Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ja hänen siskonsa perivät mökin

Vierailija
17.03.2013 |

isältään viime kesänä kun tämä kuoli. Ostin siskon puolikkaan ja laitoimme mökin vuokrailmoituksen nettiin kesäkuulle lisärahan tarpeessa ja siksi kun mökki olisi olut muuten tyhjillään.

Nyt kun katsoin niin mökki oli varattu kesäkuulta kolmeksi viikoksi ja varaajana miehen sisko..  Spostissa viesti että heidän kesälomansa on juuri tuohon aikaan ja suunnittelivat sinne menoa, mutta rahaa eivät aio antaa. On kuulemma ollut isän sana että mökillä saavat käydä ketkä haluavat.. (niin on ollut silloin kun tämä oli vielä elossa)

Mies soitti ja sanoi ettei noin voii toimia niin kauheeta mäkätystä että me ollaan aikoinaan siellä viettety ilmaisia kesiä jne jne..

Mä en kyllä enää tiedä miten tuollaisen sekopään kanssa tulee toimeen, nytkin tulee viestiä koko ajan ja syyllistetään minua vieraalle vuokraamisesta.

Onko jollain muulla miehen suvun kanssa riitoja, miten niistä selviää kun väleissä pitäis kuitenkin pysyä ihan serkkujen ja anopinkin vuoksi.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tuollaisia siskoja on enemmänkin... En osaa neuvoa, mutta komppaan ja tarjoan vertaistukea. Samassa suossa rämmitään.

Jaxuhalit!

Vierailija
42/58 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sisko myi osansa pois jos kerran haluaa käydä mökillä?

Taitaa olla mallia hyväksikäyttäjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole tuollaisia. Mutta kun olin nuori, en ihan tajunnut näitä juttuja. Veljelleni siis jäi vanhempieni toinen talo maineen. Olin siellä viettänyt lapsuuteni ja kävin siellä kesäisin aina kävelemässä rannoilla ja piipahdin heillä kylässä. Myönnän, että lapsellisesti vähän kuin kotonani. En 16 vuotiaana ymmärtänyt sitä, että minulla ei ole sinne enää asiaa.

Veljeni vaimo sitten kerran hermostui ja sanoi, että mitä minä siellä ramppaan, että ei se ole enää minun lapsuudenkoti, että se on heidän maitaan ja minun pitää kysyä lupa heiltä, saanko kulkea siellä.

Nolotti aivan tajuttomasti, koska olin niin lapsellinen ja kävin isoveljeni luona kysymättä, saako heille tulla ja saatoin mennä rannalle, missä olin tottunut leikkimään, termospullon ja kirjan kanssa ottamaan aurinkoa.

Tehkää ajoissa selville rajat. Minä olisin toivonut, että olisi kerrottu ajoissa, että minä en saa käydä lapsuusmaisemissa ja lapsuudenkodissani enää

Vierailija
44/58 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ehdottamassa jotain samantapaista kuin kolmonen. Että välien pysymisen vuoksi antaisin nyt mennä mökille, mutta tietyin rajoituksin. Ja sitten toivoisin, että se mökillemenointo siitä hiipuu vuosien myötä, kun se on niin hankalaa (ei pääse kuin tietyllä viikolla / kautta silloin kun sattuu jäämään viikko ilman varauksia, siellä pitää tehdä tietyt työt vuokranmaksun sijaan, jne.) Sisko sitten toteaa, ettei se tunnu enää lapsuuden mökiltä (kun olette tehneet muutoksiakin sinne) ja huomaa, että rennomman loman saa, kun lähtee lomalla reissuun.

Mutta tuossa on vaarana, että tilanne menee juuri toisin päin. Sisko alkaa pitää itsestäänselvyytenä, että saa käydä siellä, eikä luovu tuosta etuudesta myöhemmin enää niinkään helposti kuin nyt luopuisi.

Vierailija
45/58 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehellesi, että myy osuutensa sisaruksilleen. 

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 10:29"]

Vähän vastaavaa tilannetta pelkään omalle kohdalle, kun appivanhemmista aika jättää. Miehen sisaruksilla vähän boheemi suhtautuminen mökin huoltoon ja kustannuksiin. Myös yhdessäolo mökillä nykyään pelkkää passattavanaoloa, anoppiparka syöttää ja siivoaa. Jollain ei ole sitten pienintäkään käsitystä mistä ne polttopuut sinne rantasaunaan ilmestyy, räystäät kai puhdistuvat itsestään, nurmikkohan ei kasva muuten kuin käskystä, jne.

[/quote]

Vierailija
46/58 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 10:30"]

Miksi sisko myi osansa pois jos kerran haluaa käydä mökillä?

Taitaa olla mallia hyväksikäyttäjä.

[/quote]

Kai olette siskolle vääntäneet rautalangasta, ettei se niin mene, että ensin otetaan rahat vastaan, ja sen jälkeen käytetään kuitenkin mökkiä kuin ennenkin. Ehdottakaa, että ostaa sitten mökin itselleen, mutta te käytätte sitä kuin ennenkin. Kun noin kerran voi toimia, niin meneehän se samoin toisinpäinkin.

Vierailija
47/58 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos myisitte kyseisen perintömökin ja ostaisitte rahoilla toisen mökin? Se olisi selkeästi teidän omanne eikä siskollakaan olisi siihen minkäänlaista tunnesidettä eikä perustetta ilmaiselle lomailulle.

Vierailija
48/58 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää siskot ei ole tajunneet, että ovat myynneet oman käyttöoikeutensa. kun mökit ovat vielä suvussa, niin helposti ajattelevat asioiden olevan vanhalla mallilla. en ymmärrä, mikse aisoista voiai kohteliaasti muistuttaa. "kun otit multa rahaa sen isomman summan, niin silloin mökki siirtyi mulle" näytille vielä kauppakirjat.

Vierailija
49/58 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ongelma on se, että nuo boheemit lapsuusmaisemafiilistelijät ovat ihan p a. He eivät siis pysty ostamaan muita sisaruksia pois. He ovat usein myös niitä, joita ei paljon rankametsässä näy, kun niitä polttopuita ollaan tekemässä. Yleensä lukevat jotain kirjaa viltillä ja ottavat aurinkoa. Ja kiukustuvat kun ei ruoka ole ajoissa pöydässä.

Vierailija
50/58 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua myydä mökkiä ja en kyllä minäkään, ollaan suunniteltu sinne vaikka mitä uudistuksia ja muutenkin on hyvällä paikalla ja sinne on kiva mennä kesäisin.

Ja ollaan siskolle tehty selväksi että mökki on meidän eikä sinne mennä ilman lupaa, vaikka aikuiselle nämä asiat pitäis kai olla jo ihan selviä juttuja:) Heinäkuussa sinne on menossa omat vanhempani ja me menemme heidän mökille pohjoiseen, tämäkin aiheutti närää siskossa miksi minun vanhemmillani on muka oikeus mennä ilmaiseksi sinne kun hekään eivät mene..

No onneksi mies lupas jutella siskonsa kanssa niin mun ei tarvitse..

ap

Vierailija
51/58 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ihmeessä se sisko luopui omasta puoliskostaan? Oletteko kysyneet?

Vierailija
52/58 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset luulee, että voi sekä syödä kakun, että säästää kakun.

Vierailija
53/58 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 10:50"]

[/quote]

Ei olla kysytty, tarvitsi kai rahaa.. ap

Vierailija
54/58 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 10:50"]

[/quote]

Ei olla kysytty, tarvitsi kai rahaa.. ap

[/quote]

No kysykääpä. Jos syy oli tuo, että tarvitsi rahaa, niin sitten pikku muistutus, että sisko käytti rahat mieluummin johonkin muuhun kuin mökin omistukseen.

Vierailija
55/58 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tää on jo omituista. Ettei muka pikkusisko (16-vuotias!) saisi kävellä omistamillani mailla ja piipahtaa kylässä millon huvittaa. Tottakai saa, ilman mitään erikseen lupien kyselyjä. Tää on ihaan eri juttu kuin nuo, jotka ensin myyvät mökkinsä pois ja sitten kuvittelevat edelleen omistavansa siihen vapaan käyttöoikeuden.

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 10:31"]

Onneksi ei ole tuollaisia. Mutta kun olin nuori, en ihan tajunnut näitä juttuja. Veljelleni siis jäi vanhempieni toinen talo maineen. Olin siellä viettänyt lapsuuteni ja kävin siellä kesäisin aina kävelemässä rannoilla ja piipahdin heillä kylässä. Myönnän, että lapsellisesti vähän kuin kotonani. En 16 vuotiaana ymmärtänyt sitä, että minulla ei ole sinne enää asiaa.

Veljeni vaimo sitten kerran hermostui ja sanoi, että mitä minä siellä ramppaan, että ei se ole enää minun lapsuudenkoti, että se on heidän maitaan ja minun pitää kysyä lupa heiltä, saanko kulkea siellä.

Nolotti aivan tajuttomasti, koska olin niin lapsellinen ja kävin isoveljeni luona kysymättä, saako heille tulla ja saatoin mennä rannalle, missä olin tottunut leikkimään, termospullon ja kirjan kanssa ottamaan aurinkoa.

Tehkää ajoissa selville rajat. Minä olisin toivonut, että olisi kerrottu ajoissa, että minä en saa käydä lapsuusmaisemissa ja lapsuudenkodissani enää

[/quote]

Vierailija
56/58 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaatiloilla toi oli ennen ainakin ihan yleistä. Isäni omisti maatilan yhdessä sisarustensa kanssa ( ei siis ollut mitän sukupolvenvaihdosta). Maksoi sisaruksensa isolla lainalla ulos, tai lohkaistiin maata tilasta. Silti nämä kävi vuosikymmeniä meillä kuin kotonaan, ottivat mukaan tavaroita ( nää on minulle rakkita) yms. Isäni ei jaksanut tapella tavaroista. Mutta kaikki tuli kuin kotiinsa millin halusivat, perheineen.

Vierailija
57/58 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viimeistään olisi aika vaihtaa mökkinne lukot. Varsinkin jos siskolla on edelleen avaimet halussa.

Vierailija
58/58 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskolla oli avain mutta otettiin se vaivihkaa pois polttopuiden varastamisen jälkeen. On sitäkin kysellyt takaisin, mutta sanoin että se on vanhemmillani että pääsevät käymään siellä.

Nyt siskolta on tullut tulikivenkatkuista viestiä ettei olisi myynyt jos olisi tiennyt ettei sinne enää ikinä pääse. Mies on ihan raivona. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän