Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaalloisen lihava: mitkä ovat lempiruokiasi?

Vierailija
17.03.2013 |

Kuinka usein syöt niitä?

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä ei täsmää, minä syön pizzaa, lasagnea, pastaa kermakastikkeilla, nachoja ynnä muuta ihan viikottain ja painan 53 kg? Jos mupeltaisin pelkkää salaattia, painaisin varmaan 45 kg. 

Vierailija
22/100 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat on säästöliekillä, kun eivät syö kuin pieniä määriä ruokaa. Yksi sokeripala päivässä lihottaa jo paljon vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse inhoan pizzaa ja kebabia. Ylipäätään inhoan rasvassa tiriseviä ruokia, inhoan lihapiirakoita, grilliruokaa yms. Ja olen siis todella ylipainoinen.

Tykkään syödä itsetehtyä kotiruokaa; lihapullia (en pidä sika-naudasta, syön vain paistijauhelihaa), perunamuusia, salaatteja, keittoja, kaalilaatikkoa, makaronilaatikkoa, spagettikastiketta jne.

Mutta minun heikkous on juuri ne määrät. Ja lisäksi olen herkkuperse. Olen totaalisen hiilarikoukussa. Rakastan valkoista leipää, keksejä, pullaa, piirakoita. Syön usein suklaata (en koskaan mitään levyä kerralla)

Olen siis se läski, joka ei koskaan syö esim. jäätelölitraa tai suklaalevyä kerralla (tai tulee oksennus), mutta olen se parin tunnin välein närkkijä, joka syö yhden suklaa palasen nyt, ja kahden tunnin jälkeen taas toisen suklaapalasen. Olen koukussa siis herkkuihin. Ja lihoohan sitä, kun joka kuukausi lihoo sen 200 g lisää.

En juo mehuja, limsoja, mutta syön vain liikaa määrällisesti, olen addiktoitunut vaaleaan leipään ja pullaan. Syön ehkä 2 pullaa tmv. päivässä, se riittää minun lihottamiseeni.

Ainiin inhoan myös sipsejä, suolapähkinöotä (ja yleensäkin kaikkia pähkinöitä). En pidä myös popconreista, enkä koskaan, ikinä syö karvakäsipuzzaa koska ne maistuvat pahalta.

Mutta täälä AV:llahan on se mielikuva, että läskit syövät vain pizzaa, hampurilaisia, grilliruokaa, makkaraa, sipsiä yms. Katsokaas te "tietäjät" ihminen voi kuulkaas lihoa ihan perusruuastakin, jos syö sitä liikaa, tai valkoisesta leivästä ja pullasta, niitä ei esim. lyhyen ihmisen tarvitse syödä kuin pari leipäpalaa liikaa päivässä ja pari pullaa joka päivä, niin vuosien saatossa lihoo liikaa. Itse olen todella lyhyt, 12-vuotiaan kokoinen, mutta tosi lihava.

Vierailija
24/100 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiha saa syödä paljon, lihava syö vain vähän. Se on aineenvaihdunta.

Vierailija
25/100 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi, syön max pari kertaa kuukaudessa.

Uunilohi. Pari kertaa kk:ssa sitäkin. 

Fetasalaatti. Sitä menee kesällä useamman kerran viikossa. 

Vierailija
26/100 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään babyporkkanoista, niitä saattaa mennä useampi päivässä.

Vierailija
27/100 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 jatkaa, personal trainerini laski, että minun kalorin kulutukseni päivässä on 1500-1600 kaloria, joten lihon, jos syön enemmän kuin tämän verran. Minulle tehtiin kehon koostumusmittaus ja teen istumatyötä ja ikäkin on jo 45 v joten lihon, jos syön enemmän kuin sen 1500 kaloria päivässä. Tietenkin liikunnalla saatan vähän lisätä kulutusta, mutta mitä iäkkäämmäksi tulen, sitä vähemmän tarvitsen kaloreita.

Vierailija
28/100 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen sellainen vastaa

Lämpimät voileivät, tonnikalatäyte

Kiinalaiset ruuat, esim. kuha ja inkiväärikastike, vihannekset chop suey

Salaatit, joissa on esim. fetaa tai vuohenjuustoa, halloumi

Kasvissosekeitto

Pastaruuat ja kasviskastkkeet niissä, parmesania

Nuudelit, bulgur, couscous, speltti yms. sekä kasvishöystö niiden kanssa

Sieniruuat kaikin tavoin

Vierailija
29/100 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 03:35"]

Ethän sää oleta ja odota että verovaroista kustannetaan sun lihavuudesta aiheutuneet hoitosi?

[/quote]

Samanlailla kuin sulla on aihe olettaa, että verovaroista kustannetaan sun sairautes hoito.

t: lihavuusleikkaukseen odottava

Vierailija
30/100 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 jatkaa, personal trainerini laski, että minun kalorin kulutukseni päivässä on 1500-1600 kaloria, joten lihon, jos syön enemmän kuin tämän verran. Minulle tehtiin kehon koostumusmittaus ja teen istumatyötä ja ikäkin on jo 45 v joten lihon, jos syön enemmän kuin sen 1500 kaloria päivässä. Tietenkin liikunnalla saatan vähän lisätä kulutusta, mutta mitä iäkkäämmäksi tulen, sitä vähemmän tarvitsen kaloreita.

Tuo pitää ihan paikkansa, mun lepokulutus on n 1350 kaloria päivässä ja tosiaan jo 1500 kalorilla lihon (olen normaalipainoinen, ikää 50+). Yritän lailhtua vielä 3-4 kiloa ja se putoaa n 300g viikkovauhdilla kun kalorit on pudotettu alle 1300 per päivä. Kaikki napostelu ja höttöhiilarit pois, pienet annokset ja hyvää perusruokaa 2x päivässä. Nälkä ei ole mutta kyllä meikäläinenkin kaipaa sitä napostelua... pähknöitä tai tummaa suklaata....tai jotain!

Vierailija
31/100 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan liikalihavan mieheni puolesta. Hänen lempiruokansa on lasagne, mutta harvoin sitä tulee laitettua. Hänellä lihavuuden syy on ensinnäkin ruuan määrä (edes voileipiä ei voi syödä viipale kerrallaan, vaan pitää tehdä sandwich, jossa molemmilla viipaleilla on omat päällysteet), mutta vielä enemmän rasvan määrä. Kaikki mahdollinen pitää paistaa runsaassa rasvassa, pasta hukutetaan parmesaanikasan alle ja salaattiinkin lorotetaan kunnolla öljyä. Se on hänen mielestään se oikea tapa valmistaa ruokaa. Lisäksi hän tykkää subeista ja herkästi ostelee ja syö niitä kuin välipaloja.

Vierailija
32/100 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 09:23"]

Sushi, syön max pari kertaa kuukaudessa.

Uunilohi. Pari kertaa kk:ssa sitäkin. 

Fetasalaatti. Sitä menee kesällä useamman kerran viikossa. 

[/quote]Enkä muuten osta halvinta ruokaa. Enkä eineksiä. Panostan luomuun, teen ruoan itse aineksista alkaen. Ruoka on tosi hyvää ja laadukasta meillä. Kilot on sit kerätty suklaasta. 

Vierailija
33/100 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketjun taas todistaa sen mitä olen aina ajatellut. Olen syyttä suotta lihava.

Vierailija
34/100 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 09:36"]

Ihmisten peruskulutuksessa on tosiaan valtavia eroja. Kaksi samankokoista ihmistä voi kuluttaa muistaakseni 350-500kcal:n erolla eri tavalla pelkästään "olemalla", siis ilman liikuntaa. Toisilla on korkeamp kehonlämpö, toisilla tapana rummuttaa jalkoja ja elehtiä kiivaammin, osalle ei löydy edes selitystä, mutta geenitasoj juttuja kuitenkin. Oman kulutuksensa oppii tunnistamaan vain kokeilemalla ja katsomalla vaakaa.

T: entinen superläski, nyt -21kg

Tuo pitää ihan paikkansa, mun lepokulutus on n 1350 kaloria päivässä ja tosiaan jo 1500 kalorilla lihon (olen normaalipainoinen, ikää 50+). Yritän lailhtua vielä 3-4 kiloa ja se putoaa n 300g viikkovauhdilla kun kalorit on pudotettu alle 1300 per päivä. Kaikki napostelu ja höttöhiilarit pois, pienet annokset ja hyvää perusruokaa 2x päivässä. Nälkä ei ole mutta kyllä meikäläinenkin kaipaa sitä napostelua... pähknöitä tai tummaa suklaata....tai jotain!

[/quote]

Vierailija
35/100 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tätä lukiessapa selvisi, että hyvin ylipainoiseksi voi tulla monella tavalla. Musta tuntuu, että paljon kyse on juuri siitä, mitä joku kirjoitti, että ruoka liittyy tunteiden säätelyyn. Siten niiden (meidän), joiden kohdalla näin ei ole, on ihan turha pitää itseään parmepina tai ilkkua.

Mutta toki monella lihavalla on myös vääristynyt kuva siitä, mikä on terveellistä ja vähän. Olin kaverin tykönä pari päivää ja lopulta vähän salaa jo kärsin, kun söimme niin tavattoman epäterveellisesti koko ajan. Alkoi se turhakalorinen herkuttelu jo nyppimään. Lopulta kaveri totesi, että nyt on ainakin syöty pari päivää aika terveellisesti. Olin ihan sanaton. Siinä jotenkin kiteytyi se, miten hänellä on ihan hukassa taju siitä, minkälaista on tavallinen, terveellinen ruoka. Se ei ole limua ja viiniä ruokajuomana, ei juustolla kuorrutettuja aterioita ilman salaatteja ja vihanneksia, ei höttöisiä patonkeja eikä välipalaksi suklaapatukoita, joilla voi muka hypätä yhden aterian yli (ja sitten illalla mättää kahta kauheammin).

Mitään noista en orjallisesti välttele, mutta mun tavallisessa elämässä ruokajuoma on vesi, karkkia ei napostella, ruualla on aina salaattia ja juureksia, leipä tummajyväistä, juustoa vähemmän ja viinilasillisia ei vedetä ihan joka ilta. Olen normaalipainoinen, en ihan laiha, mutta en kyllä lihavakaan.

Vierailija
36/100 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

32, suurin osa meistä lihavsita kyllä tietää erittäin hyvin mikä on terveellistä ja mikä on normaali ruokamäärä, mutta jokaisella on syynsä siihen miksi painoa kertyy jopa sairaalloisiin mittoihin. Kyse on jollakin tapaa vääristyneestä suhteesta ruokaan ja se on tunne-elämän ongelma. Tällaiset saa oppia viimeistään silloin, kun hakeutuu lääkärin pakeille painonsa kanssa.

Laihduttamisessa tarvitaan apua psykologilta, ravitsemusterapeutilta, sisätautilääkäriltä, fysioterapeutilta jne, jos se hoidetaan kuten vaikea sairaus hoidetaan. Olen yksi niistä onnekkaista, joka on päässyt oikeaan hoitoon.

En jaksa yhtään välittää näistä loputtomista läskien pilkkaamisketjuista. Huutelu osoittaa vain tietämättömyyttä siitä, että kyseessä on sairaus. Jos ei muuta niin psyyken. Taistelen painoni kanssa loppuelmäni, se on samanlainen ongelma kuin alkoholismi, eroon ei pääse koskaan. Vaikeampi vain, koska absolutismi syömisestä ei ole vaihtoehto.

Vierailija
37/100 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon bmi 48 ja kebab ranskalaiset pizza sipsit jäätelö kakut kermakeivokset suklaa karkit patonki juustonaksut popkornit pullapitkot hampurilaiset kaikki kyllä maistuu taivaalliselta!

Vierailija
38/100 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, 33, samoilla linjoilla olen pitkälti kanssasi, enkä todellakaan ilku! Monen tosi lihavan kohdalla on varmaan juuri noin, että tietoa on, mutta tarvitaan paljon asiantuntija-apua sairaiuden voittamiseen. Sillähän mä aloitin, että turha ilkkua niiden, joilla ei ole samoja taipumiksia vaikka tunnesyömiseen.

Mutta sittenkin pitäisin näkökulmastani kiinni, että osalla, huom ei tietenkään kaikilla, kyse on myös siitä, että kuva tavallisesta ruuasta tuppaa vuosien myötä vähän vääristymään, jos sellaista on koskaan lapsuuden kotioloista edes saanut.

Vierailija
39/100 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti on myös heitä, joilla silmät aukeavat vasta "luennoimisen" myötä, kun todella saa tietoa siitämiten kaloreita lasketaan tai ravintosisältöjä seurataan. Tarvitaan konkreettisia esimerkkejö siitä, että yhdessä ruokalusikallisessa on ytä paljon energiaa kuin vaikkapa kahdessa leipäviipaleessa jne. Moni eie ymmärrä, että ihmedieeteillä ei voi laihtua.

Tietoa kyllä tarvitaan. Moni lihava on kuitenkin käynyt läpi niin monet eri laihdustusyritykset ja onnistunutkin kymmenissä kiloissa, että tietopuoli on hallussa. Ongelma on juuri se tunnepuoli, koska vanhat käyttäytymismallit palaavat salakavalalasti. Ruoka lohduttaa, rentouttaa, palkitsee, antaa ihanaa kärsimystä jonka on "ansainnutkin"... Ja tietysti endorfiinihyöky koukuttaa. Alkoholi voi olla jonkun suurin kalorilähde, toiselle taas voileivät, kolmannelle juustot tai suklaa. Jonkun on vain ahmittava mitä tahansa, jotta olo olisi hetkeksi lohdutettu.

Vierailija
40/100 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskon että salaatilla ja sushilla voi myös lihoa. Itse olen lievästi ylipainoinen (bmi 26) ja juurikin noita popsin paljon. Sushissahan on paljon riisiä eli hiilaria ja salaatit voi tehdä niin monella tavalla. Joillakin ihmisillä on käsitys että se on vain salaatinlehtiä ja kurkunviipaleita ilman kastiketta, näinhän ei ole vaan salaatti-nimen alle menee todella monenlaisia ruokalajeja, onhan olemassa italian"salaattikin" vaikka ei se mielestäni kovin raikas tai kevyt ole.

Tuohon päälle vielä viinit ja suklaat ja mahdollinen hidas aineenvaihdunta niin en epäile yhtään etteikö paino-ongelmia voisi tulla, minäkin niiden kanssa kamppailen vaikka onneksi pienemmässä mittakaavassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän