Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen pilvenpoltto

Vierailija
14.03.2019 |

Hei! Olen aivan hirveässä tilanteessa. Mieheni on polttanut pilveä pitkään, mutta aloittaessamma seurustelun tein selväksi, että en suvaitse sitä. En tiedä lopettiko hän, mutta ainakaan itse en nähnyt häntä koskaan pilvessä ja asia vähän kuin unohtui.

Sittenmmin olemme saaneet kaksi lasta, jotka ovat kummatkin alle 5-vuotiaita. Pilvenpoltto on tullut mukaan kuvioihin ja mies on jäänyt kolmesti parin vuoden sisällä kiinni siitä, että on tuonut pilveä kotiin!! Viimeksi hän jäi siitä viime viikolla kiinni, kun kaivoin hänen taskujaan etsiäkseni sieltä auton avaimia.

Jokaisen kiinnijäämisen jälkeen mies on pyhästi vannonut lopettavansa ja luvannut, ettei tuo pilveä kotiin. Kuulemma polttanut vain pari kertaa vuodessa jossain keikalla. Mielestäni tämä ei kuitenkaan ole uskottavaa, koska olisiko hän muka sattumalta joka kerta jäänyt kiinni, kun on esim. pilveä kotiin tuonut. Uskoni häneen on nyt täysin nolla.

Asian tekee pahaksi se, että lapset todella rakastavat isäänsä ja hän on todella hyvä isä. Myös minä rakastan häntä, mutta en voi mitenkään enää olla suhteessa.

Mistä edes voisin saada keskusteluapua tilanteeseen? Jos puhun neuvolassa, saamme varmasti sosiaalityöntekijät kotiimme ja mitä sitten? En myöskään halua estää lapsiani tapaamast isäänsä, mutta voinko luottaa siihen, että hän varmasti on selvinpäin, kun hän lapsia hoitaa? Nytkään en ole koskaan huomannut hänen olevan pilvessä, mitä jos hän onkin, enkä ole vain huomannut sitä?

En tiedä miksi tämän kirjoitin, halusin vain purkaa ajatuksiani jonnekin. Tilanteesta on vaikea kertoa sukulaisille ja ystäväville, kun mies on kuitenkin muuten ns. "Kunnon mies." Onko joku ollut vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (211)

Vierailija
81/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hyväksy kultuurillisia asioita?.

Maatiaishampun päihdekäytöllä on Suomessa pidemmät kulttuuriset juuret kuin yhdelläkään keskikalja- tai koskenkorvapullolla.

Vierailija
82/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mun mies jäis kiinni huumeista (sama mistä) vinkkaisit itse siitä poliisille ja lähtisin itse kävelemään. Mulle ehdoton no-no! Jotain tasoa naiset nyt niihin miehiin!!

Entä jos miehen uskonto kieltää alkoholin käytön?

A) en ottais miestä joka on uskovainen

B) huumeiden käyttö on aina väärin (ja monessa maassa ihan laitonta)

C) en katso joka viikonloppuista juomistakaan.

Voisit vastata yleisesti etkä omasta itsekkäästä näkökulmasta.

Osaat kai ajatella yleisesti?

Siten kuin normaalit ihmiset ajattelevat. Ei tarvitse tuoda omaa äärimmäistä ääripäätä esille kovaan ääneen. Kyllä me ymmärrämme että on ihmisiä joille raittius on tärkeä ja kumppanin raittius myös.

Se on ihan oma asiansa se.

Miksi et hyväksy kultuurillisia asioita? Tuollainen on tavallaan syrjivää jos asian noin jyrkästi esille.

Mielestäni aloittajan kuvailemaan tilanteeseen on vain oma kärkkäältä kuulostava vaihtoehto. Niinkuin useat ovat jo tässä huomauttaneet. Polttelu on laitonta ja ilmitullessaan ap:n perhe on ongelmissa lastensuojelun kautta. Ihan vanhemmat velvollisuuksien kautta luulisi haluavan pitää lapsensa poissa huumeiden käytöstä. Yleistä tai ei, jos ap haluaa pitää lapsenaa kannattaa miehen huumeiden käyttö joko estää tai eristää mies lapsista.

Minulta kysyttiin myös, että vaikuttaako mielipiteeseeni jos miehen uskonto kieltää alkoholin. Vastasin ettei se muuta tilannetta. Perustelin vielä vastaukseni a, b ja c kohdilla.

Hyväksyn myös kulttuurin, mutta arvotan sitä ja mielestäni kaikki siinä ei ole järkevää ja yhtä arvostettavaa. En

En myöskään ole itse raitis, mutta itsensä tarkoituksellinen päihdyttäminen on säälittävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päihde-/kannabispsykoosi on todellinen, alttius sairastua skitsofreniaan kannabiksen käytön kanssa voi laukaista ko. taudin. Tää kannabiskiima on kyllä mennyt aivan älyttömäksi.

Ihan mikä tahansa päihde voi "laukaista" psykoosin, joka voi johtaa skitsofreniaan jos siihen on taipumusta. Kahvista lähtien ihan jokainen päihde voi aiheuttaa psykooseja, mutta kannabispsykoosi on kyllä todella harvinainen, eikä edes DEA enää väitä kannabiksen aiheuttavan psykooseja.

Jos kannabis aiheuttaisi skitsofreniaa, varmaan skitsofrenia olisi maailmassa lisääntynyt, koska kannabiksen käyttö on kasvanut todella paljon.

Taas otetaan esiin muut päihteet. Nyt puhumme kannabiksesta.

Kannabis on paras lääke MS-tautiin, jos siis kannabiksesta puhutaan.

Lääkekannabis on eri kuin viihdekäytössä käytettävä kannabis. 

.

Ei tosiaan ole. Ei vieläkään.

Suomessakin käytössä oleva Bedrocan-lääkekannabis on ihan tavallista kannabista, jota jokainen voi itsekin kasvattaa hankkimalla saman lajikkeen siemeniä. Lääkekannabis voi olla myös hyvin vahvaakin, kuten jo mainittu Bedrocan, joka on vahvimmillaan jopa 22 prosenttista. Silti ei ole yhden yhtäkään uutista siitä, kuinka vahva lääkekannabis olisi aiheuttanut edes yhden psykoosin, vaikka annostus voi olla todella suurta ja käyttö päivittäistä.

Vierailija
84/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mun mies jäis kiinni huumeista (sama mistä) vinkkaisit itse siitä poliisille ja lähtisin itse kävelemään. Mulle ehdoton no-no! Jotain tasoa naiset nyt niihin miehiin!!

Siten kuin normaalit ihmiset ajattelevat. Ei tarvitse tuoda omaa äärimmäistä ääripäätä esille kovaan ääneen. Kyllä me ymmärrämme että on ihmisiä joille raittius on tärkeä ja kumppanin raittius myös.

Miksi et hyväksy kultuurillisia asioita? Tuollainen on tavallaan syrjivää jos asian noin jyrkästi esille.

Suomen kulttuuri on se että kannabis on laiton huume,maassa maan tavalla. En seurustelisi ihmisen kanssa, joka laittaa päihteet ja rikollisuuden lastensa edelle.

Vierailija
85/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni aloittajan kuvailemaan tilanteeseen on vain oma kärkkäältä kuulostava vaihtoehto. Niinkuin useat ovat jo tässä huomauttaneet. Polttelu on laitonta ja ilmitullessaan ap:n perhe on ongelmissa lastensuojelun kautta. Ihan vanhemmat velvollisuuksien kautta luulisi haluavan pitää lapsensa poissa huumeiden käytöstä. Yleistä tai ei, jos ap haluaa pitää lapsenaa kannattaa miehen huumeiden käyttö joko estää tai eristää mies lapsista.

Minulta kysyttiin myös, että vaikuttaako mielipiteeseeni jos miehen uskonto kieltää alkoholin. Vastasin ettei se muuta tilannetta. Perustelin vielä vastaukseni a, b ja c kohdilla.

Hyväksyn myös kulttuurin, mutta arvotan sitä ja mielestäni kaikki siinä ei ole järkevää ja yhtä arvostettavaa. En

En myöskään ole itse raitis, mutta itsensä tarkoituksellinen päihdyttäminen on säälittävää.

Jännä ajatella, että jos Irti Huumeista ry:n perustajan lapset olisi otettu huostaan aikoinaan, Suomessa olisi vähemmän päihdeongelmia.

Vierailija
86/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen kulttuuri on se että kannabis on laiton huume,maassa maan tavalla. En seurustelisi ihmisen kanssa, joka laittaa päihteet ja rikollisuuden lastensa edelle.

Eipä sitä paljon osaa arvoa antaa 70-luvulla arvotulle laille, joka kieltää kannabiksen ja jonka arpojatkin ovat kuolleet jo aikaa sitten.

Vierailija
87/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päihde-/kannabispsykoosi on todellinen, alttius sairastua skitsofreniaan kannabiksen käytön kanssa voi laukaista ko. taudin. Tää kannabiskiima on kyllä mennyt aivan älyttömäksi.

Ihan mikä tahansa päihde voi "laukaista" psykoosin, joka voi johtaa skitsofreniaan jos siihen on taipumusta. Kahvista lähtien ihan jokainen päihde voi aiheuttaa psykooseja, mutta kannabispsykoosi on kyllä todella harvinainen, eikä edes DEA enää väitä kannabiksen aiheuttavan psykooseja.

Jos kannabis aiheuttaisi skitsofreniaa, varmaan skitsofrenia olisi maailmassa lisääntynyt, koska kannabiksen käyttö on kasvanut todella paljon.

Minä en katselisi päivääkään narkkaria kodissani, saati lasteni lähellä. Ilmoittaisin välittömästi kaikille sukulaisille ja viranomaisille asiasta, jotta ei ole riskiä, että lapset joutuisivat pilviveikon hoitoon.

Aika uskomatonta että voi yhdessä viestissä saada niin monta asiaa pieleen.

Faktuaalisesti ja moraalisesti.

Vierailija
88/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Ei tosiaan ole. Ei vieläkään.

Suomessakin käytössä oleva Bedrocan-lääkekannabis on ihan tavallista kannabista, jota jokainen voi itsekin kasvattaa hankkimalla saman lajikkeen siemeniä. Lääkekannabis voi olla myös hyvin vahvaakin, kuten jo mainittu Bedrocan, joka on vahvimmillaan jopa 22 prosenttista. Silti ei ole yhden yhtäkään uutista siitä, kuinka vahva lääkekannabis olisi aiheuttanut edes yhden psykoosin, vaikka annostus voi olla todella suurta ja käyttö päivittäistä.

Älä levitä väärää tietoa. Lääkekannabiksessa on eri THC-pitoisuus kuin viihdekäyttäjien suosimassa.

Vierailija
89/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit kiristää miehen lopettamaan. Mainitse asiasta vaikka neuvolassa lapsen käynnin yhteydessä. Neuvolantäti tekee sitten lasun, ja miehesi joutuu huumeseuloihin, jotta saa nähdä lapsiaan.

Problem solved?

Minä en kyllä haluaisi olla tälläisessä asiassa veronmaksajana. Tulee todella kalliiksi. Vaikka en huumeista tykkää tai niiden käyttäjistä.

Tuskin Suomella on tuollaiseen varaa???

Lapsen etu menee aina edelle. Jos vanhempi narkkaa kannabiksella, on viranomaisen velvollisuus tehdä lasu.

Vierailija
90/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en katselisi päivääkään narkkaria kodissani, saati lasteni lähellä. Ilmoittaisin välittömästi kaikille sukulaisille ja viranomaisille asiasta, jotta ei ole riskiä, että lapset joutuisivat pilviveikon hoitoon.

Aika uskomatonta että voi yhdessä viestissä saada niin monta asiaa pieleen.

Faktuaalisesti ja moraalisesti.

Mistä koloista teitä narkkareita alkaa ryömiä aina näihin kannabis-keskusteluihin huumeidenkäyttöänne puolustelemaan.

Vierailija
91/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pössyttely ei ole riskitöntä - kannabiksen viihdekäyttö muuttaa aivoja:

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/possyttely_ei_ole_riski…

Vierailija
92/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkekannabiksessa on eri THC-pitoisuus kuin viihdekäyttäjien suosimassa.

Osaltaan totta, mutta riippuu suuresti lajikkeesta, ja yleensä THC:tä on siinä "viihdekannabiksessa" paljon vähemmän kuin vaikkapa jo mainitun lääkekannabiksen 22 prosenttia. Lääkekannabis voi olla siis todella vahvaa. Päihdekäytössä asia on niin, että mitä enemmän THC:tä, sen vähemmän kannabista pitää käyttää, että saa halutun vaikutuksen.

Vierailija
93/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin muuttaa ihan jokainen päihde aivoja, ja jopa soittamisen harjoittelukin muuttaa aivoja todella paljon. Kuten varmaan suurin osa kaikesta mitä ihminen tekee näkyy muutoksina aivoissa.

Kannabiksen pitäisi siis olla täysin haitatonta, että se hyväksyttäisiin alkoholin rinnalle, joka taas on heti heroiinin jälkeen maailman tuhoisin ja tappavin kova huume? Ei riitä, että kannabis on vähähaittaisin päihde koko maailmassa, ja myös monipuolisin energia- ja lääkekasvi, jolla on käyttöä myös ravintona. Maailman monipuolisin kasvi.

Vierailija
94/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit kiristää miehen lopettamaan. Mainitse asiasta vaikka neuvolassa lapsen käynnin yhteydessä. Neuvolantäti tekee sitten lasun, ja miehesi joutuu huumeseuloihin, jotta saa nähdä lapsiaan.

Problem solved?

Minä en kyllä haluaisi olla tälläisessä asiassa veronmaksajana. Tulee todella kalliiksi. Vaikka en huumeista tykkää tai niiden käyttäjistä.

Lapsen etu menee aina edelle. Jos vanhempi narkkaa kannabiksella, on viranomaisen velvollisuus tehdä lasu.

Asia ei kuitenkaan koske kannabiksen lääkekäyttöä, vaikka jokainen lääkekäyttäjä käyttää kannabista aamusta iltaan ja paljon enemmän mitä yksikään ns. päihdekäyttäjä.

Vierailija
95/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://tekniikanmaailma.fi/laake-joka-antaa-antamistaan-kannabis-voi-o…

"Lääke joka antaa antamistaan – kannabis voi olla aivojen nuoruuden lähde."

Vierailija
96/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Problem solved?

Onko "kannabisnarkkari" sellainen, joka käyttää kannabista useita grammoja päivässä ja aamusta iltaan ja joka päivä, vaiko sellainen, joka käyttää kannabista satunnaisesti pieniä määriä?

Vierailija
97/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannabiksen käyttäjillä siis suurempi tunnekeskus. Eikös se ole hyvä asia?

Vierailija
98/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että kannabiksella ei tehdä Suomessa kansanmurhaa, kuten alkoholilla tehdään. Heroiinin jälkeen tappavin ja tuhoisin kova huume on siinä hyvä väline - sillä voi ryöstää laillisesti omaisuudet ja lopuksi tappaa ilman mitään vastuuta.

Vierailija
99/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäsin ukon niin nopeesti että ei kerkeis kukkasta sanomaan. Ihan helvetin sama vaikka olis miten vaaratonta rinnastettuna alkoholiin, se on silti päihde enkä todellakaan ottais etenkään tuollasen valehtelun jälkeen riskiä että pilvipäissään kotona pyöris. Tsemppiä ap tilanteen ratkomiseen. :|

Vierailija
100/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

gdgf kirjoitti:

Kiva, kun pilviveikot kilvan puolustelemassa täällä.

AP:n pyyntö on aivan kohtuullinen. Oma (ex-)mies unohti ison pilvipurkkinsa vessan lavuaarin päälle useammaksi tunniksi. Onneksi huomasin ennen kuin utelias, kaiken suuhun laittava taapero meni tutkimaan purkkia.

Jaa ja miksi (ex-)mies unohti? No koska muisti alkoi falskata pilvenpolton takia.

monissa perheissähän käy niin että isä jättää olutpullon pöydälle ja taapero hiipii pullon luo.

tai saunassa kun silmä välttää niin nappaa tölkin. sinällään aika hassuja tapauksia ja hyvin yleistä ainakin niissä piireissä missä meikäläinen on saunonut ja mökkeillyt perheiden kesken!

tärkeä muistaa ettei jätä pienten lasten ulottuviin tölkkejä.

kyllähän minäkin pikkusena otin mummon tumpin maasta ja poltin tupakkia. oli se kyllä pahaa.

näissä eroissa on usein ihan isänkin kannalta hyvä että perhe hajoaa ja isä löytää paljon liberaalimman ja nuoremman naisen itselleen. lapsethan tuossa tavallaan kärsii niinkin mitättömästä asiasta.

luulen että pian canabis on Suomessa hyväksytty juttu kuten alkoholikin on jo.

hassuu sinällään jos tuollaisesta olisi suvun mökkireissut menneet riidoiksi että taapero otti isännän väljähtäneet keskikaljan pohjat ja irvistää veikeesti.

onhan se tuomittavaa mutta noita nyt sattuu.