Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua ärsyttää teenlitkijät -muita?

Vierailija
21.03.2013 |

Keittelet vieraille kahvia, niin eiköhän sieltä joku piiperrä, että "minä voisin ottaa teetä". Argh. 

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi on pahaa. Enkä käsitä mikä ihmeen elintarvike se Suomessa on, kun kaikkien on sitä pakko juoda. Ihan niin kuin alkoholiakin. Ihme riippuvaiset nistisuomalaiset.

Vierailija
82/129 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan usein teetä sen vuoksi, että suomalaiset nyt vaan eivät osaa keittää kahvia vaan tarjolla on halvinta mahdollista puoliraaoista pavuista huonosti jauhettua, paskaisessa keittimessä muhinutta laihaa kusenväristä litkua, joka toimii tehokkaana vatsantyhjennyslääkkeenä jo ensimmäisen kupillisen jälkeen. Kaiken kruunaa viikon vanha kurri suoraan pahvitötsästä, joka on seissyt pöydällä kolme kertaa päivässä jo ainakin viikon päivät. Jaa mitä laktoositonta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kaikki kahvi on samanlaista ruskeaa pahanmakuista vettä. Ei hajuakaan mitä eroa juhlamokalla ja presidentillä kuin hinta. Ehkä kerran vuodessa ostan sen halvimman kahvipaketin ja se sitten kestäkin koko vuoden.  

Vierailija
84/129 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kuinka suhtaudut sekä kahvia että teetä juovaan ihmiseen? Kahvikin menee sekä mustana että maidolla. Siinä varmaan menee pasmat pahemman kerran sekaisin! Mikä se nyt on olevinaan, saatana, juo mitä milloinkin ja suostuu vielä syömäänkin melkeinpä mitä vaan!

Vierailija
85/129 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletan ap ettÄ sinua ei sitten haittaa kun olen juonut kahvin sinun mielikseni kun ravaan vessassasi ripulilla

Vierailija
86/129 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 21:44"]

Entä kuinka suhtaudut sekä kahvia että teetä juovaan ihmiseen? Kahvikin menee sekä mustana että maidolla. Siinä varmaan menee pasmat pahemman kerran sekaisin! Mikä se nyt on olevinaan, saatana, juo mitä milloinkin ja suostuu vielä syömäänkin melkeinpä mitä vaan!

[/quote]

Ainakin sellaisista on vaikeampaa keksiä provoa :D

Vierailija
87/129 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 20:34"]

Minä en voi juoda kahvia, siksi pyydän teetä. Suomalaisen extravaalean kahvin parkkihapot saavat aikaan vatsahaavaa muistuttavat kivut tunneiksi ja se kupillinen ei ole ihan sen arvoinen kuitenkaan...ulkomaista, tummaa luomukahvia siedän kyllä pienen kupillisen, mutta harva suomalainen pitää espresso-jauhatusta kaapissa vierasvarana.

[/quote]

Meillä voisit ehkä juodakin sitten, koska meillä on VAIN espressoa tarjolla. Suodatinkahvia emme juo joten siihen ei ole välineitäkään.

Vierailija
88/129 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 19:04"]

Keittelet vieraille kahvia, niin eiköhän sieltä joku piiperrä, että "minä voisin ottaa teetä". Argh. 

[/quote]

Onneksi meidän vieraamme ovat tähän asti tyytyneet pikakahviin, jos tee ei ole kelvannut.

Vierailija
89/129 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D kaikkien vatsalle ei kahvi sovi. Minua ei teenjuojat haittaa, koska teellä on paljon hyviä terveysvaikutuksia kelle vaan. Mua riepoo sen sijaan nämä ruokafasistin, kun jossain on vaivalla tehty ateria ja sitten sieltä aterian joukosta nypitään naama nutturalla joku parsansuikale ja jyvänen, eli ne ainoat jotka sopii ruokavalioon. Kanssaruokailijat joutuvat katsomaan sitä lapsellista tonkimista ja ruuanlaittaja yrittää niellä pahan mielensä. Sen ymmärrän jos iskee jostain vakava allergiareaktio tms,  mutta aikuinen ihminen ei aatteensa vuoksi kuole jos joskus joku hiilari tai sokerihiukkanen kulkeutuu elimistöön. Itseään korostavaa ja muita loukkaavaa elitismiä.

Vierailija
90/129 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauratti viime syksynä päiväkodin vanhempainillassa, kun kuppeihin kaadettiin kahvia ja kutsuttiin vanhempia kahville. Aika harva lähti hakemaan. Yksi hoitaja sitten tuli kysyneeksi ottaisiko joku teetä, ja suurin osa vanhemmista hymisi myöntävästi. Valmiiksi kaadetut kaffet jäivät kuppeihin, ja teepusseja etsittiin ympäri päiväkotia.

Olin yksi noista teenjuojista :-)

Vierailija
91/129 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suvussa ihminen, joka ei juo mitään muuta kuin vettä. Siis ihan todella, vain vettä. Ei kahvia, ei kaakaota, ei teetä, ei limpparia, ei mehua eikä mitään alkoholia. Aika koomista kun hänelle laitetetaan teetä joskus varta vasten ja sanoo ettei juo. On kyllä tosi herkkä nirsoilemaan muutenkin, makuaisti tuntuu olevan jotenkin herkkä. Hankala vieras, kun ei syö juuri mitään kahvileipiäkään, kun ei tykkää makeasta. Mutta ei syö monia suolaisiakaan. Itse taas en voi sietää useimpia juhlien tarjottavia, kun en siedä voita, voileipäkakkuja....onneksi monesti saa sinniteltyä ottamatta mitään ilman että kukaan oikeastaan huomaa. 

Vierailija
92/129 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 21:48"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 16:11"]

Huh, olen matkalualalla, joten olen tottunut pyörimään hieman kansainvälisemmissä piireissä ja onneksi ymmärrän, että useissa kulttuureissa on todellinen loukkaus kieltäytyä tarjotusta kahvista/teestä. Kukaan ei kuole kupilliseen, eikä sitä edes ole pakko pohjia myöten juoda, mutta tuollainen "mä en tykkää/mun maha ei kestä" -vinkuminen on vain niin noloa! Voi pysyä myös tarvittaessa ihan kotonaan juomassa mieluisiaan juomia tai sopia treffit kahvilaan, jossa kaikki saavat tilata mieluisansa, jos on niin vaikeaa.

Pieni veikkaus, olisikohan näillä samoilla vinkujilla "laktoosi-intoleranssia" ja muita "allergioita"? (ja kyllä, minulla on itsellänikin ruoka-aineallergia, mutta jos allergiastani ei olla tiedetty, niin en todellakaan ala itkeä siitä ja vaatimaan omia ruokia, jätän sitten vain osan syömättä, tai otan ne muutaman tunnin kestävät oireet, ei siihen kuole, vaikkei se mukavalta tunnukaan) Vinkki: kannattaa ottaa omat eväät varoilta mukaan, jollei ole tietoa, että allergiaan tms. on varauduttu.

Aika monella on peruskohteliaisuus todella hakusessa!

[/quote]

No kun useimmissa muissa maissa on tapana tarjota sekä teetä että kahvia tai anything else. Valinta jätetään vieraalle eikä tuputeta yhtään mitään. Suomalaiset juovat eniten kahvia maailmassa, joten tietysti kuvitellaan, että kaikki juovat kahvia. Itse en juo kahvia ikinä, mutta ei ole mitään laktoosivaivoja eikä allergioitakaan. Eikö ole hämmästyttävää?

[/quote]

Minä juon kahvia, mutta ei ole mitään vaivoja. Se se vasta taitaakin olla hämmästyttävää? Olen juonut kahvia aika pienestä pitäen. No se ja sama mitä vieraat juovat vai juovatko mitään. Oma poikani ei juo mitään lämpimiä juomia, eikä mehuja eikä limppareita eikä edes alkoholia. Hänen ainoa syynsä on se, että hän ei siedä juuri mitään vahvoja makuja. Syökin vain hyvin mietoja vihanneksia eikä syö mitään makeaa. Siis MIKÄÄN kahvileipä ei kelpaa. Eikä ole mitään syytä, vain maku. Hänellä on lievä asperger ja jos tuosta joku loukkaantuu, hän vain kohauttaa olkapäitään eikä ajattele asiaa sen enempää. Loukkaantuminen menee ihan hukkaan....

Vierailija
93/129 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvi ja tee - kummatkin paskaa ja pelkkä tapa tässä sarvikuonojen maassa.

Vierailija
94/129 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että haluaisit minun juovan kahvi luonasia, sillä saan siitä aivan mielettömät ilma- ja vatsavaivat lähes saman tien. Ei ole kiva mennä vessaan sotkemaan paikkoja ja miettiä mitä muut ajattelevat valtavista ääniefekteistä. :(

Vierailija
95/129 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun maha ei kestä kahvia yhtään. Maha on heikko, en minä:)

Mä juon kotona hyvää ja laadukasta teetä, mutta en edellytä sellaista kylässä. Ihmettelen toki itsekseni, kun aina on keltaista Liptonia, kun kaupasta saisi muutakin.

Kotona keitän kahvinjuojille kahvia, eikä ärsytä yhtään.

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 20:52"]

Henkilö, joka ei kestä kahvia mahtaa olla fyysisesti tosi heikko.

[/quote]

Vierailija
96/129 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut niin pahasti koukussa kahviin (kofeiiniin) joskus, etten halua juoda enää yhtäkään kuppia sitä myrkkyä. Yhdenkin kupin jälkeen vieroitusoireet tulevat, enkä halua kärsiä niistä. Lisäksi maha menee sekaisin ja kipeäksi.

Kahvi on päihde, stimulantti. On hyvin itsekästä ärsyyntyä siitä, että joku ei tahdo päihdyttää itseään. Tuskin ärsyynnytte siitäkään, että joku ei juo alkoholia tai polta tupakkaa. Miten kahvi poikkeaa tästä?

Vierailija
97/129 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta nää pakkokahvittajat on jotenkin säälittävällä tavalla huvittavia. Omassa tuttavapiirissä on varsinkin vanhemmassa väessä muutama tapaus, joiden mielestä on jotenkin epänormaalia olla juomatta kahvia. Samat tyypit yleensä lähtevät mm. ulkomaille sinne, mistä saa varmasti "kunnollista suomalaista kahvia ja ruokaa" (eli ottavat varmuuden vuoksi mukaan jonkin kultamokkapaketin sekä lihapulla- ja hernekeittotölkkejä).

Vierailija
98/129 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä tykkään juhla mokasta. Mittaan 6 isoa kuppia vettä ja 2 mitallista puruja. Hyvää tulee. Ja ärsyttää kahvi nirsot ja tee nirsot myös. Kaapissa pölyyntymässä lipton pussi.

Vierailija
99/129 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi juoda kahvia, pelkkä haju kuvottaa. Tarjoan sitä kuitenkin vierailleni. Kysyn, haluavatko he kahvia vai teetä.

Tunnen itseni häiriköksi, jos pyydän teetä, koska teepussien esiin ottaminen  ja veden keittäminen on selvästi monelle suunnattoman vaivalloista. Usein kun minulta kysytään, haluanko kahvia, vastaan vaan ei kiitos. En halua olla vaivaksi, ja näin vältyn usein myös siltä kahvinhajulta.

Vierailija
100/129 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä kahvista enkä teestä. Otan teetä, koska yleensä toinen on valittava ja tee on pienempi paha. En tosin ymmärrä, miksi toista näistä pitäisi aina olla juomassa tilaisuuksissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi