Minua ärsyttää teenlitkijät -muita?
Keittelet vieraille kahvia, niin eiköhän sieltä joku piiperrä, että "minä voisin ottaa teetä". Argh.
Kommentit (129)
Lopetin kahvin juomisen, koska se on junttia. En juo teetä, koska se on hienostelua. Join jonkin aikaa pelkästään vettä, kun ajattelin sen olevan neutraalia, mutta sitten tajusin olevani joko tylsä tai terveysintoilija.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 08:26"]
Mun mielestä ei voi sanoa että ottaisin teetä jos sitä ei ole tarjottu. Jos tarjolla on kahvia, voi kohteliaasti kieltäytyä eikä alkaa mankua teetä.
[/quote]
Ei hitto kun asioista täytyy tehdä vaikeita.
Jos ei juo kahvia, on siis parempi sanoa "ei kiitos, en juo mitään" ja istua kuin tatti kahvipöydässä ilman mitään kuin sanoa "ei kiitos, mutta voisin ottaa teetä tai vaikkapa mehua, jos sitä on"?
En minä ainakaan ala "mankumaan" teetä tai sättimään jos sitä ei ole. Yleensä kuitenkin ihmiset haluavat tarjota vierailleen jotain. Ainakin minulle on tärkeää, että vierailleni löytyy vaihtoehtoja. Miksi joku jättää jonkin ruoka-aineen syömättä, tai ei syö mitään, ei todellakaan kuulu minulle. En vaadi lääkärintodistusta allergioista enkä loukkaannu jos vieras ei yksinkertaisesti tykkää tarjolla olevasta ruuasta.
Mikä hemmetin pakko se on nähdä loukkauksia joka puolella? Ja mikä hemmetin oikeus kutsujen pitäjällä on loukkaantua siitä, mitä vieras ruuansulatukseensa pistää? Tai ajatella olevansa oikeutettu tietämään syyn?
On se kyllä ärsyttävää, kun ihmiset ovat erilaisia ja heillä on erilaisia mieltymyksiä ja mielipiteitä. Kyllä se on sitten ärsyttävää, kun kaikki eivät ole kuin minä.
Näinhän aloittaja sanoi.
Mulla on tuttava, joka ei omista edes kahvinkeitintä, eikä juo teetäkään kuin juhlissa. Yksi tuttu ei juo kumpaakaan koskaan, eikä alkoholiakaan. Monia nämä tuntuu ärysttävän, mutta ei ainakaan minua, hyvin on vesi kelvannut jos muuta ei ole. Minä inhoan juhla mokkaa, mitä nykyään on joka paikassa. Onneksi töissä sitä ei ole!
Teenjuonnista..
Hengen heikkoudesta kärsivien reppanoiden keskuudessa on yleistynyt
raivostuttava taipumus teenjuontiin. Siinä missä reipas ja kovaa
tulosta tekevä sankari nappaa vauhdista mukillisen kahvia, hintelät ja
vähäveriset teenjuojat pilkkivät sen helvetin liptoninsa kanssa harras
ilme kasvoillaan ja tuijottavat mukissa lilluvan haalean nesteen
värinvaihtoa kuin mykkä pillua. Väistäisivät edes, mutta ei kun sitä
on sitten ihan pakko jäädä pipertämään siihen automaatille kehityksen
jarruksi. Ja sitten se arpominen erilaisten teelaatujen välillä, voi
että kun ottaisko nyt tänään tota mustaherukka-vadelmaa vai kenties
ruusunmarja-neilikkaa, tai josko heittäytyisi oikein hurjaksi ja joisi
kupillisen raparperimansikkaa. "Ihan mustaa liptonia mä en saa millään
alas," Irma kertoo vaikka kukaan ei kysynyt. Ju-ma-lau-taahrgh.
Ja sitten on vielä näitä kaikkein vastenmielisimpiä elitistejä,
haudutetun teen kanssa läträäjiä, jotka katsovat nenänvarttaan pitkin
rahvasta, joka juo pussiteetä. Pussiteehän on siis ihan hirveetä,
koska siinä teenlehdet ovat suodatinpaperin sisällä, eivätkä
sellaisessa elegantissa siivilässä vai mikä verkko se nyt sitten on.
Kerrassaan barbaarista.
Teenjuoja on muuten suurella todennäköisyydellä myös se sama saatanan
hermosaha, jota varten pitää aina firman saunailtoihin varata neljä
päärynä-ananas-kirsikka-siideriä, koska sille ei kalja kelpaa ja joka
tilaa jonkun perkeleen sinisen enkelin tai muun mytologisen hahmon
mukaan nimetyn paukun, jossa on sateenvarjo, sitrushedelmäviipale ja
tähtisadetikku, kun kaikki muut ottavat yhden ison.
Ei minulla muuta teestä.
Meillä oli kylässä vieraat jotka pyysivät teetä, ja sitten piti kaataa tarjottu vihreä tee pois, koska he kuulemma juovat vain englantilaista mustaa teetä.
Onneksi löytyi sitäkin....
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 00:10"]
En ole ikinä törmännyt teenjuojaan joka vaatisi toisten kodeissa jotakin tiettyä teelaatua. Tuskin tekään, kunhan höpisette.
[/quote]
Aika erikoista, että kun pyytää ihmisiä KAHVILLE, niin sitten kun tulevat sinne KAHVILLE ja on suunniteltu kahvileivät ym sen hyvän vastajauhetuista pavuista tehdyn kahvin kanssa, niin tämä vieras ilmoittaa että ei hän juo KAHVIA.
Mukavaa kun kaikki istuvat siinä kahvipöydässä, niin sitten emännän pitää jättää oma kahvi siihen viilentymään, ja alkaa jostain etsimään teentekovälineitä, alkaa tekemään yhtä kuppia haudutettua kahvia sillä välin kun muut vieraat seurustelevat pöydässä.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 10:46"]
Aika erikoista, että kun pyytää ihmisiä KAHVILLE, niin sitten kun tulevat sinne KAHVILLE ja on suunniteltu kahvileivät ym sen hyvän vastajauhetuista pavuista tehdyn kahvin kanssa, niin tämä vieras ilmoittaa että ei hän juo KAHVIA.
Mukavaa kun kaikki istuvat siinä kahvipöydässä, niin sitten emännän pitää jättää oma kahvi siihen viilentymään, ja alkaa jostain etsimään teentekovälineitä, alkaa tekemään yhtä kuppia haudutettua kahvia sillä välin kun muut vieraat seurustelevat pöydässä.
[/quote]
Kyllä on murheet...
Vastaisit varmaan päiväkahvi-ilmoitukseenkin tulemalla paikalle Juhlamokka-pakkauksen kanssa ja tuohtuisit, kun ilmoittajalla ei ollutkaan kirjaimellisesti kahvinkeiton harrastaminen mielessä.
Minua ärsyttävät ihmiset jotka kutsuvat toisia kylään ja vetävät sitten herneen nenään jos joku kysyy mistä tahansa muusta juomasta kuin siitä suodatinkahvista, jonka lisäksi ei haluttaisi tarjota mitään muuta.
Jos et osaa tai viitsi sen vertaa kestittää vieraita että saisit edes teetä tarjottua, älä kutsu minua - älä kutsu ketään! Juo yksin aina sama kahvisi ja äksyile vain omille porukoillesi ihan keskenäsi!
Kun minä järjestän kutsuja, tarjottavat on mietitty ja niissä ei tingitä. Kuumien juomien tarjonta täydentää herkuttelua: netin kautta tilattuja laadukkaimpia tee- ja rooibos-laatuja, kunnon keittimellä tehtyä tuoretta suodatinkahvia, nappikeittimellä myös erikoiskahveja ja kaakaoita. Kutsuillani saavat viihtyä muutkin kuin vain suodatinkahviriippuvaiset.
Minua ärsyttävät ihmiset jotka kutsuvat toisia kylään ja vetävät sitten herneen nenään jos joku kysyy mistä tahansa muusta juomasta kuin siitä suodatinkahvista, jonka lisäksi ei haluttaisi tarjota mitään muuta.
Jos et osaa tai viitsi sen vertaa kestittää vieraita että saisit edes teetä tarjottua, älä kutsu minua - älä kutsu ketään! Juo yksin aina sama kahvisi ja äksyile vain omille porukoillesi ihan keskenäsi!
Kun minä järjestän kutsuja, tarjottavat on mietitty ja niissä ei tingitä. Kuumien juomien tarjonta täydentää herkuttelua: netin kautta tilattuja laadukkaimpia tee- ja rooibos-laatuja, kunnon keittimellä tehtyä tuoretta suodatinkahvia, nappikeittimellä myös erikoiskahveja ja kaakaoita. Kutsuillani saavat viihtyä muutkin kuin vain suodatinkahviriippuvaiset.
EN juo kahvia, koska vatsa ärtyy. Jos teetä ei erikseen tarjoilla, juon mehua/vettä/limsaa, mitä nyt on tarjolla.
En nimittäin juo mitään liptonin pussiteetä...
Mutta pieni on ärsyyntymiskynnyksesi, ap.
Mä olen fyysisesti heikko omahyväinen ituhippi joka on alle kolmekymppisenä sairastanut suolistosyövän ja sen myötä osa paksusuolestani on poistettu. Vatsani ei kestä kahvia ollenkaan, juon ainoastaan laimeaa teetä. Olen myös absolutisti, eli varmaankin maailman ärsyttävin ihmistyyppi ;)
Niin no, kahvista menee ainakin oma mahani aivan sekaisin. Että onko se sitten parempi jos räjäytän kylpyhuoneessasi, koska et voinut tarjota minulle teetä?
Pidän melko pienipäisenä ihmistä, joka ihan ärsyyntyy siitä, mitä muut pistävät kurkustaan alas.
samaa mieltä, teenjuonti on homojen hommaa!
Minua ärsyttää tylsät ja ilmiselvät provot -muita?
Minä juon yleensä vain rooibos-teetä, kahvia en koskaan. :)
Kahvinyrpistelyyn liittyy aina muutakin kireyttä ja omituisuutta.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 19:06"]
Minua ärsyttää tylsät ja ilmiselvät provot -muita?
[/quote]
Provo tai ei, mutta täysin totta. T.Ap
Minua ärsyttää vain tupakoitsijat, koska haisevat pahalle tai ihan helvetin pahalle ja tupakan savu haisee kuolemalle.
Joskus ärsyttää kaupassa tai töissä(eräs pullea siivooja) henkilöt jotka haisevat erittäin pistävälle hielle. Myös se ärsyttää että joku haisee voimakkaalle hajuvedelle joka alkaa pistelemään nenäonteloissa ja aiheuttaa päänsäryn.
Itse juon sekä teetä että kahvia.