>^_^< Perjantaita KesäKertut! _*
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7301989&p=1&tmode=1&smode…
Huomenta Kaikille!
Kommentit (67)
Onpa tosiaan porukka " myöhässä" !! :-))
Itse heräsin jo kuudelta kun sain kerrankin nukuttua ruhtinaallisesti viisi tuntia yhteen menoon!! mitenkähän lie mahdollista...yleensä vessassa himppasen parin tunnin välein!
Illalla oli melko ärhäköitä supistuksia ja sopivasti onkin neuvola-aika tänään, joten saapa nähdä onko mitään tapahtunut kohdunsuulla!
Inhottava juilinta reisiin jatkuu aina välillä. Liekkö jo hermot niin puristuksissa. Muuten ihmeen hyvä olo!! Närästyskin on jo helpottanut...!
Nyt täytyy lähteä juomaan lisää kahvia ja herättään esikoista, niin pääsee sinne neuvolaan!!! Tulen kertomaan jos jotain radikaalia ilmaantuu!!
Niin ja hieno menestys oli kyllä Lordilta!!!!!!!
Aurikoista päivän jatkoa kaikille!!!!:-)))))
zejo 35+2
huomenta :)
nyt pikaisesti vaan kun oon just menossa aamupuuroille tyttöjen kans...
mulla joka raskaudessa loppuviikoilla tullut noita sukkapuikko vihlaisuja alapäässä... ekaa kun odotin niin kuvailin niitä että ihan kuin joku yrittäis tulla puukon kanssa ulos sieltä (ei kivaa!!! :( )
mun käsityksen mukaan nuo vihlomiset liittyis siihen että vaavin pää on niin alhaalla että silloin kun hän liikuttaa/puskee siellä johonkin tiettyyn kohtaan niin me saadaan tuntea se noin ihanasti :/
nyt on alkanut mullakin nuo jo parin päivän ajan...harmillista mutta osasin odottaa
nyt puurolle ja sit tagas :)
linkki Yahooseen
http://groups.yahoo.com/group/kesakerttuaidit/
krisse rv35+6
Luulin jo, että kesäkertut on hävinneet kokonaan täältä, kun ei kukaan ollut vielä kerennyt pinoa aloittaa.. no eilis iltaista pinoa oli vielä niin paljon lukematta, että hyvinpähän pääsin pälkähästä aloittaa tän päivän läjän. ... Mrs.Marple ehti ensin :D
MInäkin sain itseni sinne Yahooseen (nimimerkki vaihtui Vilmiina78:ksi), mutta empä ossaa käyttää sitä milläään valtakunnan tavalla :( No ei haittaa, mulle oikeastaan varmaan riittää tää pino ihan hyvin.
Oiskohan Suhmura seuraavana listalla synnyttämässä ??? Hyvin on lupaavia oireita vissiin ilmassa.
Itselläni on taas supparit rauhoittuneet. Tekis mieli mennä uimaan, mutta hiiva taas yrittää puskea päälle niin en viitsi... olin sitten mainoksen uhri ja päätin kokeilla sitä Lactol-valmistetta, joka palauttaa PH:n ja auttaa maitohappobakteereja kasvamaan.... josko vaikka auttas tuohon hiivakierteeseen. En ihan viitsis kolmatta hiivakuuria aloittaa... ainakaan vielä kun vain silloin tällöin vähän kutittelee.
Puhuttiin tänään miehen kanssa varpajaista. Mies totta kai ekan lapsen kohdalla haluaa pitää hurjat varpajaiset. Hän ehdotti, että pitäisi ne silloin kun olen vielä sairaalassa... niin saavat rauhassa sitten olla meillä ja saunoa ym. Haluaisin kuitenkin perhehuoneen sairaalasta, mutta voiko sieltä käsin käydä varpajaiset viettämässä? Itse sitten ehdotin, että pitäs varpajaiset etukäteen (leikilläni tietenkin :D).
TUota sukkapuikko-tunnetta mulla oli kans yhteen aikaan, mutta nyt ei ole pitkään aikaan mitään tuntunut. Ajattelin silloin sen johtuvan siitä että vauvi painaa kohdunsuulle ja liikuttaa jotenkin päätään.
Ninni rv 34+2
laittakaa siinä kun haluutte liittyy tuonne listalle niin jotain viestiä kans että tiedän kuka " kerttu" haluaa liittyä kun siellä niin monella muuttuu nimimerkit
ja ilmotelkaa sitten siellä jos joku haluu alkaa moderaattorix...eli auttaan tekeen niit sivui ym
-k-
[color=green]
Eilinen oli ihan kamala päivä.. Muutama aika sitten, joku kerttu kirjoitti, kuinka itkun saa ihan mistä vaan.. Juup, tuo oli eilinen mun päivä.. En ihan noin herkkis ole, mutta... kääk, olin varmaan melkoisen hauskaa katteltavaa.. Ja se ikä oli??!!! No, hormoonien pikkiin!!
[color=blue]
Sukkapuikko fiiliksiä oli illalla mullakin.. Kipeitä ja vihlas nopeesti, sitte meni ohi.. Hetken päästä sama juttu.. Aiemmin ei ole sellaisia ollut.. varmaankin kuuluu asiaan, kun tuntuu muillakin..
[color=magenta]
Eihän ole punainen.. Eilen joku kerttu kertoi silmiin ottavan punainen/lila.. vaihtoon... pieni hetki,, (vai näytössä pomppii punaiset)
[color=maroon]
Höh, nyt katkes ajatus.. (ai mikä)Kävin liittymässä sinne ryhmään, eilen sekään ei oikein onnistunut ja saihan siitä taas porun aiheen.. Nyt onnistui.. Kai?! Mun lontoo on hieman heikko (luultavasti pakkasen puolella).. Ei kai se mitään..
Oma suurvatsa voi vallan mainiosti.. Nukkuu pitkiä aikoja ja jalat vispaa unissa.. Herättyään rokkailee sitten ihan urakalla.. Pakko pidellä vatsasta kiinni, kun tuntuu, että tulee nahan läpi..
Iho alkaa oleen pelkkää hilsettä, kun kuivuu aivan mielettömästi.. Suihkua pitäis rajoitaa ja mies olikin ostenut eilen puhdistuspyyhkeitä mulle, kun joudun hikoilemisen takia ravaan pesulla.. Jos se auttais...
[color=green]
Tänään ohjelmassa anopin kanssa ostoksille meno.. Haluaa lähteä katselemaan mulle kesämekkoa ja kenkiä.. No, kiva on mennä.. En vaan jaksa sovittaa ja muutenkin olen melkoisen mötkö.. Ei taida mahtua, kuin mammuttikoot..
Katsellaan, tulen kertomaan mitä löytyi.. (jos..)
Onnittelut kaikille uskaliaille hiusten lyhyeks leikkaajille!!! Itse hotasin kuukausi sitten pitkän tukan korvaan asti.. Ihana on nyt, kun siihen on tottunut! Meni kyllä muutama viikko.. Ponnaria turha laittaa, jos hapsottelee (joku siellä asiasta mainitsi)..
Uusille tervetuloa, ihana paljon kirjoittavia kerttuja!!
Hauskaa päivää kaikille, ihanan pitkiä pinoja!!
MariAnn rv 35+1
suikkapuikko vihlaisuista= Olen kärsinyt niistä viimeiset neljä iltaa/ yötä. Ja kävin eilen neuvolassa kysyen asiaa. Minulla on itselläni neljäs raskaus, ja neuvolan " täti" sanoi että ne viittaa siihen kun kohtu on jo sen verran löysempi kuin ensimmäisissä raskauksissa niin vauva saa otettua enemmä vauhtia.... = pomppii päällään nivusissa :-(
Kaksi iltaa olen itkenyt niistä kivuista..... Siis TODELLA repiviä kipuja.
Ja tuo vauva ei todellakaan ole rauhassa iltaisin, se tanssii varmaan sen 3 tuntia putkeen ( mikä on hyvä tietää että kaikki on Ok.)
Kivuista vielä että nuo kivut vievät minut sänkyyn sillä ne saavat jalkani lähtemään alta. Eli ei iltaisin kävelylenkkejä, ainankaan ilman sauvoja :-)
Kaikki muutkin tuntuu nukkuvan yönsä huonosti. Itse en ole nukkunut moneen yöhön :-(
Nyt saunaan ja päivä unille....
Rv 35+6
Hyvin, ja ei hyvin nukutun yön jälkeen. Poika ei sitten ruvennut viime yönä nukkumaan omassa huoneessaan. 2 aikaa huusi äitiä ja piti mennä vähäksi aikaa istumaan sängyn viereen. Yritin ehdottaa, että tulisi väliin nukkumaan, mutta ei heti suostunut. Loppujen lopuksi kipitti sitten meidän väliin, nukuttiinkin sitten pojan kanssa peräti 7:30 asti. Välillä ollaan herätty jo 6 aikoihin...
Pitäisi lähteä tallustelemaan kaupunkia kohti. Varasin eräästä lastentarvikeliikkeestä vauvan kapalointi peiton, mummu aikoi ostaa sen lahjaksi. Se saattas olla ihan hyvä alussa, helteillä sitä ei tietty voi käyttää, mutta menee sitten peittona, tai alusena lattialla.
Juu, Lordi eilen jymäytti! Kyllähän se erottui joukosta, kun muut olivat melkein tyttösiä pikku-pikku-pikineissään ketkuttelemassa lanteitaan : ) Huomenna nähdään kuis käy.
Hyvänen aika, jotain piti edellisistä viesteistä kommentoida enkä enää muista! No käyn katsomassa ja palaan asiaan.
Niin, niistä varpajaisista. Meillä mies piti esikoisen varpajaiset, kun oltiin osastolla. Me ei saatu perhehuonetta, joten se sen puolesta onnistui. Mutta eivät varmaan osastolla hyväksy, että sinne könytään vauhdikkaan juhlan jälkeen...nyt mies jättää (mun jäkätyksen jälkeen...) varpajaiset väliin, tai pitää ne myöhemmin kesällä. Ehkä nuo varpajaiset on enemmän esikoisen saavan isien juttuja. Tokihan on kiva juhlia seuraaviaki, mutta siinä on taas sitten vanhempien lasten hoidon kanssa. Muutenkin ajattelin, että on pojalle ihme paikka,kun äiti on vauvan kanssa sairaalassa, niin kivempi kun isi on sitten illalla ja yöllä lähellä. Voihan niitä varpajaisia juhlia jälkikäteenki...ei varmaan juhlanaihe heti vanhene : )
Mulla on myös häpyluunliitoskohta tosi hellänä, ollut jo muutaman viikon. Vauva on jo niin alhaalla. Varsinkin jos makoilen pitempään, niin noustessa saa tosi varovaisesti lähteä liikkeelle.
Nyt pitää lähtetä aamutouhuihin ja kaupungille. Kuulumisiin.
Viime yönä jopa nukutti!!! Josko stressi vauvan voinnista ja tieto siitä että kohta on vauva (toivottavasti) sylissä ja ammattilaisten valvonnassa helpotti omaa oloa niin että uni tuli. Ei uni tietenkään mitään saumatonta ollut, kun vessassa piti juosta ja sitten aamuyöllä mieskin sai melkein halvauksen kun minä kylkeä kääntäessäni sain ilmeisesti supistuksen, joka tuntui siltä että koko kylki repeää. TUSKALLISEN KIPEÄ kokemus. Siihen sitten tuli reagoitua niin että mieskin heräsi.
Ja muutenkin on supistuksia tullut eilisin lääkärikohtelun jälkeen. Olisipas paikat oikein priimakunnossa maanantaina niin saisi tosissaan vauvan syliin. Nyt on vauveli liikkunut jotensakin normaalisti, mutta aiempaan verrattuna todella siis hiljakseen, joten onneksi lääkäri päätti ilman vinkumisia käynnistyksestä.
Krisse: Laitoin siihen toiseen avaukseen sen sähköpostiosoitteen oikein.
Tuntuu muuten että tulee kiire. Vauvalle vaipat on leikattu, mutta en ole niitä vielä ommellut yhtään (esikoiselle kyllä) kun ajatteli että aikaa on. No, on tämä viikonloppu ja sitten jo sairaalassa. Ja siivotakin pitää tänään, jos vauvan käyrässä huomisaamuna onkin jotain häikkää ja jään jo sisään. Miten sitä nyt yht' äkkiä tulee tällainen kiire kun vielä eilen aamulla aikaa oli vaikka kuinka?
Aamupalalle pitäisi suunnitstaa, vaikka ei tunnu että kauheasti maistuisi. Pahoittelen etten muiden juttuihin nyt osaa mitään sanoa. Jännittää tuo käynnistys, kun eihän minun sellaiseen koskaan pitänyt päästä eli joutua!
Jamesiina ja MasuVauveli rv 38+0
Huomenta vaan!
Tai siis ollaanhan täälläkin hereillä jo oltu vaikka kuinka kauan... Aamulla ensi töiksi kävin neuvolassa, ja olihan se vauva taas alaspäin matkustanut. Sf-mitta oli pienentynyt 1,5 cm eikä pää kuulemma enää juuri pääse liikkumaan. Tämän enempää ei kuulemma uudelleensynnyttäjällä välttämättä kiinnitykään. Vähän niin kuin lähtökuopissa kai ollaan, mutta saa nähdä, kuinka kauan.
Kaikkia ikäviä tuntemuksia on täälläkin. Alavatsa on kauttaaltaan aika kipeä ja liikkeelle saa täälläkin lähteä varovasti, mutta sitten kun vauhtiin pääsee, on ihan hyvä olla. Vauvan pää tuntuu tosi alhaalla ja välillä vihloo ikävästi, ja jos ei vihlo, niin sitten muuten vaan painaa. Samaten alaselkää jomottaa... No, yritän ajatella positiivisesti: ehkä nämä on merkkejä lähestyvästä synnytyksestä eikä enää tarvi odottaa kolmea viikkkoa. Supistuksia tulee satunnaisesti rasittuessa, mutta enpä niitä kaipaakaan ennen synnytystä. Ai niin, ja vieläkään en ole alkanut käydä öisin vessassa, vähäks olen ylpeä!
Nyt tämä rouva alkaa lähteä kampaajalle - letti konaan vielä, kun saa rauhassa mennä!
Mukavaa perjantaipäivää!
Katalin 37+0
Suihkunraikkaana takaisin koneen ääreen. Nyt on muuten alkanut netti viemään koko ajan enemmän aikaa, tosin olen joutunut kotona olemaan, kun olen kytännyt koko viikon että pinnasänky tuotaisiin (keskiviikon ä-poli reissua lukuunottamatta). Jota ei ole sitten kuulunutkaan.. Eli pikkasen mökkihöperyyttä havaittavissa.
Niin ja nettiaddiktiota.
Miiris: Itsellä ensimmäinen vasta tulossa, niin en usko että ainakaan mun sukkapuikkovihlaisut johtuisi löysästä kohdusta.. Toivottavasti on kuitenkin kiinnittymässä, olisi ehkä synnytys vähän lähempänä. Niin ja pystyisi paremmin hengittämään kun lapsen peffa ei ahdista palleaa ja keuhkoja..
Jamesiinallako oli vaippaompelut kesken? Älä hätäile, niitä ehtii kyllä myöhemminkin. Toivottavasti sulla on kuitenkin harsoja ja kuoria niin että alkuun pääset, ompelet sitten lisää kunhan jaksat. Eikä sillä siivouksella niin väliä ole, se on miehen hommaa sillä välin kun olet laitoksella ;).
Siitä tulikin mieleeni, oma äitini kysyi varovasti, että voiko hän tulla siivoamaan sillä välin kun olen itse laitoksella. Kun mukavempi tulla kuulemma puhtaaseen kotiin. Annoin luvan, jos vahtii että mies siivoaa vähän myös.
*hee hee*
Ei vielä olla päästy pojan kanssa ovesta ulos...mutta tulin vielä toivottamaan Jamesiinalle kovasti onnea tulevaan synnytykseen, jos en viikonloppuna ehdi koneelle. Sinä taidat olla seuraava kesäkerttuli, joka saa vaavin syliinsä : ) Pistät vain miehen siivoamaan ja valmistaudut rauhassa levähdellen tulevaan!
sokuri 37+5
Tervehdys kaikille. Olittehan jätti jätti pinon rakannelleet=) Tervetuloa uusille!
Nyt vaivaa väsy ja kaikkinen v..utus. Jotenkin en vaan jaksa ja on sellanen hömelö toi pää. No ei siitä sen enempää. Tutkailen parempana päivänä sitä yahoon listaa.
Onkos Lilli vetässy välistä ja lähteny synnyttämään? Huhuu!
Syöksyn kellariin tekemään kattoa ja koitan hyvän ohjeen mukaisesti vaieta, kunnes pahin suuttumus on ohi. Ehkäpä me saamme paikat kuntoon ennen vauvaa tai sitten emme. No ainakin nyt mahtuu vaavin sänky jo makkariin. Kunhan joku sen vielä tuolta vintiltä ronttaisi alas.
Sukkapuikko vihlonnat on täälläkin tuttuja. Niitä on tullut jo pitemmän aikaa, mutta ovat jotenkin taas koventuneet. Eilen supisteli pitkin iltaa säännöllisen epäsäännöllisesti eli 4-10 min välein. Ei ne varsinaisesti kipeitä olleet, mutta hyvin pistivät hengittelemään. Toivottavasti saavat jotain aikaiseksi tuolla kohdunsuulla. Illalla puolilevyä suklaata vetäsin, kun oli tuo vaavi niin vaisu. Olisi tainnut kaks riviä riittää=) Vetäs sitten sellaset potkumaratoonit et oksat pois. Mahanahka veny ja paukku ja ihan oli kyljet kipeinä. Paino on taas kotivaaalla menny alaspäin eli en vaan pysty syömään enempää. Kaikkinensa tullut on se 2,5-3kg. Mahanympärys on kuitenkin huimat 103cm. Siitä se menee=) Joskus täällä joku piti galluppia asiasta... Vastaus siis noin viikon myöhässä.
No anteeksi omanapanen kirjotus, mut nyt on ainakin tuuli jo parantunut hiukan. Varmaan johtuu siitä, kun tolle ukolle ei voi ihan tällei kertoilla näist asioista. Kiitos Kerttusille, kun olette olemassa!!
Lytte ja Masukki 35+6
laitan eka ohjeet miten saa nut Yahoo tunnukset...ja sen jälkeen pääsee liittymään sitten sinne yhteisöön
kertoilkaas jos oon liian epäselvästi selitellyt :)
[color=blue]
Yahoo TUNNUKSET:
1.vasen yläkulma SIGN UP
-etunimi
-sukunimi
-kieli millä Yahoo on (ei ole suomea)
-käyttäjä tunnus
-salasana x 2
-(jos et halua Yahoo s-postiosoitetta poista rasti Yahoo mailin vierestä)
2.SALASANAN UNOHTUMINEN
-valitse kysymys
-vastauksesi kysymykseen
-syntymäpäiväsi
-ööö...postinumerosi??
-email osoitteesi
3.Verify your registration
-eli vahvista rekisteröitymisesi
-kirjoita nekemäsi koodi laatikkoon
4.I agree = hyväksyn
Sitten join group kesäkerttu äidit...
[color=green]PIKKUMYYMAMMAN G:onko kukaan ajatellut että neuvolakortin käyrä on eri käyrä kuin mitä neuvolatätillä tietokoneessa tai ainakin näin on minusta sillä heidän käyrällä olen ylällä tai se yli ja taas kortinkäyrää kun katsoo nii olisn keskikäyrällä vai enkö osaa katsoa oikein?
---empä oo huomannut tommosta edes katsoa :)) mutta eipä nuo käyrät ookkaan kuin suuntaa antavia
[color=blue]joku kyseli aiemmin että pitääkö nuo koko arviot miten hyvin paikkaansa?? no mulla just lekuri sanoi tiistaina että hän ei tee koko arvioita ollenkaan kun ne kummiskin heittää niin paljon! ja mä oon kanssa kuullut niin paljon juttua siitä että paino arviot saattanut heitellä ihan 1 kilon
[color=green] äh pakko mennä :( tuun luultvasti taas kohta (hih) saas nähä mikä jätti pino taas tulee tänään ;D
krisse rv35+6
Illalla potutti armotti, mutta hyvin (?) nukutun yön jälkeen en jaksanu olla pahalla päällä miehelle kun könys viereen aamulla. Hyvät papin neuvot :)))
Vaikka oon veikannu et syntyy jopa toukokuun puolella, nyt on alkanu tuntua et juhannuksena ollaan käynnistelemässä....
Tänä aamuna ollaan pojan kans siivoiltu kaappeja muuttoo ajatellen ja kassi laitokselle nököttää valmiina. Kummasti jostain virtaa löytyny... Tosin ruokaa pitäs rueta laittamaan, ollaan herätty taas seittemän pintaan... Toi ruuanlaitto on sellanen minkä koitan välttää nykysillään, hassua...
Jamesiinalle onnenpotku pehvaan jo etukäteen.... Tiiä viikonlopusta miten pääsee koneelle...
Omanapaista vaihteeks.........
Suhmura, poika 12/03 ja Napura 36+1
Aivan mahtava ilma täällä Pirkanmaalla! Ei sateesta tietoa, vaikka sitä on koko viikolle luvattu. Tietty se sade tekisi hyvää tuolle pölylle ja luonnolle, mutta satakoot sitten vaikka yöllä.....
Tervetuloa uusille kertuille, jotka eilisestä jättipinosta pongasin. Niin, ja Jamesiinalle hurjan paljon onnea tulevaan koitokseen!!!!! Saa nähdä, oletko seuraava vaavin saanut, vai ehtiikö joku muu ennen.... Jännät paikat!
Eilen olin hivenen huolissani noista vauvan liikkeistä. No, menin sohvalle ja asennoiduin niin, että ainakin puolisen tuntia lasken liikkeitä. Noh.... viisi minuuttia meni ja kymmenen liikettä tuntui... Eli täysin kunnossa taitaa vauva olla, mitä nyt tykkää minua vähän hermostuttaa.....=)
Täällä tuntuu monet nukkuvan yönsä huonosti. Minulla on varmaan niin paljon univelkaa kun tuo esikoinen heräilee monta kertaa yössä, että nukun kuin tukki silloin, kun siihen on mahkut. Viime yönä tosin poika taisi herätä vain pari kertaa. Onneksi saan aina nopeasti unen päästä kiinni ja saan nukutuksi todella hyvin. Tänäänkin heräsin vasta 8.15 tekstiviestiin. Ystäväperheeseen oli syntynyt eilen tyttö, ennestään heillä 2 poikaa. Ihana herätä tuollaiseen ilouutiseen! =)
Nyt tuntuu pää taas jälleen aivan tyhjältä (normaali olotila), joten on parasta jättää kirjoittaminen muille!!!!! Hyvää viikonloppua kaikille ja nauttikaa olostanne niin hyvin kuin pystytte!!!!! =)))))
t. susse 36 tasan!!!! (uusi viikko, jee)
Täällä tänään äitiysloman ensimmäinen virallinen päivä. Silloin tällöin supernuutuneena olen käynyt näitä valtavia viestipinoja iltaisin töiden jälkeen lukemassa, nyt aloitin jo juhlavasti heti aamusta..
Lämpöiset onnittelut minunkin puolestani vielä ensimmäiselle pikku kesäkertulle - Mionalle & viikon vanhalle poikavauvalle! Sitä ihanaa vauvantuoksua täällä varmasti jo kaikki innoissamme odottelemme päästä nuuskuttamaan..
Mulla on viimeinen neuvolalääkäri rv:lla 36, joten ennen sitä ei ole harmainta aavistustakaan mistään paino- tai kokoarvioista. Aika erilaisia kaikkien neuvola ja äitiyspoli käynnit. Vaihtelee käytännöt tosi paljon.. Kiloja kyllä on kertynyt tällä mammalla melkeinpä iloiset 15kg jo. huh huh.. Ja niihin jättimaha-kauhisteluihin työpaikalla (muualla en paljoa ole ehtinyt liikuskella) kyllästyin jo kuukausia sitten, olivat jokapäiväistä arkea. Eli olo ei ole millään tapaa hehkeä ja naisellinen täälläkään.
Niitä kestovaippoja haluaisin minäkin innostua ompelemaan, tai edes ostaa muutamat valmissellaiset koekäyttöön, mut tuntuu että melkein tarvitsisin jonkun kädestä pitäen viereen neuvomaan mitkä on hyviä, mitkä huonoja jne. Kuulostelenpa siis korvat höröllä teidän suosituksia ja käyn jossain niitä katselemassa, nyt kun on vihdoinkin aikaa alkaa hankkia noita vauvantarvikkeita..
Jamesiinalle - onnea jo etukäteen maanantaille ja jätä vaan huoletta ne kaikki siivoilut muitten hoidettavaksi; eikös niin?
Hyvää viikonloppua toivotellen ja niitä sukkapuikkovihlaisuja kauhulla odotellen -B- 34+4
Mitä lie karsastusta tänä aamuna silmissä. Vinkiksi, laittakaa otsikko isoilla kirjaimilla ja sana KESÄKERTUT ensimmäiseksi, niin löytää huononäköisetkin... ;-)
Summerska
Onnea äitiysloman alusta!
Kestovaipoista kannattaa käydä katsomassa kestovaippainfoa, eli
www.kestovaippainfo.fi
Siellä on rutkasti tietoa eri vaipoista, pesuaineista, myyjistä ja myös tsi-osio jos itse innostut ompelemaan. Keskustelufoorumilla voi kysellä tyhmiäkin aina olen saanut vastauksen, ja paljon siellä onkin aloittelijoiden kysymyksiä siitä miten päästä alkuun ja muuta.
Nyt voisin keittää sitä kahvia, ehdin pyykkikoneen pistää pyörimään niin unohtui koko kahvin keitto. Ja sit alkoi kahvihammastakin jo kolottamaan..
[color=Purple] Toivottavasti tää väri näkyy kaikille hyvin.
Ihan emsteks Lytte77-täälä sitä vielä ollaan. Mietit että onko tullut lähtö. Ikävä kyllä ei ole tullut :(
Äh,mä jo kans toivoin,että pääsisin synnyttään,mutta nyt ne vähäntkin oireet on poissa :( Yöllä oli hirvee päänsärky ja otin panadolin. Unenpäästä sain kiinni vasta joskus 5 maissa. Nukuin sitten tohon kymppiin. Nyyttikin illalla kun olisi pitänyt nukkua alkoi reuhkaamaan. Ja nyt se on taas hiiren hiljaa. Joten menee taas aamu päivä liikkeitä etsiessä.
Joo summerskalle oli näköjään käynyt sama vipa kuin mulle. Eli etin pinoa sataan kertaan enkä löytänyt,muka. Löysin vaan summerskan pinon. Sinne jo ihmettelin,että missähän kaikki on. No tääläthän ne löytyi kahta linkkiä alempaa:) Sokea kun on!
Eilen oli tosiaan hehtaaripino,meni tovi,että sain kaikki luettuu. Mutta kiva kun porukka kirjoittelee!
TERVETULOA UUDET: JOHKU82 JA KAIMANIA
Lyydialta piti kysymän,että kumman pakkauksen sait? Olet varmaankin kertonut,mutta mulla on mennyt ohi niin,että hujahti. Ihan mielenkiinnosta kyselen :) Mulle on siis tullut se vanha joskus tooosi kauan sitten.
Ihanaa kun Miona viitsii vielä meille kirjottaa!Voi surku mitä kommentteja olet saanut. Saisivat pitää suunsa kiinni,mur! Mutta se on positiivista kuulla,että olet saanut painon pois.Sitten mullakin on toivoa saada tämä 17kg pois. Paino on ihan räjähtänyt käsiin. Ei ole montaa viikkoa kun vielä oli toi 8kg.
Pakko muuten tässä välissä kertoa,että näin viime yönä unta,että Äitimiia oli synnyttämässä. Onkohan näin?
Tyttelille83: painonnoususta,eli ihan turhaan ne sulle naputtaa tosta painon noususta sehän on tosi vähän. Mulle kun on tullut sitä painoa vähintään se 1,4kg viikko ja parhaimillaan on tullut 2.2kg viikko. Että mun mielestä niillä on enemmän aihetta naputtaa mulle kuin sulle! Laita toisesta kovarsta sisään ja toisesta ulos :)
Mä olen taas ihan lahnana täälä! En jaksais oikeen mitään. Mä tiedän,että pitäis tehdä vaikka mitä ja siivota ja kuurata kun tulee vieraita. Mutta kun ei yhtään jaksa ja vielä vähemmän kiinnostaa edes alkaa mitään tekeen. Mistähän tää mun vetämättömyys oikeen johtuu?
Lilli81 38+0 (jee uus viikko)
P.S Ei jaksais kyllä odottaa,että pääsis sinne synnärille jo!
Kukaan ei ole ollut aikaisin kukkumassa ja kirjoittelemassa, ihan ihmeissäni katsoin kun ei ollut pinoa lainkaan.. Eilen kyllä olikin sellainen mahtipino ettei paremmasta väliä.
Summersnowlla oli hauska uni! x) Naureskelin ihan ääneen.. Itse olen lähiaikoina nähnyt unia joissa en ole raskaana ollenkaan. Olen joko teini-ikäinen tai muuten ihan muualla ja toisessa elämäntilanteessa.. Saa nähdä koska synnytysunet pukkaa päälle (aiemmin näin muutaman mutta sitten ne laantui).
Suhmura: *halaus* ja oikein paljon voimia. Täällä hetki sitten pohti lähes jokainen mitä oikein tekisi miehensä kanssa. Varmaan tuo jääkiekko pistää mieshormoonit sekaisin? Koeta kestää.
Pääsipä Lordi ainakin finaaliin! Eli Suomi ei ollut huonoin! JES!!! Erinomaista! Katsotaan miten nyt sitten käy, mikäs se olikaan Suomen paras sijoitus tähän mennessä, 6.?
Uusia tuntemuksia kohdun suulla: Kuin joku pistäisi sukkapuikolla?! Muutama tuli eilen.. Ovatko kenties supistuksia? Kun tuntui vain sen piston ajan, ja loppui sitten heti, eli ei kuten supistukset ovat tähän asti tuntuneet.. Kokemuksia?
Nyt voisin vaappua suihkuun..
Mrs.Marple & Rääpäle, rv 36+6
(ja huomenna taas uusi viikko!)