>^_^< Perjantaita KesäKertut! _*
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7301989&p=1&tmode=1&smode…
Huomenta Kaikille!
Kommentit (67)
Jamesiinalle:
Onnea matkaan ja Iso Voimanhali koitokseen! Täällä ollaan hengessä mukana! Kuulumisiasi odottelen jännityksellä...
Pearl:
Nuo tähän asti saamasi ohjeet pätevät ummetuksen ehkäisyyn, mutta se nykyisen ummetuksen hoito:
Kolmannen muksun kohdalla mulla kävi rautalääkkeitten takia samoin. Nlasta silloin sanottiin, että apteekista saa niitä samoja peräruiske-pusseja, mitä käytetään synnärilläkin esivalmisteluissa. en ehtinyt hommaamaan niitä, kun jo lähdin synnyttämään ja siellähän tietty samalla konstilla tyhjennettiin. Suloinen helpotus1 :) Voisitko kokeilla niitä - turha kärsiä jo nyt, kun synnytyksen jälkeen ulostaminen voi olla muutenkin tosi kipeä juttu!
Tuosta Yahoosta:
Tuntuu, että tästä mun jutusta tuli nyt iso ongelma kaikille. Ei siinä niin pitänyt käydä. Kiitos, Krisse vaivannäöstäsi!
Ite oon täällä miettinyt, että miten jatkan tulevaisuudessa. mieskin on pahoillaan tilanteesta, kun on nähnyt kuinka paljon tämä kirjoittelu on mulle merkinnyt. Ukkokulta kun tuntee rakkaansa ja tietää, kuinka syvällä ne todelliset tunteet ja ajatukset voi olla. Meillä on ollu aika vaisuja päiviä tässä.
Tänään kävin ite lääkärissä ja vahvistus tuli: Mulla on kohtutulehdus. Sain voimakkaan antibiootin, joka pitää ottaa kellonlyömälleen ympäri vuorokauden, yölläkin, jotta lääkkeen määrä elimistössä säilyy samana.
Maanantaihin mennessä jos ei olo helpotu, niin pitää mennä kaavintaan ja lääketiputukseen Oysiin.
Ainut helpottava tieto tuli: Kun oon vielä äitiysnlan kirjoilla, niin pääsen synnärin puolelle ja saan vauvan vierihoitoon mukaan ettei imetys katkea.
Kuumetta piisaa ja kohtu on arka, joten olo on aika p*a. Vauvallekin voimakas lääkitys tekee vatsaoireita, vaikka rela-tippoja sille annankin.
Onneksi vauva on muuten rauhallinen, tyytyväinen ja aurinkoinen. Kuopuksellakin alkaa vähän mustasukkasuus purkautumaan itkun tilalta sanoiksi. Vauvakaan ei oo enää ' meidän äidin vauva' , vaan kotoisesti ' meijän oma vauva' , joten lupaavalta näyttää.
Isovelut ja iskäkin on aivan myytyjä vauvan edessä, joten melko hemmoteltu mukelo taitaa pojasta vielä kasvaa! ;))
Hirveästi ootan teijän muittenkin synnytyksiä, jotta kuulee viestejä vauva-arjesta! :))
Kiva lukea teijän muitten loppuraskaudesta, kun iteltä jäi se aika tällä kertaa elämättä.
Niin, ja yski iloinen juttu vielä:
Meillä on esikoinen ollu surkeana pitkin kevättä, kun naapuruston viis muuta samanikäsitä kiusaa sitä jatkuvasti. eilen mainitsin pojan opettajalle jutellessa asiasta. Opettaja sanoi yrittävänsä puuttua asiaan koulun kautta, jos se auttaisi.
Tänään tuli koulusta leveästi hymyilevä poika ja ilmoitti: " Mää lähen näyttään mun kanavatyömaan noille pojille!" Sinne ne hupeni kaikki kuus poikaa + meiltä vielä kaks nuorempaa sulassa sovussa takapihan laidalle meijän poitsun värkkäämälle vesikanava-leikkipaikalle. Sisään tuli kuraisia poikia, mutta en raskinut mainita asiasta. Pääasia, että leikit luistaa taas! :))
Äidinsydän keveni... :)))
Iltapalapuuhiin...
Täällä riehuttu yläkerran kanssa koko päivä. Lasten huoneen huonekalut ja kamppeet ei asetu ei sitten mitenkään. No, tänään tehty hiukan inventaariota ja jatkuu huomenna...En oikeen ymmärrä mihin nuo vauvankin kamppeet työnnän.
Meillä hoitopöytiä on tällä kertaa 2, toinen ylä- ja toinen alakerrassa. Samoiten pinniksiä laitetaan 2. (ei olla siis tarvittu vartavasten ostella, vaan on tuota tavaraa varastoon kertynyt). Päivisin kuitenkin tässä alakerrassa puuhaillaan, yöllä saa sitten hoidella ylhäällä.
Mariadee oli kommentoinut tuota äitiyspäiväraha-asiaa. Juuri kun pääsin sitä taas täällä kiukkuamaan niin posti toikin päätöksen. Hyvin yllättynyt summasta olin minäkin. Olisiko siinä samassa lapussa pitänyt näkyä muuten päätös lapsilisästäkin???
Lilli: uuden pakkauksen sain, oli vissiin just vaihtunut. Melkoisen sinisävyinen on, nättejä vaatteita kuitenkin.
Puhetta oli myös varpajaisista, mies aikoo kyllä pitää kun olen sairaalassa. Lapset on silloin sit mummon hoivissa. Enemmän mietityttää jo valmiiksi, kun meillä on monelle kaverille tulossa ja perheenlisäystä, että kuinka moniin mies on sitten menossa kun vauva on jo syntynyt??
Luulen saaneeni itseni yahooseen jotenkuten, takuuta ei kuitenkaan ole. Ei oo tullu koneen kanssa niin kovasti touhuttua, että voisi sanoa sen olleen helppoa....
Lyydia 36+1
Tuo suljettu yhteisö ei ole mitenkään hankalaa eikä ongelmallista, vaan ehkä paremminkin luonnollinen jatko kun ollaan jo niin kauan kirjoiteltu keskenämme omista ajatuksista ja elämästä.
Että käypäs hus hus lisäämäsi itsesi myös sinne.. Pistetään sitten vaikka henk.koht. sähköpostia että selvitetään asia niin ettei sulle tule enää ongelmia, vaan saat vapaasti ilmaista mielipiteesi ilman ylimääräisiä korviä/silmiä.. Olipas sekavasti selostettu..
Aina välillä olen käynyt teidän tarinoita lueskelemassa ja monta kertaa pitänyt ottaa osaa keskusteluihin mutta laiska mikä laiska.....
Käväsin tossa keskiviikkona kättärillä ultrassa kun vauveli ei sitten millään tahtois kääntyä(tai suunta sekasin),kovasti lääkäri yritti toista pyllystä työntäen käännellä oikeaan suuntaan mutt...jollakin tuntuu olevan niin hyvä asento :) ettei siitä tullut sitten mitään!!!
Sain 6.5 ajan sektiolle ja nyt hermostuttaa.
Olin jo henkisesti valmistunut synnytykseen hyviin ja vähemmän hyviin hetkiin nyt meni pohja siltä enkä oikein tiedä mitä tosta sektiosta olisin mieltä :(.
Suostuin tietysti siihen heti kun sanoivat että vauveli tarjoaa kohdunsuulle pelkkiä jalkoja ei edes pyllyä!
Siinäpä sitä vuodatusta heti ekalla kerralla!!!!!!
36+5
(b)Elikäs YAHOO-aihe :)
Mun mielestä kenenkään ei nyt kannata lopettaa kirjoittelua ja kuvitella ettei kuulu porukkaan, höpö höpö! Kesäkertuja ollaan kaikki ja sillä hyvä, eikös joo!
Uskoisin etä tään odotusaikamme tulee tää Kerttujen pino täälä vauvelipalstalla olemaan ja pysymään, hyvin aktiivisena. Mutta kuten Mrs.Marple(?) totesi, yahoo on luonnollista jatkumoa tälle meen alkaneelle ystävyydelle.
Koska jotenkin luulen että enää tuolla vauvojen puolella ei ihan näin aktiivista kertturyhmää kokoonnu, ihan jo ajanpuutteen vuoksi. Yahoo on siinä vaiheessa selkeä paikka jossa kamut löytää ilman haeskelua.
Mulla oli vielä jotain " älykästä" aiaheeseen liittyvää, mutta en mää muista :)
Helmis[/b]
Olin jo valmistautunut lähtemään Kelaan täyttämään peruspäiväraha-anomuksen, mutta posti kantoikin kyseisen lapun kotiin ja nyt se on jo matkalla Kelaan. Saan varmaan rahaa alkuviikosta. Ihanaa, kyllä tässä tiukalla ollaankin eletty ja oon miettiny millä maksaa ens kuun vuokra ynnä muut menot. Ollaan jouduttu elään nyt häälahjarahoilla ja nekin loppu eikä kehtaa soittaa vanhemmille, että vippaisko ne parikymppiä. Ne kun ei anna maksaa takaisin. Talous pikkasen retuperällä, kun mies joutui olemaan häiden takia niin paljon pois töistä ja se vaikuttaa pieneen palkkaan heti niin merkittävästi.
Varpajaisista oli juttua... mies on leikillään sanonut, että samantien kun saa tietää kumpi on maailmassa, niin pullo korkataan auki ja hän lähtee bilettämään. Todellisuudessa tiedän, ettei se malta lähteä pois... Nyt jo juttelee masuasukille, että koska isin kulta tulee ulos! =) Hellyyttävää! Mutta olen ajatellut suoda hänelle varpajaisillan ihan hyvillä mielin ja mielellään silloin kun olen sairaalassa vielä.
Ulkonäön piristyksestä... mulla olis kamala hinku mennä leikkaamaan tää tukka lyhyeksi, mutta lompakko ei taida antaa sitä just nyt periksi. Ja rahaa meni melki 200¿ hääkampaukseen ja värjäykseen. Ärsyttää kun pitkää tukkaa (ainakaan mä en voi) en osaa/voi pitää muuten kuin ponnarilla. Parina päivänä laitoin saparot ja mies kehui, että näytänpä todella söpöltä! Kai se on huonot puolensa lyhyellä ja pitkällä tukalla.
Tää viikko on menny lusmuillessa... en oo oikein saanu mitään aikaiseksi. Jos sitten ens viikolla pistäis taas tuulemaan. Ilmeisesti se äitikin tulee sieltä auttamaan tekemään vauvasiivoa. Ihan kiva juttu, mutta välillä se ideat on niin päätä huimaavia, että ei mitään rajaa. Ja sit se, että jos jotain kaappejakin rupee siivoamaan, olis kiva itse käydä ne tavarat läpi kuin se, että joku muu käy ja kysyy jokaisen kohdalla, että säästetäänkö vai laitetaanko roskiin. Ehtisinköhän vielä kaapit siivoamaan ennen äidin vierailua...?
Nyt laittamaan lakanat kuivumaan ettei rupee koneessa haisemaan ja sit sohvalle töllöä katsomaan!
Venla82 ja Eppu 34+3
Mulla ainakin on ihan hakusessa toi yahoo...En tajua miten saan sinne kirjotettua?!
kaipa se selkenee, koitan ehkä myöhemmin uudelleen jos ehdin kun oon saanut tytön nukkumaan.
Ja tosiaan, kiitos kaikille jotka vastas hoitopöytä kyselyyn ja lisääkin saa vastailla kun täs koitan pähkäillä mikä ois hyvä ratkasu :)
Nyt iltapuuhiin...
QUEEN RV38+0