Mä vaihdan sukat ehkä kerran viikossa. Asioita joita teet kodinhoidossa tai henk.koht hygieniassa ns. vähän sinnepäin?
Juttuja joita et ehkä kehtaa myöntää muille ja joista tiedät että pitäisi vähän tsempata muttet kuitenkaan viitsi?
Kommentit (884)
Vaihdan lakanat ehkä 2-3kk välein. En vaan viitsi useammin, tai ei tuu mieleen, viikot vaan vilisee eteenpäin ja ei oo aikaa. Sitäpaitsi vihaan puhtaan lakanan tuntua. Pehmyeksi mynttäntyneet on paremmat.
Kylpyhuoneen kaakelien suhteen olen myös aika laiska. 2-3x vuoteen ehkä seiniä pesen. Ja rintsikat mullakin menee liian harvoin pesuun, ehkä 2vk välein, vaikka paitaa taas en voisi kahta päivää putkeen käyttää...
Lattiat, tasot ja ylimääräiset romut kyllä taas pidän hyvässä hallinnassa! Mut ehkä kukin priorisoi, tekee sen mikä itselle tärkeää...
Hammastarkastuksia ei kannata jättää välistä paitsi näiden onnenpekkojen, joiden hampaat on olemassa maan päällä varmaan vielä tuhannen vuoden päästäkin. Oikeasti, me normi-ihmiset, meille on tosi iso riski, jos piilevä tulehdus leviää hampaista ja suusta vaikka sydämeen. Ei ole leikin asia. Monen asian minä valitettavasti laiminlyön, mutta en tuota.
Pölyjen pyyhkiminen. Siis mitä se on?
Vierailija kirjoitti:
Hammastarkastuksia ei kannata jättää välistä paitsi näiden onnenpekkojen, joiden hampaat on olemassa maan päällä varmaan vielä tuhannen vuoden päästäkin. Oikeasti, me normi-ihmiset, meille on tosi iso riski, jos piilevä tulehdus leviää hampaista ja suusta vaikka sydämeen. Ei ole leikin asia. Monen asian minä valitettavasti laiminlyön, mutta en tuota.
Tämä on kyllä ihan totta. Mun puolisolla hampaan alla ollut märkäpaise oli ilmeisesti syypää sydänpussin tulehdukseen, seurauksena 2 vrk sydänvalvonnassa. Mä taas olen geeneiltäni muuten sysipaska, mutta hampaat, ne tosiaan on varmaan tuhannen vuoden päästäkin. Lucky me. Pelkään hammaslääkäriä yhden sairaalaan vieneen episodin takia, siksi välttelen sitä kuin ruttoa.
Se vuosia taukoillut
Imuroin ennen n. 3 viikon välein. Nykyään saa väh. kerran viikossa koska kissa.
Lakanat vaihtuu 4 kertaa vuodessa.
Käytän samaa pyyhettä pari viikkoa ennen kuin heitän pyykkiin.
Pesen vartalon sienellä joka toinen viikko.
Vierailija kirjoitti:
Imuroin ennen n. 3 viikon välein. Nykyään saa väh. kerran viikossa koska kissa.
Lakanat vaihtuu 4 kertaa vuodessa.
Käytän samaa pyyhettä pari viikkoa ennen kuin heitän pyykkiin.
Pesen vartalon sienellä joka toinen viikko.
Siis onko toi vartalon sienipesu joku yleinen tapa joka pitäisi tehdä useinkin? Mulla ei edes ole mitään pesusientä olemassakaan...
Vierailija kirjoitti:
Just putsattiin lattiakaivot ehkä kolmannen kerran sen kymmenen vuoden aikana jota ollaan asuttu täällä.
Miten se tehdään? En ole kyllä huomannut mitään tukkoisuutta.
T: 8 vuotta putsaamatta
Pesen hampaat vain kun menen jonnekkin, eikä ole ollut ikinä reikiä.
Pyykkiä pesen kun tarvitsee jotakin, ja ne roikkuu siellä kunnes tulee uudet tilalle.
Imuroin kun näkyy pölyä
Samat rintsikat olleet 10 vuotta. Pitäs hankkii uudet, mutta kyllä ne vielä pesussa on ehjänä pysyneet.
Siivoan vain jos joku tulee kylään.
Lattiakaivosta ritilä/kansi ylös, peset harjalla sen kaivon pesuaineen kera ja kansi takaisin. Ei ole vaikeata. Mulla vanha tiskiharja tuossa hommassa, vain tuota asiaa varten alennettu alkuperäisestä hommastaan.
Asun yksin joten löhövaatteiteni siisteys on vähän niin ja näin. Kevyesti taitaa mennä kuukausi samoilla vaatteilla, tälläkin hetkellä housuissa näyttää olevan kuivunutta taikinaa, ja oiskohan nuo tahrat paidalla jogurttia.
Olen pannut merkille että töissä moni pitää työkengissä samoja sukkia koko viikon. Iljettää katsoakin kun itse vaihdan niin työsukat kuin kotona pidettävöt sukatkin joka päivä.
Asun yksin ja imuroin kerran kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Mä myös pesen hampaita miten sattuu. Kävin juuri 6 vuoden tauon jälkeen hammaslääkärissä, ei reikiä, ei hammaskiveä.
Kyllä sulla hammaskiveä oli. Itsellä venähti väli 5 vuoteen ei ollut reikiä mutta hammaskiven poisto oli kiperä paikka kun sitä oli tolkuttomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä myös pesen hampaita miten sattuu. Kävin juuri 6 vuoden tauon jälkeen hammaslääkärissä, ei reikiä, ei hammaskiveä.
Kyllä sulla hammaskiveä oli. Itsellä venähti väli 5 vuoteen ei ollut reikiä mutta hammaskiven poisto oli kiperä paikka kun sitä oli tolkuttomasti.
Jaa. No ehkä ne sitten muuten vaan välttelivät töitä ja sanoivat, ettei ole korjattavaa eikä putsattavaa. Olin valmistautunut isoon remonttiin ja laskuun, toisin kävi. Kutsuvat ensi vuonna uudelleen, katsotaan rohkaistunko menemään.
Olen luullut itse olevani ällöttävä jos joskus lakanoiden vaihto venyy melkein kahteen viikkoon, tai vapaapäivänä jää suihku väliin jos en oo menossa mihinkään, mutta ei näköjään tarvitse hävetä :D
Vierailija kirjoitti:
Olen luullut itse olevani ällöttävä jos joskus lakanoiden vaihto venyy melkein kahteen viikkoon, tai vapaapäivänä jää suihku väliin jos en oo menossa mihinkään, mutta ei näköjään tarvitse hävetä :D
En mäkään vaihda lakanoita sen useammin kuin kesähelteillä. Sen sijaan ihmettelen miten voit olla ilman suihkua. Onko äitisi oloista missä peseydyttiin kerran viikossa lauantai saunassa.
Vierailija kirjoitti:
Pyykit roikkuu narulla kunnes tarvin kuivaustilaa märälle satsille. Viikatut vatteet nojatuoliin ja siitä ne päätyy pikkuhiljaa takaisin käyttöön. Vaatekaapiin vain jos vieraita tulossa, eli muutaman kerran vuodessa.
Itselläni, kun kuivausteline tyhjenee - ovat puhtaat vaihtovaatteet loppu ja on aika pyykkäyksen.
Lakanat vaihdan kerran kuussa tai kahdessa
Rintsikat ongelmitta useamman päivän
Aamuisin pesen hampaat, iltaisin usein jätän välistä
Farkkujen pesu on harvinaisuus (lähinnä kestävyyden vuoksi)
Kainalokarvat ajan vain jos tulee tarve. Sama koskee muitakin karvoja
Vierailija kirjoitti:
Älä turhaan vaihda, käännät vaan nurinpäin. Seuraavaksi voit leikata nirkot pois ja neuloa ne sinne toiseen päähän. Taas voi pitää samoja ja sitten vielä kerran kääntää nurin päin.
Mitä ovat nirkot??