Miehen pilvenpoltto
Hei! Olen aivan hirveässä tilanteessa. Mieheni on polttanut pilveä pitkään, mutta aloittaessamma seurustelun tein selväksi, että en suvaitse sitä. En tiedä lopettiko hän, mutta ainakaan itse en nähnyt häntä koskaan pilvessä ja asia vähän kuin unohtui.
Sittenmmin olemme saaneet kaksi lasta, jotka ovat kummatkin alle 5-vuotiaita. Pilvenpoltto on tullut mukaan kuvioihin ja mies on jäänyt kolmesti parin vuoden sisällä kiinni siitä, että on tuonut pilveä kotiin!! Viimeksi hän jäi siitä viime viikolla kiinni, kun kaivoin hänen taskujaan etsiäkseni sieltä auton avaimia.
Jokaisen kiinnijäämisen jälkeen mies on pyhästi vannonut lopettavansa ja luvannut, ettei tuo pilveä kotiin. Kuulemma polttanut vain pari kertaa vuodessa jossain keikalla. Mielestäni tämä ei kuitenkaan ole uskottavaa, koska olisiko hän muka sattumalta joka kerta jäänyt kiinni, kun on esim. pilveä kotiin tuonut. Uskoni häneen on nyt täysin nolla.
Asian tekee pahaksi se, että lapset todella rakastavat isäänsä ja hän on todella hyvä isä. Myös minä rakastan häntä, mutta en voi mitenkään enää olla suhteessa.
Mistä edes voisin saada keskusteluapua tilanteeseen? Jos puhun neuvolassa, saamme varmasti sosiaalityöntekijät kotiimme ja mitä sitten? En myöskään halua estää lapsiani tapaamast isäänsä, mutta voinko luottaa siihen, että hän varmasti on selvinpäin, kun hän lapsia hoitaa? Nytkään en ole koskaan huomannut hänen olevan pilvessä, mitä jos hän onkin, enkä ole vain huomannut sitä?
En tiedä miksi tämän kirjoitin, halusin vain purkaa ajatuksiani jonnekin. Tilanteesta on vaikea kertoa sukulaisille ja ystäväville, kun mies on kuitenkin muuten ns. "Kunnon mies." Onko joku ollut vastaavassa tilanteessa?
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molempia ei voi saada.
Paitsi jos on kannabiksen lääkekäyttäjä, ja käyttää kannabista aamusta iltaan useitakin grammoja päivässä. Paljon enemmän siis kuin yksikään päihdekäyttäjä.
Missäs tää pössyttelijä on kertonut vetävänsä oikein lääkekannaa?
Ja kuinka moni suomesta oikeasti polttaa lääkekannaa?
Varmasti alle 50.
Mitä yrität kommentillasi kertoa?
Ihan samaa "lääkekannaa" saa kun hankkii saman lajikkeen siemeniä jota "lääkekanna" on. Tulee tosin paljon halvemmaksi kuin "virallinen" lääkekannabis, johon harvalla on varaa, vaikka kannabiksen kasvatus ei kuitenkaan maksa edes euroa gramma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molempia ei voi saada.
Paitsi jos on kannabiksen lääkekäyttäjä, ja käyttää kannabista aamusta iltaan useitakin grammoja päivässä. Paljon enemmän siis kuin yksikään päihdekäyttäjä.
Ei varmaan missään. Miksi edes kuvittelet sellaista?
Se on nähty ettei kieltolaki toimi. Käyttö on vain kasvanut sen aikana. Laittomuus on suurin haitta ja silti ihme vänkäämistä laillistamista vastaan. Esimerkkejä löytyy siitä miten oikeasti käy kun laillistetaan eikä vieläkään kelpaa. En tajua tuota väkisin rikollisuuden tukemista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molempia ei voi saada.
Varmasti alle 50.
Onhan se surullista, että maailman monipuolisimman lääkekasvin käyttö on tehty todella vaikeaksi. Edes MS-potilaat eivät saa Suomessa kannabista lääkkeeksi, vaikka hyvin tiedetään että kannabis on paras lääke kyseiseen sairauteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molempia ei voi saada.
Varmasti alle 50.
Eipä ne muutkaan kannabislajikkeet ole yhtään sen haitallisempia kuin virallinen lääkekannabis. Joku lajike piti valita viralliseen lääkekäyttöön useista kymmenistä, mutta jokainen lajike kelpaa myös lääkekäyttöön.
Mun mies saisi välittömästi kengänkuvan takamukseensa mikäli käyttäisi huumeita. Ihan tarkoituksella valitsin kumppaniksi miehen joka ei ole koskaan edes kokeillut mitään huumeita, ja tuskin aloittaa näin kohta nelikymppisenä moista toimintaa. Itse olen nuorena muutaman kerran poltellut pilveä, mutta se loppui siihen kun sain eräästä kokeilusta harhoja ja pelkotiloja. En muutenkaan halua olla seurassa jossa porukka ei kestä olla ilman päihteitä, kaikista vähiten sellaisessa parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies saisi välittömästi kengänkuvan takamukseensa mikäli käyttäisi huumeita. Ihan tarkoituksella valitsin kumppaniksi miehen joka ei ole koskaan edes kokeillut mitään huumeita, ja tuskin aloittaa näin kohta nelikymppisenä moista toimintaa. Itse olen nuorena muutaman kerran poltellut pilveä, mutta se loppui siihen kun sain eräästä kokeilusta harhoja ja pelkotiloja. En muutenkaan halua olla seurassa jossa porukka ei kestä olla ilman päihteitä, kaikista vähiten sellaisessa parisuhteessa.
Mieto kannabispäihtymys vastaa muutamaa viinilasillista, jos ei ota yliannostusta kuten itse olet selkeästi tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies saisi välittömästi kengänkuvan takamukseensa mikäli käyttäisi huumeita.
Mun mieheni taas saisi jossain sivistysvaltiossa sairauteensa virallisenkin kannabislääkityksen, mutta Suomessa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molempia ei voi saada.
Varmasti alle 50.Eipä ne muutkaan kannabislajikkeet ole yhtään sen haitallisempia kuin virallinen lääkekannabis. Joku lajike piti valita viralliseen lääkekäyttöön useista kymmenistä, mutta jokainen lajike kelpaa myös lääkekäyttöön.
Totta. Jotenkin harhainen ajatus kuvitella, että maailmassa olisi vain yksi "lääkekannabislajike".
Vierailija kirjoitti:
https://www.menaiset.fi/keskustelu/90616/tinan-poika-kuoli-20-vuotiaana…
Siinä teille.
Surullista, mutta kannabis ei poikaa tappanut. Itse olen käyttänyt kannabista yli 30 vuotta, enkä vielä ole koviin huumeisiin koskenut.
Vierailija kirjoitti:
Siinä teille.
Tyypillinen päihteiden sekakäyttäjän tarina, jossa kannabis ollut se vähähaittaisin päihde.
Vierailija kirjoitti:
Siinä teille.
tuossa taas nähdään kuinka kannabiksesta siirrytään koviin huumeisiin.
ensin poltetaan kannabista ja sitten juodaankin jo alkoholia, joka on heti heroiinin jälkeen maailman tuhoisin ja tappavin kova huume.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mun mies jäis kiinni huumeista (sama mistä) vinkkaisit itse siitä poliisille ja lähtisin itse kävelemään. Mulle ehdoton no-no! Jotain tasoa naiset nyt niihin miehiin!!
Entä jos miehen uskonto kieltää alkoholin käytön?
A) en ottais miestä joka on uskovainen
B) huumeiden käyttö on aina väärin (ja monessa maassa ihan laitonta)
C) en katso joka viikonloppuista juomistakaan.Voisit vastata yleisesti etkä omasta itsekkäästä näkökulmasta.
Osaat kai ajatella yleisesti?
Siten kuin normaalit ihmiset ajattelevat. Ei tarvitse tuoda omaa äärimmäistä ääripäätä esille kovaan ääneen. Kyllä me ymmärrämme että on ihmisiä joille raittius on tärkeä ja kumppanin raittius myös.
Se on ihan oma asiansa se.
Miksi et hyväksy kultuurillisia asioita? Tuollainen on tavallaan syrjivää jos asian noin jyrkästi esille.
Suomen kulttuuri on se että kannabis on laiton huume,maassa maan tavalla. En seurustelisi ihmisen kanssa, joka laittaa päihteet ja rikollisuuden lastensa edelle.
"Maassa maan tavalla"? Kannabiksen asema suomessa ratkaistiin arpomalla. Onko se tosiaan tämän maan tapa? Arvotaan tästä lähtien kaikki, jopa puolueiden suuruuskin. Ehkäpä ensi vuonna meillä on pääministeripuolueena Piraattipuolue. Maassa maan tavalla näes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä teille.
tuossa taas nähdään kuinka kannabiksesta siirrytään koviin huumeisiin.
ensin poltetaan kannabista ja sitten juodaankin jo alkoholia, joka on heti heroiinin jälkeen maailman tuhoisin ja tappavin kova huume.
Itse käytin ensin alkoholia, sitten kannabista enkä ole siirtynyt muihin huimausaineisiin enkä palannut takaisin alkoholiin.
Vierailija kirjoitti:
Siinä teille.
Alkoholihuume tappaa Suomessa kuusi ihmistä joka päivä, ja joka päivä alkoholipsykoottiset pahoinpitelevät useita ihmisiä.
Siinä "teille".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä teille.
Alkoholihuume tappaa Suomessa kuusi ihmistä joka päivä, ja joka päivä alkoholipsykoottiset pahoinpitelevät useita ihmisiä.
Siinä "teille".
Jos koitat päihtyä vähemmän haitallisemmin olet rikollinen. Suomessa sinulla ei ole oikeutta päättää mitä itsellesi teet. käyttörikos tarkoittaa ettei sinulla ole itsemääräämisoikeutta. Kun on siis todettu että ollaan valtion hmm omaisuutta? Niin koskahan alkaa pakollinen kuntoilu? Sillä muutenhan huonokuntoisena valtion omistuksen arvo alenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä teille.
Siinä "teille".
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkijat-suomessa-meneillaan-alkoho…
"Tutkijat: Suomessa meneillään alkoholikatastrofi."
Kieltolaki ei toimi niin politikot jatkaa sen kanssa silti. Järjetöntä odottaa sen kieltolain toimivan kun niin ei ole sen voimassaolon aikana käynyt missään. Voisi nyt ainakin yrittää jotain muuta tapaa.
Varmasti alle 50.