Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä vaihdan sukat ehkä kerran viikossa. Asioita joita teet kodinhoidossa tai henk.koht hygieniassa ns. vähän sinnepäin?

Vierailija
14.03.2019 |

Juttuja joita et ehkä kehtaa myöntää muille ja joista tiedät että pitäisi vähän tsempata muttet kuitenkaan viitsi?

Kommentit (884)

Vierailija
41/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese käsiä juuri koskaan. Vieraisilla vessassa joo, ihan vaan muodon vuoksi. Ja silloin jos on näkyvää likaa. Ei ole tarvetta. Sairastan hyvin harvoin. En pese saippualla kuin hiukset, kainalot ja varpaat.

Rintsikoita kyllä pesen joka välissä ja sukat vaihdan joka päivä.

Vierailija
42/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt julkisilla paikoilla liikkuminen muuttui vielä inhottavammaksi ajatukseksi...

Tuon lattiakaivon vielä ymmärtää mutta se ettei hygieniasta huolehdi????? Lakanoiden vaihto vähintään kahden viikon välein ja imurointi vähintään kerran viikkoon pitäisi olla itsestäänselvyys :D Ei herranjumala että ällöttää. Ettekö te itse ymmärrä että haisette ja olette luotaansa työntäviä ja esimerkiksi bussissa ei pitäisi olla oikeutta istua muiden viereen jos käy suihkussa kerta viikkoon tai pese hampaitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakanat tulee vaihdettua ehkä kerran kuussa.

Ollessani armeijassa vuonna 2000, niin sen puoli vuotta oli samat lakanat sängyssä. 

Vierailija
44/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykit jää roikkumaan pyykkinarulle ihan liian pitkäksi aikaa, ennenkuin laitan kaappiin, usein 4-7 päivää. :D

Minulla pyykit kuivuivat kylpyhuoneessa viimeksi noin kaksi viikkoa, otin ne sitten pois kun pesin lisää pyykkiä ja tarvitsin ne narut uusille pyykeille. Taas siellä on pyykkiä kuivumassa, alkuviikosta taisin ripustaa ne sinne.

Vierailija
45/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hammastarkastuksia ei kannata jättää välistä paitsi näiden onnenpekkojen, joiden hampaat on olemassa maan päällä varmaan vielä tuhannen vuoden päästäkin. Oikeasti, me normi-ihmiset, meille on tosi iso riski, jos piilevä tulehdus leviää hampaista ja suusta vaikka sydämeen. Ei ole leikin asia. Monen asian minä valitettavasti laiminlyön, mutta en tuota.

Tämä on kyllä ihan totta. Mun puolisolla hampaan alla ollut märkäpaise oli ilmeisesti syypää sydänpussin tulehdukseen, seurauksena 2 vrk sydänvalvonnassa. Mä taas olen geeneiltäni muuten sysipaska, mutta hampaat, ne tosiaan on varmaan tuhannen vuoden päästäkin. Lucky me. Pelkään hammaslääkäriä yhden sairaalaan vieneen episodin takia, siksi välttelen sitä kuin ruttoa.

Se vuosia taukoillut

Monetkaan eivät ymmärrä, että kaikki eivät uskalla mennä sinne hammaslääkäriin kovin helposti. Minä olen tuollainen, järkytyin jo lapsena kun silloin jouduin käymään usein hammaslääkärissä ja se touhu oli aika ronskia kun hampaita revittiin irti ja oli vuosikausia sellaisia oikomishäkkyröitä suussa. Silloin lapsuudessani (90-luvun alkua) puudutusta käytettiin vain silloin kun hammasta revittiin irti. Noin kaksi vuotta sitten kävin hammaslääkärissä, 17 vuoden tauon jälkeen. Pitäisi "taas" käydä, mutta ei sinne noin vain mennä, vaikka tuo yksityinen hammaslääkäri oli todella ammattitaitoinen ja asiallinen eikä juurihoitokaan tuottanut tuskia. Vasta puudutuksen poistumisen jälkeen alkoi tuntumaan ikävältä.

Vierailija
46/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pesen hampaat ihan aina aamuisin, mutta harvemmin iltaisin. Olen lisäksi todella laiska käyttämään hammaslankaa jne. 

Olen 47-vuotias, minulla ei ole ikinä ollut ensimmäistäkään reikää hampaissa, ei maitohampaissa eikä pysyvissä. Ei siis ikinä ole paikattu hampaita. Oikomishoidon vuoksi on poistettu muutamia hampaita, mutta ei mitään muita toimia; ei juurihoitoja, ei porausta, ei mitään.

On ollut hankalaa opettaa lapsille ehdotonta 2 x päivässä harjausta, mutta olen pyrkinyt olemaan tinkimätön. Onneksi ovat perineet mun hammasgeenit. Kenelläkään ei yhtään reikää, nuorin 15 v.

Vaihdevuosi-iässä voi käydä näin hampaat reikiintyvät helpommin, paikat irtoilevat, joten kannattaa alkaa pestä myös iltaisin.  No ehkä ei itsellesi mutta neuvo muksua.

Vierailija
47/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen luullut itse olevani ällöttävä jos joskus lakanoiden vaihto venyy melkein kahteen viikkoon, tai vapaapäivänä jää suihku väliin jos en oo menossa mihinkään, mutta ei näköjään tarvitse hävetä :D

En mäkään vaihda lakanoita sen useammin kuin kesähelteillä. Sen sijaan ihmettelen miten voit olla ilman suihkua. Onko äitisi oloista missä peseydyttiin kerran viikossa lauantai saunassa.

Ihmisen ei tarvitse suihkutella joka päivä.

Vierailija
48/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloin oikein uudistaa vaatteita, jostain syystä rintaliivit jäivät viimeiseksi, olihan näitä useampia mutta silti.  Kotona pidettäviä sukkia käytin viikkotolkulla.

En vaihda aluslakanaa kuin kerran kk, poikkilakanaa siirrän välillä.

Töissä käydessä en juurikaan viitsinyt silittää pyykkiä, tyynyliinat vain viikkasin kaappiin.

Vierailija
49/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pese käsiä pissakäynnin jälkeen. Olen nainen. Miksi pitäisi? Ei mun käsille mene pissaa kun pyyhin.

Siksi pitäisi, että vessanpöntön likaisin kohta on se vetonappi. Siihen tarttuu sekä omat että muiden sitä pyttyä käyttäneiden ulostebakteerit. Ja sellainen pieni news flash, että bakteereja et voi nähdä paljaalla silmällä, joten et todellakaan pysty silmämääräisesti tai tuntoaistin perusteella arvioimaan käsiesi likaisuutta.

Mikäs siinä, jos kaltaisesi pysyisivät vain omassa kodissaan, mutta juuri tämän takia leviää esim. norovirus.

Vierailija
50/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan rintsikat 2-3 krt viikossa. Haistelen niitä aamulla ja jos eivät haise millekään niin päälle vaan.

Vierailija
51/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahjavillahousut, en ole pessyt vielä kertaakaan, kaksi ja puoli kk käytössä.

Vierailija
52/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen pimpsan vain aamuisin. Illalla en jaksa, saa haista koko yön.

Vierailija
53/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese munaani erityisesti mistään nahkojen alta. Kun ei haise niin ei haise, anatomia vaan on sellainen.

Vierailija
54/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tän ketjun perusteella palstalla muuta olekaan, kun tätä wt sakkia.

Vierailija
55/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyykit jää roikkumaan pyykkinarulle ihan liian pitkäksi aikaa, ennenkuin laitan kaappiin, usein 4-7 päivää. :D

Meillä ei edes päädy kaappiin, pyörivät kodinhoitohuoneen tiskillä niin kauan kunnes taas menevät käyttöön. En enää edes viitsi yrittää, paljon helpompi näin.

Ei onnistuisi meillä sillä mulla on kaikki vaatteet pl. sukat ja alushousut henkaroituna ja sileänä.

Vierailija
56/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihda sukkia enkä kalsareita enää ollenkaan. Olen ilmastotietoinen.

Vierailija
57/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän samaa kahvikuppia varmaan viikon, enkä huuhtele käytön välissä...

Olen käyttänyt kahvimukiani pesemättä varmaan 6kk.

Vierailija
58/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä turhaan vaihda, käännät vaan nurinpäin. Seuraavaksi voit leikata nirkot pois ja neuloa ne sinne toiseen päähän. Taas voi pitää samoja ja sitten vielä kerran kääntää nurin päin.

Mitä ovat nirkot??

Se osa sukista joka peittää varpaat on nirkko.

Vierailija
59/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tän ketjun perusteella palstalla muuta olekaan, kun tätä wt sakkia.

Ottamatta kantaa käyttämääsi nimitykseen: ymmärräthän että jos kysytään asioista joissa palstalaiset käyttäytyvät hygienian suhteen huithapelisti, niin vastaajat kertovat aiheesta. Ei tällaiseen otsikkoon tulla vahvistamaan että meidän huushollissa ei hutiloida missään hygieniajutuissa.

Vierailija
60/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme asuneet nykyisessä asunnossamme kuusi vuotta ja mopanneet asunnon kostealla n. 3 kertaa. Imurointikin tulee tehtyä keskimäärin vain 2-3 viikon välein. Wc-pöntön pesemme ehkä 4-6 viikon välein. Asuntomme ei kuitenkaan ole mikään törkyläjä. 😀

Käytän samoja rintsikoita varmaan yli kuukauden kerrallaan ennen pesua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi