Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä vaihdan sukat ehkä kerran viikossa. Asioita joita teet kodinhoidossa tai henk.koht hygieniassa ns. vähän sinnepäin?

Vierailija
14.03.2019 |

Juttuja joita et ehkä kehtaa myöntää muille ja joista tiedät että pitäisi vähän tsempata muttet kuitenkaan viitsi?

Kommentit (884)

Vierailija
61/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyykit jää roikkumaan pyykkinarulle ihan liian pitkäksi aikaa, ennenkuin laitan kaappiin, usein 4-7 päivää. :D

Meillä ei edes päädy kaappiin, pyörivät kodinhoitohuoneen tiskillä niin kauan kunnes taas menevät käyttöön. En enää edes viitsi yrittää, paljon helpompi näin.

Ei onnistuisi meillä sillä mulla on kaikki vaatteet pl. sukat ja alushousut henkaroituna ja sileänä.

Te olette tarkkoja.  Sukat valmiiksi sopiviin housuihin?

Vierailija
62/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En petaa sänkyä kuin aniharvoin.  Oion vain vähän peittoja ja päiväpeitto jää laittamatta.  Paitsi silloin kun tiedän, että tulee vieraita.  Ja jos tulee yllätysvieraita, tuuppaan vain makuuhuoneen oven kiinni.

Vihaan imuroimista.  Siksi imuroin hyvin harvoin.  Näkyviä roskia lakaisen vanhalla lasten leluharjalla kihveliin, tai pyyhkäisen luutulla.  Keittiön tasojen kanssa taas olen ylisiisti, ne pitää aina olla tahrattomat ja puhtaat eikä saa olla ylimääräistä roinaa näkyvillä.  Lattioitten suhteen olen sitten suurpiirteisempi.

Uudet ikkunat laitettiin koko taloon n. 5 vuotta sitten.  En ole sen jälkeen kertaakaan niitä pessyt. Ne näyttää niin paljon paremmilta kuin entiset, jotka oli läikikkäät ja sellaiset, että ei pesun jälkeenkään olleet kirkkaat.  Nämä kelpaa nyt hyvin vieläkin, ehkä jonkun mielestä pitäis jo pestä.

Mulla on avokuistilla pyykkinarut.  Vähän hävettää naapureitten takia, kun mulla saattaa joku lakana roikkua siellä viikkotolkulla.  En vaan aina jaksa.

Varpaankynsien leikkaus on jostain syystä sellainen asia, jota lykkään niin pitkään kuin vain voin.  Kuka niitä näkee joten mitä väliä.  Ennen kuin alkaa ottaa kengänkärkeen kiinni tai rikkoa sukkaa.  En ole niin innokas noitten kynsien suhteen muutenkaan, kunhan joskus vähän leikkelen ja muotoilen, mieluummin pidän ne niin lyhkäsinä, ettei tarvi huolehtia mistään.  Lakkaa en laita, kun sitä pitää sitten aina varjella ja huolehtia, että on hyvän näköiset.  Mieluummin täysin lakattomat kynnet, kuin sellaiset, joista on lakat lohkeilleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

reikä hampaissa aiheutuu kariesbakteerista suussa. geeneillä ja pesemisellä ei ole mitään merkitystä. sen saat tartuntana aikuiselta jolla bakteeri on jo suussa. suojelkaa lapsianne tältä ikävältä bakteerilta, siihen riittää yksinkertainen keino, välttäkää alle 5 vuotiaaksi asti sylkitartuntaa sellaiselta ihmiseltä jolla jo on syljessään tämä bakteeri. Vanhemmiten bakteeri ei enä saa jalansijaa jo vanhemman lapsen suussa. Älkää nuolko lapsienne lusikoita, tutteja ym..

t.hammashoitajatäti

Vierailija
64/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pesen hampaat ihan aina aamuisin, mutta harvemmin iltaisin. Olen lisäksi todella laiska käyttämään hammaslankaa jne. 

Olen 47-vuotias, minulla ei ole ikinä ollut ensimmäistäkään reikää hampaissa, ei maitohampaissa eikä pysyvissä. Ei siis ikinä ole paikattu hampaita. Oikomishoidon vuoksi on poistettu muutamia hampaita, mutta ei mitään muita toimia; ei juurihoitoja, ei porausta, ei mitään.

On ollut hankalaa opettaa lapsille ehdotonta 2 x päivässä harjausta, mutta olen pyrkinyt olemaan tinkimätön. Onneksi ovat perineet mun hammasgeenit. Kenelläkään ei yhtään reikää, nuorin 15 v.

VINKKI SINULLEKIN

reikä hampaissa aiheutuu kariesbakteerista suussa. geeneillä ja pesemisellä ei ole mitään merkitystä. sen saat tartuntana aikuiselta jolla bakteeri on jo suussa. suojelkaa lapsianne tältä ikävältä bakteerilta, siihen riittää yksinkertainen keino, välttäkää alle 5 vuotiaaksi asti sylkitartuntaa sellaiselta ihmiseltä jolla jo on syljessään tämä bakteeri. Vanhemmiten bakteeri ei enä saa jalansijaa jo vanhemman lapsen suussa. Älkää nuolko lapsienne lusikoita, tutteja ym..

t.hammashoitajatäti

Vierailija
65/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aloin oikein uudistaa vaatteita, jostain syystä rintaliivit jäivät viimeiseksi, olihan näitä useampia mutta silti.  Kotona pidettäviä sukkia käytin viikkotolkulla.

En vaihda aluslakanaa kuin kerran kk, poikkilakanaa siirrän välillä.

Töissä käydessä en juurikaan viitsinyt silittää pyykkiä, tyynyliinat vain viikkasin kaappiin.

Poikkilakanaa?

Vierailija
66/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tän ketjun perusteella palstalla muuta olekaan, kun tätä wt sakkia.

Ihan mukavaa että käytetään aika muuhunkin kuin raivohulluna siivoamiseen, wt ta tai ei. Minusta tätä on mukava lukea vaikka yritänkin pestä pyykkini ajoissa.

Vierailija
67/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kasvojen puhdistukseen pelkkää lämmintä vettä. Iho voi hyvin, oikeastaan paljon paremmin kuin ennen, jolloin käytin puhdistus-ja kuorinta-aineita sekä kasvovettä.

Vierailija
68/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hammastarkastuksia ei kannata jättää välistä paitsi näiden onnenpekkojen, joiden hampaat on olemassa maan päällä varmaan vielä tuhannen vuoden päästäkin. Oikeasti, me normi-ihmiset, meille on tosi iso riski, jos piilevä tulehdus leviää hampaista ja suusta vaikka sydämeen. Ei ole leikin asia. Monen asian minä valitettavasti laiminlyön, mutta en tuota.

Tämä on kyllä ihan totta. Mun puolisolla hampaan alla ollut märkäpaise oli ilmeisesti syypää sydänpussin tulehdukseen, seurauksena 2 vrk sydänvalvonnassa. Mä taas olen geeneiltäni muuten sysipaska, mutta hampaat, ne tosiaan on varmaan tuhannen vuoden päästäkin. Lucky me. Pelkään hammaslääkäriä yhden sairaalaan vieneen episodin takia, siksi välttelen sitä kuin ruttoa.

Se vuosia taukoillut

Monetkaan eivät ymmärrä, että kaikki eivät uskalla mennä sinne hammaslääkäriin kovin helposti. Minä olen tuollainen, järkytyin jo lapsena kun silloin jouduin käymään usein hammaslääkärissä ja se touhu oli aika ronskia kun hampaita revittiin irti ja oli vuosikausia sellaisia oikomishäkkyröitä suussa. Silloin lapsuudessani (90-luvun alkua) puudutusta käytettiin vain silloin kun hammasta revittiin irti. Noin kaksi vuotta sitten kävin hammaslääkärissä, 17 vuoden tauon jälkeen. Pitäisi "taas" käydä, mutta ei sinne noin vain mennä, vaikka tuo yksityinen hammaslääkäri oli todella ammattitaitoinen ja asiallinen eikä juurihoitokaan tuottanut tuskia. Vasta puudutuksen poistumisen jälkeen alkoi tuntumaan ikävältä.

Missä ihmeen lääkärissä olit 90-luvun alussa. Julkisella? Minä olin silloin jo aikuinen mutta julkinen hammashoito ei vielä koskenut kaikkia. Kävin siis yksityisellä. Kyllä minä sain puudutukset ilman pyytämättä. En suostu muuta kuin sanomaan päivää ilman puudutusta hammaslääkärissä. Koulutraumoja mulla ei ole kun ei ollut reikiä silloin.

Vierailija
69/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kasvojenpuhdistusaineena ruokasoodaa ja perusvoidetta. Hyvin lähtee meikit ja naama hyvässä kunnossa.

Vierailija
70/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätän laueta aina kalsareihin sillä ajatuksella että laitan ne sitten pesukoneeseen. Joskus huomaan kuitenkin että samat bokserit ovat jo neljättä päivää. Silloin on jo aromi melkoinen ja karvat alkaa liimautuu housuihin kiinni. Se nipistelee.

Vierailija
71/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän kasvojen puhdistukseen pelkkää lämmintä vettä. Iho voi hyvin, oikeastaan paljon paremmin kuin ennen, jolloin käytin puhdistus-ja kuorinta-aineita sekä kasvovettä.

Ja tämä tuli yllätyksenä?

Vierailija
72/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just mietin että mulla on ollut samat rintsikat ties kuinka kauan pesemättä aina aamulla päälle vaan. Lisäksi tajusin etten ole vaihtanut lakanoita kuin jouluna? Tyynyliinat vaihdan ja muuten käytän pyjamaa mutta tänään taidan suihkun päälle vaihtaa kaikki.

nyt tuli oksut

Vierailija
73/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän kasvojenpuhdistusaineena ruokasoodaa ja perusvoidetta. Hyvin lähtee meikit ja naama hyvässä kunnossa.

Luin kerran naistenlehdestä että joku muotiguru käytti mannaryynejä veden kanssa kuorintavoiteena.

Vierailija
74/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just mietin että mulla on ollut samat rintsikat ties kuinka kauan pesemättä aina aamulla päälle vaan. Lisäksi tajusin etten ole vaihtanut lakanoita kuin jouluna? Tyynyliinat vaihdan ja muuten käytän pyjamaa mutta tänään taidan suihkun päälle vaihtaa kaikki.

nyt tuli oksut

Nii sain mäkin! Oletan et autocorrect?

Vierailija
75/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintsikat oli monesti pitkään samat päivästä toiseen, vihaan niiden ostamista ja kun olin yhdet hyvät löytänyt niin halusin joka päivä käyttää niitä samoja. Lopulta päätin lopettaa rintsikoiden käyttämisen kokonaan niin pääsi eroon siitäkin riesasta. Nyt on tis-sien päällä puhdas paita joka päivä.

Sitten taas sukkien ja hampaiden pesun suhteen olen ihan neuroottinen. Hampaat on pestävä heti herätessä, aina syömisen jälkeen, aina jos olen lähdössä jonnekin ja ennen nukkumaan menoa. Pesen hampaita siis sen 5-10 kertaa päivässä ainakin.

Ja myös sukkien osalta vaihdan niitä monta kertaa päivässä, herätessä yhdet jalkaan, koiralenkille toiset, kotisukkina kolmannet, työmatkalle neljännet, työpaikalla vaihdan viidennet ja iltapäivästä töissä vaihdan monesti kuudennet, kotona taas seitsemännet jne..

Vierailija
76/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaatekaappi on aivan järkyttävässä kunnossa. Kaikki on vaan tungettu sinne ja sekasin. Ei siis todellakaan viikattu. Vaatteet ovat vielä pääosin mustia, niin aamulla kauheessa kiireessä etsiä sitä yhtä tiettyä vaatetta sieltä sitten. Puolet vaatteista yleensä putoaa hyllystä alas ja survon ne vain sinne takaisin. Saan aikaiseksi viikattua ne ehkä 2-4 kertaa vuodessa. Parin päivän päästä taas samassa tilanteessa.

Vierailija
77/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pese käsiä pissakäynnin jälkeen. Olen nainen. Miksi pitäisi? Ei mun käsille mene pissaa kun pyyhin.

Siksi pitäisi, että vessanpöntön likaisin kohta on se vetonappi. Siihen tarttuu sekä omat että muiden sitä pyttyä käyttäneiden ulostebakteerit. Ja sellainen pieni news flash, että bakteereja et voi nähdä paljaalla silmällä, joten et todellakaan pysty silmämääräisesti tai tuntoaistin perusteella arvioimaan käsiesi likaisuutta.

Mikäs siinä, jos kaltaisesi pysyisivät vain omassa kodissaan, mutta juuri tämän takia leviää esim. norovirus.

Kyllä mä ne julkisilla paikoilla pesen. Mutta pitääkö kotonakin joka pissikäynnin jälkeen pestä? Meillä on siistit vessat ja ollaan terveitä.

Vierailija
78/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunan pesu tapahtuu ehkä turhan harvoin. Ja kylppärin seinälaattojen/saumojen pesu. Ikkunoita pesin alkuvuosina omilleni muutettuani ahkerasti keväisin ja syksysin, nykysessä kämpässä en ole vielä pessyt vaikka jo kolme vuotta sitten muutin... tänä keväänä on kyllä jo aivan pakko.

Vierailija
79/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaihtanut lakanat viimeksi joskus syksyllä. Nukun kyllä usein samat arkivaatteet päällä kuin joissa vietän aikaa muutenkin eli suht' vähän ne ovat kosketuksissa ihon kanssa. Eikä noissa mitään lemmenleikkejä harrasteta.

Vierailija
80/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykit jää roikkumaan pyykkinarulle ihan liian pitkäksi aikaa, ennenkuin laitan kaappiin, usein 4-7 päivää. :D

No täähän nyt on ihan sikanopeeta. Etenkin kun itse heittelee märkiä suurin piirtein jo kuivuneiden päälle ja vanhimmat vaatteet hautautuu kuukausiksi alle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä