Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempien kanssa ryyppääminen - en tajua

Vierailija
17.02.2013 |

Rakkaat av-mammat . Nyt saatte ottaa kantaa mieltäni kalvanneeseen asiaan: onko normaalia ottaa kuppia vanhempiensa kanssa.

Koko sen ajan kun minä ja mieheni ollaan oltu yhdessä (7 vuotta) mieheni on aina välillä ryypännyt vanhempiensa kanssa. Siis kyse ei ole yhdestä saunakaljasta, vaan kunnon perskänneistä! Siis istutaan kotonasohvalla, Iron Maiden soi taustalla ja ryypätään. Ei usein, mutta pari kertaa vuodessa. Olenko ahdasmielinen kun olen sitä mieltä, ettei tuo ole normaalia? 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet. Mikä siitä tekee epänormaalia?

Vierailija
2/19 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2013 klo 12:41"]

[/quote]Komppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2013 klo 12:41"]

[/quote]

Se, että lasten ei tarvitsisi nähdä vanhempiaan humalassa? Tätä on siis harrastettu perheessä siitä lähtien kun lapset ovat täyttäneet 15v. Nyt lapset about kolmekymppisiä kaikki. Sitten ollaan kännissä suomalaisella angstitavalla ja "vittukukaikkionvittuperseestä".

Vierailija
4/19 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2013 klo 12:35"]

Rakkaat av-mammat . Nyt saatte ottaa kantaa mieltäni kalvanneeseen asiaan: onko normaalia ottaa kuppia vanhempiensa kanssa.

Koko sen ajan kun minä ja mieheni ollaan oltu yhdessä (7 vuotta) mieheni on aina välillä ryypännyt vanhempiensa kanssa. Siis kyse ei ole yhdestä saunakaljasta, vaan kunnon perskänneistä! Siis istutaan kotonasohvalla, Iron Maiden soi taustalla ja ryypätään. Ei usein, mutta pari kertaa vuodessa. Olenko ahdasmielinen kun olen sitä mieltä, ettei tuo ole normaalia? 

[/quote]

mä olen kyllä samaa mieltä ap : n kanssa.

mun mielestä olisi normaalia ottaa juhlatilanteissa onnittelumaljat, ja mitä nyt esim. häissä kukakin juo enemmän tai vähemmän. Se että esim. häissä näkisin jonkun sukulaiseni hiprakassa , sitä en ihmettelisi yhtään.

Sen sijaan omien vanhempien kanssa yhdessä dokaaminen kotisohvalla on kertakaikkiaan kuvottava ajatus.!!

Vierailija
5/19 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä trauma sulla on? Lapset ei saisi nähdä vanhempiaan humalassa? WTF? Miksi ei?

Jos lapset on siis jo aikuisia ennenkuin tuota on harrastettu, niin what? En nyt tajua.

Ja kokonaiset 2 kertaa vuodessa, ei kuitenkaan joka viikonloppu.

Vierailija
6/19 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2013 klo 12:53"]

Siis mikä trauma sulla on? Lapset ei saisi nähdä vanhempiaan humalassa? WTF? Miksi ei?

Jos lapset on siis jo aikuisia ennenkuin tuota on harrastettu, niin what? En nyt tajua.

Ja kokonaiset 2 kertaa vuodessa, ei kuitenkaan joka viikonloppu.

[/quote]

Pari kertaa vuodessa = AINA kun käymme heillä. Okei,väärä sananvalint. Käymme heillä ehkä 6-7 x vuodessa. Itse en ole koskaan nähnyt vanhempiani perskänneisenä, hiprakassa kyllä monta kertaa. Ei kyllä ole tullut traumoja. Mutta miehen vanhemmat ovat välillä siinä kunnossa, että täytyy taluttaa sänkyyn. Muutenkin suurkuluttajia, kun molemmilla menee lava viikossa. Enemmän, jos joku lapsista perheineen on kylässä.

Vierailija
7/19 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ongelma on se että ovat alkoholisteja, ei se että lapset ryyppää sillon tällöin mukana?

Vierailija
8/19 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia käytöstä, jos rupusakkia ollaan. Seurassa kuin seurassa otetaan raskaasti, öristään ja manataan, kuinka huonosti asiat on ja kuinka  kaikki on toisten syytä. Tästä ilakoinnista saatetaan sitten käyttää nimitystä "juhliminen". Toisinaan nämä porukat ylittävät myös uutiskynnyksen: ...seurueessa oli syntynyt riitaa, jonka päätteeksi...

Vierailija
9/19 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän sun ongelma itse asiassa on?

Miksi olet ottanut mieheksesi alkoholistin, joka ryyppää itsensä känniin. Se ei ole minusta ydinajatus, että miehesi ryyppää vanhempiesi kanssa, vaan se, että en kestäisi itse miestä, joka ryyppää itsensä känniin.

Vierailija
10/19 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuossa on kyse siitä, että miehen vanhemmat ovat alkoholisteja. Sen sijaan että mies (tai sisaruksensa) dokaavat heidän kanssaan, heidän pitäisi saada vanhemmat tekemään jotain muuta kun tapaavat. Alkoholisti ei välttämättä tajua omaa tilaansa, läheisten pitäisi ns. tuomita se ryyppääminen sen sijaan että tukee (viemällä esim. viinaa tuliaiseksi) tai hyväksyy (osallistumalla juomiseen) heidän juomistaan.

Itse juuri kuuntelin miten joku "wt-eukko" leuhki lapsensa juomisella kavereilleen bussissa. Nauroi kuinka lapsi oli ollut kännissä ja tullut yöllä kotiin, sitten heti aamulla oli lähtö ollut abiristeilylle ja sieltä oli kännissä soitellut, ja jäi vielä satamakaupunkiin ryyppäämään ja soitteli lisää rahaa äidiltään. Aivan sairasta. Ja mamma oli rahaa laittanut lisää tilille jotta tyttö sai ryypätä lisää....!

Ymmärrän että nuorena pitää elää ja bilettää, mutta mitä järkeä on hyväksyä ja rahoittaa (liekö edes täysi-ikäisen?) abi-tytön usean päivän putkeen jatkuvaa dokaamista, en ymmärrä.

Vierailija
11/19 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Jos ovat aikuisia niin ihan ok.Minusta sivistynyt muutama viinilasillinen aikuisen lapsen ja vanhemman välillä on ihan omiaan.Kertonee läheisistä suhteista.Itsekin olen joskus juonut viiniä enemmänkin vanhempieni seurassa.He ovat jo eläkeläisiä.Tarkoitus on kaiketi positiivinen.Olen myös juonut muidenkin sukulaisteni seurassa siis omien.

Vierailija
12/19 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole omia vanhempiani ikinä humalassa nähnytkään, juovat silloin tällöin ja todella vähän. Yleensä se jää yhteen saunakaljaan, yhteen lasiin viiniä tai jotain muuta väkevämpää.

Tosin itse tuli sitten 16 vuotiaana juotua kaverin vanhempien seurassa, kaverin kanssa. Eipä tuo mitenkään ihmeellistä ollut, ei tarvinnut vanhempia sänkyyn kantaa, käskivät meidän olla nätisti, kun lähtivät kapakkaan.

Vierailija
13/19 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin hyvää musaakin vielä... Ihme ongelmia ihmisillä. Meillä on käyty vanhempien kanssa mm. mainitun Iron Maiden:in konserteissakin monta kertaa ja yleensä otettu siinä myös kuppia sitten. Minulla on ollut aina todella lämpimät välit vanhempiini.

Vierailija
14/19 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en pysty ryyppäämään isäni kanssa,örvelö juoppo ihan naamat aina,vituttaa ajatellakin koko tyyppiä,mutta avopuolisoni sukulaisten kanssa on ihan kiva istua iltaa ja ottaa kuppia, välillä kaadetaan ihan reilustikin,avopuolisoni viihtyy myös samassa seurassa,se on varmaan ihmisten luonteesta kiinni paljon,ovat sosiaalisia ja kerääntyvät juhlimaan yhdessä,joulut,uudetvuodet,juhannukset.

Vierailija
15/19 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2013 klo 12:35"]

[/quote]

No mun mielestä ei ole normaalia, mutta me emme ryyppää - viimeksi kai miehen 40v juhlaristeilyllä tuli otettua vain juhlimisen takia. Tuosta on kohta 8 vuotta....

Meillä alkoholia nautitaan aina ruuan kanssa ja paikalla voi hyvin olla appivanhemmat ja omat aikuiset lapset (toki nuorinkin, alaikäinen). Eli sinänsä ikäluokkien välillä meillä on paljonkin yhteisiä juhlia ja viihdymme yhdessä. Mutta ei ryypätä humaltumistarkoituksiss

Vierailija
16/19 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä käyn silloin tällöin äitini kanssa jossain pubissa muutamalla. Meillä on todella läheiset välit enkä näe tuossa mitään outoa.

Vierailija
17/19 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, mjitähän tähän sanoisi. Alkoholisti-isääni en siedä kännissä yhtään, en siis vastaa edes puhelimeen. Äidin kanssa voidaan juoda pullo punaviiniä puoliksi illan aikana ja jutella mukavia, kokkailla ruokaa jne. Ihan normaalia minusta, mitään kännejä ei kyllä harrasteta kumpikaan. Hipraassa ollaan kyllä samoissa sukujuhlissa oltu :D

Vierailija
18/19 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Normaalia"-sanaa käytetään liikaa. 

Noh kuitenkin, saatan itse käydä vanhempieni kanssa pubissa ja juoda muutenkin, mutta perskännejä en haluaisi vetää, enkä haluaisi nähdä vanhempiani kännissä. Epämiellyttävä ajatus siis, mutta ihmisillä on omat tapansa eikä pari kertaa vuodessa kuulosta niin pahalta.

Vierailija
19/19 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä ryyppääminen - en tajua. :(

Ei kuulu minun tai sukulaisteni / ystävieni ajanviettotapoihin lainkaan. Eli siis kokonaisuudessaan ryyppääminen on ihan karseeta ja ala-arvoista touhua minusta. Sorry. Ei tee mitään eroa se, kenen seurassa ryyppää.