Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taapero on yliväsynyt, mutta ei nuku... Mitä ihmettä teen?

Vierailija
10.11.2024 |

Olen yrittänyt nukuttaa mun 1.5vuotiasta kuumeista ja kipeää taaperoa nyt melkein kaksi tuntia. On niin tukossa että ei nukahda. Olen yrittänyt tyhjentää nenää, antaa lääkettä, nukuttaa syliin... Mutta ei nukahda. Itkee väsymystään koko ajan. Aina kun vähän rauhoittuu, niin nenä menee tukkoon ja herää siihen. Nyt mies yrittää nukuttaa, mutta ei tunnu onnistuvan. :/ 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa Puppapäivää Pupalle ja Mummalle myös💗👴🏻💗👵💗

Vierailija
2/12 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat olkapäistä kiinni ja ravistelet voimalla samalla huutaen "check your priviledge!".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliväsynyt ei pysty nukahtamaan. Laita tyynyt niin, että taapero on puoli-istuvassa asennossa ja ala lukemaan hänelle jotain kirjaa. Jo rauhoittuminen on hyväksi. Lapsi vaistoaa vanhemman hädän ja paniikin. Ei maailma mene sijoiltaan, vaikka joskus ei nukkuisikaan päiväunia. Omat lapseni siirtyivät tuossa iässä täysin päiväunettomista pitkien yöunien nukkujiksi.

Toiseksi tukossa oleva nenä voi heijastua kipuna ja paineentuntuna korviin. Kannattaa käyttää apteekin käsikauppatuotteena myytäviä korvatippoja ja tarvittaessa kipulääkettä. 

Vierailija
4/12 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoistahan se sairaan lapsen kanssa on. Oisko sulla kiva nojatuoli, missä voit pitää lasta sylissä ja katsella itse jotain mukavaa telkkarista. 

Tunnelmaa pitää rauhoittaa, eikä hermoilla yms.

Vierailija
5/12 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliväsynyt ei pysty nukahtamaan. Laita tyynyt niin, että taapero on puoli-istuvassa asennossa ja ala lukemaan hänelle jotain kirjaa. Jo rauhoittuminen on hyväksi. Lapsi vaistoaa vanhemman hädän ja paniikin. Ei maailma mene sijoiltaan, vaikka joskus ei nukkuisikaan päiväunia. Omat lapseni siirtyivät tuossa iässä täysin päiväunettomista pitkien yöunien nukkujiksi.

Toiseksi tukossa oleva nenä voi heijastua kipuna ja paineentuntuna korviin. Kannattaa käyttää apteekin käsikauppatuotteena myytäviä korvatippoja ja tarvittaessa kipulääkettä. 

Kiitos! Yritettiin saada hänet nukkumaan, koska hän oli niin väsynyt ja itkuinen, mutta ei edelleenkään ole nukahtanut. Tuota kirjan lukemistakin yritettiin... 

Korvatipat olivat hyvä idea. Niitä ei ole vielä kokeiltu. Ei tosin edes hiero nyt korviaan niin en tiedä kannattaako kokeilla. Ap

Vierailija
6/12 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukutin tuon ikäistä kipeää lasta niin, että hän istui sylissäni pää nojaten vatsaani. Samalla yritin nukkua hieman myös itse.

Tsemppiä teille!

Vierailija
7/12 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun lapset olivat pieniä eivätkä pystyneet nukkumaan makuuasennossa kun nenä meni heti tukkoon, niin silloin istuin itse nojatuoliin tai sohvalle ja annoin lapsen nukkua siinä sylissä. Itse luin tai katsoin elokuvaa. Kaikkein paras oli keinutuoli. Jos ei edes syliin nukahda niin voisiko olla että sattuu kovasti, on kurkku kipeä tai päänsärkyä tai muuta. Jos särkylääkkeen saatuaankaan ei nukahda, niin itse kyllä veisin lääkäriin.

Vierailija
8/12 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaperoikäisellekin löytyy jo nenäsumutetta. Samoin merisuolasuihkekannu 3 kk ylöspäin. Siis sellainen valmis seos pullossa valmiilla suuttimilla, ei tarvitse itse alkaa läträämään. Meillä huuhdeltiin eka, sitten sillä imuniistimellä, ja siihen sumute päälle. Sängynpään kohotuksen pinnasängyssä tein niin, että laitoin kirjat kahden jalan alle. Kun oli isompi ja jo oikea sänky, olen kohottanut patjaa tasaisesti laittamalla sängyn pohjan ja patjan välillä pyyhkeitä yms., että kohoaa pääty. Kuumeeseen sitten lapselle sopivaa särkylääkettä. Ja juomista tarjolle koko ajan. Meillä poikkeuksellisesti silloin saavat pillimehuja. Omenatuoremehu on meillä lasten suosikki. Ja sitten rauhoittua sänkyyn. Olla vieressä, lukea jotain tarinaa. Olen monesti ennen sänkyyn laittoa tuulettanut huonetta, että on raikas ilma. 

Vierailija
9/12 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukkoisuuteen auttaa se, että pilkkoo sipulia sängyn viereen. Pysyy ainakin hetken nenä auki.

Vierailija
10/12 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, paha homma jos ei tunnu niisto ja muukaan auttavan. Pikku auto ajelulle lähtö? Pystyasennossa ehkä helpompi nukkua. Sitten stoppaatte johonkin parkkipaikalle ja toinen hakee vaikka lämpöiset kahvit ja pullat, juotte miehen kanssa autossa.

Apteekista saa nenään suihkutettavaa keittosuola liuosta, minä en ole sitä kokeillut, mutta on kai ihan kätevä apu. Tosin meilläpäin ainakin on sunnuntaina apteekit kiinni...

Toivottavasti teillä parannutaan pian! Se on rankkaa kun taapero on kipeänä.

Vierailija
11/12 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh

Vierailija
12/12 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, paha homma jos ei tunnu niisto ja muukaan auttavan. Pikku auto ajelulle lähtö? Pystyasennossa ehkä helpompi nukkua. Sitten stoppaatte johonkin parkkipaikalle ja toinen hakee vaikka lämpöiset kahvit ja pullat, juotte miehen kanssa autossa.

Apteekista saa nenään suihkutettavaa keittosuola liuosta, minä en ole sitä kokeillut, mutta on kai ihan kätevä apu. Tosin meilläpäin ainakin on sunnuntaina apteekit kiinni...

Toivottavasti teillä parannutaan pian! Se on rankkaa kun taapero on kipeänä.

tottta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi