>^_^< Perjantaita KesäKertut! _*
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7301989&p=1&tmode=1&smode…
Huomenta Kaikille!
Kommentit (67)
Takana suht hyvin nukuttu yö, ihanaa! Oli niin monta yötä putkeen kun en nukkunut juuri lainkaan niin kyllä taas tuntuu virkeämmältä. Paitsi että taas on ällö kuvotus ja kummallinen ripuli kehissä. Eilen oli ihan hyvä olo jo ja ajattelin jees, mikä-lie tauti meni ohi mutta nyt on taas sellainen pala kurkussa, yökötys.
NINNI puheli varpajaisista. Mä olen kansa kuullut että jos on perhehuone niin sieltä ei saa poistua, siis esim. just varpajaisiin vaan siellä sitten ollaan. Näin ainakin oli Naikkarilla kun sain nuo edelliset lapset. Muutenkin varpajaiset on sinänsä hyvä idea, tekee varmasti ukoille hyvää kaiken tän 9kk jälkeen päästä tuulettumaan mutta, mä ainakin pahoitin todella lopuksi mieleni kun mies piti varpajaiset kummankin lapsen kanssa! Tuntui vaan siellä sairaalassa ihan käsittämättömältä että kun MINÄ olin tehnyt hirmu työn, raskaus ja synnytys, niin MIES lähtee juhlimaan. Ja kun sitten ne omat hormonit oli ihan päälaellaan niin kyllä itkin oikein super-marttyyrinä kun mies oli juhlimassa! Mutta kyllä tuo mies taaskin suunnittelee varpajaisiaan...
Mutta mun mielestä ehdottomasti kantsii pitää ne varpajaiset kun itse on vielä sairaalassa, meinaan se vasta ottaisi pannuun jos mies häipyisi ryyppäämään kun itse olet vauvan kanssa jo kotona....
MIIRIS, jos susta tuntuu että vauva tanssii vähinään mahassas niin mulla on sellainen olo kuin tämä vauva konttaisi (!), siis kädet ja jalat tekee vuoro tahtiin " konttausliikkeitä" ja kyllähän ahdistaa ja tuntuu ilkeälle, en malta odottaa että näen mikä tämä vauveli oikein on laatuaan kun on meinaan ihan älytön tapaus liikkeiden perusteella, aiempiin raskauksiin verrattuina siis :).
Sukkapuikkovihlaisuja mulla oli esikoisen kanssa ja esikoinen EI kiinnittynyt missään vaiheessa, eli ei kuitenkaan välttämättä siitäkään siis kyse. Toisen kanssa ja vielä ainakaan ei tässäkään raskaudessa niitä ole ollut..*kop kop*
LYYDIA kyseli eilen äippärahapäätöksistä, mä sain just eilen paperit kelasta, ja tiedon että paketin saan n. kahden viikon päästä! Äitiytpäivärahan suuruus todella yllätti, meinasin pudota persuksilleni, mutta EN valita en todellakaan!!!!! Sain onneksi viimeisten puolen vuoden tulojen mukaan mutta silti tuo summa on mielestäni aika hurja.
Niin ja paperit jätin kelaan pääsiäisen jälkeen heti silloin tiistaina, eli noin kuukausi siinä meni täällä Vantaalla.
ODOTTAVAPARTURI, kiitos vinkistä ettei tekis nyt radikaaleja juttuja hiuksilleen, mä kun olen ollut kahden vaiheilla että kynäisisinkö tukan lyhyeks että vähän piristäis mutta itse asiassa just eilen kattelin että tuo tukka on nyt ihmeen hyvinvoivan näköinen ja tuntuu kasvavan silmissä joten taidan jättää väliin sittenkin kynimiset! Ja onnittelut sulle kotiin jäämisestä, harmi ettei asuta lähemmin oisin tullut ostamaan sulta tuotteet niillä alennuksilla :). Niitä kun menee, kun pesen koko perheen hiukset (tai siis osaavat kyllä pestä itsekin) kampaamon tuotteilla. Etenkin meidän tytöllä on niin pitkä ja pörröinen tukka ettei millään 1eur shampoolla siitä saa mitään tolkkua.
Mua alkaa masentaa nuo teidän sf- ja mahan ympärysmitat! Te olette kuitenkin kaikki mua edellä kun mulla on LA vasta kesäkuun vika päivä ja mulla lienee isoimmat mitat!! Neuvolatäti eilen lohdutteli että johtuu pitkälti siitä kun on ahdas lantio niin vauva on niin ylhäällä että se sitten levittää noita mittoja, sf nyt rv 33+6 oli 34 ja vatsanympärys 115cm, et repikää siitä huumoria :(. Melkoinen ryhävalas täällä siis kirjoittelee..............
t. mariadee 34+0
Kaks huonetta imuroitu, pyykinpesukone pyörii ja nyt tippuu kahvi!!! Mulla on tosi hyvä fiilis tänään! Aurinko paistaa ja oikeesti ei oo kiire tehä mitään. Siis ku nyt siivoon niin voin tehä sitä vaikka koko paivän!! JEEE!! Meillä on tollaset hienot poppi vehkeet kotona mitä en kyllä oikeen ees osaa käyttää mut tänään sain sen soittamaan kolmea cd-levyä sillee et nappaa biisin sieltä täältä. Nyt kuuntelen Lauraa (Voutilainen), teräspetonia ja Anneli Mattilaa vuoronperää!!! Ja tietty melkeen täysillä! Tuntuu aika luksukselta! =D
Sit imurointiki piti keskeyttää vaa kolme kertaa noitten kahen huoneen kohalla pieneen suppariin, siis eivät olleet mitään halvaannuttavii ees.
Noista mun alennus myynneistä vielä et niissä pätee kyl täysin toi et vain nopeat elävät! Avasin tiistaina klo 9 ja multa oli hyllyistä loppu KAIKKI lakkapullot jo enne klo11 ja Lifetexin shampoot loppu ennen ku kello oli 13.00 ja sit mä vielä kärvistelin liikkeessä keskiviikonki myymällä suurimmalle osasta asiakkaista ei oota! =D
Mun eilinen vali vali päivä on kyl saanut nyt vaihteeks väistyy, on nii mahottoman hieno olo. Jos nyt jatkais tota imurointia, katotaa kui pali saan nyt eteenpäin ennen ku pitää taas pitää tauko. =)
Anu rv 34
Täälläkin on nukuttu huonosti jo tammikuusta lähtien. Mutta viime yönä unta maittoi! Taitaa johtua siitä et sain olla aivan rauhassa yksin kotona. Se mies kun on vielä työreissussa. Mulla oli täällä äiti turvana ja apuna eiliseen saakka. Oli ihanaa et se viitsi pitää viikon kesälomastaan jo nyt ja tulla tänne 300 kilometrin päähän. Nyt kiiltelee ikkunat ja kylppärissä on ihanan raikas tuoksu!
Vähän myöhässä tämä tulee, mutta suuronnittelut Mionalle ekasta Kesäkertusta! Tai pitäisi kai sanoa Kesäkaaprosta! En mäkään haluis et joku mut täältä tunnistaa, mut noitten asuinpaikka-, ikä- ja la-tietojen perusteella pääsee kyl perille jos joku todella on niin urpo et lähtee niitä kaiveleen. Mut sympatiat täällä sun puolella, mullekin on helpompi kirjottaa anonyymisti kuin puhua. Ja vaikkei oiskaan mitään salasta kerrottavaa, niin en silti tykkää ajatuksesta et joku mut tekstit tunnistais.
Venla taisi ekana kysellä alapään vihlasuista ja onhan siihen jo vastailtukin. Mullakin niitä vihlomisia saattaa tulla kävellessä ja luulin et ne liittyis kohdunsuulle, mut mulla ei ainakaan ole tapahtunut siellä mitään pehmenemistä tai lyhentymistä. Siis vaikka supistaa helposti ja viiltelee välillä.
Tyttelille painonnoususta. Mulla on paino noussut omituisesti, silleen hyppäyksittäin. Kerran oli tullut 2 kg/2 vk ja minä siitä huolestuin eikä terkka. Terkka sano et kannattaa katsoa enemmän tätä kokonaispainonnousua, ja se on mulla myös ollut aika maltillista. Älä huolestu, sun terkka tais vaan olla vähän lyhtnäköinen.
Magpie, mä kyllä rohkaisisin sua edes pieneen hemmotteluhetkeen ja muutokseen kampaajalla. Mäkin oon ajatellut käydä kampaajalla ja samoin on tuo mies reissussa niin kävi mielessä et vois sen yllättää. Ei mullakaan ole sanomista sen hiusmalliin, niin eipä silläkään ole sanomista mun hiuksiin! Tuskin edes heti huomaa muutosta! No joo, en mäkään mitään kovin radikaalia aio tehdä. Mulla on kans ikuisuuden ollut pitkähkö tukka ja haluun sen lyhyemmäks jo siitä syystä et synnytyksen jälkeen se kuitenkin alkaa roikkumaan. Ettei tarvis noita pitkiä hiuksia sit koko ajan imuroida lattialta ja kerätä selästä. Kuullostaa kuin olisin joku karvaa vaihtava eläin!
Mirjulle vielä myöhässä kiitokset mahakommentista! Uskottelen itelleni et sen mahakolmion todellakin aiheuttaa vatsalihakset. Ja Jamesiinalle tsemppiä tulevaan koitokseen. Otahan rauhallisesti!
Riinuska ja sopivasti liikkuva 36+0
Yläkäyrillä mennään reippaasti täälläkin.
Sf-mitta oli rv 35+4 - 35 cm, eli yläkäyrän yläpuolella.
Sitten kun on vielä turvotusta hurjasti ja painoa tullut +20 kg, niin olo on vähän kuin valaalla. Ei ihme että vedessä oli niin mukava kölliä.. Tällä viikolla en oo ehtinykään, ens viikolla on pakko päästä vielä uiskentelemaan..
Nyt toinen kuppi kahvia..
Onko muuten se Miona jo löytänyt tiensä Yahoo:n puolelle? En ainakaan tunnistanut kun ne nimimerkit niin monella eri kuin mitä täällä..
Just tuossa kyllä aurinko meni pilveen, mutta jospa se taas pian näyttäytyis...
Vieläköhän minä saan tänne tulla??? On meinaan mennyt useampi kuukausi ko ei ole tullut itestä ilmoteltua yhtään mitään. Edelleen täällä kuitenkin yhtenä pakettina ollaan ja kovasti odotellaan omaa pientä tulevaksi.
Mulla oli opintojen suhteen älyttömän tiukka tämä kevät. Syksy meni pahoinvoinnin kanssa painiessa ja jäi ihan hirveästi hommia tälle toiselle puoliskolle. Onneksi vointi on ollut äärettömän hyvä oikeastaan tammikuusta lähtien ja sain kirjalliset tehtävät ja harjoittelut tehtyä. Gradua pitää sitten työstää vielä äitiyslomalla mutta se tuntuu tällä hetkellä pieneltä jutulta. Mutta rankkaa on ollu välillä. Äitiyslomalle pääsin viimeisestä harjoittelusta vasta nyt tiistaina vaikka virallisesti se olis alkanut jo pari viikkoa sitten.
Onnittelut Mionalle ensimmäisestä kesäkuun vauvasta. Yllättävää, että kaikilla on menny näinkin pitkälle, kun yleensä aina joku pinosta saa todella aikaisin. Mutta hyvä näin. Onhan sen vauvan tarkoituskin olla tuolla massussa mahdollisimman pitkään.
Anteeksi, kun mulla taas nämä nimimerkit on vähän hakusessa mutta oliko se nyt Jamesiina??, joka oli menossa käynnistykseen. Onnea matkaan. Tässä alkaa itse kelläkin olla nuo hetket aika lähellä.
En viitsi kirjoittaa nyt hirveästi, kun tätä tekstiä tuntus tulevan ihan loputtomiin. Pitää jättää tilaa muillekin. Mutta nyt minutkin voi pongata täältä päivittäin, kun aikaa on keskittyä vain ja ainoastaan vauva-ajatuksiin. Ihanaa!
Minun pitäis varmaan lähettää hieman unihiekkaa teille muille. Mulla taas nimittäin unenlahjat vaan paranee, mitä pidemmälle raskaus menee. Viime yönkin nukuin euroviisujen lopusta johonkin puoli kymmeneen asti. Eikä siinä ollut kuin yksi vessareissu välissä ja ne ei minua muutenkaan hidasta. Saan unen heti, kun kaadun takaisin sänkyyn.
Mutta hyvää päivänjatkoa kaikille!
Nearoosa ja Nyytti 37+5
Täällä ollaan vielä yöppikset päällä vaikka ennen sianpieremää onkin herätty. Neiti 4,5vee on kuumeessa ja tollottaa nyt videoita... Rankka päivä siis tiedossa jos en saa sitä nukkumaan päikkäreitä. Ei se kauheen huonossa kunnossa oo kun koko ajan pitäis keksiä tekemistä ja leikkiä jotain. Mutta kun ei oikein jaksais.... Yöllä heräilin vähän väliä kun neiti uikutti unissaan ja potki mua kylkee kääntäessään. En raaskinu omaan sänkyynsä pakottaa, kun toinen kerran kipeenä... No jospa niille päikkäreille pääsis jossain vaiheessa.
Joku (anteeks kun en muista kuka) olikin ehdotellut hoitajalle läksiäislahjaksi kukkia. Niitä varmaan vienkin, mutta olis kiva jos olis vielä jotain muutakin josta jäis muistoa pitemmäksikin ajaksi. Niin että LISÄÄ EHDOTUKSIA OTETAAN VASTAAN!!
Pää on nyt niin täynnä hattaraa, että ei muista yhtään mitä piti kirjoitella. Täytynee tulla takaisin kunhan ajatukset vähän kirkkaammat.
Quest ja Mikki 36 tasan!!
Kiitos! Pelastit päiväni! Täällä on taas harmiteltu ja melkein itkeskelty omaa saamattomuutta ja väsymystä. Tehtävää olisi niin mahdottoman paljon vielä. Pitäisi siivota viikonlopuksi (jo omankin olon takia, kun taisi edellisviikonloppuna jäädä väliin, mies tosin siivosi osan huoneista) ja tehdä ruokaa ja leipoakin haluaisin (on jo osa tarvikkeista pöydällä) ja ulkona riittäisi tekemistä (ja sinne tässä onneksi hetkeksi eksyinkin, tulee heti parempi mieli, kun ei vain öllöttele sisällä), vauvan vaatteita on vielä järjestämättä, pyykkejä, paperiasioita... Ja väsyttää vaan ja meinaa olla apea olo. No, enemmän väääsyyttääää. Aamulla luulin heränneeni pirteänä, vaikka olikin hiukan katkonainen yö.
Jokos muuten kirjoittelette yahoo-puolella (en tiedä, oletko Krisse jo kerennyt meille niitä " jäsenyyksiä" myöntämään)? Milloin aloitetaan siellä todenteolla? Minä nimittäin olen ihan valmis siirtymään tästä " julkisuuden valokeilasta" vähän suojatumpaan saittiin. (Katsokaa vaikka, kuinka monet näitäkin käyvät lukemassa...)
Summerska
Täällä on koitettu tänään ahkeroida, vieraita on tulossa ja leivoin tuossa toskakakun. Vielä jos tekisi salaattia ja kinkkupiirasta, niin oisi sitten pitkänmatkalaisille jotain tarjottavaa.
Belfast: kannattaa koittaa niitten kestovaippojen ompelua! Minä itse en oo paljoakaan harrastanu ompelua, mutta ystäväni neuvoi minulle kädestä pitäen miten niitä kannattaa tehä ja nyt oon jääny koukkuun siihen hommaan :) Vielä niitä tosin sais ommella lisää, mutta kun tahtoo olla monelaista projektia, niin kaikkea ei oo vielä kerenny.
Oli joku päivä puhetta maidon herumisesta. Mulla ei oo tullu vielä tipan tippaa! Jospa sitten synnytyksen jälkeen kuitenkin alkais tulla, toiveissa ois imettää.
Nyt päivän puuhia jatkamaan, toivotaan aurinkoa viikonloppuun :)
Fanni ja pieni 36+6
älkää ihmetelkö, kun tulee sen takia vähän hassuja kommentteja.
Olihan siellä joku muukin tänään ,joka koki itsensä saamattomaksi. Mutta kaikkialla sanotaan, että nyt pitäisi jo levätä ja kerätä voimia synnytykseen, joten annetaan itsellemme lupa olla saamattomia! Mistä sitä tietää, millainen hullunmylly voi olla alkuun edessä vauvan kanssa. Todennäköisesti tietty ei, mutta jonkun kohdalle voi osua paljonkin valvomista ja työtä.
Quest, lisää ehdotuksia: Joku suomalainen merkkituote, mistä tiedät/oletat pitävän (tiedätkö keräileekö mitään sarjaa?); esim. Mariskooli tai Aino-maljakko tai Pentikin kynttilälyhty, Kermansaven nimimuki tms. (Riippuu missä asut, mitä saatavilla). Joku esine, jolle on myös käyttöä, ettei ihan pelkkä koriste. Tai kiitos-kaiverruksella varustettu esim. avaimenperä, jos on suutari/avainliike lähellä.
Summerska
[color=green]Me saatiin eilen tuo makkari vihdoin vauvakuntoon :D Enää puuttuu sängystä lakanat, mutta ne on pesussa parhaillaan. Ihanaa, nyt sais mussu syntyä.
Näinkin viime yönä unta että vaavia lähdettiin saamaan, mutta just kun oli ne ratkaisevat hetket niin mä heräsin :/ Ja tajusin tylsistyneenä että mulla on vieläkin tää maha, plääh!
Mulla vähän samat fiilikset kuin [b]Mariadeellä[/b], kun kaikki muut on niin kovin pitkällä raskauksissaan ja mä vaan jumitan samoilla viikoilla... Kateellinen siis olen :)
Mulla huitelee kanssa tuo sf-mitta ihan yläkäyrillä ja välillä sitä ei ole ees saatu mitattua, vimeksi nlan täti kirjoitti korttiin " kylkikaarien alle" ... Kättärillä taas mitattiin 35cm rv34+4. Mutta mun vatsan ympärys on edelleen 97cm. Mun vatta on siis tosi härön muotoinen :) Enkä ole ees kuin 166cm pitkä, että ei se mun mielestä voi siitäkään johtuu...
Niistä painoarvioista ja niiden paikkaansa pitävyydestä... Mulla maanantaina yksityisellä annettiin arvioksi ultralla 2800g (34+3), seuraavana päivänä kättärillä saivat ultralla arvioksi 2400g (34+4),
että ei niihin kyllä kannata ihan sokeasti luottaa.
Sellaisia sukkapuikkovihlaisuja esiintyy täälläkin, just äsken tuolla ulkona oli pari mehukasta vihlaisua. Tyttö parka oli kauhuissaan etä mikä äitille oikein tuli. Kai ne jotenkin johtuu siitä kun vauva tavalla tai toisella tuonne kohdunsuulle törkkii. Uskoisin...
Voi vitsit, [b]Jamesiinalle[/b] paljon tsemppiä maanantaille!! Yritä nyt sitä touhuiluasi rajoittaa ja levätä tulevia koitoksia silmällä pitäen!
Mullakin olis keskiviikkona se synnytystapa-arvio/kokoarvio ja toivon että siellä päätetään milloin mulle tehdään jotain... Siis ainakin päätettäisi milloin tää piinaava odotus saa päätöksensä.
[b]Lilli[/b] Mä luulen että se saamattomuus johtuu suurimmaksi osaksi siitä, kun ei oikeesti enää muuta kuin oota vauvan syntymää. Kaikki muu menettää merkityksensä ja jämähtää paikoilleen vain kuulostelemaan tapahtuuko jotain, milloin tapahtuu jne... Mulla oli tuollaista ainakin ekaa odottaessa, nyt olen saanut aina silloin tällöin piiskattua itseäni toimintaan.
Kenelläs muuten oli sovittu käynnistelyä 26.5? Vai muistanko ihan väärin, vauvan suuren koon vuoksi. Hitsi kun ei voi muistaa nimimerkkejä :/
Johan tuli jaariteltua jos menis laittaan ne pikkulakanat kuivamaan :)
Helmis ja Onsku 35+0 (jotain edistystä)[/color]
Olipa monta rekisteröinti koodia ennenkuin homma oli selvä. Tietysti se vaikeutti kun kieli ei ole ihan oma. No joskos minäkin selvisin.
Nyt syömään keittelin sekamarja kiisseliä ja ihana tuoksu vallanut koko huushollin..Nälkä jo näköä haittaa.
Hyvää viikonloppua kertuille.
Täällä on ollut ihan samanlaisia tuntemuksia. Sukkapuikkoa tungetaan haarovälissä ja lähialueilla joskus oikein urakalla. Ei tunnu niin kovin kivalta. Kätilö sairaalassa (minä en ole neuvolassa käynyt joulun jälkeen kuin... kolme kertaa?) arveli että se johtuu paikkojen löystymisestä ja vauvan suunnistamisesta alaspäin. Esikoisen kanssa oli samanlaisia tuntemuksia, mutta nyt on ihan eri kipuluokassa nuo tunnot.
Kysyin aamulla mieheltä ennenkuin katosi töihin, että aikooko se viettää varpajaisia. Kysyi mitä ne on (mies siis ei ole suomalainen) ja annoin sen perinteisen suomalaisen version: mies menee juhlimaan vauvan syntymää ottamalla kunnon kännin. Ei nähnyt mitään järkeä moisessa toiminnassa, mutta kun sanoin ettei kaikki sentään ole niin rankkoja kekkereitä, että vaikka makkaranpaistoa ja pari olutta niin jo ilme kirkastui. Suunnitteli jopa YHDEN kaverin kutsumista, ja sitten hetken mietinnän jälkeen toinenkin nimi tuli mieleen. Esikoisesta ei juhlinut. Otti se synnytys miehestä mehut pihalle muutenkin. Muisteli taas illalla niitä sumuisia päiviä jälkeen tytön syntymän.
Millään muista mitään muuta, vaikka äsken luin pinon taas läpi...
Kenellä se oli se autovakutuus juttu? Joko se on onnellisesti saatu selvitettyä?
Nyt esikoisen kanssa kattomaan elokuvaa (että rauhoittuis unille) kun nyt on vielä tätä kahdenkeskeistä aikaa, ne huimat kaksi ja puoli päivää!! Maha on ihan kuralla ja olo on välillä tuskainen. Mies jo plekää ettei päästä edes sunnuntai iltaan kun lapsenvahti tulee.
Jamesiina taasen.
en tiiä sitten miten paljon saan vastauksia mutta kokeillaas :) kun mulle tarjottiin tuommoista pakettia missä olis kuulemma varmasti tarpeex (Vaipat ilmeisesti hommattu vuonna 2002) mutta kun en noitten hintoja tiiä, saatikka että ovatko hyviä niin kertoilkaas te ketkä kestiksiä ootte käyttäneet että:
PALJONKO MAKSAISITTE TÄSTÄ PAKETISTA?
(color=blue]
6 Brio -flanellikuorta
4 eko-set -flanellikuorta
5 Lebo -kuorta
4 Vekkulikuorta, muovisia
3 pientä flanellikuorta, tod. näk. vekkuli
1 all-in-one -vaippa, merkki ei tiedossa
2 shape to fit -vaippaa
1 villahousut hahtuvalangasta (itsetehdyt)
sisäosia:
10 -lebo sisävaippaa
1 eko-set - sisävaippaa
12 harsoa
2 flanellista lisäimua
4 kosteuden siirtävää liinaa ( en tiedä nimeä :)), tod. näk. eko-set
[color=red]kaunis kiitos jos joku osas vastata jotain suuntaa antavaa hintaa...
-k-
p.s. ja juu ollaan muutamia viestejä jo kokeiltu tuolla Yahoonkin puolella tänään :D
En osaa hinnoista sanoa, kun en ole vanhana kovin ostanut vaan ainoastaan tehnyt tai ihan uusia hankkinut.
PUL-kuoret ovat uutena 10 - 15 euroa
AIO vaipat uutena 14 - 21 euroa
Harsoja saa kahdesta eurosta kolmeen euroa kappale
Taas ohjailen kestovaippainfon suuntaan, siellä on ostetaan ja myydään palsta vaipoille, saat vähän hintahaarukkaa.
Ihmettelin muuten hieman flanellikuorta?
Kun ainoat kuoret mihin itse olen törmännyt on villa, fleece ja pul-kuoret.. Flanelliin olen tutustunut lähinnä imuna eri muodoissaan..
[color=Mediumseagreen]Ihanaa,että Summerska tuntee samoin! Aina auttaa kun löytää kohtalotovereita :)Joku laittoin(en muista ketä) että vois hyvin olla sellaista että kun kaikki on valmista ja odottaa liikaa niin turhautuu. Se voi hyvinkin pitää paikkaansa.
Varmaan mies taas hyppii ilosta kun on kaikki hommat tekemättä ja sillä on raskas työviikko takana. Eilen odottelin ja odottelin sitä illalla kotiin viiden maissa. No hän ei päässyt kotiin vasta kun 18.30 ja silloin mä olin jo niin kiukkuinen,että ei yhteisestä kauppareissusta mitään tullut. Lähdin sitten yksin sinne kauppaan ovet paukkuen.JEE!
Nyt viime kirjoittelun jälkeen on alkanut kohtuun sattumaan. Siis tonne ihan alas vois sanoa,että lonkista alaspäin kohdunosuudelta.Se kipu tulee ja on hetken aikaa ja loppuu. sitten taas tulee ja loppuu. Mutta ei ole mitenkään säännöllistä. Ja päänsärkykin näyttää palailevan. Otin tosin tossa kahden tunnin torkut. Ja nyt olen taas kun taivaasta tiputettu!
En ole edes mitään paljonkaan tänään syönyt,kun ei ole hyvittanut. Aamupalalla leipää ja sitten välipalaksi riisifrutin. Pian kyllä vois laittaa jotain niin jaksais sitten siivota.Illalla olis sitten sauna varattuna,Ihanaa!
Nyt ihan oikeesti mun pitäis alkaa siivoomaan. Otan itseäni niskasta kiinni,NYT!
Lilli81 38+0
Käy vielä vilkasees yahoon ennen kuin alkaa tekeen mitään!
Voi Lilli, kun olisinkin jo synnyttämässä ja unesi olisi totta! Itseasiassa itsekin jo vähän toivoin, kun oli niiiin lupaavat ja reippaat menkkakivut illasta lähtien ja koko yön. Miehenkin käskin tsekata kokouksessa kännykkää, jos täältä tulee viestiä. Ja katin kontit! Kun kävin lämpimässä suihkussa niin siihen laantui koko homma. Ihan höntiltä tuntuu, vaikka esikoisen syntymästä on alle 3 vuotta, niin en enää muista mitään... Ja voihan se mennä erilailla nyt, ettei siihen edelliseen kokemukseen voi täysin luottaa.
Minullekin muuten kävi niin, etten löytänyt tätä pinkkaa ennen kuin sen toisen linkin kautta. En pystynyt yöllä kivun takia nukkumaan, joten nyt silmät harittaa. Luulin jo, että kaikki on lähtenyt Yahooseen.
Krisse: olen modena yhdessä toisessa ryhmässä Yahoossa eli osaan jotain pientä, mutta en toisaalta ole niin kauhean aktiivinen pinoutuja, että ehkä joku aktiivisempi voisi olla mode? Mutta sanon tämän kuitenkin, ettei koko homma kaadu sinun niskaan, että voin yrittää auttaa jos tarvitset?
Jamesiinaa pikkuisen jo kadehdin kun olet pääsemässä tositoimiin, itsekin olisin jo ihan valmis :)
äitimiia rv 37+6
Heippa kaikki kesäkuunkertut!
Käyn päivittäin lukemassa näitä juttuja,mutta olen huono itse kirjoittamaan. Nyt ajattelin kirjoittaa ku loppu alkaa häämöttämään taas tässä raskaudessa.Kotona siis olen kahden lapsen kanssa,tyttö 4v ja poika 2v.La aika 10.6.Taitaa olla poika tulossa,niin neuvolalääkäri ainakin veikkasi kun kysyin 24 vkolla ja reilu 30 vkolla.Sanoi,että napanuora voi kyllä hämätä.
Minulla on 12 vkosta ollut kohdunkaulaa 2cm ja sitä seurattu.Aikaisemmissa raskauksissa 37 vkolle asti kiinni paikat ja 3cm.Otin keskiraskauden iisimmin ja 1,5-2 cm oli viime kerralla kun kävin lekurissa ja pehmentynyt.Nyt ei sitten enää tarttee mennä,tulee jos on tullakseen.Mukavasti on jo viikkoja kun 36+6!Kivasti supistelee ja juilii alhaalla,mutta vauva möyrii kovasti.Ihan ottaa kipeetä!Verenpaineet ja hemppa hyvät.Vauva vähän alle keskikäyrän,mutta pienikokoisia ovat nämä kaksi ekaakin olleet.Päijät-Hämeen keskussairaalaan menen synnyttämään,ruuhkaa siellä kuulema mukavasti tällä hetkellä.Joten ei siksikään kiire...Pojan synnytys -04 meni hyvin,joten toiveikkain mielin nytkin menen synnyttämään ja toivon,että saan mukavan kätilön ja synnytys menee nopeasti.
Tsemppiä kaikille!Nyt meen ku lapset jo kaipailee äippää...
Pitkästä aikaa minäkin saan aikaiseksi kirjoitella! Ihana, kun eka Kerttu on jo maailmassa ja maanantaina ehkä jo toinen.. Alkaa ite jännittää millai tää loppu menee, vaikkakin vielä VIIKKOJa edessä monta..
Mulla äippäloma alkaa oikeasti 24.5. eli ens keskiviikkona. Olon puolesta olisin vielä mieltänyt itseni keskiraskaudessa olevaan mutta ei ni ei. Mulla kun keskiraskaudessa kesti aika kauan ennen kuin kuuluisa " into" tuli päälle. Nyt oon touhuillu pihalla kasvimaan ja kukkapenkkien kimpussa ja jaksaa kummasti! Kyykkiminen on kyllä hankalaa mutta ainahan sitä voi mennä muihinki asentoihin. Muutenkin alkaa olla vauvan tarvikkeen noin niin kuin suurilta osin olemassa. Harsoja en koskaan löytänyt mistään kohtuuhintaan vaan ompelin itse kangaskaupan harsokankaasta..
Ainii - PEARL73; Onko sulla vielä tuo äippäpaketin kesto olemassa vai ehtikö joku jo pyytää ittelleen? Sain ite 05-pakkauksen ja olisin kiinnostunut kokeileen jonkin verran kestoja (ilman suurta budjettia
->opiskelija). Vois vaikka postissa laittaa, jos sul vielä on se.
Oma Masu-Muru: potkii, myllää, potkii.... Ihanaa. Välillä saattais nähdä jalkapohjanki, jos oikeasta kulmasta kattois. Mulla tuo istukka edessä ja liikkeet tuntuneet alkujaan aika vaimeina mutta selvinä. Nyt on muutaman viikon tuntunut oikeen kunnolla.. ja näkynyt!
Ootte perustelleen Yahooseen yhteisöä vissiin. Minä taidan näin harvakseltaan kirjoittelijana pysyä kuitenkin ihan tämän perinteisen saitin puolella. Käykäähän toki aktiiviporukka kirjoittelemassa täälläkin! Teidän juttuja on tullut lueskeltua kuukausia ja aina on viihtynyt!
Kuulumisiin!
Alide rv34+0
Ompas monet jo " kyllästyneet" odotukseen ja valmiita synnyttämään! Mä en oo jotenkin vielä edes ajatellu koko synnyttämistä ku heti jos alan miettimään, tulee kauhee pelko ja paniikki et APUA sitä odella joutuu kohta synnyttämään! Ja mullakin viikkoja jo sentäs näin paljon (rv38). Mahdankohan jäädä tälläseksi?! Hih...Synnytän vaikka sitte vuoden päästä vasta, no ei vaan kaipa se kyllästymisen tunne (toivottavasti) mullekin vielä joskus tulee!
Selkä on taas tosi kipee ja lonkkia särkee niin et yöllä ei saa millään nukutuksi. Muutenkin saa pissalla käydä 3-4 kertaa yössä. Mulla on myös noita sukkapuikkotuntemuksia ja tänään kävästiin pikaseen kaupungissa, kyllä tuntu vähänenki kävely raskaalta.
Kysyisin muuten että mihin ootte ajatellut vauvalle vaipanvaihtopaikkaa? Onko hoitopöytä tms? Mä oon sitä miettinyt kun tytöllä on vielä omassa huoneessa pinniksen päällä hoitotaso jossa vaipat voi tietysti päivällä kätevästi vaihtaa mutta entäs yöllä?! Pitäiskö sittenkin hommata joku hoitopöytä systeemi...Tälläsiä pohdin siis vieläkin eikä mitään valmista tuu mistään!!!! Tuntuu että teillä kaikilla muilla on jo kaikki valmiina vauvaa varten ja mä oon vasta saanut jotain vaatteita pestyksi ja kaappiin...
Nyt meenki hetkeks jotain järkkäämään...ja palailen sit myöhemmin...
QUEEN RV38+0
tai eihän tää enää niin huomen ole, mutta meillä herättiin vasta tunti sitten ja nyt on aamupalakin jo syöty :) Tytöt nukkuu aina pitkään aamulla jos siihen on vaan mahdollisuus.
Tervetuloa kaikki uudet mukaan.
Niin ja Jamesiinilla onnea matkaan tulevaan koitokseen! Jänniä hetkiä eletään.
Mun pitäis kohta lähteä viimesen kerran hierojalle. Oli lääkärin lähete 5 kerrasta ja nyt sekin ihanuus on siis loppusuoralla. Muuten taitaa tämä päivä mennäkin tässä kotona pyöriessä ja tyttöjen kanssa touhutessa. Jossain vaiheessa ajattelin, että josko leipois pullaa pakkaseen, mutta voi olla, että sekin jää, kun ei saa siihen tarvittavaa inspiraatio. Olen kyllä ollut koko äitiysloman äärettömän saamaton.
Täytynee jatkaa aamutoimia,
palataan.
-Magpie rv.38 tasan-