Mä vaihdan sukat ehkä kerran viikossa. Asioita joita teet kodinhoidossa tai henk.koht hygieniassa ns. vähän sinnepäin?
Juttuja joita et ehkä kehtaa myöntää muille ja joista tiedät että pitäisi vähän tsempata muttet kuitenkaan viitsi?
Kommentit (918)
Vaihdan rintsikat vain kerran viikossa.T Mies 67v
Luin ehkä 5 sivua ja tajusin, että itsellä kodinhoito ja hygienia on vähintään kohtalaisella tasolla. Tiettyjä juttuja vaan jää tekemättä, enkä ole huomannut siinä itselleni mitään ongelmaa. Esimerkiksi kylpypyyhe voi olla vähintään 2 viikkoa käytössä, kunnes pesen. Lattioita moppaan todella harvoin, vaikka imuroinkin 1-2krt viikossa. Lakanat vaihdan viikon-kahden välein, suihkussa käyn päivittäin ja hampaat pesen aamuin illoin. Pyykkejä pesen todella usein ja keittiö on aina siisti. Minuunkin pätee kuitenkin se, että mikä ei näy, se ei haittaa. Eli kaapeissa saattaa olla tavarat vähän hujan hajan. Olen ratkaissut tämän ongelman sillä, että en omista ylenmäärin tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Wait. Peseekö joku oikeasti käsin rintsikoita!? Laitan aina pesupussiin ja 30 pesun
Ei pese, koska en omista sellaisia. Toppi saa kelvata. Kotiloissa ole sitäkään eikä aina muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakanat vaihdan kerran kuussa tai kahdessa
Rintsikat ongelmitta useamman päivän
Aamuisin pesen hampaat, iltaisin usein jätän välistä
Farkkujen pesu on harvinaisuus (lähinnä kestävyyden vuoksi)
Kainalokarvat ajan vain jos tulee tarve. Sama koskee muitakin karvoja
Kyllä on ihanaa olla mies kun ei tarvitse huolehtia säärikarvojen ajosta eikä rintaliivien pesusta.
Tuo on totta, mutta miehillä on sitten parranajo, jota ei voi jättää väliin, jos haluaa siistiltä näyttää ja sen laiminlyönnin kyllä helposti muutkin huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä myös pesen hampaita miten sattuu. Kävin juuri 6 vuoden tauon jälkeen hammaslääkärissä, ei reikiä, ei hammaskiveä.
Kyllä sulla hammaskiveä oli. Itsellä venähti väli 5 vuoteen ei ollut reikiä mutta hammaskiven poisto oli kiperä paikka kun sitä oli tolkuttomasti.
Mullapas poistettiin ekat hammaskivet 38 vuoteen viime talvena, eikä sitä ollut kuin kahden hampaan ympärillä. :D Hammaslääkäri naureskeli että voi hän nää tästä rapsuttaa jos haluan, kun kysyin oisko homma tarpeen. Värjääntymää kyllä oli, reikiä samoin.
Sitten kun ne poistaa sen hammaskiven tulee esiin ikenet jotka tulehtuu .
Denivit kuivana kun harjaa poistaa tummentumia . Myös kun hankaa sitruunan viipaleella . Siitä asti kun virovenäläisetarabit tuli varastamaan lakanoita pesutuvilta ja asunnosta ei olla enää pidetty kuin 2 lakanaa mitä vaihdetaan kerta viikossa ja vahditaan niitä. Samoin on vaatteet että heille me ei osteta eikä makseta mitään. Nykyään on vessoissa bideet niin kokovartalopesuja ei niin usein tarvitaan ellei haise. Uimahallissa käydään suihkussa ja saunassa.
Kun meillä oli koira niin joka päivä sai imuroida kuin usein mopata koska kuraa ja karvaa. Koirakin piti pestä kura aikanaan. Tassut. Lopulta ei enää pidetä edes mattoja. Ikkunoita on turha pestä koskaan kun tien vieressä loska lentää. Aina verhot kiinni muuten ihmiset pällistelee ikkunasta. Aloittaja vaihtaa sukkia ihan kuin oma tunne vaatii vaikka kerran vuodessa . Kunkin oma asia. Mutta jos haluaa pitää sukkansa ehjinä kannattaa leikata kynnet välillä.
Ennen kuin mentiin Natoon lähiöissä kävi helvetillinen ryöstely ! Saatanallinen suorastaan. Ja eri uskonnot tappeli kuin lahkot ! Ette anna niille mitään tehköön töitä niinkuin muutkin ihmiset .
Vierailija kirjoitti:
Vaihdan rintsikat vain kerran viikossa.T Mies 67v
Löytyykö tarpeeksi isoja rintsikoita? Vai jääkö jopa tyhjää?
Vierailija kirjoitti:
Denivit kuivana kun harjaa poistaa tummentumia . Myös kun hankaa sitruunan viipaleella . Siitä asti kun virovenäläisetarabit tuli varastamaan lakanoita pesutuvilta ja asunnosta ei olla enää pidetty kuin 2 lakanaa mitä vaihdetaan kerta viikossa ja vahditaan niitä. Samoin on vaatteet että heille me ei osteta eikä makseta mitään. Nykyään on vessoissa bideet niin kokovartalopesuja ei niin usein tarvitaan ellei haise. Uimahallissa käydään suihkussa ja saunassa.
Sitruuna on aika hapanta hampaille. Kuluttaa kiillettä?
Imuroin noin kahden kuukauden välein. Joskus poistan irtoroskat matoilta teräväkuivaimen avulla.
Käytän samoja vaatteita monta päivää, juon piimää suoraan purkista, nuolen voiveistä yms ja käytän myöhemmin uudelleen pesemättä, en vedä vessaa joka kusella käynnin jälkeen, vaihdan lakanat varmaan harvemmin kuin olisi hyvä
Vierailija kirjoitti:
- En ole pessyt ikkunoita varmaan 5 vuoteen
- En ole pessyt ikinä suihkunurkkauksen kaakelin välejä pyyhkimistä paremmin, jotain mustaa hometta niissä vähän kasvaa, ei haittaa menoa
- Samat rintsikat voi olla pesemättä päällä kuukaudenkin
- Sukat viikon verran samat, en hikoile jaloista
- En ole ikinä putsannut liesituuletinta, niissä kai on joku suodatin mikä pitäisi välillä putsata
- Jos kukaan ei ole tulossa mulle kylään, kotona voi olla melkoisen sekaista - sitten jos joku on tulossa, raivaan sen mutta äkkiä se taas sitten palautuu alkutilaan vierailun jälkeen
- Mulla oli kerran lähes vuoden parvittain keittiökoisia mun asunnossa. Siinä ne pöllähteli lentoon kun liikkui. En vaivautunut tekemään niille mitään. Lopulta taloyhtiön huoltomies tuli jossain vakioasioissa, ja huomasi ne ja tuholaistorjunta järkättiin.
(Enkä ole mikään alkkis tms vaan ihan tavallinen, akateemisesti koulutettu työssäkäyvä
Tuohan on aivan samanlaista kuin minulla! Tutulta kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukemalla selvisi, miksi jotkut naiset haisevat. Ne on ne likaiset rintaliivit!! Yöks.
Joo, en voi ymmärtää. Samalla tavallahan ne likaantuvat kuin mikä tahansa vaate ihoa vasten. Rinnan alta ja kainaloista hikoilee varmaan kaikki.
Minun kodistani puuttuu miehen käden jälki. Siksi joudun raatamaan elämän eri haasteissa. Yksi jos toinenkin kohde voisi olla paremmin. Kun voimat ei riitä kaikkeen, niin sitä tinkii vaikka suihkuun menosta. Taiteilen näiden tarpeitteni välillä. Joskus onnistuu, joskus ei onnistu oikein mikään.
Prioriteetti on selkeä, oma hyvinvointi, koti on vasta kakkosena.
Minä en ole pitänyt sukkia jalassa moneen vuoteen.
Siisteys ja puhtaus ovat kyllä tosi ihania, joten aina kannattaa tsempata, jos on semmoisissa parantamisen varaa. Mielikin pysyy virkuisampana, kun on suihkunraikas ja kotona vallitsee hyvä järjestys.
Itse aloitan ns. kevätsiivoukset aina viimeistään helmikuun loppupuolella, ettei tekemiset kasaannu johonkin yhteen ajankohtaan. Alan heittää kertynyttä turhaa roinaa pois yms. Kun alkaa aurinko paistella sisälle, tykkään vähentää myös koriste-esineitä yms., jotta on helpompi pitää paikat pölyttöminä.