Minua ärsyttää teenlitkijät -muita?
Keittelet vieraille kahvia, niin eiköhän sieltä joku piiperrä, että "minä voisin ottaa teetä". Argh.
Kommentit (129)
Kofeiini voi aiheuttaa kireyttä ja omituisuutta, tämän ketjun aloittajalla vaiva on aika paha!
Vihreä tee on hyvää, mutta niin on kahvikin. En koskaan pyydä erikseen teetä jos sitä ei erikseen tarjota. Nuorempana mua ärsytti ihan samalla tavalla kuin ap:ta :) Nykyään ei vaivaa yhtään. Eniten harmittaa kun en itse ehdi sitä tarjoamaan vaan vieras "joutuu" itse sitä pyytämään.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 19:10"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 19:06"]
Minua ärsyttää tylsät ja ilmiselvät provot -muita?
[/quote]
Provo tai ei, mutta täysin totta. T.Ap
[/quote]
NO kannattaisko sitten kömpiä sieltä tynnyristä ulos ihmeelliseen maailmaan ja huomata, että moni ei voi esimerkiksi vatsaongelmien vuoksi juoda kahvia, toiset eivät kestä kofeiinia ja jotkut eivät vaan pidä kahvia.
Ja koska av:lla ollaan niin yksinkertaisia, niin täytynee jo varmuuden vuoksi tarkentaa, että mä kyllä pidän kahvista niin paljon että juon vaikkei vatsan takia saisi.
Tuon ap:n kommentin: "ärsyttäviä nuo teenjuojat" kuulin kerran eräissä juhlissa. Taisi olla lääkäriksi valmistumisjuhlat kaverillani. Kaverini äiti sanoi noin kaverilleni keittiössä ja minä kuulin sen.
Minun mieheni juo aina teetä ja minäkin, mikäli on joku muukin teen juoja.
Mahani ei kestä aina kahvia ja jos juon kahvia klo 14 jälkeen, nukun todella huonosti. Joskus kyllä yritän venyttää rajaani klo 17 asti.
Muakin kyllä ärsytti vähän, että täytyi tehdä kahta eri kuumaa juomaa mieheni 50-vuotisjuhlissa hiljattain. Lähinnä olisin toivonut kaikkien juovan kahvia, mutta suurin osa halusi teetä.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 19:14"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 19:10"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 19:06"]
Minua ärsyttää tylsät ja ilmiselvät provot -muita?
[/quote]
Provo tai ei, mutta täysin totta. T.Ap
[/quote]
NO kannattaisko sitten kömpiä sieltä tynnyristä ulos ihmeelliseen maailmaan ja huomata, että moni ei voi esimerkiksi vatsaongelmien vuoksi juoda kahvia, toiset eivät kestä kofeiinia ja jotkut eivät vaan pidä kahvia.
Ja koska av:lla ollaan niin yksinkertaisia, niin täytynee jo varmuuden vuoksi tarkentaa, että mä kyllä pidän kahvista niin paljon että juon vaikkei vatsan takia saisi.
[/quote]
...pidä kahvista, korjaan..
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 19:09"]
Kahvinyrpistelyyn liittyy aina muutakin kireyttä ja omituisuutta.
[/quote]
niin on. Jotain tekosyitä kuten masuni tulee kipeäksi, en saa nukuttua tai mikä parasta- en tykkää kahvista =D Usein teehipit on muutenkin jotain ihme hiippareita, joiden olemassaoloa ei edes huomaa.
Ihan perussivistykseen kuuluu kyllä nykyään tarjota kahvia, teetä ja jotain muuta juotavaa (kivennäisvettä/mehua/limsaa). Vieras voi valita mitä juo tai juoko mitään. Kahvin ei tarvitse olla erikoiskahvia eikä teen erikoisteetä ja vedenkeittimellä keitetty vesi ja pussitee on ihan ok, kunhan edes se valikoimasta löytyy. Fiksua on tietysti varata kaappiin vaikka paria eri teelaatua, vaikka ihan Earl Grey ja vihreä tee mutta ihan perusliptonkin menee.
Ei tule kuravettä. Jos tykkää kahvistaan noin niin sitten tykkää. Piste.
Juu, ja sitten kun mikään perus Lipton ei kelpaa vaan pitää olla jotain saatanan ding dong oolongia.