Miksi Istanbulin matka on kalliimpi kuin Turkin rantaloma?
Minusta olisi mielenkiintoista mennä Istanbuliin. Rantakohteet ei kiinnosta. Mutta nuo Istanbulin reissuthan on ihan yhtä kalliita kuin mitkä tahansa kaupunkilomat Euroopassa. Eikö Turkki olekaan halpa maa matkustaa?
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 10:14"]
Jos eksotiikkaa pelkää niin kannattaa pysyä kotona. Saksassakin tuoksuu läski ja makkara ja siellä on turkkilaisia joten sinne ei voi mennä:) Sveitsissä tuoksuu lehmän lanta ja juustot... ei sinne! Italialaiset on äänekkäitä ja tulee lähelle - hui..... Ranskalaiset puhuu outoa kieltä ja polttaa yhä pahanhajuisia savukkeita - ei ei ei... Baltian maista puhumattakaan. Tai hollannista missä tuoksuu kannabis.... Aasiasta ja afrikasta nyt puhumattakaan....
[/quote]
Numero 9 kyllä myöntää ettei ole kovin eksotiikka-intoinen. Turkissa en tosiaan viihtynyt enkä ole viihtynyt esim. Tunisiassa tai Egyptissäkään. Liikaa eksotiikkaa mulle. Ehkä asiaan vaikuttaa se että matkustan yleensä naisena yksin, ja noissa maissa kyllä välillä on ihan päiväsaikaankin tunne että on saalis jota miespuoliset saalistajat katselee silmät kiiluen. Inhoan myös tinkaamiskulttuuria.
Sen ijaan nuo muut kohteet joista muualla paitsi Hollannissa olen kyllä käynyt, on olleet mieleisiä (Baltian maat lähinnä neutraaleja). Italia äänekkäine ihmisineen suorastaan suosikkimaani.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 08:56"]
Juu ja en lennä millään turkkilaisella lentoyhtiöllä enkä varaa hotelleja itse vaan ihan matkatoimistosta ajattelin sen matkan ottaa.
[/quote]
Minkähän maalaisella lentoyhtiöllä ajattelit Istanbuliin matkatoimiston matkalla lentää? Ajattelin vaan, että kun sinne ei ainakaan suomalainen lentoyhtiö lennä, vaikka olisi miten matkatoimiston matka.
Ja toiselle vastaajalle, joka valitti epämääräistä ympäristöä ym., kun ei raaskinut ottaa hotellia hyvältä alueelta, vaan halvan hinnan vuoksi jostain syrjäkyliltä. Et sitten näe mitään yhteyttä näiden asioiden välillä? 15 miljoonan asukkaan kaupungissa on niitä epämääräisempiäkin alueita, joille normaalisti turistin ei tarvitse mennä. Mutta jos väen väkisin haluaa juuri siellä asua, niin oma valinta. Ja netistä etukäteen tutkimalla ihan varmasti nämä asiat selviävät.
En tiedä, "missä Istanbulissa" jotkut ovat käyneet, ja mitä kaupunkilomaltaan haluavat, kun eivät ole Istanbulista pitäneet. Minusta Istanbul on kiistatta yksi maailman upeimpia ja mielenkiintoisimpia kaupunkeja.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 10:54"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 10:14"]
Jos eksotiikkaa pelkää niin kannattaa pysyä kotona. Saksassakin tuoksuu läski ja makkara ja siellä on turkkilaisia joten sinne ei voi mennä:) Sveitsissä tuoksuu lehmän lanta ja juustot... ei sinne! Italialaiset on äänekkäitä ja tulee lähelle - hui..... Ranskalaiset puhuu outoa kieltä ja polttaa yhä pahanhajuisia savukkeita - ei ei ei... Baltian maista puhumattakaan. Tai hollannista missä tuoksuu kannabis.... Aasiasta ja afrikasta nyt puhumattakaan....
[/quote]
Numero 9 kyllä myöntää ettei ole kovin eksotiikka-intoinen. Turkissa en tosiaan viihtynyt enkä ole viihtynyt esim. Tunisiassa tai Egyptissäkään. Liikaa eksotiikkaa mulle. Ehkä asiaan vaikuttaa se että matkustan yleensä naisena yksin, ja noissa maissa kyllä välillä on ihan päiväsaikaankin tunne että on saalis jota miespuoliset saalistajat katselee silmät kiiluen. Inhoan myös tinkaamiskulttuuria.
Sen ijaan nuo muut kohteet joista muualla paitsi Hollannissa olen kyllä käynyt, on olleet mieleisiä (Baltian maat lähinnä neutraaleja). Italia äänekkäine ihmisineen suorastaan suosikkimaani.
[/quote]
Pakko myöntään että minullekin Egyptin tinkaamiskulttuuri ja huijaus oli liikaa, Turkki on vielä pientä siihen verrattuna! Ja vähentynyt todella paljon tuon vuoden -85 jälkeen. Likaisuus ei mua ole koskaan häirinnyt kunhan ei ulotu mun hotellihuoneeseeni - siihen pystyy onneksi itse vaikuttamaan.
Mutta joo, provosoiduin hieman koska maat on tosiaan erilaisia eikä voida olettaa että kaikkialla on yhtä hajutonta ja mautonta kuin Suomessa:)
Myös Italiafani joka pääsee "kotiin" 3kk kuluttua:D
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 08:07"]
Istanbul on paljon parempi kohde kuin nuo alanyat...
[/quote]
Totta. Mutta Turkissa on kivoja pienempiäkin rantalomapaikkoja, joissa näkee vähän paikallistakin menoa. :)
Ja toiselle vastaajalle, joka valitti epämääräistä ympäristöä ym., kun ei raaskinut ottaa hotellia hyvältä alueelta, vaan halvan hinnan vuoksi jostain syrjäkyliltä. Et sitten näe mitään yhteyttä näiden asioiden välillä? 15 miljoonan asukkaan kaupungissa on niitä epämääräisempiäkin alueita, joille normaalisti turistin ei tarvitse mennä. Mutta jos väen väkisin haluaa juuri siellä asua, niin oma valinta. Ja netistä etukäteen tutkimalla ihan varmasti nämä asiat selviävät.
En tiedä, "missä Istanbulissa" jotkut ovat käyneet, ja mitä kaupunkilomaltaan haluavat, kun eivät ole Istanbulista pitäneet. Minusta Istanbul on kiistatta yksi maailman upeimpia ja mielenkiintoisimpia kaupunkeja.
Niin, katselimme kyllä etukäteen paikkoja. Jos ei ole koskaan käynyt paikassa, niin ei voi kuitenkaan kaikkea tietää etukäteen. Jos olisimme tienneet miten hankalaa liikkuminen oli, ihan kernaasti olisimme maksaneet enemmän hotellin sijainnista.
T.8
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 11:08"]
Niin, katselimme kyllä etukäteen paikkoja. Jos ei ole koskaan käynyt paikassa, niin ei voi kuitenkaan kaikkea tietää etukäteen. Jos olisimme tienneet miten hankalaa liikkuminen oli, ihan kernaasti olisimme maksaneet enemmän hotellin sijainnista.
T.8
[/quote]
Olitte ilmeisesti tosi kaukana keskustasta!! Keskustassa on bussit, metro, ratikat ja kaikki nähtävyydet kävelyetäisyydellä. Taksit halpoja jne. Meillä aina hotellin sijainti määräytyy "vanhan kaupungin" läheisyydellä. Siitä on hyvä lähteä kasvattamaan reviiriä.
No mitäpä lottoat? Kyseessä Euroopan suurin kaupunki ja hinnat sen mukaisia. Luuletko myös että briteissä hinnat olisi samat Lontoossa ja jossain walesilaisessa pikkukylässä?
Turkki yrittää estää Suomea ja Ruotsia liittymästä Natoon. Sen takia lomailijoita tarkkaillaan ja ylilaskutetaan.
Vieläkö on noin juntteja matkailjoita, jotka ei tiedä lentoyhtiöistä ja reittilennoista hevon humppaakaan (en lennä millään turkkilaisella) ja ei osaa varata hotellia itse??
Onko joku charter-matkojen lentoyhtiö sinusta parempi? Minkä maalaisia ne on? Miksi ne on parempia kuin valtion omat lentoyhtiöt? Kiinnostais kyllä tietää perustelut.
Edullisesti pääsee reittilennolla, jos vaan osaat ja uskallat niillä lentää. Silloin joutuu kylllä ihan itsenäisesti toimimaan kentällä ja siirtymään hotelille, eikä pääse kulkemaan peräkkäin jonkun väsyneen ryhmän kanssa, kaikilla joku oranssi nimilappu otsassa...
Hotellin löytää netistä etsimällä hauamaltaan alueelta, halualmallaan hinnalla. On valinnanvaraa ja voi mennä oman budjetin mukaan.
Mutta jos on noin rajoittunut, niin ei kait sitte muuta ku charter-tuubiin vaan. Silloin se maksaa, sen minkä maksaa.
Oli mulla yks työkaveri, alle 30-v jostain hämeen mettistä, joka ei tiennyt että reittilennot toimii kuin pitkänmatkan bussit. Että voi olla vaihtoja jossain ja taas jatketaan.Se ei löytänyt suoraa lentoa Balille eikä millään tajunnut että sinne voi lähteä ihan omatoimisesti, minä päivänä haluaa ja mitä kautta sopivan löytää. Ei uskonut, että tarjoilu voi olla koneessa ilmaista. Jankutti vaan että ai jaaha, ai jaaha, ja tuijotti tyhjänä takaisin. Tiesin, ettei se sinne Balille ikinä pääse, ryynää sitten siellä Hua Hinnin suomalaislähiössä. Mikäpä siinä sitten.