>^_^< Perjantaita KesäKertut! _*
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7301989&p=1&tmode=1&smode…
Huomenta Kaikille!
Kommentit (67)
queen:
Ompas monet jo " kyllästyneet" odotukseen ja valmiita synnyttämään!Kysyisin muuten että mihin ootte ajatellut vauvalle vaipanvaihtopaikkaa? Onko hoitopöytä tms? Mä oon sitä miettinyt kun tytöllä on vielä omassa huoneessa pinniksen päällä hoitotaso jossa vaipat voi tietysti päivällä kätevästi vaihtaa mutta entäs yöllä?! Pitäiskö sittenkin hommata joku hoitopöytä systeemi...
QUEEN RV38+0
ihan mun mielestä miltä susta itestäs tuntuu!! itestäni on tullut sen verran mukavuuden haluinen etten jaksais yhtään ylimääräisiä juttuja yöllä... no vaipan vaihdot on hoidettu kuopuksella nyt vessan lattialla (pehmoinen ja paksu matto) ja vaatteet korivaunussa vessas ja vaipat ym vessan isos kaapissa
ja nyt kun vaavi tulee niin laitetaan hoitopöydän pehmuste pesukoneen päälle ja kuopuksen tavaroitten tilalle siirretty tulevan pikkuisen vaatteet ym :)
mut sitten taas vastasyntyneen pyllyähän ei tarvii joka vaipanvaihdon yhteydes pestä...joten siinä mieles hoitopöytä ois kätsä makkaris ja sit voi pyllyn pyyhkiä niillä puhdistusliinoilla niin ei tarttis joka kerta hiihtää vessaan...hmm
mäkään en oo kylläsynyt viel odottamaan/odottamiseen... olokin on ollut siedettävä. varmaan ne keillä on ollut paljonkin vaivoja yms. haluis vaavin nopeemmin... nyt mua kutsutaan joten kahtellaan taas :)
ja hyvät viikonloput kaikille ketkä ei tuu viikonloppuna koneelle
-k-
[color=Mediumvioletred]queen:kyseli vauvanvaipanvaihtopaikkaa. Meillä tilan puutteen vuoksi on vauvan pinniksen päälle tehty sellainen hoitotaso missä on sitten pehmuste.Appiukko sen väkäs ja on kyllä TODELLA HIENO. Vieressä korivaunu missä on vaippoja ja paljon käyttössä olevia vaatteita ja puhdistuspyyhkeitä. Yöllä ajattelin vaipan vaihtaa suit sait sukkelaa olkkarin sohvalla kun mies nukkuu niin ei makkariin viitti valoja laittaa päälle. Toinen vaihtoehto yövaihtoo olen miettinyt että pesukoneen päälle laittaa vaikka sen äp-paketin pehmusteen ja siihen päälle sellaisen froteemuovihässäkän.
Kirjoittelin jo tonne yahooseen. Mutta teen referaatin tänne!
Eli siivoukset edelleen tekemättä! Mies sanoi menevänsä salille joten sain lisäaikaa pari tuntia. Kaikkee muuta kyllä aina löytää tekemisesks ku pitäis siivota ;) Eli mä olen meinannut kotikaljaa tehdä viimeiset 2 viikkoo,nyt yhtäkkiä piti muka sitä alkaa tekeen. Ja nyt alkaa myös oleen broilerikeitto valmiina. Joten menen syömään!
Palaillaan asiaan.
Lilli81 38+0
Neuvolassa käyty ja onneksi kipeät supistukset oli vähän vienyt tilannetta eteenpäin!!!:-)))
Kaksi viikkoa sitten paikat oli täysin kiinni, mutta nyt oli auennut!
Meinas ettei viitsi ärsyttää etten lähde synnyttään! Katsoi vielä ultralla kokoa, ja 3kg olisi vaavi nyt. Ihana neuvola kun joka kerta saa ultralla nähdä vesselin ja vielä paikatkin tarkastetaan jos itse pyytää!
On tään loppuaika niin ihanan jännittävää....!!!!
Hyviä vointeja kaikille!!!! :-)))))
zejo 35+2
[color=green]
Päikkärit taas vetästy.. Olinkin aivan puhki retken jälkeen.. Arvaatkaas kuinka monta kesämekkoa löytyi! Nii, ei yhtään.. Nanson tehtaanmyymälässä olis ollut yks sellainen venyvä, niin se oli musta! Ei ole helteellä kiva pitää.. Pitää yrittää ajatella, että kangas palautuu, kun vatsa on poissa.. Reissu oli kiva: sain ostettua munkkeja, hih:)
Alkaa oikeesti olemaan vaappuva valas. Joka kaupassa ensin katsottava missä on mahdollinen laskeutumispaikka, että voi istua.. Kääk, miten tää näin menee..
[color=orange]
Hoitopöytää ei tule.. En kertaakaan käyttänyt edellisen muksun kanssa, joten meillä on turha kapistus. Ompelin vanhasta päiväpeitosta muutaman pienemmän peitteen alusiksi ja sellasella voi suojata sänkyä, mattoa tai sohvaa. Niissä paikoissa vauvaa meillä hoidetaan. Ei haittaa pulautukset, tai muut eritteet.. Alunen menee hyvin koneeseen ja kuivuu melko nopeasti..
[color=green]
Mä kävin kurkkimassa siellä toisella puolella, mutta en kyllä osannut mennä mihinkään.. Olen kai onnistunut rekisteröitymään, mutta ei mitään ymmärrystä jatkosta.. No, täytyy näin unien jälkeen valppaana mennä uudestaan katsoon, miten sieltä vois kirjoituksia löytää..
[color=orange]
Hitsi, että pino oli pitkä ja monta oli kommentoitavaa asiaa.. Ei pysty taas muistamaan, täytyy varmaan alkaa kirjoitaan niitä itelle ylös, ei muuten tuu taas mitään tämmösen pään kanssa..
[color=green]
Palailee vielä illemmalla uudestaan.. Miehen piti(?!?) tulla ajoissa tänään töistä, kun piti mennä istuin ostoksille.. Sanoi hetki sitten, että lähtee ihan just. No, saa nähdä milloin ilmaantuu.. Yleensä ajoissa pois tarkoittaa klo 14-15. alkuun sovittiin, että istuimen hommaa kun olen sairaalassa.. Ihan ite tahtoo ostaa aiemmin, että voin valita mieleisen.. Kiva, että ajattelee muakin..
Noh, tule uusia päiviä, eikä vielä ole hoppua..Huomenna taitaa olla muutenkin parempi päivä mennä, kun tänään olin jo humputtamassa, mutta lauantaina on niin paljon enemmän ihmisiä ja jonoja ja yök, mä en tykkää, kun joku ei suju...
Hiphei ja aurinkoista iltapäivää, venyy ja venyy tää kirjuuttaminen
*M* ai nii ne viikot.. 35+1 (auts, tarkistaa taas tarttee)
[color=orange]
Voi argh, että nämä hormonit saa mut hulluksi. Olen raivonnut niin hirveästi tässä koko iltapäivän että voi kiesus!!
Kaikki sai alkunsa kun mies soitti töistä että mitä mieltä oon jos hän lähtis pojan kanssa ajamaan motogrossia (poika harrastaa) kun tulee töistä, niin mähän sitten kilahdin ihan hulluna, kun mulla oli ajatus että josko pestäis ikkunat viimeinkin. Paiskoin luuria ukolle korvaan kun se yritti soittaa että hänhän VAAN kysy että jos...
Siis mikä siinä on että heti jos ei tehdä niin kuin mä olen AJATELLUT niin mä vaan pimahdan, miksen osaa sanoa että olin kyllä ajatellut muuta jne.??
No, hain lapset kouluista ja aloin marmattaa heillekin kuin mikäkin mielipuoli, siitä kuinka nyt äitille riitti että miehet tässä perheessä vaan harrastaa ja naisten, siis minun, pitää tehdä AINA KAIKKI! Lapsetkin alko jo itkeä ja kysellä että ette kait te nyt eroa, huoh :(.
Nyt ne ukot sitten lähti ajamaan motogrossia ja tyttö katsoo lastareita ja mä ihmettelen omaa raivoani. Miten tää onki näin vaikeeta tämä raskaus mielialoineen. Tarkemmin kun ajattelee itseään niin ihan todella hullua käytöstä taas.
Mutta sainpa mä jotain tehtyäkin raivonpuuskassani, kaivoin varastosta painepesurin ja pesin kaikki meidän terassit, niitä on 4 kpl, ja kyllä nyt sattuu ja vihloo! Mutta sainpa taas jotain ihme kiksejä että sain ukolle näytettyä että kyllä mäkin saan jotain tehtyä ja vielä oikein ns. miesten hommia :0.
Niin ja raivosin miehelle siitäkin että miksi hänellä on aina aikaa pojan kanssa harrastaa ja miksi poika saa esim. just ton motogrossipyörän, toi on jo toinen laatuaan ja ne meinaan maksaa ihan kauheesti, toi muistaakseni 3.500eur (mies osti sen kysymättä multa mitään), ja tyttö ei ole saanut yhtään mitään!!? Tosin ei tyttö edes halua harrastaa mitään mutta silti jotain extraa voisi saada vaikka sitten päästä laivalle tms. mihin veli ei pääsis? Oonko ihan hullu?
Taidan poistua pilaamasta muidenkin päivää............... :((
t. mariadee 34+0
Meillä oli esikoisen ja kakosen aikaan makkarissa hoitopöytä joka jäi kyllä iha käyttämäti, ihan ekat viikot käytin sitä koska sektion jälkeen ei voinut juuri kumarrella ja lattialle taipuilla mutta muuten se siis oli ihan turha ostos meille.
Nyt laitan hoitopaikan kodinhoitohuoneeseen, ostinkin jo sellaisen pehmustepatjan ja siihen alakaappiin laitan myös vauvan vaatteet. Ja tosiaan kuten Krissekin jo sanoi niin eipä sitä yöllä tule niin pestyä pyllyä jos ei kakat ole niin luulen että mäkin vaihdan yöllä aina meidän sängyssä pikaiseen vaipan syötön yhteydessä. Niin ainakin tein jo aiempienkin lasten kanssa. Mutta on mulla muutamia ystäviä jotka eivät olisi pärjänneet ilman hoitopöytää eli se on niin ihmisestä kiinni kuka tarvii ja kuka ei. Päivällä monesti vaihdoin vaipat lattialla, laitoin pyyhkeen tms. alle ja samalla vauva saattoi nakuilla ilmakylpyjä siinä hetken.
Mä en ole vielä käynyt katsomassa tota yahoo-puolta, oon niin surkea näissä tietokone hommissa että saa nähdä saanko aikaiseksi sinne ikinä päätyä. Ajatus kyllä kiehtoo että voisi ihan " rauhassa" siellä keskustella, katotaan kunhan mieli vähän tästä raivosta valkenee.
Mä oon ihan pihalla ton yahoon kans. Missä siellä se database on? Ja kun mä vastasin siihen viestiketjuun, niin mun viesti ei sinne ilmaantunut. Eli mihin mun pitäis niitä viestejä lähettää, että ne tulee näkyvillekin? Ei tää tollo tajua taas mitään.....
Quest
[color=blue]
Kävin sitte kirjoittamassa sinne toiselle puolelle... Jonnekki se lähti, mutta eipä näkynyt siinä pinossa.. No, kaipa se johonkin meni.. Oli kyllä hankalaa, ja en taida muutenkaan siihen ryhmään kuulua.. Olen tälläinen uudempi ja eikös ne putoa kertuista pois?
Mariadee, pura vaan, sitä varten täällä ollaan.. Mulla oli tosiaan eilen sellainen hormooni-hirviö-päivä ja purkaantui kaikki poruna. Tollasta kiukkua ei ole hetkeen ollut.. *Antaa voimahalin*.
Taidan nyt vetäytyä täältäkin takavasemmalle,
[color=green] KIITOS, ETTÄ SAIN OLLA KERTTU!!
[color=blue] On ollut ihanaa käydä jutskaamassa teidän kanssa ja kuulla mielipiteitä askarruttaviin asioihin..
Hyvää odotusta kaikille!!
MariAnn
Mä en ole vielä ehtinyt kirjautumaan tonne yahooseen. Kuulun jo yhteen mammaporukkaa yahoossa, jonne mulla on tunnukset. Varmaan voin ottaa erit tonne kesäkerttujen ryhmään? Pitää käydä viikonlopun aikana kokeilemassa.
Meilläki on mies vielä reissun päällä, Kuopiosta ajelee. Lähti aamulla jo 6 aikaan. Pojan kanssa lähdetään kohta naapureiden kanssa pihatalkoisiin. Käytiin päivällä kaupunkireissulla hakemassa pojalle oma pieni harava, on tohkeissaan odottanut milloin lähdetään. Onneksi tuota haravoitavaa ei kauheesti ole.
Juu, ikkunoita pitäs miedänki vielä pessyt. Olen pessyt nuo mitä on voinut yksin pestä mutta muutama on sen verran isoja ettei oikein yksin saa. Pitää ottaa nyt viikonpun asiaksi. Kukkia haluttas laittaa parvekkeelle, mutta en tiedä noista ilmoista. Nyt on taas on vähän lämpimämpää...Ois kiva kuitenkin pistää ennen kesäkuuta.
Nyt poika hinkuaa ulos, joten pitää lopetella.
Äkkiä hoitopöydästä. Meillä on pesuhuoneessa hyvä taso/pöytä valmiina, ja siinä on lavuaarikin vieressä. Ei haittaa vaikka pissat tulee. Välillä vaihdetaan lattialla tai sängyllä. Monesti olen kuullut, että erillinen hoitopöytä on ollut turha ostos. Siihe ei ainakaan kannata kauheesti rahaa laittaa.
sokuri 37+5
P.S. Nearoosa, sähän olit oulusta? Samoilla viikkoilla vielä mennään, tiedä vaikka oltas samoihin aikoihin osastolla : )
Äläl huolestu, siellä eivät viestit heti näykkään! Katsoppa tunnin päästä uudestaan, niin on varmaan jo tullut! Meidän tässä toisessa ryhmässä ei pari viikkoa sitten tahtonut sivut toimia ollenkaan, eli kenenkään viestiti eivät meneet perille, eikä vanhojakaan päässyt lukemaan.
sokuri
kyllä sun viesti siellä oli ja ei se rajaus nii jyrkkä oo että kyllä sä kuulut ihan kehiin.
Ei se niin vaikeaa ole, minullakin meni hetki, ennenkuin sisäistin jutun, mut kannattaa käydä nyt lukemassa niitä ohjeita ja viestejä. Kyl ne sieltä kaikki aika hyvin löytyy. Ja ihan kätevää on kirjoittelu sinnekin. Ja jos nyt oikein ymmärsin Mariann, niin kyllä sut sinne mukaan kai otettais, kun sen verran pitkään oot jo ollu mukana. (eri asia viikon sisällä ilmoittautuneet)
Krisse laitto sinne gallupinkin kuin rajataan, ja varmaan parin päivän sisällä jo sitten on kuviot selvät, jos vaan nyt porukka äänestää reippaasti. Krissellä on kyl nyt alkuun paljon työtä meidän muiden neuvomisessa, mut lukaiskaa ne viestit läpi, niin löytyy jo perusvinkit, joilla pärjää.
Niin, ja kyl ne viestit sinne tulee! Sitä omaansa ei vaan heti näe. Ehkä minuutin parin viiveellä.
Summerska
pikaiset sairaala kertoilut....
elikkäs tänään viimeinen kerta jorvissa. ultrattiin ja katottiin kohdunsuu...vauva oli kasvanut n 600g. painoarvio oli noin 2,6kg sanoivat että jos lasketulla ajalla tulee niin painoa pitäisi olla kolmisen kiloa.. pieni rääpäle....
kohdunsuu oli auki sormelle ja mikä lie kohdunkaula kadonnut kokonaan... elikkäs nyt vain odotellaan.
mulla tuo sukkapuikko homma tuntuu enemmän veitsen iskulta. on tuntunut jo muutaman viikon ihan alavatsassa. ja tänään kysyin yli kipeästä häpyluusta.... joillain voi kuulema ihan aueta se siitä välistä. tuntuu kun se katkeaisi... ei voi siis kun kärsiä...
saa nähdä kuka meistä kerkiää seuraavaksi.. kaikilla tuntuu jo siihen suuntaan oireet olevan.
jäädään jänskäämään. 7.6.06 maha 37+2
hai vaan kaikki...
haluaisin kysyä, onko kenelläkään ollut ummetusta?? Siis oikeen kunnon ongelmaa asiasta. Olen pitkään taistellut asian kanssa ja nyt homma on täysin lähtenyt käsistä - meinasin pyörtyä vessaan kun kipu oli kovaa ja veren määrä... hmm. Eli onko mitään kotikonsteja??
Neuvolan täti sanoi, että taitaa synnyttäminen olla ainut apu, pää varmaan painaa ihanasti suoleen. Mutta jos jollakulla on vinkkejä, kertokaa! kiitos.
Jamesiina, onnea matkaan! Muuten,minulla on myös Englatilainen mies ja pitää varpajaisia hieman outoina, osti pullon shampanjaa kuitenkin...
Summersnow ja Alide, minulla on se kestovaippa vielä tarjolla eli kertokaa vaan miten saan sen teille toimitettua niin pistän tulemaan.
Ymmärrän, että haluatte rajata yahoon puolelle tulijoita, on vaan tietenkin outoa kun kaikki tutut katoaa, eli minullakin tilanne se, että työt vasta lopetin, olen marraskuusta lähtien lukenut lähes joka päivä kaikki jutut, mutta en ole itse kirjoitellut kuin vasta nyt lomalle päästyäni. Kai tänne muitakin jää, niin saa vaihtaa viime hetken ajatuksia ja tietenkin vauva-arjen huolia jakaa, vai?
Pearl73
[color=navy]Ihanaa, tänään loppui koulu!!! =) Aamulla oli se tentti ja iltapäivällä kypsyysnäyte. Molemmat meni hyvin. Kävin siinä välissä vielä kotona ja siivosin koko kämpän. Huomenna pesaisen ulkoikkunat. Ei taida olla kuin kuukausi ja nyt ne näyttää taas siltä kun ei ois pesty vuoteen. No, niissä ulkoikkunoissa ei kauaa mene.
Kiitos lohduttavista kommenteista tuon painon suhteen. Taidan seuraavan kerran kysyä että mitä sitten, jos vielä naputtaa.
Pearl: Oletko ottanut laksatiiveja? Varmaan kannattais ensin Levolacia kokeilla ja sit lääkärin luvalla Laxoberonia jos ei auta. Onhan tuo tosi ikävää jos ihan kivun kanssa saa pinnistää. Ja juo erittäin paljon vettä!
Hoitopöydästä: Myö ostettiin vaan hoitoalusta, joka laitetaan pesukoneen päälle. Siinä pesukoneen yläpuolella on kaappi, johon saa vaippoja ym. Saapahan helposti pyllyn pestyä kun on käsienpesuallas vieressä.
Mie en välttämättä jaksa sinne Yahoohon ilmoittautua kun käyn kuitenkin täällä kirjoittelemassa. Toivottavasti ei täältä kaikki häviä. Ei ainakaan vielä ole hävinnyt viestien määrästä päätellen.
Tänään tajusin, että vauva voi syntyä milloin vaan. Tänäänkin on ollut aika napakoita supistuksia. Alkaa jo vähän jännittämään. Mie oon varmaan ihan fiiliksessä sitten kun pääsee tositoimiin. =)
No, taidan mennä katselemaan telkkaria. Huomenna onkin leipomispäivä kun kaverit tulee meille vauvakutsuille.
Tytteli-83 rv 36+2
Eikä täältä porukka ihan helpolla näytä katoavan! :-) Minä ehdottaisin rajaksi 17.5. ennen mukaan tulleita, kommentoikaa muutkin ja käykää siellä yahoon puolella, jos kuitenkin ootte jo ehtineet keskusteluissa olla mukana! (varoitus; mä oon palstaterrorisoinut siellä ihan kauheasti) Siellä on äänestyskin just tuosta rajaus-asiasta.
Ummetuksesta; ei vaaleaa viljaa, vaan mahd. paljon kuituja (kaurapuuroa, keitä sekaan leseitä, tai laita murojen ja myslin sekaan leseitä), juo paljon, (ei ehkä maitoa kauheasti, mut vettä ainakin), vihanneksia paljon jne, mustikkakin sanotaan auttavan. Mulla muuten se magnesium hiukan löystytti vatsaa (iltaisin kun otan, on aamulla löysä maha). Rauta kovettaa. Mitäs muuta...
Summerska
elkää menkö minnekkään KUKAAN ja älkää olko hei huolissaan että me kadotaan!!! eikä kadota!!!
mäkin oon käynyt täällä sataviiskyt kertaa tänään lukemassa, ja tää on mun 3s kerta kun kirjottelen tänne...pientä kiireen poikasta vaan pukkaa kun yrittää opastaa ja miettiä samalla noita yahoon juttuja :/
tällä hetkel rajaa ollaan vetämässä suunnilleen noin niille paikkeille kun miona ilmotteli ettei voi enää kirjotella (ja siitähän se ajatus sitten lähti) hih ;) huumorin kukka se kaunein kukka :DDD
ei mutta oikeesti nyt vaan makostellaan ja mietiskellään ja kaikki vaan nyt ihan rauhassa jatketaan tätä rupattelua täällä kerttujen pinossa!!!!
ja kukaan ei saa lupaa lähteä pois!!! JOOKOS :)
nyt tyttöjen iltapuuro touhuihin...kahtellaan jos innostun tulemaan vielä myöhemmin TAAS
tsemppiä kaikille keillä kuulostaa jo siltä että pikkuiset voisivat tulla jo ihan pian :) täällä odotellaan ihan mielettömän innoissaan teitin puolestanne
-risutiina rv35+6
Eilen oli aika mahtava päivä.. A/ Suomi voitti! B/ Lordi pääsi jatkoon ja C/ Mun serkku ja esikoisen kummitäti Isabella pääsi tangokisoissa jatkoon eli on sitte lauantaina tv:ssä :) Mä istuin siellä tangokarsinnoissa klo 12-24 ja arvatkaapa puutuko pylly :) Mut oli se sen arvosta..kai?! :)
Kävin myöskin Yahoossa rekisteröitymässä. Millon sitte sinne pääsee? Ja mistä? Ja tuli sinne vahingossa se Yahoo sähköposti, mut sitä en käytä!
Mulla on kans kauheeta supistelua koko ajan. Tänään en oo voinu poikaa hoitaa ollenkaan..Käveleminen on ihan tuskaa! Sen viimisen lääkärineuvolan jälkeen on supistellu ihan mielettömästi ja ne on ollu jo aikas kovia.
Tuun vielä uudestaan. Tarvis poika laittaa kylpyyn. On aika likanen, ku ollu isin kanssa vajassa autoremonttia tekemässä.. :)
Mutta mutta..palailen vielä! Hanna*
Hoxa:
Kävin myöskin Yahoossa rekisteröitymässä. Millon sitte sinne pääsee? Ja mistä? Ja tuli sinne vahingossa se Yahoo sähköposti, mut sitä en käytä!
Mutta mutta..palailen vielä! Hanna*
1.sinne pääsee sitten kun palstan pitäjä: MA hyväksyn " hakemuksen" *heh* kuulostipa oudolle
2.etusivulla lukee join group ja sieltä sitten liitytään kerttusiin
3.s-posti... ei huolta saat sen vaihdettua kun käyt päivittämässä tietosi
mut muistakaa siis laittaa sellainen s-posti osoite sinne mitä sit kans käytätte että tulee tärkeät viestit perille asti teillekkin :D
nyt pakko rientää
-k-
Mulla oli tänään neuvola ja sieltä ajattelin kirjoittaa kuulumisia. Painoa oli tullut 933g 9 päivässä, verenpaine 129/77, syke 140 ja sf mitta 36cm!! viikot nyt 37+2. Eli ylitse ylimmän käyrän mennään. Terveydenhoitaja lupasikin laittaa äitipolille lähetteen vauvan koon arviointiin. Mulla on kaksi lapsista ollut 4,5kg, toinen meni päivän yli ja toinen 10 pv yli lasketun. Toivottavasti ei nyt tarttis viisikiloista synnyttää. Vauva on laskeutunut jo melko alas, kun ei terveydenhoitaja niin hyvin päätä tuntenut, mutta sen verran kuitenkin , että on pää alaspäin.
Päätä särkee ja on flunssainen olo, toivottavasti en ole tulossa sairaaksi. Ei olis kiva sairaana synnyttää. En jaksa enempää kirjoitella, omasta navasta nyt vaan.
Olsku 37+2