Siis häh! Poikaystävä haluaa että maksan vuokraa!
Ollaan muuttamassa yhteen poikaystävän kanssa. Minulla on nyt kiva vuokrakaksio Vantaalla, poikaystävällä velaton 3h+k omistusasunto Helsingissä.
Hän sanoikin yllättäen, että minun pitäisi maksaa jonkjn verran vuokraa. Sius mitä ihmettä! Eihän omasta asunnosta muutenkaan makseta vuokraa.
Nyt olenkin alkanut miettimään, että jatkan omassani asumista.
Silkkaa ahneutta haluta vuokraa, poikaystävällä on kuitenkin hyvät tulot ja varallisuuttakin kivasti. Hän on 28v.
-N22-
Kommentit (543)
Ei kuulu maksaa vuokraa vaan yhtiövastike puoleksi. Vain Hoitovastike ei rahoitusosuutta. Et oo vuokralainen .
Vierailija kirjoitti:
Miinä maksoin vastikkeen ja puolet juoksevista kuluista. Asuin kuitenkin huomattavasti edullisemmin kuin yksin vuokralla ja sain rahaa hyvin säästöön. Minusta tuo oli hyvä järjestelmä. Pelkkä puolet kuluista on liian vähän.
Miksi puolet on liian vähän? Jos minä asun vaikka vuokralla poikaystäväni kanssa ja maksan 600e / kk tähän päälle oman autoni velkaa, jonka olen itse halunnut ostaa, niin onko ok vaatia poikaystävää maksamaan kuluista enemmän kuin puolet, koska minähän maksan tuota autovelkaa... ja pääsee poikkis joskus kyytiinkin.
Sähkölasku puolet ja vesilasku. Silloin on eriasia jos olette kavereita että kummallakin oma mäkkäri ja ei seksiä.
Jos sulla säilyy se oma vuokra-asunto, niin kohtuutonta jos joudut maksamaan.
Jos luovut vuokra-asunnosta, maksat puolet yhtiövastikkeesta ja vesimaksusta ja sähkömaksusta.
Provohan tämäkin on😴 Voisko ap nyt mennä vaan sitä omaa tietään (MGTOW), ja lopettaa tämän naisvihan lietsomisen?
Vierailija kirjoitti:
No ainakin selvisi, että ap on poikaystävänsä rahojen perässä
Niin tai poikaystävä ap:n rahojen perässä :)
Vuokra ja yhtiövastike eri asioita. Hoitovastike esim 3 h voi olla 340 euroa ja siihen Rahoitusvastike voi olla 400 eu päälle. Eli sinä maksat hoitovastikkeesta puolet plus sähkö puokkiin ja vesilasku oma osuus jos ne on erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Siis hetkinen! Nainen maksaa miehelle miehen omistamaa asuntoa. Ja sitten kun mies haluaa naisen lähtevän, on miehen omaisuus karttunut (lainoja lyhennetty naisen maksamana) eikä naiselle jää siitä ilosta mitään.
Tee sopimus, että lyhennät lainaa ja joka lainanmaksusta siirtyy vastaava osuus asunnosta sinun nimiisi.
Eikös nykytilannekin ole aivan sama? Tuo nainen maksaa vuokraa käyttäessään asumiseen jonkun toisen omistamaa asuntoa ja kerryttää näin toisen varallisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä maksan vuokraa mieheni omistamasta kämpästä. Asunto ei ole velaton ja vuokran maksuni auttaa häntä lyhentämään lainaa.
Olet helposti höynäytettävä :D
Eli autat omaisuuden kartuttamisessa. Hölmöä!
Itse olin tuollaisessa suhteessa samanikäisenä. Nyt olen perseaukinen 50kymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Oisin niin loukkaantunut että näyttäisin ovea.
Miehellekö? Omasta kämpästään? On sinulla suuret luulot itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hetkinen! Nainen maksaa miehelle miehen omistamaa asuntoa. Ja sitten kun mies haluaa naisen lähtevän, on miehen omaisuus karttunut (lainoja lyhennetty naisen maksamana) eikä naiselle jää siitä ilosta mitään.
Tee sopimus, että lyhennät lainaa ja joka lainanmaksusta siirtyy vastaava osuus asunnosta sinun nimiisi.Eikös nykytilannekin ole aivan sama? Tuo nainen maksaa vuokraa käyttäessään asumiseen jonkun toisen omistamaa asuntoa ja kerryttää näin toisen varallisuutta?
Toki, mutta se vuokranantaja ei asu naisen kanssa samassa osoitteessa eikä voi pistää kadulle samana päivänä kun löytääkin jonkun uuden vuokralaisen 🤷🏼♀️
Kannattaa pitää oma asunto ja vierailla puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee sopimus, että lyhennät lainaa ja joka lainanmaksusta siirtyy vastaava osuus asunnosta sinun nimiisi.Eikös nykytilannekin ole aivan sama? Tuo nainen maksaa vuokraa käyttäessään asumiseen jonkun toisen omistamaa asuntoa ja kerryttää näin toisen varallisuutta?
Precis. Ja puolet asumiskuluista on vähemmän kuin nainen maksaisi vuokraa yksin asuessaan eli hänen omaisuutensa karttuu ihan yhtä lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei tarvitse kuitenkaan antaa vuokraisännälle pil lua, tehdä tälle ruokaa, pestä tämän likaisia kalsareita ja kuunnella huonoja vitsejä kuten jos vuokraisäntänä on poikkis. En muuttaisi yhteen, jollei se ns vuokra olisi itselleni selvästi nykyistä parempi diili taloudellisesti ja nuo kotipiian toimet huomioiden.
Esim yhtiövastike 350 euroa ja Rahoitusvastike 400 euroa ja se puoleksi? Ei todellakaan. Ainoastaan yhtiövastike puoleksi ja vesilasku ja sähkö. Kaikki muu on hölmöyttä. Eriasia jos omistetaan yhdessä.
Tuttavapariskuntalla vst tilanne . Paitsi kumpikin omistivat asunnon yhdessä pankin kanssa.
Poika muutti tytön luo asumaan ja ihmetteli samaa, pitääkö minun muka maksaa jotain.
Samaan aikaan laittoi oman asuntonsa vuokralle. Maksoi palkastaan lyhennyksen ja vuokratuloilla lisälyhennyksen.
Onko reilua toisinpäin ?
Sopikaa asiat ennen muuttoa ja lokkeilua ei ole ikinä kiva katsoa,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Precis. Ja puolet asumiskuluista on vähemmän kuin nainen maksaisi vuokraa yksin asuessaan eli hänen omaisuutensa karttuu ihan yhtä lailla.
Se on eriasia jos on nk vuokrasuhteessa mutta siihen ei kuulu intiimi kanssakäyminen. Eikä ruoanteko sun muut hauskat hommat.
Vierailija kirjoitti:
Muuten järkevää, mutta yleensä naiset ovat huomattavasti pieniruokaisempia kuin miehet, joten ruokakuluja ei kannata maksaa puoliksi.
Kuluttavat vettä sitten senkin edestä kun ottavat pitkiä suihkuja. Joten kannattako niitä kuluja tälle tasolle eritellä kun joka tapauksessa kummankin asumiskulut pienenevät kun aivan kaikesta ei tarvitse maksaa tuplasti.
Kulujen jakaminen kohtuullista mutta vuokran periminen ei. Jos asunto on jo velaton niin miehesi tahtoisi siis vuokran omaan pussiinsa ja sinä et saa mitään. Vai tarkoittiko mies vuokralla kulujen jakamista. Täälläkään ei ihmiset ymmärrä mikä ero on vuokralla ja asumiskuluilla niin kannattaa käydä asia miehen kanssa läpi. Jos tosiaan haluaa asumiskulut jakaa ja lisäksi vielä vuokraa niin älä muuta.
Itse asun mieheni kanssa minun omistamassani omakotitalossa. Kaikki asumiskulut jaetaan mutta lainanlyhennyksen maksan minä koska minähän siinä omaosuuttani kerrytän, ei hän.