Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauniiksi kehuva isä tai liian pitkään halaava mummi saattaa huomaamattaan vahingoittaa lapsen kehon-kuvaa

Vierailija
15.03.2019 |

Anteeksi nyt, mutta mitä hittoa Hesari? En näe juttua kun en ole tilaaja, mutta otsikko on ainakin ihan pimeä. Lapsia kuuluu kehua ja pitää hyvänä.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä kehun ja suitsutan omaa 6-vuotiastani ihanaksi ja ties miksi päivittäin enkä aio lopettaa. :D Kauniiksikin olen kehunut, hyi minua. 

Vierailija
42/44 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

samaa tasoa kun vanhemmat hokee lapselleen että on fiksu ja viisas yms, koko lapsuuden. Sitten tulee koulussa elämä vastaan ja ollaan tavis-tasoa ja romahdetaan.

Mutta on nähty myös erityisyliherkkyyden lietsoja-mammoja,  "hiertääkö se pesulappu nyt,"tuntuuko ne saumat nyt", nuita hokevat joka sekunti niin varmasti lapsella tuntuu joka tuulen henkäyskin.

Vanhemman kuuluu ihailla lastaan ja lapsen osaamista vastapainoksi käskyttämiselle/kasvattamiselle. Lapsen kuuluukin tuntea, että on vanhemmilleen ainutlaatuinen, kyllä lapset jo päiväkodissa oppivat, että eivät oikeasti muille ole. Vai olisiko sinusta hyvä, että vanhemmat parhaimmillaankin toteavat lapselle, että olet täysin keskinkertainen (myös vanhempiensa silmissä)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä kehun ja suitsutan omaa 6-vuotiastani ihanaksi ja ties miksi päivittäin enkä aio lopettaa. :D Kauniiksikin olen kehunut, hyi minua. 

Niin minäkin! Kuka lasta kehuu ja kannustaa, jos ei edes oma äiti? Kyllä lapsi tietää, että ei ole niin fiksu ja kaunis muille kuin äidilleen, mutta on tärkeää olla ihanin edes jollekulle.

Vierailija
44/44 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on aina kehuttu paljon ja se on tehnyt hyvää itsetunnolleni. Kyllä tuntuisi kauheelta jos vanhempani eivät olisi koskaan sanoneet minun olevan kaunis! Kyllä sitä kuitenkin miettii ulkonäköasioita jossain vaiheessa. Ei minusta silti tullut ulkonäkökeskeistä. Kaikki on kielletty nykyään. Ja kyllä on kehuttu myös taitoja ja ahkeruutta mutta myös ulkonäköä.