Miehen pilvenpoltto
Hei! Olen aivan hirveässä tilanteessa. Mieheni on polttanut pilveä pitkään, mutta aloittaessamma seurustelun tein selväksi, että en suvaitse sitä. En tiedä lopettiko hän, mutta ainakaan itse en nähnyt häntä koskaan pilvessä ja asia vähän kuin unohtui.
Sittenmmin olemme saaneet kaksi lasta, jotka ovat kummatkin alle 5-vuotiaita. Pilvenpoltto on tullut mukaan kuvioihin ja mies on jäänyt kolmesti parin vuoden sisällä kiinni siitä, että on tuonut pilveä kotiin!! Viimeksi hän jäi siitä viime viikolla kiinni, kun kaivoin hänen taskujaan etsiäkseni sieltä auton avaimia.
Jokaisen kiinnijäämisen jälkeen mies on pyhästi vannonut lopettavansa ja luvannut, ettei tuo pilveä kotiin. Kuulemma polttanut vain pari kertaa vuodessa jossain keikalla. Mielestäni tämä ei kuitenkaan ole uskottavaa, koska olisiko hän muka sattumalta joka kerta jäänyt kiinni, kun on esim. pilveä kotiin tuonut. Uskoni häneen on nyt täysin nolla.
Asian tekee pahaksi se, että lapset todella rakastavat isäänsä ja hän on todella hyvä isä. Myös minä rakastan häntä, mutta en voi mitenkään enää olla suhteessa.
Mistä edes voisin saada keskusteluapua tilanteeseen? Jos puhun neuvolassa, saamme varmasti sosiaalityöntekijät kotiimme ja mitä sitten? En myöskään halua estää lapsiani tapaamast isäänsä, mutta voinko luottaa siihen, että hän varmasti on selvinpäin, kun hän lapsia hoitaa? Nytkään en ole koskaan huomannut hänen olevan pilvessä, mitä jos hän onkin, enkä ole vain huomannut sitä?
En tiedä miksi tämän kirjoitin, halusin vain purkaa ajatuksiani jonnekin. Tilanteesta on vaikea kertoa sukulaisille ja ystäväville, kun mies on kuitenkin muuten ns. "Kunnon mies." Onko joku ollut vastaavassa tilanteessa?
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Tässä yhteydessä on täysin irrelevanttia kuinka vaarallista tai vaaratonta kannabis on. Kannabis on laitonta ja johtaa lapsiperheen tapauksessa todennäköisesti sosiaaliviranomaisten toimenpiteisiin.
Toinen pointti on se, ettei tiedetä mistä kannabis hankitaan, koska mies ei tätä tiedettävästi ainakaan kotona itse kasvata. Kannabista puolustettaessa keskusteluissa kannabista myy lupsakka miekkonen, joka pääosin viljelee tuotetta itselleen mutta myy myös satunnaisesti tutuilleen ja tutun tutuilleen. Kannabista tuodaan maahan ja viljellään kuitenkin suurissa määrin eri rikollisjärjestöjen toimesta.
Vaikka AP:n mies ei itse olisi järjestäytyneen rikollisuuden kanssa tekemisissä, hänen diilerinsä saattaa jo olla.
Huomaatko kun puhut hankkimisesta ja rikollisuudesta? Kaikki tuo johtuu laittomuudesta, ei aineesta. Laki se tässä touhussa on pahin haitta. Käytöstäkin suurin osa haitoista tulee kiinni jäämisestä. Ei ne sakot vaan ne oheistuomiot. Työn tai koulupaikan menetys, lasu jne. Vertailun vuoksi coloradossa on 4-5 vuotta ollut laillista. Haittojen vähäisyydestä kertoo se ettei edes laillistamisen vastustajilta löydy niitä. Muutenhan niistä olisi jo nähty isot otsikot tyyliin lailistamisen haitat.
Minä luulin olevani ärsyttävä tiukkapipoinen vaimo kun silloin tällöin mainitsen miehelle että voisi vähentää pilven polttamista. (polttaa joka päivä aamusta iltaan)
Riitaa on tullut myös siitä kun en suostu siihen että meidän kodissamme aletaan kasvattaa. Itse en käytä ja muiden pilven käyttö ei minua haittaa eikä haittaisi miehenkään käyttö jos ei olisi noin pahasti siihen koukussa. Eniten tässä raivostuttaa se kun unohtelee asioita ja jos joutuu päivänkin olla käyttämättä niin heti tulee vieroitusoireet ja eihän tuo touhu mitään ilmaista ole... itse vähän samassa tilanteessa kuin ap että pohdin eroa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narkomaani ei missään olosuhteissa ole sopiva lasten huoltajaksi. Piste.
Kannabiksen käytöllä ja narkomanialla ei ole mitään tekemistä keskenään. Kannabiksen lääkekäyttäjiltä ei oteta lapsia huostaan, vaikka jokainen lääkekäyttäjä käyttää kannabista päivittäin ja paljon enemmän kuin yksikään ns. päihdekäyttäjä.
Kannabiksen jatkuva säännöllinen käyttö/riippuvuus on narkomaniaa, kuten alkoholin jatkuva säännöllinen käyttö, siis riippuvuus, on alkoholismia.
Ja entä sitten? Eihän oteta automaattisesti esim. kodeiinin tai tramadolinkaan käyttäjiltä, vaikka ilman reseptiä koukussa oleminen olisi peruste huostaanotolle. Taidat olla vähän tyhmä, jos et ymmärrä asian oikeaa pointtia. Yhtä haitallisia yllä mainitut mömmöt ovat, käyttää niitä sitten reseptillä tai ilman. On vain ajateltu, ettei sairastuminen johonkin sairauteen ole peruste ottaa lapsia pois. Koska sairastumiseen ei välttämättä ole itse voinut vaikuttaa, ja on voinut olla ennen sairautta hyvä vanhempi. Minun mielestäni päihde/lääketokkurassa oleva ihminen ei ole tarpeeksi vakaa tai terve huolehtimaan lapsista. Lääkepöhnäinen tuskin saa esim. toimia yh:na ilman jatkuvaa valvontaa. Eri asia, jos on toinen terve vanhempi perheessä joka voi auttaa sitä sairasta. Aika kurjaa lapselle, kun vanhemman aivot lyövät tyhjää lääkityksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabis on laitonta ja johtaa lapsiperheen tapauksessa todennäköisesti sosiaaliviranomaisten toimenpiteisiin.
Paitsi jos kannabista käytetään lääkärin määräyksestä aamusta iltaan ja useitakin grammoja päivässä. Silloin asia on ihan OK, eikä tarvita sosiaaliviranomaisiakaan.
Hienosti erotit pienen pätkän asiayhteydesta :)
Tällöin käyttö on laillista, joten miksi sosiaaliviranomaisten pitäisi puuttua asiaan?
Eli voidaan siis sanoa, että runsas ja jokapäiväinen kannabiksen käyttö ei ole pätevä syy lasten huostaanottoihin, mutta paljon vähempi ja satunnainen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen käytöllä ja narkomanialla ei ole mitään tekemistä keskenään. Kannabiksen lääkekäyttäjiltä ei oteta lapsia huostaan, vaikka jokainen lääkekäyttäjä käyttää kannabista päivittäin ja paljon enemmän kuin yksikään ns. päihdekäyttäjä.
Kannabiksen jatkuva säännöllinen käyttö/riippuvuus on narkomaniaa, kuten alkoholin jatkuva säännöllinen käyttö, siis riippuvuus, on alkoholismia.
Kannabis on kuitenkin jopa todella runsaassa päivittäiskäytössä erittäin vähähaittainen alkoholiinkin verrattuna. Eikä yksikään päihdekäyttäjä käytä niin suuria annoksia mitä lääkekäyttäjät.
Voisiko joku kannabiksen vastustaja kertoa, miksi kannabis ei ole lääkekäytössä aiheuttanut mitään sellaisia ongelmia, joita paljon vähäisemmän päihdekäytön kerrotaan aiheuttavan? Onko kannabis sitä vähemmän haitallista, mitä enemmän sitä käytetään? Siltä se nyt selvästi vaikuttaa.
Hieno kyllä huomata, että kannabiksen "haitat" eivät ole koskaan olleet kiellon takana Suomessakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja entä sitten? Eihän oteta automaattisesti esim. kodeiinin tai tramadolinkaan käyttäjiltä, vaikka ilman reseptiä koukussa oleminen olisi peruste huostaanotolle.
Kodeiini ja tramadol ovat kovia huumeita, kannabis ei. Kannabis on myös ainoa lääke maailmassa, jota lääkekäyttäjät käyttävät paljon enemmän mitä yksikään päihdekäyttäjä. Yleensähän lääkkeiden väärinkäyttö on sitä, että ainetta käytetään paljon enemmän mitä lääkäri määrää, mutta kannabista käytetään päihteenä vain murto-osa siitä mitä lääkäri sitä lääkekäytöön määräisi. Vaikea löytää järkevää perustetta huostaanotoille, kun edes todella runsas ja päivittäinen käyttö ei siihen riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko "kannabisnarkomaani" sellainen, joka käyttää kannabista aamusta iltaan useitakin grammoja, vaiko sellainen, joka käyttää kannabista satunnaisesti muutaman gramman kymmenesosan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabis on laitonta ja johtaa lapsiperheen tapauksessa todennäköisesti sosiaaliviranomaisten toimenpiteisiin.
Paitsi jos kannabista käytetään lääkärin määräyksestä aamusta iltaan ja useitakin grammoja päivässä. Silloin asia on ihan OK, eikä tarvita sosiaaliviranomaisiakaan.
Tällöin käyttö on laillista, joten miksi sosiaaliviranomaisten pitäisi puuttua asiaan?
Eli voidaan siis sanoa, että runsas ja jokapäiväinen kannabiksen käyttö ei ole pätevä syy lasten huostaanottoihin, mutta paljon vähempi ja satunnainen on.
Lääkäri kun kirjoittaa virallisen reseptin, niin kannabis ja runsas päivittäiskäyttö muuttuu ongelmattomaksi. Ihmehän sellainen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli todistat taas itsekin, että kyseessä on lähinnä vain täysin mielivaltainen toiminta. Miksi sosiaaliviranomaisten pitäisi puuttua vähäiseen kannabiksen päihdekäyttöön, jos se ei puutu edes todella runsaaseen päivittäiskäyttöönkään?
Ei tuo mikään vakava asia ole. Löysää pipoasi.
En jaksanut lukea kaikkia viestejä lävitse, mutta ihmetyttää kyllä osan mielipiteet.
Ei nähdäkseni ole kyse siitä onko se- vai eikö ole vaaratonta.
Pidettiin siitä tai ei- niin laitonta ainetta (oli miten vaaratonta hyvänsä)poltteleva vanhempi- puoliso ottaa riskin, että hänen polttelunsa voi saada koko perheen ongelmiin. Erityisen keljua tämä on silloin, kun asia on päätetty muiden perheenjäsenten puolesta ja heiltä salaten.
Ei ole mitenkään mukavaa herätä kotietsintään aamulla puolison töppäilyjen vuoksi, erityisesti mikäli mukana on vielä lapsiakin. Mikäli kotoa löytyy mitään laitonta, siinä on itse yhtälailla ongelmissa kuin puolisokin ja parhaassa tapauksessa saa itsekkin sakot/syytteen rikoksesta johon ei ole osallisena tai josta ei edes ole tiennyt.
Kyllä, kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista lukea miten paljon niitä vanhoja valheita kannabiksesta täälläkin toistellaan. Vaikutukset ovat todella positiivisia minulle. Auttanut huomattavasti masennuksen hoidossa, kipulääkkeenä uskomattoman hyvä, ehkä paras unilääke, ei tarvi pyöriä tuntikausia vällyjen alla vaan uni tulee muutamassa minuutissa. Ruoka maistuu paremmalta, musiikki kuulostaa paremmalta, mieliala on rentoutunut ja iloinen. Kärsin myös periytyvästä glaukoomasta eli silmänpainetaudista, joka sokeutti isäni. Omatkin silmänpaineet oli jo riskirajoilla, mutta nyt nekin ovat laskeneet, kiitos budin.
Itse en voi enää kuvitella elämää ilman kannabista, niin hieno kasvi se on ja puhdas luonnontuote. Käytin ensi kerran vasta 30-vuotiaana ja muistan vieläkin sen uskomattoman euforian ja iloisuuden tunteen kuin eilisen.
Alkoholin käyttö loppui kuin seinään kun pilvi tuli tilalle. Ja en polta sitä vaan käytän höyrystintä. En myöskään ole pätkän vertaa kiinnostunut kovista huumeista, ei kiinnosta piri, ei kokaiini tai muutkaan myrkyt. Ei ole ollut psykooseja, vain iloa :). Legalize it!
M42.
"Olen käyttänyt kannabista jo vuosia joka päivä, enkä vieläkään ole riippuvainen!"
Onko riippuvuus joku ongelma, jos aine itsessään on erittäin vähähaittainen jopa todella runsaassa päivittäiskäytössä? Lisäksi aika harvalle edes syntyy mitään kannabisriippuvuutta. Kahvin, alkoholin ja tupakan käyttäjistä paljon suurempi määrä tulee riippuvaiseksi omasta "huumeestaan".
Kannabis on koko maailman vähähaittaisin päihde, ja monipuolisin energia- ja lääkekasvi, jolla on käyttöä myös ravintona. Maailman monipuolisin kasvi.
Olennainen asia kaikille muistettavaksi:
"Valtaosalle kannabiksen käyttäjistä ei aiheudu todettavaa fyysistä tai psyykkistä haittaa edes pitkäaikaiskäytössä (Lancet 1995)."
Ei edes kannabiksen lääkekäytössä, jossa vahvaa kannabista käytetään kuitenkin ihan joka päivä jopa useita grammoja. Paljon enemmän siis mitä päihdekäyttäjät kannabista käyttävät. Kannabis lienee siis sitä vähähaittaisempaa mitä enemmän sitä käytetään, koska lääkekäytössä haittoja ei ole esiintynyt edes sen vertaa, että niistä olisi saatu aikaan jotain kannabislääkityksen haitoista kertovia artikkeleita.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea kaikkia viestejä lävitse, mutta ihmetyttää kyllä osan mielipiteet.
Ei nähdäkseni ole kyse siitä onko se- vai eikö ole vaaratonta.
Pidettiin siitä tai ei- niin laitonta ainetta (oli miten vaaratonta hyvänsä)poltteleva vanhempi- puoliso ottaa riskin, että hänen polttelunsa voi saada koko perheen ongelmiin. Erityisen keljua tämä on silloin, kun asia on päätetty muiden perheenjäsenten puolesta ja heiltä salaten.
Ei ole mitenkään mukavaa herätä kotietsintään aamulla puolison töppäilyjen vuoksi, erityisesti mikäli mukana on vielä lapsiakin. Mikäli kotoa löytyy mitään laitonta, siinä on itse yhtälailla ongelmissa kuin puolisokin ja parhaassa tapauksessa saa itsekkin sakot/syytteen rikoksesta johon ei ole osallisena tai josta ei edes ole tiennyt.
Kyllä, kokemusta on.
Ja ajattele, että kaikki tuo vain pelkän 1970-luvun arvontatuloksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista lukea miten paljon niitä vanhoja valheita kannabiksesta täälläkin toistellaan. Vaikutukset ovat todella positiivisia minulle. Auttanut huomattavasti masennuksen hoidossa, kipulääkkeenä uskomattoman hyvä, ehkä paras unilääke, ei tarvi pyöriä tuntikausia vällyjen alla vaan uni tulee muutamassa minuutissa. Ruoka maistuu paremmalta, musiikki kuulostaa paremmalta, mieliala on rentoutunut ja iloinen. Kärsin myös periytyvästä glaukoomasta eli silmänpainetaudista, joka sokeutti isäni. Omatkin silmänpaineet oli jo riskirajoilla, mutta nyt nekin ovat laskeneet, kiitos budin.
Itse en voi enää kuvitella elämää ilman kannabista, niin hieno kasvi se on ja puhdas luonnontuote. Käytin ensi kerran vasta 30-vuotiaana ja muistan vieläkin sen uskomattoman euforian ja iloisuuden tunteen kuin eilisen.
Alkoholin käyttö loppui kuin seinään kun pilvi tuli tilalle. Ja en polta sitä vaan käytän höyrystintä. En myöskään ole pätkän vertaa kiinnostunut kovista huumeista, ei kiinnosta piri, ei kokaiini tai muutkaan myrkyt. Ei ole ollut psykooseja, vain iloa :). Legalize it!
M42.
"Olen käyttänyt kannabista jo vuosia joka päivä, enkä vieläkään ole riippuvainen!"
"Olen käyttänyt alkoholia/kahvia/tupakkaa/kannabista jo vuosia joka päivä, enkä vieläkään ole riippuvainen!"
Onko riippuvuus ongelma? Vaiko sittenkin aine, josta on riippuvainen? Alkoholi- ja tupakkariippuvuus tappaa, kahvi- ja kannabisriippuvuus ei.
Vierailija kirjoitti:
Näitä silti löytyy maailman kehitysmaista ja sivistysmaistakin. Lapset varttuvat aikuisiksi ja kärsivät siinä missä sodanhädässä olevissa maissa olevat lapset kärsii sodasta joka mahdollistetaan asekaupalla.
Muistelevat traumaattisesti lapsuuttaan tai ei. Minä muistelen omaa lapsuutta välillä, kun vanhemmat olivat alkoholisteja.
Asiat olisivat voineet olla kuitenkin vielä huonommin.
Tässä todellisuudessa ja maailmassa lapsia syntyy järkyttäviin olosuhteisiin ja olisihan se hienoa jos jokainen lapsi syntyisi hyvään kotiin.
Se on hieno ihanne. Pointti oli että ihminen on selviytyjä.
Minä menen eteen päin ja mieli on eteen päin. En ole vanhemmille katkera, koska olen kova ja ehkä kovempi kuin toisenlaisessa perheessä syntyneenä olisin.
En voi tietää tätä, mutta olen tyytyväinen elämääni nyt.
Tajuatko että tuo toiveesi on ihan utooppinen :)
Ymmärrän että tässä ollaan hyvällä asialla liikenteessä. Aina löytyy arvostelijoita.
Bob Marleyn lapset voisivat olla erimieltä kanssasi muuten...
Olen aikeissa ryhtyä huumevalistajaksi. Olen jo aloittanut lasteni pahoinpitelyn ja viinan juomisen. Näinhän on aloittanut "uransa" mm. Irti Huumeista Oy:n perustaja, joka on kyllä aika sankari. Olen myös kehittämässä ihan omia teorioitani kannabiksesta, kuten Ihryn perustajakin on tehnyt. Toivottavasti saan itsekin myös paljon verorahaa teorioideni levittämiseen vaikkapa jokaisessa maamme koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M42.
"Olen käyttänyt alkoholia/kahvia/tupakkaa/kannabista jo vuosia joka päivä, enkä vieläkään ole riippuvainen!"
Onko riippuvuus ongelma? Vaiko sittenkin aine, josta on riippuvainen? Alkoholi- ja tupakkariippuvuus tappaa, kahvi- ja kannabisriippuvuus ei.
Lisäksi suuri osa kannabiksen käyttäjistä lopettaa käytön jossain vaiheessa elämäänsä kokematta mitään ongelmia käytön tai lopettamisen suhteen. Päinvastoin kuin alkoholin, tupakan ja kahvin käyttäjistä, joista suurin osa käyttää omaa "huumettaan" elämänsä loppuun asti.