  käy meillä usein.

Toiset on kasvatettu vieraanvaraisuuteen, toisia ei.

Vierailija
26/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 15:20"]

Todella ärsyttää, etenkin ne vinkuintiaanit, jotka juo vain haudutettua teetä ja valittaa, että työpaikan termarista lähtee kahvin makua niiden teehen. Tai sitten ei ole vesi riittävän raikasta. Tai sopivan lämpöistä. Vinku vinku. 

Ymmärrän, ettei kahvi sovi tai maistu kaikille, edes kofeiinittomana, mutta miksi pitää vinkua koko ajan. Tämä piirre on teenjuojien (varsinkin miesten) keskuudessa erittäin yleistä. Nais-teenjuojissa on paljon näitä "superluomuimettäjiä", mutta jokunen normaalikin.

[/quote]

Harva peruskahvinjuoja edes tajuaa, mitä skeidaa sisäänsä tunkee kun juo jotain seissyttä sumppia päivästä toiseen. Teenjuojan makuaisti voi olla herkkä, ja todellakin esim. kahvin aromi puskee läpi jos termaria ei ole pesty kunnolla / sumppia seisotettu puoli päivää siinä! Tee kun on paljon miedompaa (mauste-teet nyt erikseen) kuin kahvi ja imee itseensä makuja helposti. Siksi me "vingumme"- tykkäisitkö itse juoda vaikkapa sellaista kahvia, jossa olisi kalakeiton sivumaku? Vähän sama juttu.

Vierailija
27/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja veden lämmöllä ON merkitystä teen kanssa, koska esim. vihreä tee muuttuu kitkeräksi, suorastaan juomakelvottomaksi, jos sen valmistaa juuri kiehautettuun veteen. Miettikääs kuinka moni suomalainen inhoaa vihreää teetä "koska se maistuu kitkerältä"...niinpä.

Oikein valmistettu vihreä tee maistuu raikkaalta ja "ruohoisalta", ei tippaakaan kitkerältä.

Vierailija
28/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

rooibos ei ole teetä, vaan hauduke.

Vierailija
29/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee ap:sta olo, että haluaisi itsekin olla henkevä teenjuoja, mutta ei pysty, koska on niin koukussa kofeiiniin. Mitä muuta syytä olisi oikeasti ärsyyntyä.

Terveisin kahvin ja teen juoja

Vierailija
30/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, olen matkalualalla, joten olen tottunut pyörimään hieman kansainvälisemmissä piireissä ja onneksi ymmärrän, että useissa kulttuureissa on todellinen loukkaus kieltäytyä tarjotusta kahvista/teestä. Kukaan ei kuole kupilliseen, eikä sitä edes ole pakko pohjia myöten juoda, mutta tuollainen "mä en tykkää/mun maha ei kestä" -vinkuminen on vain niin noloa! Voi pysyä myös tarvittaessa ihan kotonaan juomassa mieluisiaan juomia tai sopia treffit kahvilaan, jossa kaikki saavat tilata mieluisansa, jos on niin vaikeaa.

Pieni veikkaus, olisikohan näillä samoilla vinkujilla "laktoosi-intoleranssia" ja muita "allergioita"? (ja kyllä, minulla on itsellänikin ruoka-aineallergia, mutta jos allergiastani ei olla tiedetty, niin en todellakaan ala itkeä siitä ja vaatimaan omia ruokia, jätän sitten vain osan syömättä, tai otan ne muutaman tunnin kestävät oireet, ei siihen kuole, vaikkei se mukavalta tunnukaan) Vinkki: kannattaa ottaa omat eväät varoilta mukaan, jollei ole tietoa, että allergiaan tms. on varauduttu.

Aika monella on peruskohteliaisuus todella hakusessa!

Vierailija
31/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ekaks todeta että toi #64 on turhan selkee provo, ei tommoseen pitäis ees kattoo.

Mutta asiaan, minua ei ärsytä teenlitkijät, koska ne nyt elelee jollain laalaa planeetalla jossa on ihan oikein että pikkulapset joutuu aamuyöstä poimimaan niiden liejuainekset.  Mua kyllä on alkanu todella ärsyttää nää tyypit jotka lisää kahviinsa sokeria ja/tai maitoo, siis eiks vois ostaa kiskalta karkkia jos haluu, pitääkö ihana kahvin aromi peittää jollain ihmelitkuilla tyyliin mulle käy vaan laktoositon maitojuoma (=liituvesi) ja ruokosokeripalaset (=vittu) kahviin.  Kahvi kahvina ja karkit karkkeina, kyllä minä tiedän

Vierailija
32/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon sekä kahvia että teetä. Kotona on kahvikone, jolla tulee tietenkin ihan toisenlaatuista kahvia kuin millään moccamasterilla. Silti juon kylässä tarjottua kahvia mukisematta tai otan sitten teetä, joka saa olla pussiteetä tai haudutettua, kunhan on mustaa teetä.

Vierailija
33/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin juon kitisemättä moccamaster-kahvia, oksennan vasta nurkan takana piilossa. Olisi kivaa, jos kaikilla olisi kahvikoneet ja saisi sitä lattea, mutta minkäs teet. Presidenttiin ja juhlamokkaan on tyydyttävä.

Tee on kyllä hyvää, mutta vihreä tee maistuu heinältä, rooibos ei ole teetä lainkaan ja kaikenmaailman marjateet ovat niin syvältä että ei ole tosikaan. Kunnon haudutettua Earl Greytä jos saisi, niin olisi ihanaa.

Kylässä joutuu useimmiten tinkimään laadusta. Ja olen muuten täysin tosissani. Miksei tehdä samalla vaivalla HYVÄÄ ruokaa ja juomaa kun aletaan tekemään?

Vierailija
34/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin juon kitisemättä moccamaster-kahvia, oksennan vasta nurkan takana piilossa. Olisi kivaa, jos kaikilla olisi kahvikoneet ja saisi sitä lattea, mutta minkäs teet. Presidenttiin ja juhlamokkaan on tyydyttävä.

Tee on kyllä hyvää, mutta vihreä tee maistuu heinältä, rooibos ei ole teetä lainkaan ja kaikenmaailman marjateet ovat niin syvältä että ei ole tosikaan. Kunnon haudutettua Earl Greytä jos saisi, niin olisi ihanaa.

Kylässä joutuu useimmiten tinkimään laadusta. Ja olen muuten täysin tosissani. Miksei tehdä samalla vaivalla HYVÄÄ ruokaa ja juomaa kun aletaan tekemään?

Vierailija
35/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 19:09"]

Minä juon yleensä vain rooibos-teetä, kahvia en koskaan. :)

[/quote]

Ap:n aloituksesta tuli just mieleen tämä, että teenjuojaksi ilmoittautuja piipittää usein myös sen että pitäisi olla juuri rooibossia tai valkoista teetä, eli kauas on erkaannuttu keltaisten Lipton-pussien ajoista. Kahvinjuojat harvemmin esittävät, että vain Lavazzoa sitten kiitti, kaikki käy.

Teen ystävä olen itsekin ja kotona on monenlaisia sorttimenttejä ja kyllä minä niitä vieraillekin hauduttelen, ei siinä mitään.

Vierailija
36/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen kuolisi tärinöihinsä täällä Englannissa. :D

Mua ahdistaa se sumpilla valelu. Kahvia pitäis vetää aamulla ekaks litra ja vielä ennen yöpuulle menoa iltakaffet niin voi sit nähdä unia oikeen supertehokkaasti. Kaikki muu toiminta on hienostelua ja hienostelusta pienin rangaistus on ekskommunikaatio.

Vierailija
37/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole se sinun sumppisi sen arvoista että alkaa heti paska lentää. Anna vaikka kylmää vettä jos pelkäät että teenjuonti tekee vieraasta emäntää korkea-arvoisemman.

Vierailija
38/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 16:11"]

Huh, olen matkalualalla, joten olen tottunut pyörimään hieman kansainvälisemmissä piireissä ja onneksi ymmärrän, että useissa kulttuureissa on todellinen loukkaus kieltäytyä tarjotusta kahvista/teestä. Kukaan ei kuole kupilliseen, eikä sitä edes ole pakko pohjia myöten juoda, mutta tuollainen "mä en tykkää/mun maha ei kestä" -vinkuminen on vain niin noloa! Voi pysyä myös tarvittaessa ihan kotonaan juomassa mieluisiaan juomia tai sopia treffit kahvilaan, jossa kaikki saavat tilata mieluisansa, jos on niin vaikeaa.

Pieni veikkaus, olisikohan näillä samoilla vinkujilla "laktoosi-intoleranssia" ja muita "allergioita"? (ja kyllä, minulla on itsellänikin ruoka-aineallergia, mutta jos allergiastani ei olla tiedetty, niin en todellakaan ala itkeä siitä ja vaatimaan omia ruokia, jätän sitten vain osan syömättä, tai otan ne muutaman tunnin kestävät oireet, ei siihen kuole, vaikkei se mukavalta tunnukaan) Vinkki: kannattaa ottaa omat eväät varoilta mukaan, jollei ole tietoa, että allergiaan tms. on varauduttu.

Aika monella on peruskohteliaisuus todella hakusessa!

[/quote]

No kun useimmissa muissa maissa on tapana tarjota sekä teetä että kahvia tai anything else. Valinta jätetään vieraalle eikä tuputeta yhtään mitään. Suomalaiset juovat eniten kahvia maailmassa, joten tietysti kuvitellaan, että kaikki juovat kahvia. Itse en juo kahvia ikinä, mutta ei ole mitään laktoosivaivoja eikä allergioitakaan. Eikö ole hämmästyttävää?

Vierailija
39/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon teetä koska minulla on varaa siihen.Ostan aina ulkomaan työmatkoiltani ihania, erikoisia ja laadukkaita teelaatuja,joita ei oikein Suomesta saa.Minua ei haittaa,vaikka maksan teenlehdistä useamman sadan euron kilohintaa.Arvostan laatua ja hyviä makunautintoja.Odotan innolla tulevaa Japanin työmatkaa,mitä ihanaa tuonkaan sieltä taas tullessani!

Vierailija
40/129 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle käy tee ja kahvi. Kahvi sopii parhaiten lämpimänä ja tee kylmänä. Kaikki menee. Pahinta on kuvitelma että teenlitkijät ovat hienostelijoita. Tee vaikuttaa vain hieman eritavoin, kuin kahvi. Tee on samalla rauhoittava ja piristävä, kun taas kahvi piristävä ja hökellyttävä aines. 

Ehkä kahvi sopii parhaiten pikaseksiin ja tee toisinpäin. 

Olisin itse huolissani jos vieraalle ei kelpaisi molemmat tai jompi kumpi. Koska kuitenkin yleensä kahvia ja teetä tarjotaan seksiseuraa ajatellen. Eli tarjotkaa seksiseurallenne kahvia tai teetä. Olkoon valikoimissanne molmepia laatuja niin saatte sykkivää seksiä maanantaina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi