Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riita rahoista hoitovapaalla

Vierailija
13.03.2019 |

Olen hoitovapaalla (yhteisestä sopimuksesta), mies töissä. Saan verojen jälkeen hieman alle 400 euroa, johon sisältyy lapsilisä. Käytän tuon kaiken lapsen lääkkeisiin, vaippoihin, omiin lääkkeisiini ja sellaisiin omiin pakollisiin juttuihin kuten hammastahna ja tamponit (minun ja lapsen lääkkeet ja lapsen allergiamaidot maksaa jo melko ison potin kuussa). En harrasta mitään, en käy leffassa, ravintolassa enkä osta vaatteitakaan itselleni. Mies maksaa vuokran, bensat, ja perheemme ruoat ja muita pakollisia menoja. Mieskään ei käy leffassa eikä ravintoloissa, eli elintasomme on sinänsä sama. Miehellä on yksi lapsi ennestään, jonka elatusmaksuja hän maksaa muutaman satasen kuussa.

Miehen mielestä pitää riittää, että hän maksaa vuokran ja ruokia ja muita aivan pakollisia asioita. Nyt minua on pyydetty ystävien kanssa leffaan ja sen jälkeen syömään, ja tällainen ilta tietenkin maksaisi noin 40-50 euroa. Itselläni ei ole siihen rahaa, koska pakolliset menot syö tuon vajaa 400 euroa.. Mies ei halua antaa minulle rahaa, että voisin joskus käydä jossain, ostaa joitain vaatteita tai sellaista "ei-pakollista". Lisäksi isäni 70-vuotisjuhlat on ensi kuussa ja meidän pitäisi sillä matkalla yöpyä yksi yö hotellissa, kun on sen verran kaukana ja ostaa joku lahjakin. Mies sanoo, että ei halua laittaa rahojaan minun suvun lahjoihin ja minun suvun takia hotelliöihin. Hän laittaa kaiken ylijäävän palkastaan säästöön uutta autoa varten.

Miten te muut jaatte perheen rahat ja menot hoitovapaalla? Onko mieheni epäreilu, kun minulla ei ole nyt mahdollisuutta mihinkään, mikä maksaisi vähän? Meillä ei ole tukiverkkoa, joka voisi hoitaa lasta, jotta tekisin muutamia työpäiviä, vaan pitäisi palkata lapsenvahti, jonka palkka onkin sitten sama kuin minun saama sen työvuoron palkka.

Kommentit (502)

Vierailija
501/502 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi miksi teette useampia lapsia noitten itsekkäitten itarusten kanssa jos jo ekan kanssa huomaatte mitä

elämä on hänen kanssaan!? Mies ei siitä muuksi muutu, sairaalloinen saituus tahtoo vaan lisääntyä

iän myötä. En jaksa ymmärtää miehiä joitten mielestä oman lapsen elättäminen ei millään tavalla heille

kuulu. 

Vierailija
502/502 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaikki rahat yhteisiä kaikissa tilanteissa ja myös molempien ei pakollisiin- menoihin sitä pitää olla.

Meillä 3 lasta; 6.luokkalainen, 3.luokkalainen ja 2 v.

Meillä on tapana hoitaa lapset kouluikään asti kotona molemmat töitä tehden eri vuoroa, jotta jompikumpi aina lasten kanssa.

Silloin tuo toimii kun ollaan ydinperheessä ja vanhemmat puhaltavat rehellisesti yhteen hiileen eikä lusmuile tai toinen aja omaa etuaan esim. ylikalliin auton hankinnan muodossa. Mutta uusioperheessä jossa enempi tienaava on se lapseton, on tilanne hankala. Olen itse lapseton mies, tienaan avokkiani enemmän. Avokillani on 2 lasta aikaisemmasta suhteesta, iät 10 ja 14 v. Jokainen arvaa paljonko noihin menee rahaa ja pian on edessä mopokortit, autokoulut ym. Toki jotenkin osallistun tähän kokonaisuuteen esim. ruokakaupassa/sähkö/vesilaskussa mutta en ole alkanut maksella mitään koko porukan lomamatkoja, enkä isoja perheautoja jne. Lapset asuvat meillä, niin että ovat joka toinen vkl isällään. Isä kyllä maksaa elarit mitkä on tavanomaiset suuruudeltaan.

Tämä on aiheuttanut meillä kitkaa. Okei, oma vika, mitäs otin äiti-naisen, mutta siinä nyt ollaan. Rakastuttiin vaan niin tajuttomasti että järjen ääni jäi takavasemmalle. Haluaisin ehkä omiakin lapsia vielä mutta on alkanut tuntua siltä että pitäisikö sittenkin etsiä uusi kokonaan lapseton nainen, kun tuntuu että tässä kuviossa joku ei vain toimi. Haluaisin ostaa myös omistusasunnon, ja nykyisen avokkini kanssa tämä ei ole mahdollista sillä nyt jo tämän kerrostalonelikonkin vuokranmaksu on ajoittain vaikeaa. Asumistukea emme saa koska tulot ovat sen verran "suuret".

Aloittajallakin on sikäli uusioperhe että miehellään on aiempi lapsi josta maksaa kyllä elarit mutta nykyisen vaimonsa lapseen ei olisi valmis panostamaan. Tämä pistää miehen mietteliääksi! Oma avokkini ei hassaile rahojaan pitkin eli on järkevä rahankäytössään mutta kun hänen palkkansa on aika pieni suhteessa menoihin niin kyllä tämä aika kärvistelyä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän