Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaalloisen lihava: mitkä ovat lempiruokiasi?

Vierailija
17.03.2013 |

Kuinka usein syöt niitä?

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut jo vuositolkulla äitini ja anoppini laihdutustouhuja, ja tehnyt tällaisen huomion: molemmat syövät ruoka-aikaan hyvin vähän ja kevyesti, mutta tiedostamattaan napostelevat koko ajan. Pähkinöitä, jogurttia, leipää, keksejä - mitä nyt vaan sattuu näkösällä tai kaapissa olemaan. Sitten voivotellaan kun paino ei putoa VAIKKA SYÖ NIIN VÄHÄN.

Vierailija
62/100 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaihtelee aika paljon, syön joskus yli itseni jostain, kestosuosikkeja on Valion jugurtti ja Fazerin suklaa (tietyt maut), mä olen hyvin nirso syöjä ollut aina, ja syön aina vähän. Inhoan ähkyä oloa, ja mulla on muutenkin herkkä maha, joten jos käy ravintolassa syömässä jonkun hyvän annoksen mahansa täyteen, niin pitää kyllä aika nopeesti päästä kotia ja oman vessanpöntön läheisyyteen, maha menee yleensä sekasin, visipliniä joutuu taas ottamaan.

Tavallisista kotiruuista mun herkkuja on kaalikäälyreet, niitä saa harvoin kun en tahdo jaksaa tehdä, maksa-sieni kastike, sitäkin saan harvoin kun se maksa on niin ällöä käsitellä että saisi kaikki netkut pois, sitten tykkään perunaviipale-jauhelihalaatikosta, sitäkään ei tule silti kovin usein tehtyä kun lapset ei siitä niin tykkää. Makaronia tai riisiä en tykkää syödä ollenkaan, spagettia jauhelihakastikkeen kanssa tykkään syödä, mutta sitäkään ei voi syödä kuin pienen annoksen, maha ei tykkää makaronista. Joo, ja lohi on myös hyvää, ja hyvin tehty hirvenliha, nekin sellaisia joita saa harvemmin.

Olen vuosia elänyt jugurtilla ja suklaalla, ja nyt olen ollut karkkilakossa, ja olen illalla syönyt kanasalaattia (kaupan valmista), muuten aamulla ja päivällä syön vieläkin jugurttia, pitäisi siitäkin päästä eroon, mutta kun tahtoo olla nälkä jos teen miehelle ja lapsille sellaista ruokaa jota en tykkää syödä, yritän saada laihdutettua mutta ne ruuat mitä haluisin syödä on vähän hakusessa. Olis kyllä kiva kun ei tarvis aina itse tehdä niitä ruokia, vois syödä terveellisemmin.

138kg/172cm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 10:12"]

32, suurin osa meistä lihavsita kyllä tietää erittäin hyvin mikä on terveellistä ja mikä on normaali ruokamäärä, mutta jokaisella on syynsä siihen miksi painoa kertyy jopa sairaalloisiin mittoihin. Kyse on jollakin tapaa vääristyneestä suhteesta ruokaan ja se on tunne-elämän ongelma. Tällaiset saa oppia viimeistään silloin, kun hakeutuu lääkärin pakeille painonsa kanssa.

Laihduttamisessa tarvitaan apua psykologilta, ravitsemusterapeutilta, sisätautilääkäriltä, fysioterapeutilta jne, jos se hoidetaan kuten vaikea sairaus hoidetaan. Olen yksi niistä onnekkaista, joka on päässyt oikeaan hoitoon.

En jaksa yhtään välittää näistä loputtomista läskien pilkkaamisketjuista. Huutelu osoittaa vain tietämättömyyttä siitä, että kyseessä on sairaus. Jos ei muuta niin psyyken. Taistelen painoni kanssa loppuelmäni, se on samanlainen ongelma kuin alkoholismi, eroon ei pääse koskaan. Vaikeampi vain, koska absolutismi syömisestä ei ole vaihtoehto.

[/quote]

Tämä on niin totta, mutta ei sitä hoikat ihmiset tajua.

Vierailija
64/100 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, olen fyysistä työtä tekevä nainen "miestenalalla" ja painoindeksi on ylipainon rajoissa. Töissä pitää jaksaa ja lihasta on... Syön oikeasti epäterveellisemmin, kun +100kg mammat. Salaatillako ja sushilla ne kilot tulee? En vaan ymmärrä, kuka tässä kaunistelee... Nyt jos vain näykin salaattia, niin ylipaino räjähtää käsiin?

Vierailija
65/100 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 11:52"]

En lähde ketään moittimaan, mutta tätä ketjua lueskellessani ihmettelen, miten voin olla normaalipainoinen(bmi 20)! Syön paljon ja suht terveellisesti (täysjyvää,kasviksia,vihanneksia,paljon kalaa, hedelmää jne),juon vettä, säännöllinen ateriarytmi, liikun ainakin tunnin päivässä (juoksu,kevyt jumppa,uinti ja lasten kanssa pihalla touhuilu). Kuulostaa hyvältä, eikö vain? Mutta, syön ainakin puolikkaan fazerin sinisen päivässä.Aamiaisella,lounaalla jne aina vähän "jälkiruuaksi" tai muuten vaan. Lisäksi syön todella usein munkkeja sekä mokkapaloja (melkein päivittäin). Kehonkoostumus mittauksissa kaikki ok, samoin laaja verenkuva jne. Sanoisin, että kyllä siihen lihomiseen on monta muutakin syytä kuin se mättääminen.

[/quote]

Niinpä, minulla ei ole säännöllinen ateriarytmi, syön tavallista ruokaa vähän, en saa kuituja, vitamiineja ja hivenaineita ym. terveellistä, en juo vettä juuri mitään, enkä myöskään jaksa liikkua.

Vävypoika joka on entinen jääkiekkolija, kulkee töihin kävellen, ja hänen on aina lämmin (tytär valittaa että on kuin patterin vieressä nukkuisi) ja hän syö kuin, en tiedä mikä, kuin pohjaton kaivo, syö varmaan kerralla saman verran tavallista ruokaa kuin minä viikossa, eihän sitä liho jos kroppa on lihasta täynnä ja tottunut kuluttamaan koko ajan.

138kg/172cm

Vierailija
66/100 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempiruokani rehellisesti? Kanasalaatti.

Lihoinko kanasalaatilla? En tietenkään!

Lihoin syömällä maitosuklaata, juomalla sokeripitoisia limuja ja istumalla kaikki päivät työttömänä tietokoneella.

160cm&115kg.

Vierailija
67/100 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi normaalipainoset (ainakin jotkut) jaksaa aina olla kiinnostuneita lihavien elintavoista. Minusta lihavuus ei ole ollenkaan pahin piirre, mikä ihmisellä voi olla, paljon pahempia ovat esimerkiksi ilkeys ja pahansuopuus.  Ja ei lihavilla ole välttämättä mitään terveysongelmia, lievä lihavuus jopa torjuu osteoporoosia.

Vierailija
68/100 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 18:50"]

Miksi normaalipainoset (ainakin jotkut) jaksaa aina olla kiinnostuneita lihavien elintavoista. Minusta lihavuus ei ole ollenkaan pahin piirre, mikä ihmisellä voi olla, paljon pahempia ovat esimerkiksi ilkeys ja pahansuopuus.  Ja ei lihavilla ole välttämättä mitään terveysongelmia, lievä lihavuus jopa torjuu osteoporoosia.

[/quote]

Vihjaatko nyt, että laihat ovat ilkeitä ja pahansuopia, kun eivät ymmärrä että ylipaino tulee salaattia syömällä? T. Ylipainoinen ilkeä ja pahansuopa...

Vierailija
69/100 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 18:41"]

Oikeesti, olen fyysistä työtä tekevä nainen "miestenalalla" ja painoindeksi on ylipainon rajoissa. Töissä pitää jaksaa ja lihasta on... Syön oikeasti epäterveellisemmin, kun +100kg mammat. Salaatillako ja sushilla ne kilot tulee? En vaan ymmärrä, kuka tässä kaunistelee... Nyt jos vain näykin salaattia, niin ylipaino räjähtää käsiin?

[/quote]

No itse vastaat kysymykseesi viestisi alussa, jos et olisi fyysisessä työssä ja sinulla ei olisi lihaksia jotka kuluttaa, niin ei tarvisi paljon ylimääräisiä kaloreita syödä niin alkaisit lihoa, eikä ne läskit räjähtämällä tule, vaan pikkuhiljaa vuosien saatossa.

Vierailija
70/100 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 09:17"]

lisää.

En juo mehuja, limsoja, mutta syön vain liikaa määrällisesti, olen addiktoitunut vaaleaan leipään ja pullaan. Syön ehkä 2 pullaa tmv. päivässä, se riittää minun lihottamiseeni.

Mutta täälä AV:llahan on se mielikuva, että läskit syövät vain pizzaa, hampurilaisia, grilliruokaa, makkaraa, sipsiä yms. Katsokaas te "tietäjät" ihminen voi kuulkaas lihoa ihan perusruuastakin, jos syö sitä liikaa, tai valkoisesta leivästä ja pullasta, niitä ei esim. lyhyen ihmisen tarvitse syödä kuin pari leipäpalaa liikaa päivässä ja pari pullaa joka päivä, niin vuosien saatossa lihoo liikaa. Itse olen todella lyhyt, 12-vuotiaan kokoinen, mutta tosi lihava.

[/quote]

No, onhan tuo pari pullaa päivässä todella paljon. Itse syön ehkä pari pullaa kuukaudessa. Miksi sinusta pizzaa ja ranskiksia pidetään läskien ruokina, mutta pullia muka ei? Ei ne ole enemmistölle mitään jokapäiväistä ruokaa, vaan herkkuja.

Sen kyllä ymmärrän ja allekirjoitan, että leipää ja pullaa on helppo syödä liikaa, koska se ei pidä nälkää, ja nopeat hiilihydraatit aiheuttavat verensokerin heilahteluita.

Vierailija
71/100 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 19:03"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 18:41"]

[/quote]

No itse vastaat kysymykseesi viestisi alussa, jos et olisi fyysisessä työssä ja sinulla ei olisi lihaksia jotka kuluttaa, niin ei tarvisi paljon ylimääräisiä kaloreita syödä niin alkaisit lihoa, eikä ne läskit räjähtämällä tule, vaan pikkuhiljaa vuosien saatossa.

[/quote]

Totta. Eikö ylipainoiset sitten harrasta minkäänlaista liikuntaa ja töissä istutaan toimistolla? Salaatilla sitten lihotaan? Ei se ruoka, vaan liikunta... Jokainen olkoon minkä kokoinen haluaa. Turha "sokerikuorrutus" on turhaa.

Vierailija
72/100 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun syömiset jos kerron, kuulostaa siltä että voisi luulla niiden olevan sairaalloisen ylipainoisen listaa. Rakastan ja syön usein mm. pizzaa, pastaa, vaaleaa leipää, juustoja (aina täysrasvaisia), makeita jälkiruokia. Toki niiden lisäksi myös kasviksia monipuolisesti, lihoja, kalaa tms. Mutta en vältä mitään ruoka-aineita enkä syö "terveysversioita" kuten täysjyväpastaa tai kevytjuustoa. 

Painoindeksini on kuitenkin 19,5 ja olen 40-vuotias istumatyöläinen joka en harrasta liikuntaa. En silti usko olevani mikään "läpipasko"-ihme, minä vaan syön loppujen lopuksi kohtuullisen pienen määrän kaloreita. Syön vain kahdesti päivässä (aamulla pelkkä kahvi, päivällä lounas ja illalla päivällinen) ilman välipaloja. En koskaan napostele mitään aterioiden välissä. Kun noin tekee, niin kyllä niillä kahdella aterialla saa ihan kunnon kalorimäärän syödäkin eikä liho.

Vierailija
73/100 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaiken ruoan mitä näen, satunnaisesti myös pienempiä lähiympäristön eläimiä, esimerkiksi sylikoiria, jos sattuvat tulemaan vastaan kun olen nälkäinen.

Vierailija
74/100 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 18:50"]

[/quote]

Vihjaatko nyt, että laihat ovat ilkeitä ja pahansuopia, kun eivät ymmärrä että ylipaino tulee salaattia syömällä? T. Ylipainoinen ilkeä ja pahansuopa...

[/quote]

En. Näet nyt siellä rivien välissä ihan liikaa. Vaan ihan tuota mitä sanoin.

Vierailija
75/100 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizza on ykkösherkku, syön kerran viikossa.

Vierailija
76/100 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempiruokiani ovat uunilohi, grillikylki, nyhtöpossu, itse tehty pitsa ja laatikkoruoat.

Jälkkäriykkösiä suklaakakku tai jäätelö, ehkä kerran kuussa irtokarkkeja.

Vierailija
77/100 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 15:38"]

Keski-iässä tapahtuva aineenvaihdunnan kulutuksen lasku johtuu lähinnä huonontuneesta aerobisesta kunnosta ja lihasmassan vähenemisestä. Näihin voi vaikuttaa liikunnalla jo ennalta. Siinä samalla kun hankkii sitä kestävyys- ja lihaskuntoa liikunnalla, kuluu energiaa. Minä syön ihan hillittömiä määriä ja painan 50 kiloa. Naurattaa kun kaikki tutut kyselevät että sä et taida syödä muuta kun salaattia nykysin tai sä oot vissii jättänyt kaikki makeat pois (haha, syön niitä joka päivä surutta).

Harrastan kestävyysjuoksua. Nautin liikunnasta ja nautin syömisestä, vaikka välillä tuntuu kyllästyttävältä kun pitää syödä niin paljon.

[/quote]Mikä olisi hyvä tapa aloittaa liikunta, mieluiten jotain kotona tapahtuvaa? Olen yrittänyt tehdä jotain harjoituksia käsipainoilla tuloksena kipeytyneet käsivarret/olkapäät. Käsivarsissani ei ole voimaa juuri ollenkaan mutta jostainhan sitä olisi aloitettava?

Vierailija
78/100 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla on muutamia reilusti ylipainoisia jotka joko eivät syö lounaalla mitään tai syövät tyyliin -kaksi salaatinlehteä ilman kastiketta. Siis onko tämä jotain näyttämistä vai uskovatko todella laihduttavansa kun paino ei ainakaan ole moisista luonteenlujuutta uhkuvista näytöksista huolimatta laskenut pikemminkin päinvastoin? Perheellisinä onhan heidän pakko jossain välissä syödäkin tai ainakin ruokaa joutuvat laittamaan iltaisin. 

Vierailija
79/100 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nr 7 sanoi lempiruokansa olevan gruusialainen kaalilaatikko, joka on niin työläs, että tekee sitä vain muutaman kerran vuodessa. Koska ruokalaji oli minulle tuntematon, googlasin sen. Juuri tuon helpompaa ja nopeampaa ruokaa ei olekaan! Jos tämä kaalilaatikko on kirjoittajan mielestä työläs, hän ei viitsi tehdä mitään muutakaan ruokaa!

Vierailija
80/100 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oooooh, sushi! Pakko saada kerran viikossa.

Rakastan myös juustoja, siksi en osta niitä koskaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän