Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauniiksi kehuva isä tai liian pitkään halaava mummi saattaa huomaamattaan vahingoittaa lapsen kehon-kuvaa

Vierailija
15.03.2019 |

Anteeksi nyt, mutta mitä hittoa Hesari? En näe juttua kun en ole tilaaja, mutta otsikko on ainakin ihan pimeä. Lapsia kuuluu kehua ja pitää hyvänä.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti artikkelin viesti on sama kuin aina: Mitä tahansa vanhempana teetkin niin traumatisoit lapsesi ja vahingoitat sen minäkuvaa, kehonkuvaa ja maailmankuvaa...

Vierailija
2/44 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään ulkonäköpaineita (tiedän olevani ihan nätti) ja uskon sen johtuvan siitä, ettei minua koskaan kehuttu kauniiksi. Ei myöskään toivottu millainen minun olisi pitänyt olla, ei siis arvosteltu mitenkään. Aiheeseen ei vain puututtu, koska se ei ole tärkeä.. siis mille joku näyttää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä on niin lyhyt kivojen asioiden ja kehujen muisti, että harva menee pilalle jos kehutaan ja halitaan ja pidetään hyvänä.

Vierailija
4/44 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän pojasta saattaa tulla homo jos isä koko ajan kauniiksi kehuu.

Vierailija
5/44 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole mitään ulkonäköpaineita (tiedän olevani ihan nätti) ja uskon sen johtuvan siitä, ettei minua koskaan kehuttu kauniiksi. Ei myöskään toivottu millainen minun olisi pitänyt olla, ei siis arvosteltu mitenkään. Aiheeseen ei vain puututtu, koska se ei ole tärkeä.. siis mille joku näyttää

Mistä tiedät olevasi ihan nätti?

Vierailija
6/44 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse lukemaan itsekkään mutta ajattelen näin:

Niin kehuminen kuin halaaminenkin voi olla lapselle ahdistavaa ja aiheuttaa lapsen tahtomatta tehtynä sen että lapsen on vaikeampi tulevaisuudessa määritellä oman fyysisen ja sanallisen koskemattomuuden rajoja. Yltiö vuotava kehuminen voi myös aiheuttaa sen että jatkossa huomioita kerjätään lapselle vahingollisella tavalla koska ei osata elää ilman sitä.

Totta kai jokainen lapsi tarvitsee kehuja ja läheisyyttä mutta ei pitää mennä lapsen ehdoilla ja kunnioittaa fyysistä koskemattomuutta. Ja ei kehuissakaan pidä liiotella. Ulkonäön sijaan tulee keskittyä muihin asioihin. Kuten onnistumisiin arkipäivän tilanteissa. Jos lasta joka päivä kehutaan ulkonäöllisesti lapsesta todennäköisesti kasvaa ulkonäkö keskeinen joka aiheuttaa ongelmia tulevaisuudessa.

Vierailija
7/44 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä on niin lyhyt kivojen asioiden ja kehujen muisti, että harva menee pilalle jos kehutaan ja halitaan ja pidetään hyvänä.

Ei ehkä mene pilalle, mutta tulee ulkonäköpaineita.

Vierailija
8/44 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsomalla peiliin ja valokuvia.

Vierailija
9/44 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tuo on pelkästään sinun oma mielipiteesi.

Vierailija
10/44 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä lukee että jos mummo tai vaari tai kuka vain haluaa halata, mutta lapsi ei, niin lasta ei pidä pakottaa koska siten hän oppii, ettei hänen rajoillaan ole merkitystä. Se altistaa hyväksikäytölle.

Vierailija
11/44 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minuakaan kehuttu kauniiksi vanhempien taholta.

Ihan ok näköinen ja kokoinen olen.

Mummi halaa liian pitkään, entäs pappa, ukki vai mikä onkaan.

Pitäisi löytyä laskea viiteen tai kolmeen. Ettei vain aika ylittyisi.

Ymmärrän jos joka päivä näkee...mutta harvemmin kun näkee.

Vierailija
12/44 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se sitäkin, mutta en ole ainoa sitä mieltä oleva. En tajua ihmisiä, jotka näkevät itsensä rumina. Mitä hyötyä sellaisesta ajattelusta on?

Vierailija
13/44 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artikkelin otsikko on näemmä muutettu tälle päivälle muotoon:

"Pienikin lapsi voi hävetä ulkonäköään – Yksinkertaisilla neuvoilla autat lasta hyväksymään kehonsa".

Haastatellun asiantuntijan viesti kiteytyy tähän uuteen otsikkoon varsin hyvin. Mukana on käytännön vinkkejä tapoihin joilla tukea lasta. Samoin tuo halaamisjuttu liittyi siihen että lapsen on opittava myös rajat: on lupa kieltäytyä kosketuksesta kun se ei itsestä tunnu mukavalta.

Vierailija
14/44 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa tämä kehovimma. Samalla tavallahan tuo kaikkinainen kaiken ongelmaksi tekeminen vahingoittaa lasta. Luonnottomaksi menee, hyvästi kommunikaation spontaanius. Ehkä pitää ensin kaivaa älypuhelin esiin ja tarkistaa mahdollisimman monesta lähteestä ennen kuin kehuu tai halaa, niin ettei tule tehtyä vahinkoa. Siitähän joutuu vedetyksi tilille vielä kymmeniä vuosiakin myöhemmin. 

Vierailija
15/44 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se sitäkin, mutta en ole ainoa sitä mieltä oleva. En tajua ihmisiä, jotka näkevät itsensä rumina. Mitä hyötyä sellaisesta ajattelusta on?

Mistä tiedät ettet ole ainoa tuota mieltä oleva? Onko myönteinen mielikuvasi ulkonäöstäsi sittenkin rakentunut myös siitä saamastasi palautteen varaan?

Vierailija
16/44 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään halataan joka paikassa. Siitä on tullut tapa.

Kun saavutaan haastatteluohjelmaan esim Studio- ohjelma. Niin alkoi kyllä ärsyttämään näin katsojana sitä likistelyn määrää. Varsinkin Rahkola on kova halailemaan.

Ja kun ohjelmasra poistutaan sama homma . Siis muissakin ohjelmissa.

Ihmiset luulee, että jos ei halaa lastenlapsiaan, ei välitä heistä!

Vierailija
17/44 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Mutta tällä palstalla ei saa sanoa olevansa kaunis/nätti. Heti pilkataan että "niinhän sinä luulet".

Vierailija
18/44 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän pojasta saattaa tulla homo jos isä koko ajan kauniiksi kehuu.

Sarkasmia?

Vierailija
19/44 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva ihminen pystyy ohjelmoimaan ajatuksensa uudelleen noin vain, sen perusteella mikä on hyödyllistä ja mikä ei. Tunteita ja ajatuksia syntyy päivässä tuhansia, ja menneisyyden kokemukset voivat tehdä tästä virrasta haastavan kokemuksen.

Valitsetko sinä tosiaan miten näet asiat? Kun ajatus on noussut pintaan, pystyt reagoimaan ajatukseen mutta et voi valita ajatuksen syntymistä.

Vierailija
20/44 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauneus on joka tapauksessa subjektiivista. Outoa, että sinua noin risoo jonkun terve itsetunto ja tyytyväisyys omaan ulkoiseen olemukseen. Onko SINULLA kaikki hyvin?

- ei edellinen